Брейн-ринг "Українські письменники вустами сучасних співаків"

Про матеріал
Брейн-ринг створений в рамках роботи над науковим проектом "Українські класики в сучасній естраді". Матеріал для позакласної роботи з української літератури.
Перегляд файлу

БРЕЙН-РИНГ

Українські письменники вустами сучасних співаків

Захід для учнів 8-11-х  класів

Мета: познайомити ліцеїстів з сучасним аранжуванням народних пісень; показати красу української літератури за допомогою музичних версій української поезії; популяризувати українську музику та літературу серед ліцеїстів закладу; розвивати почуття патріотизму, любові до нашої держави, до свого народу, до рідної  мови та літератури.

Обладнання: комп’ютерна презентація, збірник музичних версій віршів українських письменників, відео «Історія України за декілька хвилин»

Хід заходу

У грі беруть участь дві команди. Ведучі відкривають захід, знайомлять присутніх з командами та членами журі. На початку гри ведучі показують результати анкетування, проведеного в закладі заздалегідь. Дані показують наскільки учням подобається музика, яким жанрам музики вони віддають перевагу, які  українські гурти вони найбільше  слухають. Опираючись на дослідження, проводиться даний брейн-ринг (див. слайди №1-3).

Умови гри. Команди дають відповіді на аркушах паперу і передають до журі. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.

Завдання №1. Назвати гурт, який виконує пісню. (Звучить українська народна пісня, яку виконує гурт «Океан Ельзи») (див. слайд №4)

Ой, чий то кінь стоїть,
Що сива гривонька.
Сподобалась мені,
Сподобалась мені
Тая дівчинонька.

Правильна відповідь: гурт «Океан Ельзи».

Завдання №2. Назвати виконавця та автора слів пісні. (Звучить пісня у виконанні гурту «Скрябін») (див. слайд №5)

Мені однаково, чи буду
Я жить в Україні, чи ні.
Чи хто згадає, чи забуде
Мене в снігу на чужині — 
Однаковісінько мені.

Правильна відповідь: гурт «Скрябін», слова Т.Шевченко.

Наступний слайд (див. слайд №6) показує, яким жанрам музики учні віддають перевагу. Тому після його коментування доцільно поставити запитання до вболівальників. Наприклад, в якому музичному жанрі виконуються наступні пісні.

Завдання №3. Вказати назву пісні та назвати автора слів. (Звучить пісня у виконанні гурту «Бандурбенд» «Думи мої, думи мої…») (див. слайд №7).

Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами!
Нащо стали на папері
Сумними рядами?..
Чом вас вітер не розвіяв
В степу, як пилину?
Чом вас лихо не приспало,
Як свою дитину?..

Правильна відповідь: «Думи мої, думи мої…», Т. Шевченко.

Завдання №4. Вказати назву пісні та назвати автора слів (див. слайд №8).

Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.

Правильна відповідь: «Заповіт», автор Т.Шевченко.

Завдання №5. Вказати назву пісні, гурт та  автора слів (див. слайд №9).

У цьому полі, синьому, як льон,
де тільки ти і ні душі навколо, 
уздрів і скляк: блукало в тому полі
сто тіней. В полі, синьому, як льон. 
А в цьому полі, синьому, як льон, 
судилося тобі самому бути, 
аби спізнати долі, як покути 
у цьому полі, синьому, як льон

Правильна відповідь: гурт «Тінь Сонця», «У цьому полі…» та автор В.Стус.

Завдання №6.  На екрані демонструється відеоролик «Історія України за декілька хвилин», створений учнями в рамках роботи над науковим проектом. Слова яких відомих українських письменників прозвучали? Скільки етапів української історії було показано у ролику? (Кожна правильна відповідь один бал) (див. слайд №11, відеоролик додається на диску).

Правильна відповідь: В.Стус, Т.Шевченко, 7 відефрагментів).

Завдання №7. У цьму завданні робиться акцент на ЗНО, яке мають проходити учні у майбутньому. Тому наступне завдання, назвати автора слів та назву пісні (див. слайди № 13-14).

Любіть Україну, як сонце любіть, 
Як вітер, і трави, і води... 
В годину щасливу і в радості мить, 
Любіть у годину негоди.

Правильна відповідь: В.Сосюра, «Любіть Україну!».

Завдання №8. Нзвати гурт, назву пісні та автора слів. Цю пісню виконують учениці закладу (див. слайд №15).

І повзе ліниво човен, і воркоче, і бурчить: 
Відки взявся я — не знаю; чим прийдеться закінчить 
Хвиля радісно плюскоче та леститься до човна, 
Мов диття, цікава, шепче і розпитує вона: 
Хто ти, човне? Що шукаєш? Відки і куди пливеш? 
І за чим туди шукаєш? Що пробув? Чого ще ждеш? 
Біг мій вічний — тож не знаю. Хвиля носить, буря рве, 
Скали грозять, надять-просять к собі береги мене.

Правильна відповідь: «Один в каноє», «Човен», автор І.Франко.

Після цього журі підраховує результати гри, а ведучі бажають присутнім отримувати від прослуховування української музики та пісні патріотизм, любов до нашої держави, до українського народу, до рідної мови та літератури (див. слайд № 16). На завершення заходу ліцеїсти слухають рок-версію гімну України (див. диск).

 

1

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку