Тема: Лічба предметів. Поняття « довгий – короткий», « вузький – широкий», «високий – низький». Число і цифра 1.
Навчально-реабілітаційні цілі: формувати навички лічби; розкривати властивості предметів, які різняться за довжиною, шириною та висотою; вчити виділяти один предмет з групи та складати групу з окремих предметів, ознайомити дітей з числом та цифрою 1;
Розвивальні цілі: розвивати мову, пам'ять, уважність, логічне мислення, кмітливість, зосередженість;
Виховні цілі: виховувати дисциплінованість, вміння слухати і виконувати завдання.
Демонстраційний матеріал: малюнок із зображенням Вінні-Пуха, смужки різної довжини та ширини,будинки і ялинки різної висоти , площині фігури, картка із зображенням цифри 1, пластилін, лічильні палички.
Хід заняття
І – Організаційний момент.
Ранкова молитва.
Віночок спілкування.
ІІ – Повідомлення теми і мети заняття.
Діти, хочете дізнатись,який казковий герой завітає до нас на заняття? Для цього необхідно відгадати загадку.
Загадка.
Він кмітливий і веселий,
Добрий, щирий дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін
І товариш П’ятачок.
Він до меду завжди ласий,
Має він чутливий нюх.
Здогадалися, діти,
Це ведмедик ….(Вінні-Пух).
Сьогодні на заняття до нас завітав Вінні- Пух. Він приготував цікаві завдання для розкривання властивостей предметів, які різняться за довжиною, шириною та висотою; ознайомить вас з числом та цифрою 1.
ІІІ – Повторення вивченого матеріалу
1. Називання чисел від 1 до 10; від 2 до 6; від 5 до 10; від 3 до 7; від 4 до 8; від 10 до 1; від 8 до 3; від 5 до2; від 7до1. (Всі разам.)
2. Гра « Знайди помилку».
На набірному полотні виставлено ряд цифр: 1, 2, 4, 3, 5, 7, 6, 8, 9, 10. Діти знаходять помилки й відновляють правильний порядок.
3. Які числа пропущені в клітинках?
1 |
2 |
|
4 |
5 |
1 |
|
3 |
|
5 |
4. Гра « Домалюй пелюстку».
На аркушах паперу намальовано серединка квітки, у якій написані цифри . Діти повинні домалювати відповідну кількість пелюстків до кожної квітки.
IV – Вивчення нового матеріалу.
Вінні-Пух дуже любить поїсти. Давай-но приготуємо для нього святковий обід із різними ласощами. Те, що нам знадобиться, обведи в кружечок. Те, що непотрібно, - закресли.
Веселий Вінні – Пух, дякує вам за те ,що пригостили його смачненьким. Я стільки з’їв, що аж погладшав. Щоб я зміг вийти мені знадобляться широкі двері. Підкажіть, будь ласка, це ж які?
2. Порівняння смужок за довжиною, шириною, висотою.
У кожного дитини картонні смужки різного кольору і різної довжини та ширини. Діти розглядають смужки і визначають, чим вони відрізняються.
- Чи однакові смужки? Чим вони відрізняються? Порівняємо їх. Як це робити? (Діти прикладають одну смужку до другої.) Що можна сказати про ці смужки? (Одна смужка довша, а друга – коротша.)
Вчитель-реабілітолог показує предмети різної довжини: олівці, смужки. Діти визначають, який предмет довший, а який коротший, способом прикладання.
3. Гра «Струмочок».
Зміст гри: На партах у дітей по 2 смужки – струмочки.
Вчитель-реабілітолог пропонує визначити, який з них довший, а який коротший (порівнюють способом прикладання). Пускають човник по довгому струмочку, потім по короткому, називають, по якому струмочку човник пливе довше.
4. Порівняння предметів за довжиною, шириною та висотою.
Вчитель-реабілітолог показує предмети, а діти визначають:
V. Фізкультхвилинка.
Ведмежата в лісі жили,
Головою все крутили:
Ось так, ось так, ось так. (діти крутять головами).
Ведмежата мед шукали,
Разом дерево хитали:
Ось так, ось так, ось так. (повороти тулуба вліво, вправо, вперед, назад.)
5. Порівняння предметів високий, низький.
Поки ми робили фізкультхвилинку, Вінні-Пух помітив, що всі діти різні за зростом. Ведмежа запитує:
- Які бувають на зріст люди? (Високі, низенькі).
- Як перевірити, хто за кого найвищий? (Поставити спинами один до одного).
- Вчитель-реабілітолог пропонує порівняти за зростом 3-4 дітей. Наприклад: Сашко найвищий, Софійка низенька, Павлик нижчий за Сашка, але вищий за Софійку.
- Вчитель-реабілітолог виставляє на парту 3 будинки, різні за висотою.
- Вінні-Пух пропонує порівняти будинки за висотою.
- Який будинок найвищий?
- Покажіть який низький?
- Біля будинків поставте ялинки в ряд від найвищої до найнижчої.
6. Ознайомлення з числом і цифрою 1.
Перша цифра – одиниця -
Гостроноса, ніби спиця!
Позначає що вона?
Що предмет один-єдиний:
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.
На що схожа цифра один?
- Вчитель-реабілітолог демонструє картку із зображенням цифри 1.
Діти, Вінні-Пух пропонує завітати до лісу. На партах розміщенні площинні фігури білочки, берези, дівчинки, мухомора.
- Назвіть, чого на лісовій галявині по одному. (Білочка, берізка, дівчинка, мухомор).
- Якою цифрою ми позначимо предмети, яких по одному? (Цифрою 1).
7. Гра «Конкурс красунь».
- Діти, Вінні-Пух пропонує провести конкурс. Вам слід зробити найкращу одиницю зі смужок паперу, пластиліну, паличок. Діти за бажанням вибирають матеріал та моделюють цифру 1.
8. Слухання вірша.
Подивіться – ось вона
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
- Назвіть ще приклади, яких предметів у нашій ігровій по одному. (шафа, картина, стіл вчителя і т.д.)
VI. Робота в зошиті.
- Вчитель-реабілітолог пропонує дітям провести пальчиком по написані цифри 1, а потім написати цифру 1 у клітинках.
- Цифра 1 складається з двох елементів: короткої та довгої похилих ліній.
VII. Цікаві вправи.
1. Вірші
- Ось один, чи одиниця, —
і тонка, й пряма, як спиця.
С. Маршак
- Скопав я грядку сам один
в городі біля тину.
Хотів зростить багато динь,
зросла ж одна-єдина!
Та ласував не я один,
а наша вся родина.
І всі хвалили як один
мою єдину диню.
Н. Забіла
2. Ребус ( Один)
VIII – Підсумок заняття.