Літературна гра "Інтелектуальний марафон"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу з теми "Інтелектуальний марафон" (літературна гра) може бути використана під час проведення предметного тижня; містить цікаві завданя; сприяє розвитку творчих здібностей учнів, вмінню працювати у групі.








Перегляд файлу

Літературна гра «Інтелектуальний марафон» 8 кл.

Мета: учні покажуть уміння орієнтуватися у вивченому матеріалі із  зарубіжної літератури, розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення, виховувати почуття колективізму.

Проведення літературної гри

«Інтелектуальний марафон»

Вступне слово ведучого:

Розпочинаємо «Інтелектуальний марафон» із зарубіжної літератури. У грі беруть участь дві команди (Представлення команд та журі)

Гра «Інтелектуальний марафон» проводиться у 6 турів – конкурсів. За кожну правильну відповідь команда одержує по 1 балу.

 

Ведучий

1 тур – конкурс «Так – ні»

Назвіть митців, що жили і творили в епоху Середньовіччя

Для першої команди:

  • Есхіл – ні
  • Ду Фу – так
  • Шекспір – ні
  • Джауфре Рюдель – так
  • Гафіз – так
  • Ф. Петрарка - ні
  • О. Хайям – так

Для другої команди

  • Гомер – ні
  • Лі Бо – так
  • Рудакі – так
  • Бертран де Борн – так
  • В. Скотт – ні
  • Ф. Шуберт – ні
  • Данте – так

Ведучий

2 тур – конкурс

Впізнати, якого літературного героя характеризують ці слова

Для першої команди

1. «…Щойно побачив його затремтів. Не посмів він ждать його, й кинусь тікать…»(Гектор)

2. «Звусь я Ніхто на ім’я , і Ніким мене батько і мати, й товариші мої, й інші, звичайно, усі називають». (Одіссей)

3. «Занадто ви нестримані й гарячі

Боюсь , насильство закінчиться лихом!»

Для другої команди:

1. «Не думайте, що то сваволі й гордощів.

Мовчу я , - в грудях серце розривається,

Коли погляну на оцю ганьбу свою!» (Прометей)

 

  1. «Обличчя горде, променисті очі,

Могутня постать і широкі  груди…»(Ганелон)

 

  1. «Отже, Нікого я з’їм наостанку, раніше ж поїм я

Товаришів його всіх…(Поліфем)

 

Ведучий:

Закінчився 2 тур гри. Поки журі підіб’є підсумки, послухайте рубаї Омара Хайяма. (Журі оголошує результати).

3 тур – конкурс

Ведучий: 

Розпочинаємо 3 тур – конкурс

Називаючи імена відомих людей світу; завдання – з трьох відповідей обрати правильну

 

Для першої команди:

  1. Вальтер Скотт – це

а) вчений   б) художник   в)* письменник.

  1. Ференц Ліст – це

а) поет  б)* композитор  в) педагог.

3. Євген Кибрик – це

а) педагог  б)композитор  в)*художник.

Для другої команди

  1. Є. Делакруа – це

а) вчений  б)* художник  в) поет.

     2.  Дж. Свіфт – це

а) педагог  б)* письменник  в) композитор.

     3.  Фр. Шопен – це

а) письменник  б)історик  в)*композитор.

4 тур – конкурс

Ведучий

У 4 турі – конкурсі вас очікує нове випробування – ви повинні дати відповіді на запитання.

Для першої команди

  1. Його безсмертні твори є національною гордістю греків, їх справедливо називають «енциклопедією давнини». Хто це? (Гомер).
  2. Скільки тривала Троянська війна (10 років).
  3. Хто віднайшов Трою? (Генріх Шліман).
  4. У римлян він – верховний бог, цар і батько богів та людей. (Юпітер) .
  5. Саме вони створюють класичний детективний дует. Хто це? (Ш.Холмс і доктор Ватсон).
  6. Саме в цю добу виник культ Прекрасної Дами. Що це за доба? (Середньовіччя).

 

Для другої команди

  1. Як називалася гора, на якій жили грецькі боги? (Олімп).
  2. Кого вважають батьком трагедії? (Есхіла).
  3. Яку назву має священна книга мусульман? (Коран) .
  4. Хто запропонував Вергілієві тему поеми «Енеїда»? (Октавіан Август).
  5. Як називається збірка творів Гафіза? (Диван).
  6. Яке ім’я було у  меча Роланда? (Дюрандаль).

5 тур – конкурс

Ведучий

Завдання 5 туру – конкурсу. Необхідно впізнати героя за уривком з тексту.

Для першої команди

  1. «Любу дружину побачити хочу й маленького сина, бо невідомо, чи знову до них я іще повернуся…» (Гектор. «Іліада» Гомера).
  2. «…був один із корінних старих полковників: весь був він створений для бойової тривоги…» (Тарас Бульба. Повість «Тарас Бульба»).
  3. « Я не безумець, щоби зганьбити честь свою довіку. Мій Дюрандаль завдасть страшних ударів» (Роланд. «Пісня про Роланда»).

Для другої команди

  1. «Вона мала прегарну фігуру й була висока… Лице вона мала біле пребіле…шляхетні риси обличчя не допускали думки про безбарвність…» (Ровена. В.Скотт «Айвенго»).
  2. «Ще більше муки і катувань, ще тисячі я перетерплю, поки з пут цих визволюсь» (Прометей. Есхіл «Прометей закутий»).
  3. «Граф…відчув удар смертельний, в руці тримав булатний Альтеклер» (Олів`єр«Пісня про Роланда»).

Ведучий

Журі підводить підсумки гри.

Проводиться гра з уболівальниками. Демонструються портрети поетів письменників. Завдання: назвати прізвище. Одержані бали будуть зараховані команді, за яку вболівають.

Журі оголошує результати.

 

6 тур – конкурс

Ведучий

У 6 турі – конкурсі гравців чекає більш складне завдання – скласти словник літературознавчих понять. Читається визначення, а гравці називають ці поняття.

Для першої команди

  1. Один із жанрів драматургії, де зображуються смішні (комічні) події. (Комедія).
  2. Жанр ліро-епічної поезії, де в урочистому тоні оспівується якась важлива подія. (Ода).
  3. Співець-виконавець епічних поем у Стародавній Греції. (Рапсод).
  4. Промова дійової особи, звернене до себе або до інших персонажів. (Монолог).
  5. Несправжній, уявний, неповний історизм. (Квазіісторизм).

Для другої команди

  1. Драматичний твір, де розкриваються нерозв’язані моральні проблеми, що призводять до загибелі персонажів. (Трагедія).
  2. Невеликий за обсягом ліро-епічний твір казково-фантастичного, легендарно-історичного, героїчного змісту. (Балада).
  3. Розмова двох або більше осіб у драматичному творі. (Діалог).
  4. Твори, в яких героїзується та ідеалізується історичне минуле народу, його боротьба за волю. (Героїчний епос).
  5. Пісня про рицарську любов до Чарівної Дами. (Канцона).

Ведучий

Наша гра закінчується. Журі оголошує результати. Називають переможця.

 

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку