Літературна гра - вікторина "Перехрестя долі Кобзаря"

Про матеріал
Гра - вікторина для учнів старших класів має на меті розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної свідомості учнів; формувати в учнів уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську й загальнокультурну компетентності; розвивати творчі здібності дітей; виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.
Перегляд файлу

Літературна гра – вікторина

«Перехрестя долі Кобзаря»

 

Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної свідомості учнів; формувати в учнів уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську й загальнокультурну компетентності; розвивати творчі здібності дітей; виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.

 

Хід заходу

       Рада вітати вас у своєму класі. Сьогодні ми згадаємо все, що знаємо про славетного сина українського народу, відкриємо для себе невідомі сторінки його долі. Допоможе нам з’ясувати, хто ж із вас є кращим Шевченкознавцем, чудова  літературна гра – вікторина «Перехрестя долі Кобзаря».

Перед вами ігрове поле, гратимуть 2 команди. У нас є ігрові фішки, кубик. Під кожною цифрою заховане питання чи завдання. Команда має дати відповідь і отримати певну кількість балів. Яка з команд набере більше балів, та виграє. Отже, успіхів!

 

C:\Users\Vita\Desktop\Шевченко\Т.Г.Шевченко\FB_IMG_1588416881531.jpg

 

Пропоную переглянути відео «Шевченко»

 

Знайомтеся, наші учасники.

 

 

 

 

 

  1. Назвіть дату народження Т.Шевченка

Відповідь: 09.03.1814 року

C:\Users\Home\Desktop\ягня-хмара.jpeg

  1. «Дитинство Тараса». Уважно розглянути  хмару слово, прочитати уривок з вірша, указати його назву.

 

Відповідь: «Мені тринадцятий минало…»

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назвіть імена батьків Тараса

Відповідь:  Григорій Шевченко і  Катерина Бойко.

 

  1. Назвіть усіх братів і сестер. За Q-R кодом зайдіть та знайдіть інформацію

Відповідь: 6

 

  1. Який талант проявився у Шевченка в дитинстві?

Відповідь:  хист до малювання

 

  1. У якого пана служив Шевченко?

Відповідь: пана Павла Енгельгардта

Похожее изображение

 

 

  1. Назвати  запропонований документ, указати, коли, у зв’язку з чим він був виданий Т.Шевченку

 Відповідь:  вільна для Т.Шевченка

 

 

 

 

 

 

  1. У якому віці викуплено Шевченка з неволі?

Відповідь: У 1838 році 22 квітня 

 

  1. Хто посприяв викупу Шевченка?

Відповідь: К.Брюллов

 

  1. Картинки по запросу портрет жуковського роботи брюлловаЩо це за портреті хто на ньому зображений? Яке відношення має до Шевченка?

Відповідь:  Щоб здобути  гроші для викупу Шевченка з кріпацтва, Карл Брюллов намалював чий  портрет  Василя Жуковського.

 

 

 

  1. Кому  Т.Шевченко присвятив такі рядки: «Будеш, батьку, панувати,
    Поки живуть люди,
    Поки сонце з неба сяє,
    Тебе не забудуть!» 

Відповідь: «На вічну пам'ять Котляревському»

 

  1.  Як називається перша збірка творів Шевченка, та в якому році була видана?

Відповідь:  1840 р., «Кобзар»

 

  1.  Які твори увійшли до першої збірки? Скільки їх?

Відповідь:     8 творів

 

  1.  За що було арештовано Шевченка? За Q-R кодом зайдіть та знайдіть інформацію

Відповідь:   за участь у Кирило – Мефодіївському братстві

 

  1.  У кого навчався Т.Шевченко у Академії мистецтв у Санкт – Петербурзі?

Відповідь:  В.Ширяєва

 

  1. Який композитор написав близько 100 мелодій до творів Шевченка?

Відповідь:  Лисенко

 

  1.  Які поеми Шевченко назвав жіночими іменами? Скористайтесь «Кобзарем»

Відповідь:  «Катерина», «Сердешна Оксана», «Мар’яна», «Назар Стодоля»

 

  1. Назвати автора слів про Т.Шевченка: «Він був сином мужика — і став   володарем в царстві Духа. Він був кріпаком — і став велетнем у царстві людської культури»

Відповідь:    Іван Франко

 

  1. Назвати твір Т.Шевченка, рядки з якого стали крилатими: «Борітеся – поборете, Вам бог помагає! За вас правда, за вас сила І воля святая!

Відповідь:  "Кавказ"

 

  1. Як називався записник, у якому Шевченко записував свої твори під час заслання?

Відповідь: захалявна книжечка.

 

  1. Назвати твір Т.Шевченка, рядки з якого стали крилатими

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров'ю

 Волю окропіте.

Відповідь:  "Заповіт"

  1. Похожее изображениеКартинки по запросу кавказ т шевченкаКартинки по запросу гайдамактКартинки по запросу сон шевченкаКартинки по запросу катерина Назвати картину Т.Шевченка і твір, до якого вона написана

 

 

Картинки по запросу сон шевченка

«Гайдамаки»- поховання Гонтою синів;  «Катерина»; «Кавказ»,

«На панщині пшеницю жала…»;  «Сон»,  «Наймичка»,

 

  1.  Кому зобов’язаний Шевченко поверненням із заслання? За Q-R кодом зайдіть та знайдіть інформацію

Відповідь: Графу Толстому

 

  1. Скільки  картин  написав  Т.Г.Шевченко?

Відповідь:  Понад  1000  картин

 

  1. Скільки  років провів  Т.Шевченко на  засланні?

Відповідь: Десять , з  1847-1857р.

 

  1. Яку  книгу  для  дітей  уклав  і  видав  власним коштом?                          

Відповідь: «Буквар»

 

  1. У якому  році  помер  Т.Г.Шевченко  і  де  його  було поховано ?      

Відповідь:  10.03 1861р., Петербург, Смоленське  кладовище

 

  1. Коли  і  де  Т.Шевченко  був  перепохований?

Відповідь:  22.05.1861р., на  Чернечій  горі, в  Каневі

 

  1. Як  називається  такий  вірш  і про  кого  він?

       Ти  мусиш  нам  співця  назвати,

       Адже  умів  лиш  він  один

       Рабів  німих  так  захищати.

       А  хто  так  оспівав, як  він,

       Садок  вишневий  коло  хати?

Відповідь:  Акровірш, про  Тараса

 

  1. Який предмет введено в обіг у 1996 році?

Відповідь:    100 грн.

 

Відео «Сучасний Шевченко»

 

Підведення підсумків та нагородження переможців

 

Я рада, що кожен із вас добре засвоїв життєвий і творчий шлях Кобзаря. Хочу побажати вам, щоб у житті довелося частіше зустрічатися з добрими і чуйними людьми. "В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля", — пише Т. Шевченко, бо вважає, що кожен народ має всі підстави для формування своєї культури. Шукати її слід не "в чужому краю", а на рідній землі, і треба любити її всіма силами своєї душі, бо "немає другого Дніпра". Іншої Батьківщини на землі немає, сам поет це відчував дуже гостро, бо не один рік мусив жити далеко від України.

 

Вірш «Кобзарю…» Ліна Костенко

Кобзарю,

знаєш,

нелегка епоха

оцей двадцятий невгомонний вік.

Завихрень — безліч.

Тиші — анітрохи.

А струсам різним утрачаєш лік.

Звичайні норми починають старіти,

тривожний пошук зводиться в закон,

коли стоїть історія на старті

перед ривком в космічний стадіон.

Вона грудьми на фініші розірве

Чумацький Шлях, мов стрічку золоту.

І, невагома, у блакитній прірві

відчує враз вагому самоту.

І позивні прокотяться луною

крізь далі неосяжно голубі…

А як же ми, співці краси земної?

Чи голоси у нас не заслабі?

Чи не потонуть у вітрах простору?

Чи сприймуть велич нової краси?..

Тарас гранітний дивиться суворо:

— А ви гартуйте ваші голоси!

Не пустослів’ям, пишним та барвистим,

не скаргами, не белькотом надій,

не криком, не переспівом на місці,

а заспівом в дорозі нелегкій.

Бо пам’ятайте, що на цій планеті,

відколи сотворив її пан Бог,

ще не було епохи для поетів,

але були поети для епох!

 

 

docx
Додано
8 березня 2021
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку