Лікувальні фізкультвправи. Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів кисті дитини, кісток п'ясті руки, фаланг пальців.

Про матеріал

Лікувальні фізкультвправи.

Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів кисті дитини, кісток п'ясті руки, фаланг пальців.

Для засвоєння навичок письма важливим є розвиток дрібних м'язів кисті малюка, кісток п'ясті руки, фаланг пальців. Неабияке значення має вдосконалення нервової регуляції рухів, формування витривалості до навантажень. Тому важливо на всіх уроках та у позакласній роботі використовувати вправи, спрямовані на вдосконалення дій дітей з дрібними предметами.
Перегляд файлу

     Лікувальні фізкультвправи.

 Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів  кисті дитини, кісток п’ясті руки, фаланг пальців.

 

 

  Для засвоєння навичок письма важливим є розвиток дрібних м’язів кисті малюка, кісток п’ясті руки, фаланг пальців. Неабияке значення має вдосконалення нервової регуляції рухів, формування витривалості до навантажень. Тому важливо на всіх уроках та у позакласній роботі використовувати вправи, спрямовані на вдосконалення дій дітей з дрібними предметами. Найефективнішими з них є такі:

              З нитками і мотузками (шпагатом):

  •     плетіння макраме, вирізування витинанок, вишивання;
  •     плетіння кіс із ниток (у 3 та 4 пасма);
  •     перемотування кольорових клубків ниток;
  • зав’язування та розв’язування мотузок різної товщини, викладання з них знайомих геометричних фігур, силуетів тварин, нескладних зображень предметів.

   З природним і підручним матеріалом:

  • перекладання пальцями дрібних камінців з однієї коробочки в іншу, викладання візерунків із камінців;
  •     перенесення води з однієї ємкості до іншої за допомогою піпетки;
  • складання із камінців, ґудзиків, пробок на папері різноманітних зображень за зразком та власним задумом;
  •     робота із сірниковими коробами;
  •     виготовлення різноманітних іграшок із підручного матеріалу;
  • ліплення з пластиліну аплікаційним, рельєфним і комбінованим способами;
  •     сортування насіння гороху, бобів, квасолі тощо та аплікації з них.

       З іграшками, іншими предметами:

  • ігри з різними (за величиною та призначенням) мячами;
  • ігри з кубиками (деревяними та пластмасовими);
  • впізнавання на дотик дрібних іграшок;
  • робота з дерев’яними та пластмасовими паличками однакової та   різної   довжини та кольору (рахунок, викладання геометричних фігур, візерунків);
  • нанизування намистинок та бісеру на нитку;
  • застібання та розстібання ґудзиків;
  • розкладання і складання розбірних іграшок – пірамід різної величини,  мотрійок;
  •     причіплювання та відчіплювання прищепок.

Із використанням матеріалу для малювання, ліплення, конструювання:

  •     викладання візерунків за допомогою мозаїки; складання пазлів;
  •     виготовлення пазлів, танграмів та їх складання;
  • будування моделей з деталей конструктора (металевого, пластмасового, деревяного);
  •     рвана аплікація; мозаїчне конструювання з паперу;
  •     малювання олівцями, фарбами, розфарбовування, розштриховування.

 

 

Лікувальні фізкультвправи

Пальці обох рук з’єднані в кулачки, руки підняті вгору, лікті рук опираються на парту. Учні лічать уголос і водночас виконують рухи:

 

1, 2, 3, 4, 5 – долонька (почергове розгинання пальців, починаючи з мізинця лівої                                            
                                                руки);

1, 2, 3, 4, 5 – долонька (почергове розгинання пальців, починаючи з мізинця правої  
                                                руки);

1, 2, 3, 4, 5 – кулачок (почергове згинання пальців у кулачок, починаючи з великого 
                                            пальця лівої руки);

1, 2, 3, 4, 5 – кулачок (почергове згинання пальців у кулачок, починаючи з великого 
                                            пальця правої руки);

1, 2, 3, 4, 5 – долоньки одночасне розгинання пальців обох рук);

1, 2, 3, 4, 5 – кулачки (одночасне згинання пальців обох рук);

1, 2, 3, 4, 5 – колові рухи кистями у зовнішній бік;

1, 2, 3, 4, 5 – колові рухи кистями у внутрішній бік;

1, 2, 3, 4, 5 – закручування  «гвинтиків» (масаж пальців на згинах, починаючи з 
                                                                                   великого пальця лівої руки);

1, 2, 3, 4, 5 – закручування  «гвинтиків» ( правої руки);

потерти долоньки одна об одну (до відчуття тепла);

потиснути долоньки сусіда (передати тепло сусідові по парті).

 

 Вправи на підсилення впливу на мовні зони мозку та розвиток м'язів руки:

  •     витягнути руки вперед, обертати кисті рук в різних напрямках;
  •     витягнути руки, скласти разом долоні, розводити їх у сторони;
  • поставити лікті на парту, скласти разом долоні, зводити і розводити складені разом пальці;
  • випрямити долоні, вказівним пальцем однієї руки натискувати на першу фалангу пальців другої руки, піднімаючи та опускаючи їх;
  •     із силою стиснути почергово пальці обох рук у кулак;
  •     почергово обертати пальці рук у різні боки;
  • повільно та плавно стискувати в кулак пальці витягнутих рук – спочатку разом, потім кожним пальцем окремо;
  • почергове згинання пальців однієї руки вказівним пальцем другої;
  • витягнути руки, легко потрусити ними, розімяти кисть однієї руки пальцями іншої. 

Фізкультхвилинка  для  поліпшення  мозкового кровообігу    

     Нахили і повороти голови мають механічний вплив на стінки шийних кровоносних судин, підвищуючи їх еластичність; викликають розширення    кровоносних судин головного мозку. Дихальні вправи, особливо дихання через ніс, змінюють їх кровонаповнення. Все це підсилює мозковий кровообіг, підвищує його інтенсивність і полегшує розумову діяльність.

  1. Стоячи або сидячи. 1 – руки до плечей, кисті в кулаки, голову нахилити назад. 2 – повернути руки ліктями догори. Голову нахилити вперед. Повторити 4 – 6 разів. Темп середній.                                                           (Стоячи  або  сидячи, руки на поясі.)  

1 – 2 – коло правою рукою назад з поворотом тулуба і голови праворуч.                 

          3 – 4 – те ж лівою рукою.                                                                              
     Повторити 4 – 6 разів . Темп повільний.

 

  1. Стоячи або сидячи, руки в сторони.                                                                          1 – 3 – три ривка зігнутими руками всередину: правою перед тілом, лівою за тілом. 4 – початкове положення.                                                                             5 – 8 – те ж в інший бік. Повторити 4 – 6 разів. Темп швидкий.
  2. Стоячи або сидячи, руки в сторони, долоні вперед, пальці розведені.                  1 – обхопити себе за плечі руками можливо міцніше, 2 – в. п.                 Повторити 4 – 6разів. Темп швидкий.
  3. Сидячи. 1 – голову нахилити вправо. 2 – в.п.                                                                3 –голову нахилити вліво.          4 – в.п.                                                                       5 – голову повернути праворуч. 6 – в.п.                                                                          7 – голову повернути ліворуч. 8 – в.п.                                                              Повторити 4 – 6 разів. Темп повільний.
  4. Сидячи на стільці, руки на пояс.

1 – повернути голову праворуч. 2 – в.п.     
3 – повернути голову ліворуч. 4 – в. п. Повторити 6-8 разів.                          Темп повільний.

  1. Вправа «Перехресний крок»                                                                                           Крокуючи, високо піднімати коліна, і торкатися ліктем протилежного коліна.                                                                                                   (Виконувати можна сидячи, для зміцнення преса  і зняття напруги зі спини, і лежачи, і стоячи. Вправа не тільки активізує роботу головного мозку, а й знімає стрес.)                                                                                              
                                                                                                                        

 

Фізкультхвилинка для зняття стомлення                                       
           з плечового пояса і рук

  1. Кисті в кулаках. Зустрічні махи руками вперед і назад.                                 Повторити 4 – 6 разів. Темп середній.
  2. Стійка – ноги нарізно, руки в сторони, долоні догори.                                                 1 – дугою до гори розслаблено праву руку вліво з плесканням в долоні, одночасно тулуб повернути ліворуч.                                                                         2 – в.п. 3 – 4 – те ж в інший бік. Руки не напружувати.                                           Повторити 6 – 8 разів. Темп середній.
  3. 1 – руки вільно махом в сторони, злегка прогнутися.                                                  2 – розслабляючи м’язи плечового пояса, «опустити» руки і підвести їх  скрестно перед грудьми.                                                                              Повторити 6 – 8 разів. Темп середній.
  4. 1 – праву руку вперед, ліву вгору.                                                                                           2 – перемінити положення рук.                                                                           Повторити 3 – 4 рази, потім розслаблено опустити вниз і потрясти кистями, голову нахилити вперед. Темп середній.

5.    Випрямити руки, зробити кілька обертів кистями рук. Встати, руки на пояс і під рахунок учителя нахилитися вправо, вліво і назад (2 рази).

6.    Потягування: сидячи розкрити руки, підняти вгору, прогнутися назад, потім вперед, вправо, потім вліво (3 рази).

7.    Прогнутись, дістати руками підлогу (4 рази), присісти (2 рази) і підстрибнути на двох ногах (2 рази).

8.    Гра «Будь уважним». Діти сідають рівно, руки кладуть на парту, закривають очі і під повільний рахунок роблять кілька обертів головою: на « раз» - підборіддя торкається грудей, на «два» - голова нахиляється праворуч; на «три» - потилиця провисла над спиною; на «чотири» - голова нахиляється ліворуч. (3 – 4 рази).

9.    Руки вже за головою, то ж дивись перед собою.                                                                                                                                             Виправляємо хребет, лікті зводимо вперед,                                                          Мов метелики літаєм                                                                                                           – Крильця зводим, розправляєм                                                                                     І тихесенько сідаєм.

10.  Киця прокидається,                                                                                      Лапками вмивається.                                                                                                        Квітка прокидається,                                                                                                    росою вмивається.                                                                                                     Ну, а ми з сестрицею                                                                                                 Вмивались водицею.

 

docx
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку