Подорож Скруджа у часі і просторі. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження

Про матеріал
Розробка містить матеріал, який слід використовувати під час вивчення повісті "Різдвяна пісня в прозі" Ч. Діккенса
Перегляд файлу

      Конспект уроку із зарубіжної літератури у 6 класі

                               

 

Тема уроку:   Подорож Скруджа у часі і просторі. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 

Мета  уроку:

допомогти учням простежити життєвий шлях Скруджа, його мандри у часі та просторі, зрозуміти причини деградації та еволюції  Скруджа;  

продовжувати формувати навички психологічного аналізу й синтезу літературного персонажа; продовжувати розширювати словниковий запас; поглиблювати навички виразного читання, аналізу образів, уміння робити узагальнення; допомогти учням зрозуміти моральні цінності, які сповідує родина Кретчитів; виховувати людяність, доброту, милосердя, уміння співчувати, повагу до близьких та рідних людей, неприйняття в собі надмірної жаги до збагачення;

Тип уроку: урок узагальнення набутих знань і форму­вання на їхній основі

                    вмінь та навичок  

 

     Обладнання:  роздатковий матеріал, комп’ютерне  обладнання.

ХІД УРОКУ

...Не гроші роблять людину щасливою, а людяність.  

Ч. Діккенс

І. Перевірка домашнього завдання.

 Вчитель. Шановні діти, домашнім завданням Вам було опрацювати біографію Чарльза Діккенса та прочитати повість «Різдвяна пісня в прозі». Вам пропоную заповнити пропуски в картках. Ви весь матеріал знаєте, вірте в себе і виконуйте, не хвилюючись.

 

Картка.  Чарльз Діккенс народився в країні_________. Його дитинство пройшло ________, тому що батько________. Він почав працювати в ____ років. Працював в __________, ____________, _____________.  За своє життя він написав дуже багато творів, серед них____________, ___________, _________________.

 У повісті «Різдвяна пісня в прозі» головний герой ___________. Він не любив свято ____________. Перед цим святом до нього прийшов привид його колишнього компаньйона ____________, щоб попередити про трьох__________. Він відвідав три часових простори, а саме___________, ________, ___________. Після чого допоміг  маленькому хворому  хлопчику ___________. 

 

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку

Тема відображена на мультимедійній дошці та дублюється вчителем.

   

 ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

1. Вступне слово вчителя.

Кожен із нас з кожним днем росте й розвивається.  У будь-який момент у нас можуть змінитися погляди на життя, але перед тим, як настане цей переломний момент, повинен відбутися привід, що спричинив ці зміни. От і Скрудж перетворюється: від ненависника Різдва та знедолених, ціль якого тільки гроші, до волонтера, помічника бідних та, просто, усміхненої людини.

2. Знайомство з епіграфом до уроку (зображений на дошці)

Головний персонаж «Різдвяної пісні в прозі» англійського письменника Чарльза Діккенса вважав, що щастя можуть принести тільки гроші.

А сам автор говорив, що «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність». Ці слова ми взяли епіграфом до нашого уроку  

І от, сьогодні ми підтвердимо чи спростуємо це висловлення протягом уроку.

 

3. Словникова робота

Вчитель.  Шановні діти, запишіть, будь-ласка визначення, якими ми будемо користуватися в зошит. (терміни відображені на мультимедійній дошці)

 

Динаміка - стан руху, хід розвитку, зміни чого-небудь

Деградація – поступове погіршання, втрата якихось якостей,

                            властивостей; занепад, виродження

Еволюція – процес зміни, розвитку кого-, чого-небудь 

 

4. Повторення теорії літератури.

    Вчитель. Діти пригадайте, що таке композиція твору.

Для того , щоб нам краще орієнтуватися в повісті давайте структуруємо композицію повісті «Різдвяна пісня в прозі»                                            

Композиція   твору

Експозиція    — життя Скруджа на початку твору, ставлення до  Різдва
Зав'язка         — поява привида Марлі
Розвиток дії  — подорожі Скруджа з Духами  минулого,

                            теперішнього та  майбутнього Різдва
Кульмінація  — присутність Скруджа на власних  похоронах 

                            і біля своєї могили
Розв'язка       — переродження Скруджа
 

 

5. Евристична бесіда.

- Чи можете ви назвати Марлі справжнім другом для Скруджа?

   Чому ви так міркуєте?

  • Яка ціль життя Скруджа і чи змінюється вона протягом твору?
  • Охаракткризуйте життя Скруджа на початку твоу та в кінці.
  • Які емоції викликає кожен Дух?
  • Якого Духа Скрудж злякався найбільше? Чому?
  • Хто в творі весь час шанував традиції Різдва?
  • Яка роль Кретчитів та племінника?

 

6. Гронування.

Вчитель. Діти, створіть дві характеристики Скруджа, яка характеризує його поведінку на початку твору та в кінці.

              

 

 

 

 

 

   Образ Скруджа (на початку)

 

                  Образ Скруджа (в кінці)

 

 

 

Бесіда за гронуванням.

  • Чому в нас вийшла характеристика двох різних особистостей?
  • Скрудж пройшов еволюцію чи деградацію? Чому?
  • Який момент твору був ключовим, що змінив хід усієї повісті?
  • Чого Скрудж злякався найбільше?

 

 ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

 

  1. Обговорення епіграфа до уроку

Отже, ніякі гроші не замінять друзів, сім’ю, теплоту від суспільства. Адже найбільше чого злякався Скрудж – це самотність.

Назвіть, будь-ласка, традиції святкування Різдва вашої сім’ї. Напишіть ці традиції на  ангелочках, що є на ваших партах та прикріпіть їх на ялинку

V.  Підбиття підсумків уроку

Вчитель. Кожний день ми робимо вибір і головне, щоб він був гуманний до нас та інших людей. Нехай матеріальне не затьмарює нам очі, і ми не забували про духовність.

Прийом «Продовжи речення» (кожен з учнів дістає картку і дає відповідь на одне із запитань)

 

  • Людяною називають людину, яка …
  • Різдво – це свято….
  • Для щастя мені потрібні…
  • Добрі справи роблять мене…
  • Гроші не можуть…..

 

 

 

VІ. Завдання додому

Пройти онлайн-тест за повістею Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

 

 

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
1149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку