Літературна мозаїка. Урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Українська література 10 клас

Про матеріал
Повторити вивчений матеріал з української літератури творчість М.Коцюбинського, О.Кобилянської, І Нечуя - Левицького, І. Карпенка - Карого. Розвивати в учнів навички узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал, складати характеристики героїв твору, прищеплювати учням любов до української літератури.
Перегляд файлу

 

 10 клас    Самостійна робота   «Чи уважний ти читач?»

 

1 Установіть відповідність  між  назвою твору та жанром

 

1. І. Нечуй  - Левицький  «Кайдашева сім’я»    а) новела

2 Панас Мирний  «Хіба ревуть воли…»       б) соціально – психологічний  роман

3 І. Франко «Мойсей»            в)соціально – побутова повість

4 М.Коцюбинський «Цвіт яблуні»                      г) філософська поема

5 О.Кобилянська «Земля»                                    д) соціально – психологічна повість

6 І.Карпенко – Карий             е) комедія

1 – в

2 – б

3 – г

4 – а

5 –д

6 - е

2  Установіть відповідність між назвою твору та його  історією написання

 

1  Коцюбинський «Intermezzo         а   На створення твору автора наштовхнула

       реальна історія його батька, який прагнув

       долучитися до дворянства

 

2. І. Нечуй  - Левицький  «Кайдашева сім’я»     б  Скульптура Мікеланджело — образ                      біблійного героя, яку побачив І.Франко, перебуваючи в 1904 р. в Італії.

 

3 Панас Мирний «Хіба ревуть воли…»            в  Прототипами цій родині була сім'я Мазурів із села Семигори, яка була відома на весь повіт постійними сварками, бійками й колотнечами. 

 

 

       4 І. Франко «Мойсей»     г  Автор поїхав відпочивати в село Кононівку, що на початку ХХ ст. входило до складу Полтавської губернії ,

 власником яких був Є.Чекаленко

 

5  І.Карпенко Карий «Мартин Боруля»           

                                                      д Подорож  автора  від Полтави до Гадяча.

          розповідь про «відомого чи не на всю                                                                                                        губернію розбишаку» Гнидку, що був                                                                                                                     засуджений на каторжні роботи, зосталася                                                                                                       в пам'яті, «як здоровенний іржавий цвях,                                                                                                       забитий в білу стіну його споминів».

 

6 О. Кобилянська  «Земля» е  В основу повісті лягла подія, що  сталася     восени в 1894 році в селі Димці,               де син селянина убив свого старшого               брата, щоб самому дістати в спадщину               батькову землю. Прототипами героїв               повісті стали члени родини Костянтина               Жижияна

 

1 – г

2 – в

3 – д

4 –  б

5 – а

6 – е

 

3 Установіть відповідність між особливість твору та його характеристикою

 

1 Панас Мирний «Хіба ревуть воли….»       а життя селян Буковини у тяжких

          умовах нестачі земля

 

 

2 М.Коцюбинський «Тіні забутих предків»   б втілення безмежної відданості

         своєму народові 

 

 

3 О.Кобилянська «Земля»        в глибоке проникнення у психологію

        та світогляд гуцулів

 

 

4 І.Франко «Мойсей»       г   «будинок з багатьма

            прибудовами і надбудовами»

 

1 – г

2 – в

3 –  а

4 - б

 

 

4   Твір О.Кобилянської «Земля»  присвячений __________________________

 5   Сюжет твору «Тіні забутих предків» має спільність із сюжетом _________________________________________________________________

 

 

6  Установіть відповідність між героєм та характеристикою

 

1 "Він був високий ростом, вищий від     свого брата, але ніжно збудований, як мати. З лиця подобав також на неї і був би гарний, коли б не його безустанно заблуканий погляд, що мав у собі щось зимного] й неспокійного. З його ніжного, майже дитинячого обличчя вражав його погляд прикро і відтручував від себе.

 

2 "...очі  у нього  були дзеркалом самої доброти серця й чесноти..."  

 

3 “Він знав вже багато. Умів знаходити помічне зілля — одален, матриган і підойму, розумів, про що канькає каня, з чого повстала зозуля, і коли оповідав про все те вдома, мати непевно позирала на нього: може, воно до нього говорить? Знав, що на світі панує
нечиста сила, що арідник (злий дух) править усім; що в лісах повно лісовиків, які пасуть там свою маржинку: оленів, зайців і серн; що там блукає веселий чугайстир, який зараз просить стрічного в танець та роздирає нявки;

 

4  На перший погляд йому, може, літ до двадцятка добиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипався на верхній губі, де колись малося бути вусам; на мов стесаній борідці де-где поп'ялось тонке, як павутиння, волоссячко. Ніс невеличкий, тонкий, трохи загострений; темні карі очі — теж гострі; лице довгобразе — козаче; ні високого, ні низького зросту, — тільки плечі широкі, та груди високі... Оце й уся врода. Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в цього неабияке — дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка.

 

5 “ Вона  обзивалась на гру флояри, як самичка до дикого голуба,– співанками. Вона їх знала безліч. Звідки вони з’являлись — не могла б розказати. Вони, здається, гойдалися з нею ще у колисці, хлюпались у купелі, родились у її грудях, як сходять квітки самосійні по сіножатях, як смереки ростуть по горах. …”

 

 6 “Він був могутній, потужний, все знав. Од його слова гинула зразу худоба, сохла й чорніла, як дим, людина, він міг наслати смерть і життя, розігнать хмару і сперти град, вогнем чорного ока спопелить ворогів і запалити в жіночому серці кохання. Він був земним богом…» 

 

1 – Сава, 2 – Івоніка, 3 – Іван, 4 – Чіпка, 5 – Марічка , 6 - Юра

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
2938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку