Літературна гра – вікторина
«Перехрестя долі Кобзаря»
Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної свідомості учнів; формувати в учнів уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську й загальнокультурну компетентності; розвивати творчі здібності дітей; виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.
Хід заходу
Рада вітати вас у своєму класі. Сьогодні ми згадаємо все, що знаємо про славетного сина українського народу, відкриємо для себе невідомі сторінки його долі. Допоможе нам з’ясувати, хто ж із вас є кращим Шевченкознавцем, чудова літературна гра – вікторина «Перехрестя долі Кобзаря».
Перед вами ігрове поле, гратимуть 2 команди. У нас є ігрові фішки, кубик. Під кожною цифрою заховане питання чи завдання. Команда має дати відповідь і отримати певну кількість балів. Яка з команд набере більше балів, та виграє. Отже, успіхів!
Пропоную переглянути відео «Шевченко»
Знайомтеся, наші учасники.
Відповідь: 09.03.1814 року
Відповідь: «Мені тринадцятий минало…»
Відповідь: Григорій Шевченко і Катерина Бойко.
Відповідь: 6
Відповідь: хист до малювання
Відповідь: пана Павла Енгельгардта
Відповідь: вільна для Т.Шевченка
Відповідь: У 1838 році 22 квітня
Відповідь: К.Брюллов
Відповідь: Щоб здобути гроші для викупу Шевченка з кріпацтва, Карл Брюллов намалював чий портрет Василя Жуковського.
Відповідь: «На вічну пам'ять Котляревському»
Відповідь: 1840 р., «Кобзар»
Відповідь: 8 творів
Відповідь: за участь у Кирило – Мефодіївському братстві
Відповідь: В.Ширяєва
Відповідь: Лисенко
Відповідь: «Катерина», «Сердешна Оксана», «Мар’яна», «Назар Стодоля»
Відповідь: Іван Франко
Відповідь: "Кавказ"
Відповідь: захалявна книжечка.
Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров'ю
Волю окропіте.
Відповідь: "Заповіт"
«Гайдамаки»- поховання Гонтою синів; «Катерина»; «Кавказ»,
«На панщині пшеницю жала…»; «Сон», «Наймичка»,
Відповідь: Графу Толстому
Відповідь: Понад 1000 картин
Відповідь: Десять , з 1847-1857р.
Відповідь: «Буквар»
Відповідь: 10.03 1861р., Петербург, Смоленське кладовище
Відповідь: 22.05.1861р., на Чернечій горі, в Каневі
Ти мусиш нам співця назвати,
Адже умів лиш він один
Рабів німих так захищати.
А хто так оспівав, як він,
Садок вишневий коло хати?
Відповідь: Акровірш, про Тараса
Відповідь: 100 грн.
Відео «Сучасний Шевченко»
Підведення підсумків та нагородження переможців
Я рада, що кожен із вас добре засвоїв життєвий і творчий шлях Кобзаря. Хочу побажати вам, щоб у житті довелося частіше зустрічатися з добрими і чуйними людьми. "В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля", — пише Т. Шевченко, бо вважає, що кожен народ має всі підстави для формування своєї культури. Шукати її слід не "в чужому краю", а на рідній землі, і треба любити її всіма силами своєї душі, бо "немає другого Дніпра". Іншої Батьківщини на землі немає, сам поет це відчував дуже гостро, бо не один рік мусив жити далеко від України.
Вірш «Кобзарю…» Ліна Костенко
Кобзарю,
знаєш,
нелегка епоха
оцей двадцятий невгомонний вік.
Завихрень — безліч.
Тиші — анітрохи.
А струсам різним утрачаєш лік.
Звичайні норми починають старіти,
тривожний пошук зводиться в закон,
коли стоїть історія на старті
перед ривком в космічний стадіон.
Вона грудьми на фініші розірве
Чумацький Шлях, мов стрічку золоту.
І, невагома, у блакитній прірві
відчує враз вагому самоту.
І позивні прокотяться луною
крізь далі неосяжно голубі…
А як же ми, співці краси земної?
Чи голоси у нас не заслабі?
Чи не потонуть у вітрах простору?
Чи сприймуть велич нової краси?..
Тарас гранітний дивиться суворо:
— А ви гартуйте ваші голоси!
Не пустослів’ям, пишним та барвистим,
не скаргами, не белькотом надій,
не криком, не переспівом на місці,
а заспівом в дорозі нелегкій.
Бо пам’ятайте, що на цій планеті,
відколи сотворив її пан Бог,
ще не було епохи для поетів,
але були поети для епох!