Літературний конкурс для починаючих письменників. Захід направлений на формування творчих здібностей учнів. Свято присвячено Дню писемності України.
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІступенів №60
Літературний конкурс
Для учнів 6-х класів
м. Кривий Ріг
січень 2016 рік
Розробка: Васильєвої Емілії Олександрівни
вчителя російської мови та зарубіжної літератури
Літературний конкурс « Мова рідна,слово рідне»
Мета: виховати у молоді поваги до історичного минулого народу України, пропагувати ідеї єдності, спільності історичної спадщини України. Підвищення культури читата та ерудиції учнів. Вшанування творчої спадщини світових письменників, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу. Дати можливість учням розкрити творчий потенціал,акторські та ораторські здібності. Виховання у молодого покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні.
Обладнання: мультимедійний проектор, виставка творів відомих письменників, музичний програвач, гучномовці,мікрофони.
Рекомендації: у конкурсі беруть участь творчо обдаровані учні з 6-х класів.
ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
Муз.супровід( Тарас Петриненко пісня « Україна»)
І.Організаційний момент
Ведучий :Доброго дня вам, шанувальники рідного слова!
Доброго дня усім, хто прийшов на нашу сьогоднішню зустріч!
Ведучий: Рада вітати вас на літературному конкурсі серед учнів шостих класів« Мова- рідна,слово-рідне»,що присвячений річниці дня « Соборності України»
ІІ. Актуалізація уваги аудиторії
Ведучий:
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Ведучий :
Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – нашій Україні!
Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки, тут коріння роду українського. І де б не були, хвилюємося до сліз, зачувши рідне слово.
Ведучий: перш ніж ми розпочнемо конкурс,дозвольте представити вам справедливе та компетентне журі:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ. Основна частина заходу
Ведучий: Шановні учні, батьки, учителі!
Запрошуємо вас на слово щире, на свято наше – торжество рідного слова, мови,прози та поезії!
Хай же сьогоднішнє свято відкриє перед вами розум, мудрість, гумор наших талановитих учнів. Конкурсанти будуть представляти свою творчість у декількох номінаціях: АВТОРСЬКА ПОЕЗІЯ,АВТОРСЬКА ПРОЗА, ДИКЛАМУВАННЯ ТВОРІВ ВІДОМИХ ПИСЬМЕННИКІВ.
Ведучий: Красиве , наповнене гарним змістом ,слово – це і є полум’я, яке лиш тоді притягує до себе, коли горить постійно, незалежно від того, очікуєш ти того дива чи ні, сподіваєшся на нього чи ні.
«Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі…»
Номінацію « Авторська поезія» розпочне учениця 6-Б класу Лисяк Марія з віршем « Пісня України»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ до виступу.
Пісня України
Пісня лине у серцях
Наших українських
Золоті в пісні слова
На нашій мові рідній
Пісня лине в небо сине
через золоті ліси
Прославляє Україну
в усій її красі
Мила моя Україно,
ти ще скажеш слово .
Горде,добре,сильне,чесне,
що буде головним в історії народу.
І ми покажем всім,
що ми є українці
Та збережемо добро, любов і чесноту
Ланів і неба висоту
Ведучий: наша країна – приклад великої мужності, витривалості та духовності. Вона йшла крізь століття важким шляхом.
Про нелегкий та тернистий шлях рідної країни розповість учениця 6-А класу Пацура Поліна,вірш « Війна»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ до виступу
Війна
Прийшов до нас в країну
сильну,незалежну Україну.
Морок,темрява і кров,
Убивши тих,до кого відчував любов.
Закликали братів,синів повстати
за волю і свободу воювати.
Допомагає кожен в цій біді
ніхто не відчуває ворожби
любов’ю і повагою
надсилаємо листи,стрічки,вітання
Різні солодкі привітання.
Діти просто прагнуть миру
намагаються вберегти країну.
Ведучий: Красу природи ні з чим не можна порівняти., природа дивовижна по-своєму, в будь-який час року. Про суворість і водночас чарівність зимової природи розповість учень 6-Б класу Пижик Володимир,вірш « Зима»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Зима
Нарешті наступила зима!
Який білий,чарівний цей сніг!
І радіє уся дітвора-
Так багато зимових утіх!
Та чимало веселих свят є свят:
Водохрещя,Різдво,Новий Рік.
Миколайчик спішить до малят,
Щастя прийде на кожен поріг!
Яка ж гарна, красива зима!
Візерунками вкрилося скло.
Завірюха всю ніч не вщуха,
Вранці все навкруги замело!
Мов у казці, прокинувся світ!
А повітря прозоре,легке!
У полон річку взяв товстий лід.
Де не глянь, - скрізь усе крижане
Ведучий: природа ділиться з нами своїми таємницями, загадками, облагороджує душу. Шовковиста травиця манить побродити босими ногами. Ніжне і ласкаве сонечко так і кличе нас засмагнути. Пропоную насолодитися літньою дниною разом з ученицею 6-В класу Платаною Яною та її віршем « Літо»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ до виступу
Лето
Сколько солнца,сколько света,
Сколько зелени кругом.
Что же это? Это лето!
Наконец спешит к нам в дом.
Певчих птиц разноголосье,
свежий запах сочных трав,
В поле спелые колосья,
и грибы в тени дубрав.
Сколько вкусных, сладких ягод
на поляночку в лесу.
Вот наемся я их на год.
витаминов запасу,
накупаюсь в волю в речке,
в волю буду загорать.
И на бабушкиной печке
сколько хочешь буду спать.
Ведучий: Мама, мамочка, матуся... Скільки ніжності, тепла і любові у цьому слові, що називає людину, яка для всіх найближча, найдорожча, найрідніша.
Мама Гайдук Валерії учениці 6-В класу,ще й дуже вправна господиня. Вірш « Мама»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ до виступу
Мама
Моя мама лучше всех,
У нее во всем успех.
Убирает, гладит,шет,
Колыбельную поет.
Утром раньше всех встает,
Вкусный завтрак подает.
Потом в школу собирает
и целую, отправляет
Лучше мамы нет на свете,
Пусть завидуют все дети!
Ведучий:Коли в сім’ї з’являється маленька дитина,спокійне будення одразу зповнюється веселим безтурботним сміхом. «З дітьми багато клопоту, та без них — і світ сірий та одноманітний»
Ведучий: «Де діти, там і радість». Діти — це основа нашого життя.
А для Квашук Ольги,учениці 6-Б класу братик- це дорогоцінний алмазик.
Вірш « Братик»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Братик
У мене народився братик,
Братик схожий на алмазик.
Алмазика звати Сергійко,
Алмазик ще маленький хлопчинка.
Очки має він сіренькі,
щічки має розовенькі.
Дуже любить він купатись
і зі мною добре гратись.
Коли лоскочу я його
одразу в сміх береться він
Ведучий: Любов буває різна, у різному віці, та у різний час, але схожа вона одним – все розпочалось саме у дитинстві.
Про щирість і невимушеність перших почуттів розповість Олійник Влада,учениці 6-В класу,вірш « Карандаш»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Домашні улюбленці стали невід’єною частиною нашого життя. Їх ласкаві оченята та пухнасті мордочки змушують забувати про будь-які проблеми. Вони є вірними та надійними друзями, інколи помічниками по господарству.
Домашній улюбленець Фаєнко Фіолетти,учениці 6-В класу дивує не тільки гарним окрасом, а й напрочуд розумними очами. Вірш « Котик МІккі»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Ми полюбляємо бавитися з маленькими тваринками, їх безтурботність викликає інколи у нас заздрість,але насправді життя тварин не таке вже і безхмарне
Садатова Рена,учениця 6-А класу. Оповідання «____________________»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий:Оповідання учениці 6-А класу Качаленко Марії,змусить нас співпереживати та співчувати нелегкій долі маленького песика.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Нам ,вчителям,хотілось щоб діти були старанними,гарно вчилися,прагнули здобувати нові знання,але нажаль поки це тільки мрії. Писаренков Тимофій,учень 6-Г класу дасть нам пораду,як потрібно працювати з байдужими учнями.
Вірш «ЯК НЕЧУПАРА І НЕРОБА БРУДНУЛЬКІН ПРОВОДИТЬ ДЕНЬ”
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Казки є невід'ємною частиною дитинства, вони дають перші уявлення світ. Казки чарівні і красиві. Разом із простим і зрозумілим, вони несуть в собі елемент дива. Як ніби немає болю і зла, а якщо і є, то вони слабкі і легко їх перемогти.
Сучасні діти по-своєму розуміють казки і вже їх інтерпритують на свій лад,як це зробив учень 6-А классу Грошев Артем. Казка « Червоний кашкет»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Ще з даніх-давен й по сьогодні люди завдають собі питання: В чому полягає саенс життя? Відповід на нього намагалися шукати довго але деяких із людей спіткало горе, розчарування але є і ті, які знайшли свій сенс життя.Кожна людина повинна вибрати для себе дорогу, якою буде йти усе життя. Так само і герой оповідання учня 6-Б классу Летенка Єгора намагається віднайти правильний життєвий шлях. Оповідання «Франклін Таунлі”
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: справжня братська любов та підтримка відтворилась у казці учня 6-Б классу Богача Даниїла. Казка « П’ять братів»
Ведучий:Учасники номінації «ДИКЛАМУВАННЯ ТВОРІВ ВІДОМИХ ПИСЬМЕННИКІВ» захоплюються,зачитуються творами всесвітньо відомих письменників. Кожен з них має особисті вподобання,літературні смаки,про які ми зараз і дізнаємося.
Дяченко Микита,учень 6-Б класу вірш « Пророк» О.С. Пушкіна.
Презентація
Ведучий: Почуття до Батьківщини - головне у всій творчості Сергія Єсеніна. Береза - традиційний в національній культурі символ Росії . Оспівана природа у вірші « Біла береза» ніби оживає: вона дихає, рухається, засмучується як людина.
Пропонує поринути у красу засніженої природи разом з ученицею 6-Г класу Вербовою Ганною та віршем Сергія Есеніна « Біла береза»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: За що люди люблять зиму? Звичайно, за красу зимової природи – засніжені вулиці й дерева, малюнки на вікнах, сліпуче сонце, що відбивається від льодяної поверхні річок... До кінця своїх днів Іван Захарович Суріков не переставав захоплюватися красою і досконалістю навколишнього світу. У самих повсякденних і звичних оку явищах природи він умів побачити диво.
Це диво зуміла розгледіти учениця 6-А класу Швагер Єлізавета. Вірш « Зима» Іван Суріков
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Як же до вподоби нашим конкурсантам дивовижна та чарівна зима. Учениця 6-В класу Тоїчкіна Анастасія з віршем Миколи Некрасова « Сніжок»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Мабудь немає такої людина,котра б ніколи не чула відомі рядки віршу Михаїла Лермонтова « Парус». Лермонтовський «Парус» асоціюється у кожного з нас і у самого поета не тільки з видом реального вітрила, але і з конкретною людиною, на долю якого випало багато важких випробувань. Читаючи твір перед нами встає і морський пейзаж, і біліюче самотнє вітрило, і сам самотній поет. У нас є унікальна нагода ще раз насолодитися найвідомішим віршем у виконанні учня 6-Б класу Катченка Артура.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий: Читацький інтерес до байок Івана Андрійовича Крилова зберігається і до цих пір. Його твори, пронизані справжньою добротою, стали, за влучним висловом Миколи Гоголя, «книгою мудрості самого народу». Автор намагається дати поради,настанови своїм читачам,а які саме зараз розповість учениця 6-Б класу Семененко Валерія. Байка « Бабка і мураха»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ведучий:Сергій Єсенін міг бачити — те, що для іншої людини залишається зовсім закритим. У вірші « Пісня про собаку» він яскравими, теплими фарбами, описав дивну красу природи, тим самим показуючи, як гарне життя. Але в той же час показуючи, як недалеко один від одного перебуває життя й смерть. Усе в цьому світі живе по одним законах природи й людина й собака. Тому що собака вміє почувати так само як людина.
Пропоную проникнутись силою материнського інстинкту,що притаманний навіть собаці,разом з учнем 6-Г класу Валовим Богданом. Вірш « Пісня про собаку»
Ведучий: настав час підводити підсумки нашого літературного конкурсу. Кожен із учасників розкрив якнайкраще свій творчий потенціал.
Ведучий: Герої Миколи Васильовича Гоголяу повысті «Ніч перед Різдвом» — веселі, сильні і безстрашні парубки, красиві і горді дівчата, грубуваті, але добрі їхні батьки. Ці люди живуть просто, природно і красиво. В їхньому світі добро торжествує над злом, любов — над ненавистю, красиве — над потворним. Однією з героїть є вередлива Оскана,поведінка якої так типова для молодих дівчат і для учениці 6-В классу Малюги Анни. Монолог Оксан из повісті « Ніч перед Різдвом»
ГРА для аудиторії
Ведучий: Поки журі підводить підсумки,пропоную пограти у гру « склади слова».
Кожен з учасників отримує свою букву. Я буду ставити питання,вам треба не тільки дати правильну відповідь,а й поставити літери в правильній послідовності,щоб вгадане слово читалося.
АВТОБІОГРАФІЯ
1.літературний жанр, головним героєм якого (в літературному сенсі) є сам автор(автобіографія).
2.Це хронологічно впорядкований опис життя людини, призначене для збереження або вивчення інформації про його діяльність, досягнення.( біографія)
3 Самохідна колісна машина, яка приводиться в рух встановленим на ній двигуном і призначена для перевезення людей, вантажу.(авто)
4. Так називають результат фотографічного процесу ,коли фіксується зображення, електронне або отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері.(фото)
5 Речовина для забарвлювання предметів у той чи інший колір, для малювання картин, для захисту виробів або будов від дії зовнішнього середовища.(фарба)
6 Цупкий рюкзак або сумка,яка носиться на плечах без відділів,має овальну форму.(торба)
7 Тверді утвори на голові деяких тварин або музичний інструмент, або частина назви нашого міста.( ріг)
8. Обширні ділянки земної поверхні з різкими коливаннями висот,то вверх,то вниз і контрастними формами рельєфу.( гора)
ІV. Підсумки заходу
Ведучий: слово для підведення підсумків надається шановному журі
Нагородження конкурсантів
V. Заключна частина
Ведучий:
У нас з колиски — діти в вишиванці,
Ще змалечку летять у небеса.
З піснями зустрічають сонце вранці.
І їх вражає казка і краса.
В нас діти добрі, лагідні, чудові,
Несуть у серці щирі почуття.
Усім завжди допомогти готові,
І з добрим серденьком ідуть в життя.
Вони талановиті, світлі, ясні,
І серце мають добре, золоте.
Маленькі українці — ви прекрасні!
Нехай в душі в вас сонечко цвіте!
Виступ БАсс Варвари з пі нею« Україна- це ти»
Ведучий: Отже, ми переконалися: і в сучасній Україні є підростаючі поети та письменники! Вони мають що сказати, і, можливо, здатні передати творчу наснагу нам та підростаючим поколінням. Очевидно, що навіть за умов драматичних подій у державі та скрутної економічної ситуації, ми все одно потребуємо духовного життя – того, що б піднімало над буденністю і давало надію у краще майбутнє. Всі ці учні є підростаючими зірочками на літературному олімпі нашої країни.