Літературний калейдоскоп 8 клас

Про матеріал

Питання та завдання розміщені на окремих аркушах паперу, знаходяться у конверті з відповідною темою. Їх можна покласти на учнівський стіл у вигляді квітки чи прямокутника, і учні по черзі беруть аркуш (завдання не видно) і відповідають на запитання або виконують завдання. Закріплення вивченого таким чином можна застосувати і при роботі в групах. Цей матеріал знадобиться як після вивчення теми, так і в кінці навчального року при повторенні вивченого.

Перегляд файлу

 «Літературний калейдоскоп»  (8 клас)

Питання та завдання  розміщені на окремих аркушах паперу, знаходяться у конверті з відповідною темою. Їх можна покласти на учнівський стіл у вигляді квітки чи прямокутника, і учні по черзі беруть аркуш (завдання не видно) і відповідають на запитання або виконують завдання. Закріплення вивченого таким чином  можна застосувати і при роботі в групах. Цей матеріал знадобиться як після вивчення теми, так і в кінці навчального року при повторенні вивченого.

Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури

1. Назвати роди літератури. (Епос, лірика, драма).

2. Слово «веди» означає? (Духовне знання).

3. Якою мовою створені Веди? (Санскритом).

4. Якому богу, за віруваннями індуїстів, приписується створення Вед? (Брахмі).

5. Зі скількох збірників складаються Веди? (З чотирьох).

6. Як називається основна частина кожної Веди? (Самхіта).

7. У якому столітті був створений (записаний) Коран? (VІІ ст.).

8. Як називаються розділи Корану? (Сури).

9. Зі скількох сур складається Коран? (114).

10. Що спільного у моральних настановах Біблії та Корану (Основа звертання до людей — заклик до праведного життя в очікуванні Судного дня, коли кожному буде дано по заслугах його, переконання, що ті, хто страждали на цій землі, але жили праведно, будуть щасливими в іншому житті).

Античність

Міфи троянського циклу. Гомер «Іліада». Тіртей. Сапфо. Есхіл

1. Дати визначення терміну «антична література. (Антична література — це література греко-римського рабовласницького суспільства, яка мала найбільше значення для формування європейської культури).

2. Якими мовами й народами створювалась антична література? (Антична література — це література давніх греків і римлян. Греки писали свої твори давньогрецькою мовою, а римляни — латиною).

3. Які жанри існували в античній літературі? (В античній літературі виникли всі літературні жанри, про що свідчать їхні, головним чином, грецькі назви: епічна поема, трагедія, комедія, ода, елегія, сатира, епіграма, новела, романи).

4. Чому не всі твори античності дійшли до нас? (У тому, що одні твори античної літератури збереглися, а інші — ні, є, звичайно, елемент випадковості, але не він зіграв вирішальну роль. Справа в тому, що зберігалося лише те, що являло інтерес для поколінь, які жили у той час).

5. Поясніть значення фразеологізмів «троянський кінь», «ахіллесова п’ята. (У переносному значенні вислів «троянський кінь» означає подарунок ворогові на його згубу; хитрі, підступні наміри; «ахіллесова п’ята» — слабке, уразливе місце в людині).

6. Майстер, що викував Ахіллові щита. (Гефест.)

7. Кого вважають батьком трагедії? ( Есхіла).

8. Шкільний афінський учитель, що допоміг Спарті перемогти Месенію? (Тіртей).

9. Де відбувається дія трагедії Есхіла «Прометей закутий»? (в Скіфії).

10. Як назвав Платон поетесу Сапфо? (Десятою музою).

Література Давнього Риму                                                                                                                              Публій Вергілій Марон. Квінт Горацій Флакк. Публій Овідій Назон

1. З якою метою написана поема Вергілія? (Прославити Рим у віках і тисячоліттях, як це зробив для Греції Гомер.).

2. Назвіть ключові фрази, що відображають ідею твору. («Стільки страждання лягло на підвалини римського роду!»).

3.Хто замовив поему? (Писав на замовлення Октавіана Августа).

4. Що таке метаморфоза? (Перетворення, повна, доскональна зміна; перевтілення).

5. Хто вважається засновником Рима. (Ромул).

6. Годувальниця хлопчиків-близнюків. (Вовчиця).

7. Хто така Мельпомена? (Муза трагедії).

8. Про який пам’ятник йдеться у поезії «До Мельпомени»? (Поет упевнений, що є пам’ятники, яким не загрожують ні дощі, ні буревії. Вони — у пам’яті людей, адже йдеться про найкращих, найзнаменитіших діячів в історії людства. Вони — у поетичних рядках, що переживуть віки, бо написав їх талановитий поет).

9. Які чотири покоління людей виділяє Овідій в поемі з книги «Метаморфози»? (Перше поріддя було золоте: без бича і спонуки, мідна – по срібній швидко наступила. Остання порода – залізна. Золото, мідь, срібло і залізо. Овідій класифікує чотири покоління людей, вживаючи назви чотирьох металів).

10. Які кольори переважають в поезії «Сумні елегії»? (Чорний та білий).

Середньовіччя (Лі Бо. Ду Фу). Омар Хайям. «Пісня про Роланда». Аліг’єрі Данте. Сонет 11.

1. Назвати види середньовічної літератури? (Церковна, світська, куртуазна, міська).

2. Які слова в поезії Лі Бо «Печаль на яшмовому ганку» свідчать про те, що це ранок? («Місяць повільно згаса»).

3. Якими образами природа зачаровує поета в поезії «Входжу в річку»? (Прекрасні лілії з перлинами води на пелюстках – метафора; шовкові хмари – епітет).

4. Чому поезія має таку назву? (Хліб і шовк — те, що було основою, символом нормального життя в Китаї. Поет оспівує мирне життя своєї батьківщини, прагне повернути до нього своїх співвітчизників).

5. Який мотив відображений у поезії Ду Фу «При місяці згадую брата» (Засудження війни).

6. Чому серце ліричного героя «рветься з німої журби» в поезії «Дикі гуси повертаються на північ»? (Птахи повертаються на свою батьківщину, а герой — ні).

7. Як вчинив Карл, оплакавши загиблих? (Загнав сарацинів до річки).

8. Що втілює в сонеті 11 Аліг’єрі Данте? (Красу високого почуття кохання).

9. Кого з перських поетів сучасники називали «перекладачем думок неба на мову людини» (Омара Хайяма).

10. Яке ім'я мав ріг Роланда? (Оліфант).

Відродження. Франческо Петрарка. Вільям Шекспір.

1. Яке мистецтво стало взірцем для митців доби Відродження? (Античне).

2. В якій країні виник сонет? (В Італії).

3. Назва книги, що стала гімном високому коханню. («Книга пісень» або «Канцоньєре»).

4. Де Петрарка зустрів жінку, яку оспівував потім у своїх творах? (В Авіньйонській церкві).

5. Що нового привніс Петрарка в розуміння кохання? (Всупереч середньовічній церкві, яка засуджувала земне кохання, приймаючи лише любов людини до Бога, Петрарка доводить, що кохання до земної жінки не гріховне).

6. У чому новизна шекспірівських сонетів? (Жінка — не ідеальна, але кохана).

7. Що засуджує Шекспір у своїх сонетах?(Несправедливість та вади сучасного йому світу).

8. Яку назву має проблема авторства творів англійського драматурга? («Шекспірівське питання»).

9. Де познайомилися Ромео і Джульєтта? (На балу у Капулетті).

10. Скільки грошей заплатив Ромео за отруту аптекарю і чому? (50 дукатів (дуже багато) – за продажу отрути в Мантуе страчували).

 

doc
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку