Літературні диктанти

Про матеріал
Літературні диктанти дають змогу систематизувати матеріал для діагностики знань учнів , використовуючи різні джерела знань. Можна швидко і різнобічно перевірити знання з певної теми. Відповідають темам, що вивчаються у 6 класі
Перегляд файлу

C:\Users\Таміла\Downloads\162597c0cd7d.png

 

 

ЛІТЕРАТУРНІ                      ДИКТАНТИ

6 клас

Учитель Т.В. Лапінська

 

flower1731

 

 

 

 

 

                                                                            2021- 2022 н. р.

 

Картинки по запросу картинка до усної народної творчості   Літературний диктант Календарно – обрядові пісні

  1. Продовжіть речення. Пісні, що виконують під час обрядів, згідно з календарем, називають   календарно – обрядовими
  2. На які цикли поділяють пісні залежно від пори року? ( зимовий, весняний, літній)
  3. Виберіть правильну відповідь. Календарно-обрядові пісні  пов’язані з :
  • Порами року
  • Історичними подіями
  1. Дайте правильну відповідь . Які пісні належать до пісень літнього циклу? ( русальні, купальські, жниварські)
  2. Продовжіть речення. У слов’янській міфології богинь земної води називали           русалками
  3. Із даного переліку пісень запишіть русальні. «У ржі на межі», «Заплету віночок», «Там у полі криниченька», «Ой біжить, біжить мала дівчина»
  4. Укажіть із якої пісні ці рядочки :

Да нашого житечка не ламали,

Да наших дівочок не лоскотали,

Бо наше житечко в колосочку,

А наші дівочки у віночку.

                                 ( « Проведу я русалочку до бору»)

  1. Яке свято супроводжується купальськими піснями?   Івана Купала
  2. Виберіть правильну відповідь. «Ой вінку мій, вінку» - пісня
  • Веснянка
  • Купальська
  1.  Дайте відповідь на питання. Що величають  у колядках?  Народження Ісуса Христа
  2.   Закінчіть речення. Як називаються обрядові величальні пісні, які виконують у Щедрий вечір?          Щедрівки
  3.  Із даного  переліку пісень запишіть посівальну пісню « Щедрик,щедрик, щедрівочка», « Нова радість стала», « Засівна», « Ой хто, хто Миколая любить»  

 

 

 

 

 

Літературний диктант.    Пісні літературного походження

 

  1.     https://3.bp.blogspot.com/-OlLsnRJF1jA/WOEGlpktaOI/AAAAAAAAAlk/Jy-lIMTteiMcY2qHy-TbIS7ysX7nCSrlACLcB/s1600/046__DVD_korobka_Psn_lt_pohodzhennya.jpgДайте відповідь на питання. Як називають пісню, яку знає й співає багато людей , але хто її автор , відомо не всім.   ( народна пісня літературного походження)
  2. Так чи ні. «Пісня про рушник», «Два кольори», «Молитва», « Ой у лузі червона калина похилилася» - пісні літературного походження? (так)
  3. Закінчіть речення. Пісня, слова якої написані конкретною людиною називається  (літературною)
  4.               Уставте в речення пропущені слова. Хто ( гімн) зародився в Стародавній Греції як хвала на честь кого? (богів)
  5.               Укажіть точну назву. Павло Чубинський  написав( «Ще не вмерла України…»)
  6.               Дайте правильну відповідь. Який вірш Тараса Шевченка вважали неофіційним гімном українці з другої половини 19 ст. ( Як умру, то поховайте…»
  7.               Уточніть. Музику до гімну України написав Микола Лисенко чи Михайло Вербицький ( М.Вербицький)
  8.               Закінчіть речення. Пісні, що були створені й побутували серед січових стрільців під час національно-визвольної боротьби українського народу, називають…. ( стрілецькими)
  9.               Дайте чітку відповідь Назвіть найвідомішу стрілецьку пісню, яку довгий час виконували як гімн. ( «Ой у лузі червона калина похилилася»)
  10.          Із якої пісні рядки

Чорне море ще всміхнеться,

і Дніпро зрадіє,

Ще на нашій Україні

Доленька доспіє  («Ще не вмерла України…»)

11  Уточніть. Олександр Кониський написав пісню «Молитва»?  (так)

12.Послухайте уривок із пісні.

А ми ярую пшеничку ізберемо,

А ми нашу славну Україну , гей, гей, розвеселимо!

У цих рядках використано епітети чи порівняння ?  (епітети)

 

                          Літературний диктант

                   Творчість  Ірини Володимирівни Жиленко

Похожее изображение

  1. У якому місті народилася Ірина Жиленко ?      (Київ)
  2. На який час припали дитячі роки поетеси?                                 (воєнний і післявоєнний )
  3.               На що вважають літературознавці багаті твори Ірини Володимирівни?        (барви)
  4. Скільки назв кольорів ужито в її збірках? ( 1059)
  5. Які квіти найбільше любить Ірина? ( фіалки)
  6. Як називається літературний жанр, який створила поетеса? ( «вірші-фіалки») 
  7.  Назвіть, які поезії вам запам’яталися ? ( «Жар-птиця», « Підкова», «Гном у буфеті»)
  8. Що приносить людині, знайдена на дорозі кінська підкова? ( щастя)
  9. З якої поезії ці рядки:

І вся вороняча орава зчинила люту стрекотняву: « Вона яскра- яскра – яскрава!»                ( «Жар – птиця»)

  1.  Уставте пропущені слова у рядки : «Була зима. Ішов зелений ….. (сніг). За ним - …… ( рожевий). Потім - …. (фіалковий).І  раптом протрюхикав на коні….. (Дід Мороз). І загубив….. (підкову)»
  2. Хто жив у старому буфеті, любив пити какао, смоктати м’ятні гостинці і довго і солодко  стати в старій музикальній скриньці? ( гном)
  3.  ТАК чи НІ. Чи можна вірш «Жар –птиця» назвати казкою?  (Так)


 

 

         

 

 

Картинки по запросу картинка пісні літературного походження

Картинки по запросу картини емми Ð°Ð½Ð´Ñ–Ñ”Ð²ÑÑŒÐºÐ¾Ñ—Літературний диктант. 

Життя і творчість Емми Андієвської

  1.  Закінчіть речення. Емма Андієвська  - незвичайна … ( письменниця і художниця)
  2. Як називає вона істот з великими очима ?   (комахами – бегемотами)
  3. Що може поєднати Емма Іванівна в одній істоті? ( малюсіньку комаху й величезного бегемота)
  4. З яким містом пов’язане раннє дитинство письменниці? (Донбасом)
  5. Куди переїхала родина? (Вишгород)
  6. До скількох років дівчина не володіла українською мовою? ( до шести)
  7. Кого вона вперше побачила у Києві? (жінок у білих вишиваних сорочках)
  8. З якого року мешкає в Західній Європі? ( з 1943 року)
  9. Де закінчила університет письменниця? (Німеччині)
  10.  Назвіть країни, де  проживала Емма Іванівна ( Німеччина, Франція, США)
  11.  Де нині мешкає Андієвська? (Німеччина)
  12.   У яких літературних жанрах працює авторка? ( прозові твори, вірші, казки, перекладає твори античної літератури)

 


      Літературний диктант.     Емма Андієвська  « Казка  про яян»

  1. Картинки по запросу картинки андієвська казка про яянЩо будували яяни у своєму місті? ( вежі, що розвалювалися)
  2. Так чи Ні . Яяни не відповідали пастушкові , бо були глухими? (Ні)
  3. Яким словом найточніше можна означити сутність яянів: злість чи егоїзм? (егоїзм)
  4. Твір Е. Андієвської за жанром є оповіданням , казкою чи  притчею? (казка-притча)
  5.               Закінчіть  речення. Невелика повчально-алегорична оповідь, у якій приховано присутня мораль називається ….. ( притча)
  6.               Хто ще з українських письменників (творчість цього письменника вивчалась у 5 класі)  використовував жанр притчі?  (Франко)
  7.               Продовжіть речення. Різниця між притчею та казкою полягає в тому, що в притчі яскраво виражено ….. (мораль)
  8.               Яке слово   відмикало браму міста ? (ТИ)
  9.               Чим харчувалися яяни? (власним «я»)
  10.        Кому належать слова із твору? « Я не пристосований до іншого світу, і час, відпущений мені вищими силами, добігає кінця?» (старому дідусеві)
  11.        Хто звернувся до брами із такими словами. « Вельмишановна брамо, чи була б ти така ласкава й випустила нас на волю, бо тільки ти можеш нас випустити»?  ( пастушкові)
  12.        Уставте в цитату пропущені слова. « Та замість дідуся він намацав тільки …….. (мішок), по гузирі наповнений …… ( самоцвітами)

 

 


Картинки по запросу казка про говорющу рибу ÐºÐ°Ñ€Ñ‚Ð¸Ð½ÐºÐ¸Літературний диктант

  1. ТАК чи НІ. Батьки говорющої риби були шановані риб’ячою громадою? ( ТАК)
  2. Коли говорюща риба вимовляла слова, то вони сипалися горохом чи рухалися кольоровими бульбашками? ( рухалися кольоровими бульбашками)
  3. Закінчіть цитату. « …балакуща риба попрощалася з блакитними водоростями, де жила її рідня, і, війнувши хвостом, попливла ……. (шукати іншого табуна)
  4. Який присуд зробила рибна громада балакучій рибі? ( видалити з води)
  5. Кого зустріла на  березі риба? (  рибалку)
  6. Кому належать цитата з твору « Єдине тільки прошу, не проспи або не забудь нашого домовлення…..»  ( рибалці)
  7. ТАК. чи НІ. Дружина рибалки вміла слухати?  (НІ)
  8. Кому належать слова « Немає ради, тут усі такі заклопотані. Може я колись іншим разом завітаю сюди»?  (рибі)
  9. Продовжіть речення. Лихо в домі рибалки з його гостем трапилося через….. ( невміння слухати й чути одне одного)
  10.  Уставте пропущені слова у цитату « Глянув ….. (рибалка) на сковорідку, але смажені риби всі …. (  однакові), і  ….. (рибалка) не пізнав свого … (приятеля)
  11. Що робив рибалка на березі?  ( весь час гукав свого приятеля)
  12.   Продовжіть цитату. «Коли витягували із виловом сіті на пісок, він припадає до кожної риби і на колінах….» , що благав рибалка?   ( .. « щоб вона сказала йому хоч одне слово»)

 

 


Картинки по запросу картинки всеволод нестайко           Літературний диктант. 

Життя і творчість Всеволода Нестайка

  1.              Закінчіть речення. Всеволод Нестайко – майстер ( якого жанру?) ….. (пригодницького)
  2.              ТАК чи НІ. Твори Нестайка знають за межами нашої країни? (ТАК)
  3.              Який твір автора у 1979 році внесено до Особливого почесного списку Г.А. Андерсена як один із найвидатніших творів сучасної дитячої літератури? ( «Тореадори з Васюківки»)
  4.              У якому місті усе своє свідоме життя прожив Нестайко? ( Києві)
  5.              Чого хотів Всеволод Зіновійович, коли  був маленьким? ( якнайшвидше вирости й стати великим, дорослим)
  6.              Як дражнили хлопця його однолітки? ( «Море  горить». «Пожежна команда»)
  7.              ТАК чи НІ. Чи називали майбутнього письменника Рудим Африканським Їжаком? (ТАК)
  8.              У класі хлопець був найвищим чи найнижчим ?  ( годинами мокнув під дощем)
  9.              Про кого ця цитата « Він нещодавно переїхав до Києва із села й уособлював народну мудрість»? ( сусіда й приятеля Вітасика Дяченка)
  10.          Кому розказував хлопець про нічні польоти? (мамі)
  11.          Уставте пропущені слова у цитаті. « Отже, що більше спати, то швидше ….. (виростеш)! І я почав лягати спати о ……. ( сьомій годині вечора)».
  12.          Уставте пропущені слова у цитаті. « Витягнувся майже під …. (два метри),  і ото дивина – перестав бути …. ( рудим)


       Презентація "С.Чернілевський "Теплота родинного інтиму", "Забула внучка в  баби черевички"Літературний диктант. Творчість Станіслава Чернілевського

  1. Уставте пропущені слова.

« Я народився поміж двох річок – невеличкою річкою ……  ( Жван)  з її мілинами та глибинами й могутнім і тихим ….. (Дністром) з його вирами та потужною течією»

  1. У якому класі майбутній поет зіграв на сцені першу роль – хлопчика що вкрав на колгоспному полі огірки?   ( у 4 класі)
  2. Про кого Станіслав надрукував свій перший вірш? (Т.Г.Шевченка)
  3. У скількох вищих навчальних закладах навчався Чернілевський? ( у трьох)
  4. Уставте пропущені слова.

Упродовж життя працював ….. ( учителем), потім - …… (Київській кіностудії імені О. Довженка)

  1. Доповніть речення.

Нині як викладач багато уваги приділяє студентам …… Київського університету театру, кіно й телебачення імені Карпенка-Карого

  1. У якому вірші згадуються  шиби, мати, полум’я , ковдра, дитина, хата («Теплота родинного інтиму»)
  2. Уточніть. Яка пора року   за «вікном хатини» у вірші « Теплота родинного інтиму» ? (зима)
  3. Що забула внучка в баби?  ( черевички)
  4.  Куди занесла бабуся  «малесенькі дитячі черевички»? ( у спорожнілу хату)
  5.  Що опустила осінь бабусі? («горіховий листок перед вікном»)
  6. Доберіть по 2 прикметники-епітети , які  могли  б сполучатись у віршах із такими іменниками : мамині……… руки, сонце…….., ……..хатина, ……….зоря

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку