Листяні та хвойні рослини

Про матеріал
Мета: розширити знання учнів про рослини; дати учням поняття «листяні» та «хвойні» рослини. Вчити спостерігати за рослинами, особливостями їх будови. Виховувати бережне ставлення до природи і до свого здоров’я Обладнання: презентація, підручник, зошит з друкованою основою.
Перегляд файлу

Тема:  Листяні та хвойні рослини

 Мета: розширити знання учнів про рослини; дати учням поняття «листяні» та «хвойні» рослини. Вчити спостерігати за рослинами, особливостями їх будови. Виховувати бережне ставлення до природи і до свого здоров’я

Обладнання: презентація, підручник, зошит з друкованою основою.

 

Хід  уроку 

 

І.  Організація класу

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Ми повторимо усі,

Дуже правила прості

Як за партою сидіти.

 Діти: Спинку рівною тримайте,

Рук на книжку не кладіть,

Голову не нахиляйте,

Як окличний знак сидіть!

Будуть в нас здорові очі,

Швидко будемо рости

Хто здоровим бути хоче –

Вмій здоров’я берегти.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1.               Бесіда

- Яка зараз пора року? (зима)

  •                   Який місяць?
  •                   Яке число? Який день тижня?
  •                   А які зміни відбулися у неживій природі.?
  •                   (Сонце світить, але не гріє; дні стали коротші, а ночі довші; повітря стало холодніше, більше похмурих днів, ніж ясних; випав сніг)
  •                   А які зміни відбулися в живій природі?
  •                   (Дерева скинули листочки і стоять голі, немає квітів, травички, частина птахів відлетіла у вирій)
  •                   Діти а чи можна сказати, що скидаючи листочки, дерева вмирають? (Вони засинають до весни)
  1.               Читання вірша. Послухайте про що мріють дерева.

Ой навіщо мені листя,

Коли вже іде зима,

Коли холодно вже стало,

І пташок ніде нема.

Краще скину я листочки

І тихесенько засну,

Буду спати, буду ждати

Сонця, радість і весну!

     (Олександр Олесь)

  1.               Створення ситуації успіху.

Діти сьогодні до нас на урок завітали лісові мешканці і не просто так, а принесли гостинці з лісу. Вони хочуть подивитися, що учні 1 класу вже знають про природу, про різноманітний світ рослин. А дізнаємось ми про сюрприз, який підготували звірята в кінці уроку.

ІІІ.  Перевірка  дом.  завдання

  1.               Гра «Знайди зайве».
  •                   А зараз подивіться уважно на дошку.
  •                   Яка рослина зайва в 1-й групі?
  •                   Чому?
  •                   В другій групі?
  •                   Чому?
  •                   Отже за формою, розміром стебла усі рослини поділяються на 3 групи. Які?
  •                   Дерева, кущі, трав’янисті рослини.
  1.               Рухлива гра (методика навчання в русі)

Вчитель називає назви рослин. Якщо це дерево діти піднімають руки вгору, якщо кущ – руки в сторони, якщо трав’яниста рослина – присідають.

(Сосна, малина, мак ,береза, ліщина, подорожник, смородина, полуниця, верба, ромашка, калина, дуб).

Відгадайте загадки:

Гарне дерево міцне,                                 2. І маленькі і старенькі.

Листя різьблене, рясне            Влітку, взимку, навесні

А на гілочках крилатих            Всюди вдягнені гарненько

Буде жолудів багато.             У зелені сукні всі.

   (Дуб)      (Ялинка)

Товстий стовбур, пишні віти,       4. Листочки довгенькі, вузенькі

Наче свічки, білі квіти.            Дивляться у воду на свою

А плоди, як їжачки,            плакучу вроду.

Носять з голок піджачки.      (верба)

   (Каштан)

  • Як одним словом можна назвати слова відгадки? (дерева)
  • А що на вашу думку зайве в цій групі? (Ялинка)
  • Чому?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Отже, сьогодні на уроці ми дізнаємось на які дві групи можна розділити всі дерева і кущі за їх листочками, навчимось розпізнавати листочки і дерева, дізнаємось які цілющі і лікувальні властивості мають окремі дерева і кущі.

Тема сьогоднішнього уроку – «Листяні та хвойні рослини».

ІV.  Опрацювання нового матеріалу.

  1.               Розповідь  вчителя  «Хвойні  та  листяні  дерева»
  2.               Фізкультхвилинка
  3.               Уявна екскурсія до лісу.

– Діти, а зараз я хочу запропонувати вам уявну екскурсію до лісу.

Але скажіть, будь ласка, чи зможемо ми розпізнати дерева за листочками в зимовому лісі? (ні).

Отже було б добре якби нам хтось допоміг на кілька хвилин розбудити дерева від сну і одягнути на них сукні із листочків.

  1.               Казкотерапія
  • Послухайте уважно віршик і підкажете мені, яка фея нам може допомогти.

Були у матері – природи

Дві донечки неписаної вроди:

Хто їх побачив хоч на мить,

Не зміг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора.

У неї очі, наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна

Ласкава, ніжна та привітна.

А Фауна – швидка, як вітер,

Могла за птахами летіти.

Тож вирішила мудра мати

В придане їм дарунки дати.

Мрійливій Феї Флорі – світ рослинний,

А жвавій Фауні – тваринний,

Щоб берегли і доглядали,

Від всього злого захищали.

  •                   Діти, то яка фея нам може допомогти? (Фея Флора)
  •                   А як попросимо?
  •                   Фея Флоро, допоможи нам, будь ласка, пробудити дерева від сну.
  •                   Фея дуже любить діток і тому зразу погодилась, але при одній умові, що ми розкажемо їй як поводитись в лісі.
  1.               Правила поведінки в природі

Ходити тихо по стежках.

Не ламати гілки дерев, кущів

Нічого не вирізати на стовбурі дерев, кущів.

Не залишати сміття.

Не рвати багато квітів.

  1.               Екскурсія розпочинається. Перегляд мультимедійної презентації «Листяні та хвойні дерева»

Ліс – це диво, ліс це казка.

Тож заходьте в ліс, будь ласка,

Але завжди пам’ятайте:

Диво ліс охороняйте!

Які дерева впізнали?  Розділіть їх на 2 групи.

Діти розділяють дерева на листяні та хвойні. Переглядають презентацію. Під час презентації вчитель розповідає про лікарські властивості дерев та кущів (береза, липа, дуб, каштан, ялина, сосна, калина, ліщина, шипшина)

Наша екскурсія підходить до закінчення.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави.

Оберігайте повсюди,

Шлях і стежиночку в гаю.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

Усі дерева потрібно оберігати – і хвойні, і листяні. Не було б такої краси, а звісно і чистого повітря. Рослини - це легені планети.

Спілкування з природою дуже корисне для здоров’я людини.

Отже, наша екскурсія підходить до закінчення. Феї Флорі потрібно зняти листочки з дерев і повернути їх до зимового сну, але це її таємниця! Тому не будемо їй заважати.

І. Закріплення  і  систематизація  знань

  1. Робота за підручником.

Вивчати різноманітний світ природи нам допомагає підручник з природознавства.

  •                   Діти, а хто допоможе прочитати речення в підручнику?
  •                   Які із зображених рослин – хвойне дерево? (ялина)
  •                   А яке листяне? (липа)
  •                   А який місяць назвали на честь цього дерева і чому? (липень)
  •                   Чим подібні і чим відрізняються ці рослини?

2.  Робота в зошиті.

3.  Фізкультхвилинка

4.  Робота в парах.

-  Обведіть листяні дерева зеленим кольором, а хвойні синім кольором.


 

 

 

VІ.  Підсумок уроку.

  1.               Вчитель зачитує лист.

Лист від Старичка – Лісовичка.

    “Добридень, дорогі дітки! Радий передати вісточку зі свого царства! Частенько нишком спостерігаю за вами, коли приходите до мене в гості, дарів моїх просите. Охоче нагороджую лише шанувальників природи. Здоров’я вам бажаю. Ласуйте грибочками, малинкою, горішками, соком.  Хочу знати, які ви знавці лісу і чи були уважними на уроці. Дайте відповіді на запитання”.

2.  Інтерактивна вправа «мікрофон»

- На які дві групи розподіляються кущі та дерева за листочками?

- Чим відрізняється ялинка і клен?

- Які листяні дерева ростуть на вашому шкільному подвір’ї?

Молодці! Ви заслужили на гостинці які вам принесла білочка і зайчик.

 

 

 

doc
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
2661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку