Лікувальні фізкультвправи.
Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів кисті дитини, кісток п'ясті руки, фаланг пальців.
Для засвоєння навичок письма важливим є розвиток дрібних м'язів кисті малюка, кісток п'ясті руки, фаланг пальців. Неабияке значення має вдосконалення нервової регуляції рухів, формування витривалості до навантажень. Тому важливо на всіх уроках та у позакласній роботі використовувати вправи, спрямовані на вдосконалення дій дітей з дрібними предметами.Лікувальні фізкультвправи.
Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів кисті дитини, кісток п’ясті руки, фаланг пальців.
Для засвоєння навичок письма важливим є розвиток дрібних м’язів кисті малюка, кісток п’ясті руки, фаланг пальців. Неабияке значення має вдосконалення нервової регуляції рухів, формування витривалості до навантажень. Тому важливо на всіх уроках та у позакласній роботі використовувати вправи, спрямовані на вдосконалення дій дітей з дрібними предметами. Найефективнішими з них є такі:
З нитками і мотузками (шпагатом):
З природним і підручним матеріалом:
З іграшками, іншими предметами:
Із використанням матеріалу для малювання, ліплення, конструювання:
Лікувальні фізкультвправи
Пальці обох рук з’єднані в кулачки, руки підняті вгору, лікті рук опираються на парту. Учні лічать уголос і водночас виконують рухи:
1, 2, 3, 4, 5 – долонька (почергове розгинання пальців, починаючи з мізинця лівої
руки);
1, 2, 3, 4, 5 – долонька (почергове розгинання пальців, починаючи з мізинця правої
руки);
1, 2, 3, 4, 5 – кулачок (почергове згинання пальців у кулачок, починаючи з великого
пальця лівої руки);
1, 2, 3, 4, 5 – кулачок (почергове згинання пальців у кулачок, починаючи з великого
пальця правої руки);
1, 2, 3, 4, 5 – долоньки одночасне розгинання пальців обох рук);
1, 2, 3, 4, 5 – кулачки (одночасне згинання пальців обох рук);
1, 2, 3, 4, 5 – колові рухи кистями у зовнішній бік;
1, 2, 3, 4, 5 – колові рухи кистями у внутрішній бік;
1, 2, 3, 4, 5 – закручування «гвинтиків» (масаж пальців на згинах, починаючи з
великого пальця лівої руки);
1, 2, 3, 4, 5 – закручування «гвинтиків» ( правої руки);
потерти долоньки одна об одну (до відчуття тепла);
потиснути долоньки сусіда (передати тепло сусідові по парті).
Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів руки:
Фізкультхвилинка для поліпшення мозкового кровообігу
Нахили і повороти голови мають механічний вплив на стінки шийних кровоносних судин, підвищуючи їх еластичність; викликають розширення кровоносних судин головного мозку. Дихальні вправи, особливо дихання через ніс, змінюють їх кровонаповнення. Все це підсилює мозковий кровообіг, підвищує його інтенсивність і полегшує розумову діяльність.
1 – 2 – коло правою рукою назад з поворотом тулуба і голови праворуч.
3 – 4 – те ж лівою рукою.
Повторити 4 – 6 разів . Темп повільний.
1 – повернути голову праворуч. 2 – в.п.
3 – повернути голову ліворуч. 4 – в. п. Повторити 6-8 разів. Темп повільний.
Фізкультхвилинка для зняття стомлення
з плечового пояса і рук
5. Випрямити руки, зробити кілька обертів кистями рук. Встати, руки на пояс і під рахунок учителя нахилитися вправо, вліво і назад (2 рази).
6. Потягування: сидячи розкрити руки, підняти вгору, прогнутися назад, потім вперед, вправо, потім вліво (3 рази).
7. Прогнутись, дістати руками підлогу (4 рази), присісти (2 рази) і підстрибнути на двох ногах (2 рази).
8. Гра «Будь уважним». Діти сідають рівно, руки кладуть на парту, закривають очі і під повільний рахунок роблять кілька обертів головою: на « раз» - підборіддя торкається грудей, на «два» - голова нахиляється праворуч; на «три» - потилиця провисла над спиною; на «чотири» - голова нахиляється ліворуч. (3 – 4 рази).
9. Руки вже за головою, то ж дивись перед собою. Виправляємо хребет, лікті зводимо вперед, Мов метелики літаєм – Крильця зводим, розправляєм І тихесенько сідаєм.
10. Киця прокидається, Лапками вмивається. Квітка прокидається, росою вмивається. Ну, а ми з сестрицею Вмивались водицею.