Листок -бічний орган пагона

Про матеріал
У розробці уроку "Листок - бічний орган пагона" вивчення нового матеріалу та його закріплення спирається на кімнатні рослини кабінету біології. Закріплення вивченого матеріалу - виконання тестів (домашнє завдання).
Перегляд файлу

Тема уроку: Листок-бічний орган пагона.

Мета: 1. Навчальна: Ознайомити учнів з основними видами листків рослин, розглянути зовнішню будову й основні функції листка, його видозміни; дати визначення  листка; формувати вміння одержувати із тексту та ілюстрацій підручника нові знання, ставити взаємопов’язані проблемні запитання.

2.Розвивальна: Розвивати пізнавальні навички учнів, вміння аналізувати навчальний матеріал; з метою розвитку мислення розвивати вміння  встановлювати закономірності, встановлювати головне, суттєве у матеріалі, що вивчається; самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки.

3.Виховна: Вчити правильній організації робочого часу; виховувати уважність, зібраність, спостережливість, продовжувати формувати екологічне мислення,  сприяти трудовому вихованню, сумлінному ставленню до праці.

Учні знатимуть: що таке листок, його будову, функції, значення листків для рослини, функції видозмін листка.

Учні вмітимуть: визначати типи листків і їх видозмін у різних рослин, характеризувати зовнішню будову листка та його функції.

Тип уроку: Комбінований (за Онищуком В.А.)

Обладнання і матеріали: таблиці «Різноманітність листків», мультимедійна презентація «Будова листка», живі кімнатні рослини герані, товстянки, плюща, хлорофітума, бегонії, колеуса, нефролепіса, опунції, алоє, циссуса, лупи, препарувальний набір.

Базові поняття і терміни: листок, прості листки, складні листки, черешок, листкова пластинка, вузол.

Методи, прийоми, види, форми роботи: дослідницькі, проблемно-пошукові методи, метод «тонких»і «товстих» запитань, бесіда, стратегія «кошик ідей», розповідь, пояснення, робота з підручником, самостійна робота учнів,  робота в парах, «мозковий штурм», «логічний ланцюжок», метод «кластер».

Концепція уроку: дати визначення листка, розглянути особливості його будови. Описати прості і складні листки, їх функції. Дати визначення вузла, міжвузля і пазухи листка, черешка і листкової пластинки. Розглянути різні типи листків.

Компетентності, які формуються в учнів: дослідницька, самоосвітня, науково-природнича, комунікативна, соціальна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна.

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний етап.

II.Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів: визначення основних цілей уроку, передбачуваних результатів та очікувань.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання: метод «тонких»і «товстих» запитань:

«Тонкі» питання:                        

1.Що таке пагін?

2.Що таке вузол?

3.Що таке меживузля?

«Товсті» питання:

1.Дайте три пояснення, які функції виконує пагінь?

2.Поясніть, чому пагони є дерев’янисті і трав’янисті?

3.У чому різниця мж будовою пагога їжакового кактуса і розана китайського??

 

ІY.Контроль, корекція та актуалізація опорних знань:

Стратегія «кошик ідей»:

Вчитель оголошує тему уроку. Кожен учень тезово записує в зошиті все, що йому відомо по темі. Цей етап триває недовго - 2-3 хвилини. Далі учні працюють в парах,  обмінюються інформацією, з'ясовуючи, у чому збіглися їх думки, а в чому виникли розбіжності. Час проведення - 3 хвилини.

Далі йде робота з класом: кожна пара висловлює свою думку по темі, наводить свої знання або висловлює ідеї з цього питання.

Y.Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь учителя. Перегляд мультимедійної презентації «Будова листка».

Перед вами кімнатні рослини герані, товстянки, плюща, хлорофітума, бегонії, колеуса, нефролепіса, опунції, алоє, циссуса. 

Прийом «мозковий штурм».

Питання до учнів: Що спільного у будові мають дані кімнатні рослини?

Завдання: у живих кімнатних рослин герані, товстянки, плюща, хлорофітума, бегонії, колеуса, нефролепіса, опунції, алоє, циссуса  визначити типи листків за будовою:

а) прості;

б) складні.

 

VІ. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

Метод «кластер» учням пропонується скласти кластер по вивченому матеріалу.

 

VІІ. Підсумки уроку: Прийом «логічний ланцюжок».

А зараз коротко розкажемо про все нове, що ви  дізналися на уроці ( у всіх покритонасінних рослин є листки - листком називаємо… -  листки складаються з …..– черешок це… - листкова пластинка  – це…..).

 

VІІІ. Домашнє завдання: опрацювати матеріал параграфа 28, продовжувати

дослідження за процесами росту живців традесканції і колеуса у водній культурі, пройти тестування за посиланням:

 https://naurok.com.ua/test/budova-i-funkci-listka-305154.html.

 

 

 

docx
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку