Урок образотворчого мистецтва 2 класі Тема. Жар-птиця. Зображення в об’ємі птахів з урахування пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору. Створення аплікації «Жар-пт

Про матеріал
Продовжувати знайомити учнів із правилами і прийомами в техніці аплікації. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу уяву, вміння визначати основні складові будови птахів: голова, шия, тулуб, хвіст. Удосконалювати навички гармонійного заповнення площини паперу елементами зображення.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва 2 класі

Тема. Жар-птиця. Зображення в об’ємі птахів з урахування пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору. Створення аплікації «Жар-птиця».

Мета. Продовжувати знайомити учнів із правилами і прийомами в техніці аплікації. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу уяву, вміння визначати основні складові будови птахів: голова, шия, тулуб, хвіст. Удосконалювати навички гармонійного заповнення площини паперу елементами зображення.

Обладнання. Малюнки із зображенням чарівних птахів,декоративно-прикладного мистецтва (тарелі, підноси тощо) із зображенням птахів, ілюстрації, рушники

Хід уроку

 

І. Організаційна частина 

 

У ч и т е л ь:  Доброго ранку, травам росистим,

Доброго ранку, квітам барвистим,

Доброго ранку, сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

 

ІІ  Створення емоційного настрою.

Оголошення теми і мети уроку

 

Епіграф уроку:

Шануй, примножуй

скарб неоціненний,

Який вручила нам земля!

Насаджуй сад і розчищай

джерельце.

І скривдити не дай маленьке

пташеня!

1.Вправа «Галявина настрою».

У ч и т е л ь: Діти, теплий весняний день, лагідно посміхається сонечко. І ви усміхніться один одному, подумки побажайте добра і успіху. Щоб плідно працювати на уроці нам знадобиться гарний настрій.

( На партах лежать квіти різного кольору)

У ч и т е л ь: Візьміть квітку такого кольору, який відповідає вашому настрою і прикріпіть на галявину.

  * жовтий – працьовитий;

  * оранжевий – відповідальний;

  * блакитний – діловий;

  * рожевий – творчий.

 

У ч и т е л ь: Галявина розквітла від вашого чудового настрою і у класі стало світліше від яскравих кольорів.

  Ми налаштувалися діловий, працьовитий, доброзичливий настрій, який допоможе зробити наш урок цікавим, плідним та творчим. Візьмімось усі за руки і промовимо наш девіз:

Дружно візьмемось за руки.

І приступим до науки

Хочем все про птахів знать!

І живе оберігать!

А ще зробимо жар-птицю

Незвичайну чарівницю.

 

ІІ. Робота над темою уроку.

  1. Вступна бесіда.

Любі діти! Дозвольте розпочати наш незвичайний урок. Чому незвичайний? Та тому, що до нас на урок завітав наш добре знайомий казковий герой — Буратіно. Довідавшись про тему уроку, він приготував для вас декілька цікавих загадок про наших пернатих друзів. А ще він прихопив із собою малюнок із зображенням чарівного птаха. Наш Буратіно  не вміє добре малювати птахів, а тим паче незвичайних, чарівних, казкових, тому погоджується показати свій малюнок лише з умовою, якщо ви відгадаєте його загадки. Ось послухайте.

 

  1. Відгадування загадок.

Прилетіли гості,

Сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Птахи)

 

Пташечка невеличка,

В неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

Та ж ця пташка невеличка

Називається ... (Синичка)

 

Що воно за дивна птиця —

Світла денного боїться.

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі,

Гу-гу-гу! — кричить вона.

Відгадаєш? Це ... (Сова)

 

Крізь зимові заметілі

В сад наш птахи прилетіли.

Та такі червоногруді,

Ніби яблука повсюди

Хтось розсипав у дворі.

Звуться птахи ...   (Снігурі)

 

Перший я приніс весну,

Розбудив усе від сну.

І співаю під вікном.

Люди звуть мене ... (Шпаком)

 

3. Продовження бесіди.

Молодці, гарно справились із цим завданням. А тепер давайте подивимось на малюнок, що його приніс Буратіно. (Вивішується малюнок із погано виконаним зображенням пташки).

  •    Яка на вигляд ця пташка — весела чи сумна? З чого це видно?
  •    Так. Цей бідолашний птах засмучено сказав художнику: "Який же я
    казковий і чарівний птах? Я навіть не можу поворухнути головою, щоб
    оглянутися. У мене зовсім немає крил і тому я не можу літати. Для цього
    мені потрібно довго тупцювати на місці, переступаючи з ноги на ногу, щоб
    повернути все тіло у протилежний бік. А голова велика — так і тягне мене
    до землі, ледве тримаюсь на лапах. А хотілося бути незвичайним, красивим,
    струнким, щоб вчасно уникнути небезпеки. Я хотів би, щоб мною
    любувалися люди. Одним словом, хочу бути дивовижно чарівним птахом".
  1. Демонстрування ілюстрацій із зображенням птахів.

DSC_0192.JPGDSC_0193.JPG

 

5. Аналіз будови птахів.

  • Учні, назвіть частини тіла птаха за малюнком. (Тулуб, голова, дзьоб,
    очі, лапи, оперення).
  • А чого не вистачає на малюнку Буратіно?
  • Що можна сказати про розміри голови щодо тулуба? (Вона дуже велика,
    а насправді у пташок голова маленька, кругла, а тулуб великий, овальний).
  1.     Словникова робота.

Аплікація – означає з латинської мови «прикладати і означає створення художніх зображень шляхом наклеювання, нашивання на тканину або папір різнобарвних шматочків яких-небудь матеріалів.

Отже ми з вами  сьогодні будемо виконувати аплікацію чарівної пташки. А як називається казкова пташка?.

Правильно, жар-птиця.

Якою буде наша пташка?

  1.     Робота в групах. Асоціації

Жар–птиця (весела, чарівна, добра, світла, мила, красива, смілива, весняна, жовта, уквітчана.

 

Хвилинка відпочинку.

Жар-птиці летіли

На лужку тихенько сіли.

Посиділи, поклювали.

Полетіли…

А діти за парти сіли.

8. Бесіда.

Різні птахи виспівують на рушниках, залежно від того, з якої нагоди їх вишито.

Соловейка найчастіше вишивають на гілці калини, що символізує про- довження роду. На весільних рушниках бачимо поважних пав. Ця жар- птиця несе в собі сонячну енергію розвитку, тому є птахом сімейного щастя. Навіть у весільні вінки вплітали павичеве пір’я.

Птахи — то символи людських душ. На рушниках, де вишивалось ро­динне дерево житія, птахів зображували фантастичними істотами. Розмі­щували їх біля кореня, на середині стовбура та у вітті з обох боків дерева, що символізувало міцність та незнищенність роду.

Здавна дружать добрий птах лелека і людина. “Де лелека водиться, там щастя родиться”, — стверджували старі люди. Українці вважають лелеку птахом—оберегом, тому на вишивках він уособлює вірність і доброту.

Шлюбну пару символізують на вишивках соколи, голуби, півні. Ха­рактерною ознакою весільного рушника є розміщення птахів один до од­ного голівками. Вони або тримають у дзьобиках ягідки калини, або сидять в основі дерева — символу нової сім’ї. Ластівка є вірною супутницею людсь­кої оселі. Вона завжди несе добру звістку, тому її вишивають на рушни­ках, скатертинах.

Птахи в давнину сприймалися посланцями сонця, символами щастя й радості, тепла й світла; вони віщували настання весни, врожай, багатство.

     Не тільки у вишивках, але й на інших декоративних виробах — глечи­ках, вазах, куманцях, тарелях, писанках — ми можемо побачити зобра­ження чудових птахів.

     Перш ніж розпочати створювати казкову жар-птицю, вирішіть, як краще розмістити птаха, аби йому не було тісно на вашому листку. А також подумайте яким він у вас буде веселим чи сумним, добрим чи злий.

  • Який вигляд має добрий птах?

Мабуть, добрий птах має гарний вигляд: у нього красива голівка, тіло, хвіст, пір'ячко.

  • А злий птах?

Недобрий, злий птах може мати хижий, гострий чи загнутий дзьоб, великі сердиті очі. Але головний засіб, який допоможе нам виразити риси характеру птахів, — це колір.

Добрий птах має яскраві, приємні для ока кольори. то використайте папір жовтого, червоного, оранжевого кольору.

Злий птах — навпаки, має переважно темні, тьмяні кольори: синій, фіолетовий, чорний, сірий.

Декламування вірша Т. Лопатникової "Чарівні птахи".

Мабуть, від своїх бабусь

всі ви, діти, чули:

на землі нашій колись

чародії були.

Нині, знаємо, кудись

всі вони перевелись.

У одного чаклуна

пара пташечок жила.

Перший птах, малята,

в того чаклуна

помагав справляти

добрії діла.

Пісенькою радує,

а майне в блакить —

пір'ячко, як райдуга,

на ньому горить!

Ну а другий птах —

отакі дива —

був, як та осіння

хмарка дощова!

Хмурий та понурий, —

та його не жаль:

він любив по людях

сіяти печаль!

Чи зумієте, малята,

тих птахів намалювати?

 

9. Правила безпечного користування ножицями:

Не тримай ножиці кінцями догори;
Не залишай ножиці розкритими;
Передавай ножиці лише закритими кінцями в сторону товариша;
При роботі слідкуй за пальцями лівої руки.

  •  Папір використовуй економно;
  • Клей намащуєм пензликом;
  • Зайвий клей витираємо серветкою.

10.Практична робота

10.Фізкультхвилинка (голоси птахів)

– Ви створили чудових  пташок. Можна створити стилізований узор для своїх казкових птахів та розписати їх. Пригадаймо, які це стилізовані узори? Зустрічаються орнаменти рослинні, геометричні, орнаменти із зоб­раженням тварин, птахів, комах. Рослинні орнаменти складаються з квітів, листя, бутонів, стебел. Геометричні орнаменти складаються з різних гео­метричних фігур: трикутників, ромбів, квадратів та ін.

  Стилізація – це спрощення рослин і тварин і використання їх для розпису посуду.( Показ різних орнаментів)

11.Перш ніж починати пригадаймо основні правила розпису

1. Охайність, естетичний смак.

2. Правильна гама кольорів.

3. Починаймо з крупних деталей.

4. Неповторність.

12.Практична робота.

Як ви вважаєте, чому я цих птахів назвала казковими? (Діти діляться своїми враженнями.) Звісно, у природі немає такої пташки, у якої замість пір'ячка різнобарвні листочки і квіточки.

13.Підсумки уроку.

Аналіз учнівських робіт.

 

docx
Додано
4 листопада
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку