"Літературна казка. Іван Франко "Фарбований лис" 5 НУШ

Про матеріал
Презентація до вивчення твору Івана Франка "Фарбований лис". Почати роботу над твором І.Я. Франка «Фарбований Лис», познайомити учнів із видатним українським каменярем, опрацювати теорію літератури, розвивати комунікативні компетентності учнів; допомогти осмислити негативну роль лицемірства, зазнайства і хвалькуватості в житті людини; виховувати інтерес до творчості І.Я. Франка, кращі людські якості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Жанрові ознаки літературної казки. Казка Івана Франка “Фарбований Лис”Вчителька Юлія

Номер слайду 2

Пригадаймо!Літературні казки Фантастичне переплітається з реальним;відбуваються неймовірні події; Народні казкидіють казкові герої; казки подібні за будовою (зачин, основна частина,кінцівка)Автор - народ. Автор – конкретна особа

Номер слайду 3

Іван ФранкоІван Франко (1856–1916) — український письменник, перекладач, фольклорист, історик, філософ, громадсько-політичний діяч. У родині Франків виростало четверо дітей. Вони постійно просили тата розказати якусь цікаву новеньку казку. Так у творчості Івана Яковича, поруч із віршами, оповіданнями, романами, з’явилися й казки. Свою збірку казок він назвав «Коли ще звірі говорили». Її основою стали казки про тварин різних народів, які письменник часто перекладав. Він наповнив їх деталями українського життя та побуту, зробив близькими для дітей. За словами письменника, він прагнув створювати такі казки, які спонукають дітей «сміятися і думати, розбуджують їх цікавість та увагу до явищ природи». Франко щиро вірив, що його мудрі казки навчатимуть людей «правдомовності і справедливості», любові до природи.

Номер слайду 4

Поміркуй, які враження справили на вас перші рядки казки? Чи вдалося Лису Микиті потрапити на торговицю? Завдяки чому? Які перешкоди трапилися на шляху головного героя? Яким фразеологізмом автор передає скрутне становище, у якому опинився Лис Микита? Читання казки

Номер слайду 5

“ Фарбований Лис” – це казка…………… За автором -…………. Висміює……………… Повчає………………Поміркуй!

Номер слайду 6

Перемога добра над злом; обман рано чи пізно розкривається; не можна чинити кривду заради власного порятунку; не давати себе обдурити; нечесну людину чекає заслужене покарання. Тема. Аналіз твору:зображення історії хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.Ідеязасудження користолюбства, нечесності, висміювання пихатості та зарозумілості людей, схожих на Лиса Микиту. Основна думка. Засудження нечесного способу життя, нагадування, що зло завжди карається. Проблеми

Номер слайду 7

Герої твору: Лис, навколо нього автор створює увесь сюжет казки, детально описує його характер та зовнішність, він бере участь у всіх подіях, що відбуваються. Часто, від імені головного героя автор звертається до читача. Головний герой —Другорядні персонажі — це всі інші герої казки, які взаємодіють із головним героєм; автор розповідає нам про їх роль у житті головного героя або події, які пов’язані із ним: Вовчик-братик, Пси, Кабан, Олень, Мавпа Фрузя, Ведмідь, Орли, Яструби та ін.

Номер слайду 8

Умовно казку можна поділити на три частини:1. Пригоди Лиса Микити в місті.2. Його перетворення.3. Царювання у лісі й викриття

Номер слайду 9

Асоціативний кущглузував з мисливців, - оминав усі пастки, - остерігався товаришів,12ніколи не вертав з полювання з порожніми руками, - полюбляв вихвалятись,хитрий-прехитрий, - страшенно гордий, - сміливий, - вигадливий, - спритний злодій,3вважав, що для нього нема нічого неможливого, - обманював лісових мешканців,ставився зверхньо до оточуючих тощо.4 Лис Микита:

Номер слайду 10

Лис Микита на торговиці. План до казки. У бочці з фарбою. Переляк у лісі12345 Микита проголошує себе царем.«Справедливе» царювання Лиса. Свято в лісі. Загибель Лиса.

Номер слайду 11

Перевірмо!а)Петро; б) Славко; в) Микита; г) Мирось. Як звали Лиса?

Номер слайду 12

Перевірмо!а)Петро; б) Славко; в) Микита; г) Мирось. Як звали Лиса?

Номер слайду 13

Перевірмо!а) у ліс; б) до курятника; в) до міста; г) у поле. Куди Лис вирішив іти на полювання?

Номер слайду 14

Перевірмо!а) у ліс; б) до курятника; в) до міста; г) у поле. Куди Лис вирішив іти на полювання?

Номер слайду 15

а) людей; б) собак; в) коней; г) овець. Перевірмо!Кого злякався Лис Микита на торговиці?

Номер слайду 16

а) людей; б) собак; в) коней; г) овець. Перевірмо!Кого злякався Лис Микита на торговиці?

Номер слайду 17

Перевірмо!Якого кольору став Лис після того, як сховався в діжці?а) фіолетового; б) зеленого; в) синього; г) чорного.

Номер слайду 18

Перевірмо!Якого кольору став Лис після того, як сховався в діжці?а) фіолетового; б) зеленого; в) синього; г) чорного.

Номер слайду 19

перевірмо! Хто, за словами Лиса, «виліпив його з небесної глини»?а) Святий Миколай; б) Святий Петро; в) Святий Андрій; г) Святий Михайло.

Номер слайду 20

перевірмо! Хто, за словами Лиса, «виліпив його з небесної глини»?а) Святий Миколай; б) Святий Петро; в) Святий Андрій; г) Святий Михайло.

Номер слайду 21

перевірмо!Які наслідки для Лиса мало викриття його обману?а) звірі простили його та залишили царювати надалі; б) він злякався розплати й хутко втік; в) обурені звірі вигнали його з лісу; г) звірі розірвали його на шматочки.

Номер слайду 22

перевірмо!Які наслідки для Лиса мало викриття його обману?а) звірі простили його та залишили царювати надалі; б) він злякався розплати й хутко втік; в) обурені звірі вигнали його з лісу; г) звірі розірвали його на шматочки.

Номер слайду 23

Домашнє завдання: Скласти сенкан про Лиса Микиту. Намалювати ілюстрації до казки.

pptx
Додано
28 жовтня
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку