Літературна гра "Цей дивовижний світ казок"

Про матеріал
Літературна гра проводиться після вивчення тем "Народні казки", "Літературні казки", її елементи можуть бути використані також на будь-якому етапі уроку.
Перегляд файлу

Літературна гра

Цей дивовижний світ казок (5 клас)

Мета: узагальнити і повторити матеріал з теми «Народні та літературні                  казки»; розвивати усне мовлення, кмітливість, логічне та образне мислення, пам’ять, увагу, творчі здібності учнів; виховувати позитивні риси вдачі, формувати культурний світогляд школярів.

І конкурс «Розминка»

Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом казок.

1 команда

  1. Хто в казці І. Франка став синім? (Лис)
  2. Як звали дівчинку, що потрапила до країни Недоладії? (Аля)
  3. Хто зруйнував хатинку Хухи-Моховинки? (Дід)
  4. Як називається одним словом усна народна творчість? (Фольклор)
  5. Як звали правителя країни Сльозолий? (Цар Плаксій)
  6. Яку квіточку нагадувало личко Хухи-Моховинки? (Братки)
  7. Як звали Лиса із казки «Фарбований Лис»? (Микита)
  8. Як називається художній прийом, який полягає в перебільшенні? (Гіпербола)
  9.  Як Маруся із казки «Мудра дівчина» відволікла нацькованих на неї собак? (Випустила зайця)
  10.  Яке було справжнє ім’я Алі , яка подорожувала Недоладією? (Галя).

 

2 команда

  1. Хто є автором казки «Фарбований Лис»? (І. Франко)
  2. Як звали маленьку істоту, яка народилася в лісі і яку люди дуже рідко помічають? (Хуха)
  3. Казки, створені письменником, називаються… (Літературними)
  4. Хто є автором казки «Цар Плаксій та Лоскотон»? (В. Симоненко)
  5. Що у світі найситніше? Яку відповідь на це запитання дала мудра дівчина? (Земля)
  6. Що сталося з фарбованим Лисом у кінці казки? (Його розірвали звірі)
  7. Чому Аля потрапила у країну Недоладію? (У неї було 100 недороблених справ).
  8. Яке магічне число найчастіше зустрічається в казках? (Три)
  9. Як називалася країна, в якій відбуваються події в казці «Цар Плаксій та Лоскотон»? (Сльозолий)
  10.  Хто є автором казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»? (Галина Малик)

 

ІІ конкурс «Пантоміма»

За допомогою міміки та жестів показати казку так, щоб ваша команда її впізнала (Один представник команди витягує аркуш з написаною назвою казки, яку треба зобразити).

Можливі варіанти казок: «Івасик-Телесик», «Коза-дереза», «Ріпка», «Колобок», «Рукавичка», «Яйце-райце», «Мудра дівчина», «Летючий корабель».

 

Конкурс для вболівальників

Уболівальники кожної з команд повинні назвати якнайбільше казок (народних та літературних, українських та зарубіжних), у назві яких є числа. За кожну названу казку команда отримує додатковий бал.

Наприклад:
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
 

 

ІІІ конкурс

 Члени команд по черзі виймають із мішечка номери запитань і дають на них відповіді. За кожну правильну відповідь команда отримує по 2 бали. Якщо команда не має відповіді, відповідають учасники іншої команди.

       По 4 запитання кожній команді.

 

  1. От привели, поставили запряжені коні, а лоша пустили. А вони, ті два хазяїни, так засмикали те лоша, кожен до себе тягаючи, що воно вже не знає, куди йому й бігти – взяло та й побігло геть.

 («Мудра дівчина»)

 

  1. Був собі дід та баба, а в них було три сини: два розумних, а третій дурний. Розумних же вони й жалують, баба їм щонеділі білі сорочки дає, а дурника всі лають, сміються з нього, а він знай на печі у просі, в чорній сорочці, без штанців. Як дадуть, то й їсть, а ні,то він голодує.

 («Летючий корабель»)

 

  1. Але що діяти! Наважився, то треба кінчити те, що зачав. Посидівши пару годин у бур’яні коло плоту, що притикав до вулиці, він освоївся трохи з тим гамором. Позбувшися першого страху, а надто роздивившися потроху, куди і як найліпше бігти, щоб осягнути свою ціль, він набрав відваги, розбігся і одним духом скочив через пліт на вулицю.

(І. Франко «Фарбований лис»)

 

  1. Одного дня вона прокинулася спозаранку: ще й не світало. Прокинулася, бо їй стало холодно. Вона виглянула  у віконце й побачила, що по лісу на глицях і на деревах лежить якась срібна пелена. Спочатку вона помислила, що то була імла, але ж коли придивилася краще, то помітила, що те було не подібне ні на імлу, ні на важкий туман… А був то перший сніг… 

(В. Королів-Старий «Хуха-Моховинка»)

 

5. А дурень такий став,що його й не пізнаєш: одежана ньому так і сяє: шапочка золота, а сам такий гарний, що боже!Веде він своє військо, сам на воронім коні попереду, за ним старшина... Підступив під палац:

— Стій! — крикнув.

Військо у лаву стало — як перемите! («Летючий корабель»)

 

  1. Було собі два брати— один убогий, адругий багатий. Отбагатий колись ізласкавився над бідним, що не має той ні ложки молока дітям,та й дав йому дійну корову, каже:

Потроху відробиш мені за неї.

(«Мудра дівчина»)

 

  1. Ще місяць тому надумала вона вишити рушничка для бабусі, до її дня народження. І нитки підібрала, і рушничок білий знайшла, і навіть перший хрестик зробила. А потім їй усе набридло.

(Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)

 

  1. І, піднявши вгору хвіст, надувшися гордо, він пішов у глиб лісу, де знав, що є місце для сходин всієї лісової людності. Тим часом гомін про нового нечуваного й страшного звіра розійшовся геть по лісі.

(І. Франко «Фарбований лис»)

 

 

Конкурс капітанів

Поки учасники команд відповідають на запитання 3 конкурсу, капітани складають пазли до вивчених у 5 класі казок (учитель на власний розсуд готує кольорову ілюстрацію-фото до казки і розрізає на пазли). Хто складе пазл перший, той приносить команді додаткові бали. Потрібно також назвати казку.

 

Підбиття підсумків гри, визначення переможців.

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку