Література рідного краю. 7 клас. Байкарі Сумщини.

Про матеріал
Робота на уроці дасть можливість учням самостійно працювати з художніми творами ,аналізувати байку відповідно до її жанрово-видових особливостей ; прагнути до вдосконалення учнями сучасних педагогічних технологій навчання ; розвивати усне зв’язне мовлення , логічне мислення , здатність робити логічні висновки.
Перегляд файлу

                                                        Позакласне читання

                                        Література рідного краю.

                                        Байкарі Сумщини

Мета: привчати дітей до самостійної роботи з художніми творами ,аналізувати байку відповідно до її жанрово-видових особливостей ; прагнути до  вдосконалення учнями сучасних педагогічних технологій навчання ;

розвивати усне зв’язне мовлення , логічне мислення , здатність робити логічні висновки;

виховувати почуття взаємодопомоги і відповідальності за доручену справу.

Матеріальне забезпечення: портрети письменників Сумщини 

Орієнтований план і методи проведення уроку

  1.          Актуалізація знань , мотивація навчальної діяльності.                                                          («Незакінчене речення.»)
  2.          Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.
  3.          Робота із байками , написаними нашими земляками. (Робота в групах , інсценізація байки).

Оцінювання підсумків уроку. («Мікрофон» ).

                                   Перебіг уроку

  1.                 Організація класу.
  2.                 Актуалізація знань , мотивація навчальної діяльності .                                                  

Учитель :  Сьогоднішній урок я хочу розпочати із поетичної хвилинки ,а допоможуть мені наші «актори».

Прослухайте твір і визначте до якого жанру художньої лірики він належить ?

 

Інсценізація байки « Бджола і Муха» Данила  Кушнаренка .

Отже,до якого жанру художньої лірики належить прослуханий вами твір  Чому ?   Це народний твір чи художньо-літературний ?

 За допомогою методу « Незакінченого речення » повторимо вивчений матеріал .

  • Літературна байка – це . . .
  • Вона відрізняється від народної тим , що . . .
  • У 6 класі ми вивчили такі народні байки . . .
  •  Мені відомі такі байкарі української та зарубіжної літератур . . .
  • Характерною ознакою літературної байки є . . .
  • Байка складається із . . .
  • Найчастіше в ролі головних героїв байок виступають . . .
  • Зазвичай у байках викриваються . . . (негативні риси характеру людей ,

 їх поведінка, вчинки, стосунки між людьми і в природі . . .)

  1.                 Оголошення теми й очікуваних результатів уроку .

Учитель :  Дорогі діти ! сьогодні у нас  черговий урок літератури рідного краю . На подібних уроках ми вже з вами не раз говорили про те , наскільки багата талантами  сумська земля . Вона виростила на своїх  багатих і чудових просторах майстрів слова 

П . Куліша, Я. Щоголева,  П.Грабовського,  Б. Антоненка-Давидовича, І. Багряного,

М . Хвильового, Олександра  Олеся Остапа  Вишню та цілий ряд інших художників слова, твори яких є коштовним надбанням усього українського народу!

Сьогодні добре відомі сучасні сумські літератори - це Олексій  Столбін , Анатолій Гризун, Миколай Грищенко, Василь Чубур, Корнюшенко, Петро Гришко, Євген Васильченко,  Григорій Єлишевич ,Данило Кушнаренко .

На цьому  уроці ми ознайомимось із творчістю деяких байраків Сумщини . Тому запишемо у зошиті тему уроку .

Завдання уроку полягає в  тому , щоб ми вчилися самостійно опрацьовувати пропонований матеріал, аналізувати його , відтворювати, удосконалювати  вміння роботи у кооперативних групах , чітко , лаконічно висловлюватись ,

На останньому уроці літератури рідного краю ви отримали завдання підготувати матеріал про байраків Сумщини .

Для ефективності роботи ми клас обєднаємо   у малі групи , кожна з яких отримає відповідні завдання .

  1. 1 група - Петро Гришко

1.Короткі відомості про байкаря.

                         2.Підготувати виразне читання байки « Лисяча директива ».

                         3.Визначити основну думку твору .

                         4.Пояснити, як ви зрозуміли слово « директива ».

                         5.Яку роль відіграє окличне речення у творі?

 

  1. група - Петро Гришко

1.Підготуйте в ролях виразне читання байки « Хомина сторожа ».

2.Визначте основну думку твору .

3.Поясніть мораль байки .

4.Чим байка відрізняється від оповідання і що спільного з ним ?

  1. група - Петро Гришко

 

                    1.Підготувати виразне читання байки « Ображений горобець ».

                    2.Визначити  основну думку твору.

                    3.Які риси характеру автор викриває ?

                    4.Кого із сучасних  співаків української естради називаємо  українськими соловейками?       (Т . Повалій,О.Пономарьова ).

                    5.Що означає поняття «задавати тон »?

  1.  група -  Євген Васильченко

1.Підготуйте короткі відомості про байкаря .

2.Виразно прочитайте  байку « Криве дзеркало ».

3.Перечитайте ще раз мораль байки . Що вона виражає: тему чи            основну думку ?

                     4.Процитуйте , за які ідеали пропонує Горобчик битися Кішці?

                     5.Як ви зрозуміли мораль байки?

          5  група – Д. Кушнаренко

1.Коротко про байкаря .

                        2.Виразно прочитати байку «Жуки – трудовики» .

                        3.Кого автор називає жуками – трудовиками ?

4.Чому годиться порядним людям живитися плодами власної праці, а не чужої ?

5.Перечитайте ще раз мораль байки. Як ви її зрозуміли?

Працюють 5 -7 хв .

Презентація роботи груп.

Учитель : Ви – учні . Яка ваша основна праця ?

Чому ви повинні працювати самі на себе ? (Бо розвиток сучасної  науки і технології  вимагає міцних знань ) .

  •  Наука шкільна - це одна наука,  а наука сімейна – інша .

З цього приводу прослухайте байку « Кмітливе цуценя ».

Визначаємо тему твору, робимо висновок:  Сімейне виховання – важлива справа.

ІV. Узагальнення знань учнів .

1.Над чим ми сьогодні працювали на уроці ?

2.Чи досягли ми очікуваних результатів ? Яких ? Які теми піднімають байкарі у тих творах , які ми опрацювали ?

3.За методом « Мікрофон » ми  підсумуємо роботу на уроці .

- Сьогоднішній урок для мене важливим був , бо . . .

Узагальнюючи роботу на уроці , повернемось до епіграфа .

V. Оцінювання , коментар .

 VІ.  Домашнє завдання:

-виразно читати  твори згаданих на уроці байкарів-земляків;

-підготувати завдання до наступного уроку з позакласного читання

(згідно календарного плану).

 

 

doc
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
1749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку