Літературна гра "Літературні розумники"

Про матеріал
Літературна гра для учнів 5 класу.Гру можна проводити на уроці зарубіжної літератури після вив чення теми "Фольклор. Літературні казки"
Перегляд файлу

Літературна гра «Літературні розумники».

Мета. З’ясувати  рівень  засвоєння учнями програмового матеріалу, заохочувати дітей до    читання книжок, зацікавити їх чудовим світом літератури; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчі здібності, зв’язне мовлення, кмітливість фантазію, інтерес до вдумливого читання; виховувати смак до високохудожньої літератури, повагу до творчої праці.

Обладнання. Картки із завданням, літературне лото, пазли, дзеркало, ілюстрації до творів, «чарівні» предмети з різних казок.

Форма проведення: КВК

Епіграфи.                                                                 Життя коротке – мистецтво вічне

                                                                                                         Латинське прислів’я

 

Книжки, книжки читати – от де

 втіха, немає в світі кращої краси!

Й.В.Гете

 

Что за прелесть эти сказки!

Каждая есть поэма!

О.С.Пушкін

Хід заняття

Вступне слово вчителя.

     Вітаю Вас у нашому літературному клубі веселих та кмітливих. Нами перегорнуто безліч казкових сторінок, ми подумки подолали чимало земель разом із бароном Мюнхаузеном та Гердою. Ми мандрували навіть тоді, коли наші голови посипала холодним пухом пані Метелиця. Ми не боялися Снігової  Королеви й маленької розбійниці. Ми дізналися, як дати відповідь на  дуже складне запитання: «Хто на світі всіх миліший?» Тож сьогодні ми пригадаємо прочитані історії й дізнаємося про існування інших, а щоб усе запам’ятати, пропоную позмагатися.

 

І конкурс. Розминка « Нумо, вперед!»

     Команди по черзі отримують запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

     Запитання для  першої команди.

1. Що загубила пасербиця у казці «Пані Метелиця»? (Починок)

2. Хто той хлопчик, який часто виймав колючки із лап своїх друзів? (Мауглі)

3. Хто з братів-місяців подарував дівчині каблучку? (Квітень)

4. Що потрапило в око Каю? (Сколок дзеркала)

5. Що загубила Попелюшка, тікаючи з балу? (Черевичок)

6. Якими словами найчастіше розпочинаються казки? (Жили собі…, одного разу…,жили-були…)

7. У якій казці розповідається про дуже незалежного героя, який від усіх утік? («Колобок»)

8. У якій країні народилися брати Грімм? (Німеччина)

9. Країна Вранішнього Сонця – це …(Японія)

10. Який кіт усе ходить по ланцюгу, що висить на дубі? (Учений)

     Запитання для другої команди.

1. Чим нагородила пані Метелиця мачушину дочку? (Облила смолою)

2. Що наказала Королева, героїня казки «Дванадцять місяців», доставити в палац до Нового року? (Проліски)

3. Хто були вірні друзі Мауглі? (Багіра, Балу, Каа)

4. Яка казка розповідає про стару жінку, яка мала багато різних бажань, але від жадібності залишилася з розбитими ночвами? («Казка про рибака та рибку»)

5. Які слова зазвичай читаємо в кінці казки. (І жили вони довго й щасливо)

6. Яке слово намагався скласти Кай із крижинок? (Вічність)

7. Що Снігова Королева обіцяла подарувати Каю, коли він складе це слово? (Увесь світ і пару нових ковзанів)

8. У якій країні народився Шарль Перро? (Франція)

9. Якої квітки не було в садочку бабусі-чаклунки з казки «Снігова Королева»? (Троянди)

10. Бонсай – це… (вирощування карликових дерев у горщику)

 

ІІ конкурс. «Рекламний ролик»

     Взяти на вибір книжку з виставки і створити її презентацію. Оцінка - 5 балів.

 

ІІІ конкурс. «Загадковий лабіринт»

     Скласти назви жанрів усної народної творчості. Команда, яка першою справиться із завданням, отримує 5 балів, друга – 3 бали.

СКОРО        ПІС       МІ       ЗА         БИ       КАЗ        ПРИС         ПРИК             ПРИ  

                  

ЛИНИ     НІ        КИ      ЛІВ’Я      КАЗКИ     МЕТИ      ФИ      МОВКИ        ГАДКИ 

 

ІVконкурс. «З якої казки предмет?»

     Командам демонструються різні предмети, а вони мають вгадати назву казки. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

 

V конкурс. «Літературне лото»

     Учасникам роздаються картки із записаними на них частинками прислів’їв, які вони мають скласти за певний проміжок часу. Команда, яка справиться із завданням першою, отримує 5 балів, другою – 3 бали.

 

VІ конкурс. «Упізнай героя»

     Запрошуються по 2 учасники від кожної команди. Їм видаються картки із

завданням. Учасник повинен мімікою, рухами та жестами показати казкового героя, а команда має його упізнати. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

VІІ конкурс. «Згадай твір за його початком»

      Запитання ставляться до команд по черзі. Якщо одна команда не дає відповіді або її відповідь неправильна, то право дати відповідь переходить до іншої команди. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

1. Жила на світі одна вдова, і мала вона двох доньок. Одна з них, пасербиця, була гарна і роботяща, а друга, рідна, гидка й лінива.  («Пані Метелиця»)

2. Один багатий удівець оженився вдруге з удовою, такою чванливою та гордовитою, якої, відколи світ світом, ніхто й не бачив. Мала вона двох дочок, теж чванливих та гордовитих. (Ш.Перро «Попелюшка»)

3. На Сіонійські гори впав тихий, задушливий вечір. Була вже сьома година, коли Батько Вовк прокинувся після денного спочинку… (Р.Кіплінг «Мауглі»)

4. Сплять усі верховини гірські

    Й стрімчасті скелі,

    Всі байраки, всі провалля   («Сплять усі верховини…», Алкман)

5. На всі вершини ліг супокій.

    Вітрець не лине в імлі нічній.  (Й.Гете «Нічна пісня мандрівника»)

6. Горные вершины спят во тьме ночной,

    Тихие долины полны свежей мглой.  (М.Ю. Лермонтов)

7. День нині такий – старому рокові кінець, новому початок. А я ще від діда свого чував, ніби його дід йому розповідав, в такий день усяке на світі буває – зумій тільки підстерегти та підгледіти. (С.Маршак «Дванадцять місяців»)

8. У лісовому краю жив шакал на ймення Чандарава. Одного разу від лютого голоду він забився у місто. («Фарбований шакал»)

 

VІІ конкурс. «З’єднай країну й казку»

     Команди отримують картки із вказаними творами, авторами та назвами країн. Необхідно правильно встановити відповідність.

За кожну правильну відповідь 1 бал.

Шарль Перро     -     «Руслан і Людмила»    -    Україна

Ганс Крістіан Андерсен      -     «Фарбований Лис»       -     Росія

Олександр Пушкін       -      «Попелюшка»    -  Данія

Іван Франко      -    «Снігова Королева»   -   Франція

 

ІХ конкурс. «Ой, яка я гарна»

     Для проведення конкурсу запрошуються по одній дівчинці від кожної команди. Учасниця повинна сказати перед дзеркалом  «Ой, яка я гарна!» з різною інтонацією. Оцінюється конкурс від 3 до 5 балів.

 

X конкурс. «Назви автора книги»

     За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

«Попелюшка» –  Ш. Перро

«Мойдодир» – К.Чуковський

«Русалонька» – Андерсен

«Мауглі» – Кіплінг

«Казка про царя Салтана» – О. Пушкін

«Гидке каченя» – Андерсен

«Дванадцять місяців» – С. Маршак

«Фарбований Лис» – І. Франко

«Пригоди барона Мюнхгаузена» – Еріх Распе

 

XI конкурс «Дитячі забави»

     Скласти пазл та відгадати назву казки. Команда, яка виконає завдання першою, отримує 5 балів, другою – 3 бали.

 

ХII конкурс. «Юні літератори»

     Команди мають написати листа:

І команда – Сніговій Королеві

ІІ команда – Попелюшці.

 

Підбиття підсумків.

Заключне слово вчителя.

Ми побували в різних країнах: Англії, Франції, Росії, Данії. І кожна з них познайомила нас зі своїми письменниками-казкарями, поетами, а кожна казка по-своєму цікава. Бо вона приходить у дитинстві і залишається назавжди. Д.Дідро сказав: «Люди перестають мислити, коли перестають читати».

А інша думка говорить: «Література – підручник життя».

Тож читайте, захоплюйтесь чарівним світом казок.

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана,

Або про те, як весело козак

Обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

Про чаклуна, що все на світі може.

І хто б нам що не говорив,

А згине зло, і правда переможе.

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
1182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку