Тема:Лікарські рослини, їх значення
Мета: сформувати в здобувачів освіти основні поняття про лікарські рослини; сформувати інтерес до лікарських рослин; виховати бережне ставлення до рослин; формування екологічних знань здобувачів освіти; виховувати любов та бережливе ставлення до природи; формування активної життєвої позиції здобувачів освіти; розвивати уявлення про єдність природи і людини.
Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Заняття № 51
Тема: Лікарські рослини, їх значення
Мета: сформувати в здобувачів освіти основні поняття про лікарські рослини; сформувати інтерес до лікарських рослин; виховати бережне ставлення до рослин; формування екологічних знань здобувачів освіти; виховувати любов та бережливе ставлення до природи; формування активної життєвої позиції здобувачів освіти; розвивати уявлення про єдність природи і людини.
Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Обладнання: демонстраційний матеріал, ручка, зошит для запису.
Хід заняття
I. Організаційний момент.
Зустріч гуртківців. Привітання. Перевірка присутніх. Емоційне налаштування на заняття.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Фронтальне опитування
1.Яку роль в житті людини відіграють рослини?
2.Яку роль рослини відіграють в природі?
3.Які рослинні угруповування характерні для степової зони?
4.Чим відрізняються хвойні ліси від широколистяних?
5. Які рослинні нашої місцевості вам відомі?
6.Який тип рослинності характерний для клімату нашого регіону?
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Рослини відіграють надзвичайно важливе значення в житті людини. Людина, з самого початку свого існування шукала захисту в природи, намагалася використовувати чудодійні властивості рослин для лікування та при травмах. На сьогоднішній день людям відомо кілька сотень тисяч різновидів лікарських рослин, причому з цієї кількості близько 300 000 лікарських трав.
Що це за рослини та які з рослин нашого регіону відносяться до лікарських ми з вами з'ясуємо на сьогоднішнього занятті.
IV. Вивчення нового матеріалу
Лікарські рослини - рослини, що використовуються в медицині та ветеринарії як лікувальні або профілактично-оздоровчі засоби. їхні властивості зумовлені наявністю комплексу біологічно-активних (алкалоїдів, сапонінів, глікозидів, фітонцидів, вітамінів та ін.) і баластних (таких, що вважаються неактивними) речовин. Лікарські рослини використовують у натуральному та переробленому вигляді в науковій і народній медицині як ефективний природний, біологічно дійовий засіб для лікування різних захворювань, а також підвищення стійкості організму до них.
Лікарською сировиною є різні органи та частини рослин: корені, кореневища, цибулини, бульби, бруньки, листя, трава (стебла з листям), квіти, суцвіття, плоди, насіння, кора тощо.[ https://osvita.ua/vnz/reports/biolog/26940/]
Завдання:
1 група : Ознайомитися з кімнатними рослинами в живому куточку Цетра позашкільної освіти і доказати їх оздоровче значення.
2 група: Розробити правила збирання та зберігання лікарських рослин.
3 група: Визначити найпоширеніші рослинні угруповування нашої місцевості, що мають лікувальні властивості.
V. Закріплення та підсумок вивченого матеріалу
Вправа «Склади квітку»
Кожній команді надається конверт з пазлами квітки і потрібно скласти і відгадати назвую.
Вправа «Мікрофон»
«Сьогодні на уроці я дізнався…..»
«Для мене стало новинкою…..»
«Найбільш мене вразило…..»
«Набуті знання я зможу використати…..»
VI. Домашнє завдання
Індивідуальна та групова робота
Підготувити проекти:
1.«Властивості та використання в медицині лікарських рослин»
2. «Лікарські рослини, що впливають на серцево-судинну систему»
3. «Лікарські рослини, що мають заспокійливі властивості»
4. «Лікарські рослини, що мають знеболювальну дію»
5. «Лікарські рослини, що мають збудливу дію»
6. «Лікарські рослини, що мають кровоспинну властивість»
7. «Лікарські рослини, що мають сечогінну властивість»
8. «Лікарські рослини, що мають потогінну властивість»
9. «Лікарські рослини, що вживають при шлунково-кишкових захворюваннях»