Літературна гра «Ерудит квартет»
6 клас
Мета: учні виявляють знання з творчості Жуль Верна; розвивати інтерес до творчості письменника; збагатити світогляд учнів.
(У грі беруть участь 4 команди по 4 учасника)
Хід заходу:
(Звучить музика з к/ф «Діти капітана Гранта»)
Ведуча (на фоні музики): Діти сьогоднішня наша гра присвячена творчості французького письменника Жуль Верна… Жуль Верн створив багатотомну серію романів «Незвичайні подорожі», в яких розповів про природу, флору і фауну різних кліматичних зон, звичаї народів світу. До серії увійшло 63 романи. Автор писав ці твори понад 40 років. Якщо розподілити їх за місцем дії, то виявиться , що в них описані кругосвітні подорожі до країн Європи, Північної Америки, Азії, Південної Америки, Австралії. Жуль Верн на все життя залишився великим мрійником, шляхетною і доброю людиною. Він і сам, як ї його герої, вражає відвертим, щирим поглядом, таким молодим і завзятим.
(Учень читає вірш)
Жуль Верн – відомий всім у світі.
Письменник, ще й фантаст, герой.
Читають його книги і батьки і діти –
Всіх полонив провидець той.
Він має добре серце, щиру душу,
Готовий все життя перевернуть,
І перед вами визнати я мушу,
Без книжок Жуля Верна
Не можу я заснуть.
По слідах героїв Верна.
По книжках, що любиш ти,
Під невидимим вітрилом
Нам із друзями пливти.
ПРАВИЛИ ГРИ.
Ведуча: В нашій грі приймають участь 4 команди по 4 учасника. Ми граємо 2 раунди і фінал. В кожному раунді та команда, яка набере найменше балів вибуває з гри. У фіналі зустрічаються 2 команди. Команда, яка набере більше балів і буде переможницею.
ЛІТЕРАТУРНА ГРА
І раунд.
( завдання оцінюється в 5 балів)
(Учні на папері малюють карту і передають журі).
(У термітнику)
29.Завдяки кому врятувалися мандрівники? (Португальським купцям з караваном)
30.Де далі вчився Дік Сенд? ( Закінчив гідро-географічні курси).
Ведуча: Журі підводить підсумки І раунду.
(Оголошуються результати І раунду. По підсумкам у ІІ раунд
виходять 3 команди).
ІІ раунд.
Конкурс «Відгадай епізод».
На екрані демонструються ілюстрації до творів Жуль Верна. Кожна команда по черзі відгадує, до якого епізоду належить дана ілюстрація.
(Журі рахує правильні відповіді)
Конкурс «Ти – мені, я – тобі».
(Команди один одному ставлять питання з географії)
1.Куди прямував корабель? (До берегів Нової Зеландії)
2.До берега якої країни, на думку Діка, пристав корабель? (Перу)
3.Територія (земля) екваторіальної Африки, де опинились Дік Сенд і його супутники. (Ангола)
4.Назва континенту, від берега якого вирушив у плавання вітрильник «Пілігрим» (Австралія)
5.Чому герої роману Жуля Верна «Діти капітана Гранта» у пошуках потерпілих на морі були змушені відвідати всі материки, крізь які проходила паралель 370 11’ пд.ш? (Не знали точних координат потерпілих).
6.Більшість своїх романів Жуль Верн писав прямо на воді. Це так чи ні? (Так)
(Журі підводять підсумки ІІ раунду і оголошують 2 команди,
які вийшли у фінал).
ФІНАЛ ГРИ
Конкурс « Кросворд»
Команди складають кросворд за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан». Обмінюються ними і розгадують.
Конкурс «Презентація творів Жуль Верна».
Кожна команда демонструє домашнє завдання «Презентація на одну з книг Жуль Верна».
(завдання оцінюється в 5 балів)
Журі підводить підсумки гри, нагороджують переможців та учасників.
Ведуча: Є така молитва: « Господи, дай мені сили знести те, що я не в змозі змінити. Господи. Дай мені сили змінити те, що в моїх силах, а головне навчи перше відрізняти одне від другого».
Герої роману – звичайні люди, яким притаманні розум, людяність, справедливість. Вони здатні долати труднощі, небезпеку заради порятунку інших, тобто це духовно багаті люди. За такими людьми майбутнє.