Лічба предметів. Поняття «довгий – короткий», «вузький – широкий», «високий – низький». Число і цифра 1.

Про матеріал
Навчально-реабілітаційні цілі: формувати навички лічби; розкривати властивості предметів, які різняться за довжиною, шириною та висотою; вчити виділяти один предмет з групи та складати групу з окремих предметів, ознайомити дітей з числом та цифрою 1; Розвивальні цілі: розвивати мову, пам'ять, уважність, логічне мислення, кмітливість, зосередженість; Виховні цілі: виховувати дисциплінованість, вміння слухати і виконувати завдання.
Перегляд файлу

Тема: Лічба предметів. Поняття « довгий – короткий», « вузький – широкий», «високий – низький». Число і цифра 1.

 

Навчально-реабілітаційні цілі: формувати навички лічби; розкривати властивості предметів, які різняться за довжиною, шириною та висотою;  вчити виділяти один предмет з групи та складати групу з окремих предметів, ознайомити дітей з числом та цифрою 1;

 

Розвивальні цілі: розвивати  мову, пам'ять, уважність, логічне мислення, кмітливість, зосередженість;

 

Виховні цілі: виховувати дисциплінованість, вміння слухати і виконувати завдання.

 

Демонстраційний матеріал: малюнок із зображенням Вінні-Пуха, смужки різної довжини та ширини,будинки і ялинки різної висоти , площині фігури, картка із зображенням цифри 1, пластилін, лічильні палички.

 

Хід заняття

І – Організаційний момент.

Ранкова молитва.

Віночок спілкування.

ІІ – Повідомлення теми і мети заняття.

Діти, хочете дізнатись,який казковий герой завітає до нас на заняття? Для цього необхідно відгадати загадку.

Загадка.

Він кмітливий і веселий,

Добрий, щирий дивачок.

З ним господар, хлопчик Робін

І товариш П’ятачок.

Він до меду завжди ласий,

Має він чутливий нюх.

Здогадалися, діти,

Це ведмедик ….(Вінні-Пух).

 

Сьогодні на заняття до нас завітав Вінні- Пух. Він  приготував цікаві завдання для розкривання властивостей предметів, які різняться за довжиною, шириною та висотою; ознайомить вас з числом  та цифрою 1.

 

ІІІ – Повторення вивченого матеріалу

1. Називання чисел від 1 до 10;  від 2 до 6;  від 5 до 10;  від 3 до 7; від 4 до 8;  від 10 до 1;  від 8 до 3;  від 5 до2;  від 7до1. (Всі разам.)

 

2. Гра « Знайди помилку».
На набірному полотні виставлено ряд цифр: 1, 2, 4, 3, 5, 7, 6, 8, 9, 10. Діти знаходять помилки й відновляють правильний порядок.

 

3. Які числа пропущені в клітинках?

 

1

2

 

4

5

 

1

 

3

 

5

 

4. Гра « Домалюй пелюстку».

На аркушах паперу намальовано серединка квітки, у якій написані цифри . Діти повинні домалювати відповідну кількість пелюстків до кожної квітки.

 

 

IV –  Вивчення нового матеріалу.

  1.  Приготування святкового столу для нашого гостя.

Вінні-Пух дуже любить поїсти. Давай-но приготуємо для нього святковий обід із різними ласощами. Те, що нам знадобиться, обведи в кружечок. Те, що непотрібно, - закресли.

 

 

Веселий  Вінні – Пух, дякує вам за те ,що пригостили його смачненьким. Я стільки з’їв, що аж погладшав. Щоб я зміг вийти  мені знадобляться широкі двері. Підкажіть, будь ласка, це ж які?

 

 

2. Порівняння смужок за довжиною, шириною, висотою.

У кожного дитини картонні смужки різного кольору і різної довжини та ширини. Діти розглядають смужки і визначають, чим вони відрізняються.

- Чи однакові смужки? Чим вони відрізняються? Порівняємо їх. Як це робити?  (Діти прикладають одну смужку до другої.) Що можна сказати про ці смужки? (Одна смужка довша, а друга – коротша.)

Вчитель-реабілітолог показує предмети різної довжини: олівці, смужки. Діти визначають, який предмет довший, а який коротший, способом прикладання.

 

 

3. Гра «Струмочок».

Зміст гри: На партах у дітей по 2 смужки – струмочки.

Вчитель-реабілітолог пропонує визначити, який з них довший, а який коротший (порівнюють способом прикладання). Пускають човник по довгому струмочку, потім по короткому, називають, по якому струмочку човник пливе довше.

 

4. Порівняння предметів за довжиною, шириною та висотою.

Вчитель-реабілітолог показує предмети, а діти визначають:

  • який предмет довший, а який коротший;
  • який предмет широкий, а який вузький;
  • який предмет високий, а який низький.

 

V. Фізкультхвилинка.

Ведмежата в лісі жили,

Головою все крутили:

Ось так, ось так, ось так. (діти крутять головами).

Ведмежата мед шукали,

Разом дерево хитали:

Ось так, ось так, ось так. (повороти тулуба вліво, вправо, вперед, назад.)

 

5. Порівняння предметів високий, низький.

Поки ми робили фізкультхвилинку, Вінні-Пух помітив, що всі діти різні за зростом. Ведмежа запитує:

- Які бувають на зріст люди? (Високі, низенькі).

- Як перевірити, хто за кого найвищий? (Поставити спинами один до одного).

- Вчитель-реабілітолог пропонує порівняти за зростом 3-4 дітей. Наприклад: Сашко найвищий, Софійка низенька, Павлик нижчий за Сашка, але вищий за Софійку.

- Вчитель-реабілітолог виставляє на парту 3 будинки, різні за висотою.

- Вінні-Пух пропонує порівняти будинки за висотою.

- Який будинок найвищий?

- Покажіть який низький?

- Біля будинків поставте ялинки в ряд від найвищої до найнижчої.

 

6.  Ознайомлення з числом і цифрою 1.

Перша цифра – одиниця -
Гостроноса, ніби спиця!
Позначає що вона?
Що предмет один-єдиний:
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.

 На що схожа цифра один?

- Вчитель-реабілітолог демонструє картку із зображенням цифри 1.

Діти, Вінні-Пух пропонує завітати до лісу. На партах розміщенні площинні фігури білочки, берези, дівчинки, мухомора.

- Назвіть, чого на лісовій галявині по одному. (Білочка, берізка, дівчинка, мухомор).

- Якою цифрою ми позначимо предмети, яких по одному? (Цифрою 1).

 

7. Гра «Конкурс красунь».

- Діти, Вінні-Пух пропонує провести конкурс. Вам слід зробити найкращу одиницю зі смужок паперу, пластиліну, паличок. Діти за бажанням вибирають матеріал та моделюють цифру 1.

 

8. Слухання вірша.

Подивіться – ось вона

Одиничка чарівна.

Хоч і ніжку одну має,

Вправно ряд розпочинає.
- Назвіть ще приклади, яких предметів у нашій ігровій  по одному. (шафа, картина, стіл вчителя і т.д.)

 

 

VI. Робота в зошиті.

- Вчитель-реабілітолог  пропонує дітям провести пальчиком по написані цифри 1, а потім написати цифру 1 у клітинках.

- Цифра 1 складається з двох елементів: короткої та довгої похилих ліній.

 

 

VII. Цікаві вправи.

      1.   Вірші

- Ось один, чи одиниця, —
і тонка, й пряма, як спиця.

                              С. Маршак

 

- Скопав я грядку сам один
в городі біля тину.

Хотів зростить багато динь,
зросла ж одна-єдина!
Та ласував не я один,
а наша вся родина.
І всі хвалили як один
мою єдину диню.

                               Н. Забіла

 

2. Ребус   ( Один)

 

VIII – Підсумок заняття.

  •  Вінні – Пухом дякує вам за допомогу і прощається.
  • Що вам запам’яталося найбільше?
  • Які завдання Вінні-Пуха здалися занадто складними?
  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Молодці, ви були дуже уважні і гарно попрацювали.


docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
2041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку