БРЕЙН-РИНГ
Українські письменники вустами сучасних співаків
Захід для учнів 8-11-х класів
Мета: познайомити ліцеїстів з сучасним аранжуванням народних пісень; показати красу української літератури за допомогою музичних версій української поезії; популяризувати українську музику та літературу серед ліцеїстів закладу; розвивати почуття патріотизму, любові до нашої держави, до свого народу, до рідної мови та літератури.
Обладнання: комп’ютерна презентація, збірник музичних версій віршів українських письменників, відео «Історія України за декілька хвилин»
Хід заходу
У грі беруть участь дві команди. Ведучі відкривають захід, знайомлять присутніх з командами та членами журі. На початку гри ведучі показують результати анкетування, проведеного в закладі заздалегідь. Дані показують наскільки учням подобається музика, яким жанрам музики вони віддають перевагу, які українські гурти вони найбільше слухають. Опираючись на дослідження, проводиться даний брейн-ринг (див. слайди №1-3).
Умови гри. Команди дають відповіді на аркушах паперу і передають до журі. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.
Завдання №1. Назвати гурт, який виконує пісню. (Звучить українська народна пісня, яку виконує гурт «Океан Ельзи») (див. слайд №4)
Ой, чий то кінь стоїть,
Що сива гривонька.
Сподобалась мені,
Сподобалась мені
Тая дівчинонька.
Правильна відповідь: гурт «Океан Ельзи».
Завдання №2. Назвати виконавця та автора слів пісні. (Звучить пісня у виконанні гурту «Скрябін») (див. слайд №5)
Мені однаково, чи буду
Я жить в Україні, чи ні.
Чи хто згадає, чи забуде
Мене в снігу на чужині —
Однаковісінько мені.
Правильна відповідь: гурт «Скрябін», слова Т.Шевченко.
Наступний слайд (див. слайд №6) показує, яким жанрам музики учні віддають перевагу. Тому після його коментування доцільно поставити запитання до вболівальників. Наприклад, в якому музичному жанрі виконуються наступні пісні.
Завдання №3. Вказати назву пісні та назвати автора слів. (Звучить пісня у виконанні гурту «Бандурбенд» «Думи мої, думи мої…») (див. слайд №7).
Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами!
Нащо стали на папері
Сумними рядами?..
Чом вас вітер не розвіяв
В степу, як пилину?
Чом вас лихо не приспало,
Як свою дитину?..
Правильна відповідь: «Думи мої, думи мої…», Т. Шевченко.
Завдання №4. Вказати назву пісні та назвати автора слів (див. слайд №8).
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.
Правильна відповідь: «Заповіт», автор Т.Шевченко.
Завдання №5. Вказати назву пісні, гурт та автора слів (див. слайд №9).
У цьому полі, синьому, як льон,
де тільки ти і ні душі навколо,
уздрів і скляк: блукало в тому полі
сто тіней. В полі, синьому, як льон.
А в цьому полі, синьому, як льон,
судилося тобі самому бути,
аби спізнати долі, як покути
у цьому полі, синьому, як льон
Правильна відповідь: гурт «Тінь Сонця», «У цьому полі…» та автор В.Стус.
Завдання №6. На екрані демонструється відеоролик «Історія України за декілька хвилин», створений учнями в рамках роботи над науковим проектом. Слова яких відомих українських письменників прозвучали? Скільки етапів української історії було показано у ролику? (Кожна правильна відповідь один бал) (див. слайд №11, відеоролик додається на диску).
Правильна відповідь: В.Стус, Т.Шевченко, 7 відефрагментів).
Завдання №7. У цьму завданні робиться акцент на ЗНО, яке мають проходити учні у майбутньому. Тому наступне завдання, назвати автора слів та назву пісні (див. слайди № 13-14).
Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, і трави, і води...
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Правильна відповідь: В.Сосюра, «Любіть Україну!».
Завдання №8. Нзвати гурт, назву пісні та автора слів. Цю пісню виконують учениці закладу (див. слайд №15).
І повзе ліниво човен, і воркоче, і бурчить:
Відки взявся я — не знаю; чим прийдеться закінчить
Хвиля радісно плюскоче та леститься до човна,
Мов диття, цікава, шепче і розпитує вона:
Хто ти, човне? Що шукаєш? Відки і куди пливеш?
І за чим туди шукаєш? Що пробув? Чого ще ждеш?
Біг мій вічний — тож не знаю. Хвиля носить, буря рве,
Скали грозять, надять-просять к собі береги мене.
Правильна відповідь: «Один в каноє», «Човен», автор І.Франко.
Після цього журі підраховує результати гри, а ведучі бажають присутнім отримувати від прослуховування української музики та пісні патріотизм, любов до нашої держави, до українського народу, до рідної мови та літератури (див. слайд № 16). На завершення заходу ліцеїсти слухають рок-версію гімну України (див. диск).
1