Ліплення композиції «Рибки в акваріумі»

Про матеріал
Поглиблення знаннь про скульптуру, ознайомлення з рельєфом, його видами та призначенням. Удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння висловлювати свій задум художніми засобами скульптури. Розвивати образне мислення, фантазію та уяву. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Ліплення композиції «Рибки в акваріумі»

2 клас

 

Мета.  Поглибити знання про скульптуру, ознайомити з рельєфом, його                           видами та призначенням. Удосконалювати навички роботи з пластиліном,  уміння висловлювати свій задум художніми засобами скульптури. Розвивати  образне мислення, фантазію та уяву. Виховувати любов до природи.

Завдання до уроку. Спостереження та сприйняття нового матеріалу; ознайомитись з новими поняттями і термінами; виліпити рельєф і розписати його.

Обладнання. Керамічні вироби, таблиця «Види акваріумних рибок», малюнки,  демонстраційна таблиця «Прийоми роботи з пластиліном», зразки виробів, аудіозапис музики М.Римського-Корсакова з опери «Садко»; пластилін, стеки, дощечка, серветка, фарби, пензлі, зошит-словник.

Тип уроку.  Комбінований.

Техніка виконання. Рельєф.

Девіз уроку.      Щоб помилок уникати,

                           Треба розум розвивати.

                            Гостре око, слух, терпіння-

                            І тоді прийде уміння!

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

                         Дзвінко продзвенів дзвінок,

                         Всім пора нам на урок.

                         Все у нас уже на місці.

                         Залишилось тільки сісти!

ІІ.Актуалізація опорних знань

     Розгадування кросворду «Види і жанри мистецтва»

 

ж

и

в

о

п

и

с

 

а

р

х

і

т

е

к

т

у

р

а

н

а

т

ю

м

о

р

т

 

р

е

л

ь

є

ф

 

 

 По-горизонталі

1. Вид образотворчого мистецтва, у якому зображення створюється за допомогою кольору.

2. Мистецтво проектування і будування споруд.

3. Жанр образотворчого мистецтва, зображення неживих предметів.

4. Опукле скульптурне зображення на площині.

По-вертикалі

  1. Різновид художнього твору.

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Слово вчителя

     Живопис і графіка відрізняються від скульптури. як…  мрія, сон, уявлення – від предмета, який тримаєш в руках. Закрий очі – і картини немає, а статуя все одно через дотик наших рук передає особливості своїх образотворчих форм.

     Рельєф – обємне зображення, вирізане на плоскій поверхні і поверхні і спрямоване на глядача  обробленим боком. До рельєфу входять багатофігурні композиції. Рельєф може бути глибоким, коли зображення врізане, а не виступає над поверхнею; плоским, коли рівень зображення співпадає з рівнем поверхні; високим, таким, що виступає над поверхнею.

    Якщо зображення виступає над площиною менше, ніж на половину      об'єму, його називають барельєфом. (Демонструється барельєф.)

    Якщо в рельєфі предмет виступає більше, ніж на половину свого об'є­му,  майже подібний до круглої скульптури, його називають горельєфом.   (Демонструється горельєф.)

    Якщо ж зображення не виступає з площини, а заглиблюється в неї, — це контррельєф. Рельєфи розглядаються тільки спереду, а круглу скульп­туру можна оглянути з усіх точок зору. (Демонструється контррельєф.)

     За призначенням розрізняють скульптуру станкову, монументальну і де­коративну. До творів монументальної скульптури належать пам'ятники.

     Твори станкової скульптури ми можемо зустріти в музеях, у виставко­вих залах. Твори скульптури, які прикрашають парки, будинки, назива­ють декоративними.

     Вже сама назва "декоративний" підказує, що в ній важливу роль віді­грають елементи декору.

  1. Робота з блок-схемою «Скульптура»

Опорні слова-терміни:

- кругла скульптура;

- рельєф;

- монументальна скульптура;

- дрібна пластика;

- станкова скульптура.

      Учитель разом з учнями сформульовують і записують терміни в таблицю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3. Словникова робота

      Анімалістмитець, який зображує тварин.

      Скульптура твори мистецтва, які мають об'ємну форму і викону­ються з твердих або пластичних матеріалів.

- Сьогодні ми відправимося у подорож до акванарію, спробуємо поспостерігати за життям у акваріумах, створимо свої міні акваріуми з дивовижними тваринами, які там живуть.

  4. Галявина роздумів

А) Розгадування загадок

       Швидко плавають завзято

       Мешканці цієї хати.

       Це не річка і не море –

       Стіни в неї геть прозорі.(Акваріум.)

 

                              

 

                                                 У хатах прозорих

                                                 Всі вони живуть,

                                                 можеш їх побачить,

                                                 Та не можеш чуть.(Рибки.)

   Б) Розповіді про акваріуми , які є вдома.

  5. Прослуховування музики М.Римського-Корсакова з опери «Садко»

  6 . Правила техніки безпеки та культури праці

          1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.

          2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.

           3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.

          4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.

          Перед виконанням практичної роботи слід нагадати дітям прийоми роботи з пластиліном. (Використовуються демонстраційні таблиці «Прийоми роботи з пластиліном»).

 

DSC00637

 

ІV. Практична робота учнів

      1. Під час самостійної роботи учнів вчитель надає індивідуальну  теоретичну і практичну допомогу. (Звучить аудіозапис).

           Динамічна пауза

Фізкультвправи – у пошані,

Ми їх дуже любимо,

За хвилинку відпочинем

Малювати будемо.

Раз, два – руки вище, вище голова.

Три, чотири – руки тихо опустили.

П’ять, шість, сім – стати тихо всім.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто ж втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Раз – встав весь клас.

Два, три – свою парту ти протри.

Чотири, п’ять – на місце сядь.

  1. Продовження практичної роботи учнів.

                    DSC00635

  1. Прибирання робочих місць
  2. Підсумок уроку
  1. Аналіз і оцінювання робіт.
  2. Виставка дитячих малюнків.

            3. Рефлексія 

- Напишіть про свої досягнення на чарівних рибках:

*Я знаю…

*Я вмію…

*Я ціную…

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі


docx
Додано
26 жовтня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку