Літературна вікторина для учнів 7-х класів за повістю М.Стельмаха "Гуси-лебеді летять" містить 2 завдання: 1) "Якому героєві належать слова"; 2) "Упізнай персонажа за його вчинком".
Українська література. 7 клас.
Літературна вікторина за повістю М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів із прочитаного твору; розвивати кмітливість, спостережливість, допитливість; виховувати любов до всього прекрасного, повагу до народних традицій і звичаїв.
«Якому героєві належать слова»
А дідусеві Дем’яну
Б Софронові
В Юхримові Бабенку
Г авторові
2. «От і принесли нам лебеді на крилах життя».
А Михайликовій мамі
Б дідову Дем’яну
В батькові
Г Любі
3. «Он прочитав один розумник геть усю Біблію й позбувся того, що мав у черепку».
А матері
Б бабусі
В дідусеві
Г батькові
4. «Сто друзів – це мало, один ворог – це багато».
А дідусеві Дем’яну
Б дядькові Миколі
В дядькові Себастіяну
Г батькові
5. «Бо в неї (сойки)в голові нема однієї клепки: пролетить день, а потім неодмінно хоче взнати, скільки ж вона відмахала верст».
А Юхримові
Б Михайликові
В дідусеві Дем’яну
Г Петрові Шевчику
6. «Зерно хоч на оберемок, наче дрова клади. Давно в моїй клуні не було такого раю».
А дідусеві Дем’яну
Б дядькові Миколі
В Гиві
Г дядькові Володимиру
7. «До осені й книжка полежить, не бійся, миші її не струблять».
А дядькові Себастіяну
Б Юхримові
В Насті Василівні
Г батькові
8. «Хай тобі, дитино, завжди, завжди добре буде поміж людьми».
А дядькові Себастіяну
Б матері
В Мар’яні
Г молодій жінці з босоногим сином
9. «…що попросиш, те і зроблю, бо в мене такими онуками поле не засіяне».
А дідусеві Дем’яну
Б Михайликові
В батькові
Г дядькові Себастіяну
10. «Бо хто й пособить у світі бідному чоловіку, хто дасть йому скибку хліба чи ложку борщу?»
А матері Михайлика
Б бабусі
В Мар’яні
Г Любі
11. «Ось бачиш, сьогодні літечко торкнулось руками до ягід, і вони почали паленіти».
А бабусі
Б Любі
В матері Михайлика
Г Мар’яні
12. «Сниться мені, наче я в своєму селі і в своїй хаті вимішую вдосвіта діжу, а до мого вікна підійшов місяць вповні й придивляється, що я роблю».
А матері
Б бабусі
В попаді
Г Мар’яні
13. «Ось маєш дуже вчену книгу. Прочитаєш – принесеш. Тільки не зашмаруй її – перед читанням руки вимивай!»
А поповичу
Б Юхримові Бабенку
В дядькові Себастіяну
Г Мар’яні
14. «Я знаю: у тебе горе, а коли горе – у всіх болить серце».
А матері
Б Софронові
В Мар’яні
Г Любі
15. «… доведеться вашого школяра записати в другу групу».
А директорові школи
Б учительці Насті Василівні
В завучеві
Г дядькові Себастіяну
16. «Тепер головне – свіжа сорочка і чиста совість».
А дядькові Себастіяну
Б Ганні Іванівні
В дідусеві
Г Панасові Дем’яновичу
17. «Будеш іти межи люди й вибивати іскри…»
А дідові Дем’яну
Б батькові
В Юхримові
Г Мар’яні
18. «Усе одно тепер буде вдома після театру ще один театр».
А Михайликові
Б Уляні
В Софронові
Г Любі
19. «І вчися, Михайлику, та тау учися, щоб усі знали, які то мужицькі діти».
А Насті Василівні
Б Мар’яні
В Ганні Іванівні
Г Панасові Дем’яновичу
20. «А я таки й довго шукав її. Три роки в сідлі проїздив. Тому й доля нахилилася до мене».
А Юхримові
Б дядькові Себастіяну
В батькові
Г Максимові
( Відповідь: 1 Г, 2 Б, 3 А, 4 А, 5 Г, 6 Б, 7 Б, 8 Г, 9 Б, 10 А, 11 В, 12 Г, 13 А, 14 Г, 15 Б, 16 Г, 17 А, 18 В, 19 Б, 20 Г)
«Упізнай персонажа за його вчинком»