"Ліна Костенко. Особливості індивідуального стилю"

Про матеріал
На поданому уроці використані методи, що спияють розвиткові інформаційної компетентності учнів.
Перегляд файлу

Тема: Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю.

Мета: засвоєння учнями основних відомостей з творчої біографії  письменниці, її ролі в історії «шістдесятництва». Формувати ключові компетентності шляхом розвитку в учнів критичного, асоціативного мислення, уміння зіставляти факти, аналізувати, узагальнювати,толерантно дискутувати, робити висновки. Розвивати уміння критично ставитися до медійної інформації, працювати в групах у різних пошукових системах для отримання знань. Сприяти вихованню любові до рідного слова, поезії. Виховувати активну життєву позицію, кращі риси характеру:незламність, чесність, вірність, інтересам свого народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, тексти творів Ліни Костенко, ілюстративний матеріал, проектор, комп’ютери з доступом до Інтернету.

Хід уроку

І Мотивація навчальної діяльності, орг. момент.

  • Деякі митці не люблять розповідати про себе. На запитання, що стосуються біографічних моментів, відповідають приблизно так: із моїх творів можете дізнатись про мене все, що вас цікавить. Гадаю, що так відповідають поети з органічною потребою бути правдивими в слові. Сьогодні ми будемо говорити жінку, що закликала:

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі.

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі!

ІІ Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу:

  1. «Броунівський рух»: учням класу пропонується об’єднатися в групи, сканувавши QR-коди, що лежать на партах( додаток 1). Кожна група переходить до свого місця в класному кабінеті ( це 3 комп’ютери, розташовані в різних частинах) . Біля кожного комп’ютера лежить інструкція для успішного виконання завдання (додаток 2)
  • Передивіться подану інформацію про Ліну Костенко (учитель сам визначає, яка інформація буде доступною для учнів за біографією та творчістю Ліни Костенко), після опрацювання відомостей своєї групи через 7 хв. представник від групи переходить  до іншої групи, доповніть опрацьоване відомостями іншої групи.

(після опрацювання матеріалу за комп’ютерами учні повідомляють групам здобуту інформацію)

  • Якою перед вами постала Ліна Костенко?
  • Можемо ми стверджувати, що вона - сильна та вольова жінка? Які факти свідчать про це?
  • Яких нагород удостоєна поетеса?
  • До якого покоління митців відносять ім’я Ліни Василівни?
  1. Робота з Wiki джерелами ( повторення відомостей про «шістдесятництво») Характерні риси «шістдесятництва»:
  • критика інакшістю, тобто заперечення соцреалізму власною творчістю;
  • відстоювання свободи митця, естетична незалежність, самобутність;
  • єдність традицій і новаторства;
  • витончений інтелектуалізм, естетизм.
  1. «Ловіть думку» (учні з розповіді вчителя записують важливу інформацію-думку  про творчість поетеси)
  • Ліна Костенко – гідна речниця свого покоління: на її очах і на її долі “творилася історія”: письменниця стала свідком голоду, репресій, війни, “застою”, Чорнобиля… Її поетичне слово – правдиве, проникливе, високохудожнє – це і “камертон душі”, і “єдиная зброя”. 

( Наприклад, шістнадцятирічне мовчання, історичний роман «Маруся Чурай», жіночна героїня інтимної лірики,  нескореність перед тоталітаризмом, загострене розуміння краси)

  1. Створення  сторінки  на Фейсбук «Ліна Костенко», презентація її класу.
  • Яку інформацію ми можемо розміщувати на сторінках соц..мереж?
  • Чим про себе могла поділитись авторка? Розмістіть це на шаблоні сторінки.

ІV. Підсумок, рефлексія

V. Домашнє завдання: повторити вивчене про поетесу, читати поезії ). «Страшні слова, коли вони мовчать», «Хай буде легко. Дотиком пера…» , створити відеоряд до твору, який найбільше сподобався.

 

 

Додаток 1

Учні сканують на телефоні один з QR кодів ( на вибір), після чого утворюються 3 групи, які об’єднують учнів з однаковими картинками , що відкриваються після сканування.

qr-code (3).pngqr-code (2).pngqr-code.png 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Інструкція для успішного виконання завдання

  1. Опрацюйте  поданий за посиланням матеріал.
  2. Запишіть ключові фрази, опорні слова, що потім допоможуть відтворити прочитане/переглянуте.
  3. Оберіть представника від групи, що буде переходити до інших груп для опрацювання нового матеріалу( у визначений учителем час)
  4. Учні, що будуть переходити в інші групи , розповідають новій групі відомості з теми «Ліна Костенко», що були опрацьовані в попередній групі.

(процес переходу від групи до групи завершується, коли групи отримали увесь обсяг матеріалу, що вивчається)

Wiki джерела:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%8F%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8

https://edera.gitbook.io/lit-lifehacks/rozdil-13-14/shistedesyatnyki

http://studies.in.ua/ru/kultura-ukrainy-shpargalki/582-55-shstdesyatniki-ta-yihny-vnesok-u-rozvitok-kulturi.html

 

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку