Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Людина і світ природи в поезіях»; сформувати у дітей основи екологічної культури, правильне ставлення дитини до навколишньої природи, до себе і до людей.
Завдання:
– освітні ( закріпити знання із зарубіжної літератури, природознавства та екології; прищепити екологічне мислення; сформувати основи екологічної культури);
– розвиваючі (в процесі гри відбувається підвищення освітньої мотивації, розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей, формування дослідницьких навичок, самореалізація дітей);
– виховні (навчити дітей взаємодіяти в колективі однолітків, підвищити атмосферу згуртованості і дружби, розвивати самостійність, активність та ініціативність; формувати навички толерантності, взаємодопомоги та інші)
Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках ; маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок, мультимедійна презентація, музичний супровід .
Учасники: учні 5 класу
Літературно – екологічний квест
«Я – брат ваш, земле, океане, вітре»
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Людина і світ природи в поезіях»; сформувати у дітей основи екологічної культури, правильне ставлення дитини до навколишньої природи, до себе і до людей.
Завдання:
– освітні ( закріпити знання із зарубіжної літератури, природознавства та екології; прищепити екологічне мислення; сформувати основи екологічної культури);
– розвиваючі (в процесі гри відбувається підвищення освітньої мотивації, розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей, формування дослідницьких навичок, самореалізація дітей);
– виховні (навчити дітей взаємодіяти в колективі однолітків, підвищити атмосферу згуртованості і дружби, розвивати самостійність, активність та ініціативність; формувати навички толерантності, взаємодопомоги та інші)
Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках ; маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок, мультимедійна презентація, музичний супровід .
Учасники: учні 5 класу
Хід квесту
Участь у квесті беруть дві (три) команди з довільною кількістю учасників у кожній. Дітям пропонується здійснити захоплюючу подорож на «Екологічному всюдиході». В подорож за заданим маршрутом команди вирушають із зупинки «Станція «Старт». Команди обирають капітана, називають свою команду. складають вітання. Вчитель роз'яснює правила проведення квесту. Після привітання команди по сигналу починають рухатися по маршруту.
Примітка! Рух команд по зупинках має бути розписано вчителем. Маршрути руху команд не повинні збігатися, щоб учасники гри не зустрічалися на зупинках.
Команди рухаються зупинками:
Станція «Шифрувальники» ( місце проведення – кабінет зарубіжної літератури).
На шляху проходження у дітей повинні бути дві обов'язкові зупинки:
На кожній зупинці команди виконують завдання і за відповіді отримують бали, які заносяться в маршрутний лист.
На зупинках знаходяться інструктори (учні старших класів або педагоги). Перемагає та команда, яка приходить на кінцевий пункт маршруту – «Станція «Фініш» з найбільшою кількістю балів.
Станція «Старт». Команди обирають капітана, називають свою команду. складають вітання. Вчитель роз'яснює правила проведення квесту.
Завдання: за допомогою абетки розшифруйте слова. Дайте відповідь на запитання.
7 15 19 16 19 4 12 33 (екологія)
Що таке «екологія»? 2 бали
10 1 21 24 2 12 9 18 1 16 12 23 7 21 1 23 24 21 1
Зарубіжна література. 2 бали
Який взаємозв’язок між цими двома предметами? 3 бали
Завдання: розташуйте в правильній послідовності кольори веселки і прочитайте прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте. 7 балів
(Хто природу губить – рідний край не любить).
Відгадати країну, творчість письменника якої ми вивчали, відкриваючи по черзі букви. Після першої букви відгадка – максимальний бал (за кількістю букв у слові), після останньої – 1 бал. При повторенні букв сума балів подвоюється. При неправильно названому слові всі бали «згоряють».
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Німеччина
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Англія
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Румунія
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Росія
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Україна
Верховини, долини, стежини, провалля
Дім, сад, бузок, троянда
Гори, озера, доли, покоси
Місяць, зорі, сонце, небозвід
Стомлено, радісно, печально, безжально
Командам роздаються аркуші з тестовими завданнями. Гравці радяться і відмічають правильний варіант відповіді. Учасники мають відповісти на 16 запитань, кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали. Максимальна кількість балів – 8.
1 Джон Кітс є поетом: а) французьким; б) англійським; в) німецьким.
|
9. У творі «Про коника та цвіркуна» протиставляється : А) день і ніч; Б) зима і літо; В) весна і літо.
|
2. Джон Кітс народився: А) Парижі; Б) Лондоні; В) Римі.
|
10. Де відпочиває коник, стомившись від веселощів? А) у затінку стебла; Б) у лісі; В) у хаті.
|
3. Художнім означенням називається: а) антитеза; б) епітет; в) метафора.
|
11. Й.В. Гете є представником літератури:
|
4. Цілісний текст - віршований твір: А) Пейзаж; Б) Оповідання; В) Вірш.
|
12. Кому належить вірш «Нічна пісня мандрівника»?
|
5. Опис природи будь - якого незамкненого простору зовнішнього світу: А) пейзаж; Б) оповідання; В) вірш.
|
13. Фольклорний образ-символ, зображений Г. Гейне у вірші «Задзвени із глибини»: а) сад; б) троянда; в) пісенька. |
6. Комаха, яка тертям крил створює тріскучі звуки: А) джміль; Б) цвіркун; В) метелик.
|
14. Г. Гейне є представником літератури: а) німецької; б) англійської; в) російської.
|
7. Місце, відведене для косіння трави на сіно: А) луг; Б) сіножать; В) галявина.
|
15. Автор поезії «Нічна пісня мандрівника»: а) Г.Гейне; б) Дж. Кітс; в) Й.В. Гете.
|
8. Символ невмирущості поезії землі, літа і зими у вірші Джона Кітса «Про коника і цвіркуна»: а) птахи і пісні; б) коник і цвіркун; в) стодоли і хати.
|
16. Перенесення ознак з одного предмета на інший методом співставлення або контрасту – це а) метафора; б) епітет; в) антитеза.
|
Пропонується лист з надрукованим завданням. Діти повинні продовжити фрази. У дужках подано приблизний варіант відповіді.
За відповідь на 10 запитань команда отримує 10 балів.
1. Не ламай ... (гілки дерев і кущів).
2. Не пошкоджуй ... (кору дерев).
3. Не рви ... (в лісі квітів).
4. З лікарських рослин збирайте ті ... (яких в даній місцевості багато).
5. Не збивай ... гриби ... (навіть неїстівні. Пам'ятай, що гриби дуже потрібні природі).
6. Не лови ... (метеликів, джмелів, бабок та інших комах).
7. Не руйнуй ... (мурашники, пташині гнізда).
8. Не шуми ... (в лісі).
9. Не спалюй ... (суху траву навесні).
10. Не залишай ... (в лісі сміття. Ніколи не викидай сміття у водойми).
7. Зупинка - Станція «Кросенс»
За допомогою 9 мультимедійних підказок, що відкриваються послідовно, відгадати ім’я поета. Рух зліва направо по колу зі спрямуванням до центру. Відповідь після 1-ї підказки – 9 балів, після 9-ї – 1 бал.
Завдання:зробити командне селфі, зобразивши природний об’єкт (дерево, кущ, кімнатна рослина, лікарська рослина, тварина тощо). Максимум – 5 балів.
– Зараз ми з вами відправимося в похід. Кожен досвідчений турист знає, що необхідно взяти з собою. Ось і ви повинні швидко вибрати, що візьмете з собою в двотижневий похід.
Виберіть із запропонованих речей: рюкзак, фломастери, книги, ліхтар, ліки, годинник, кубики, ложку, кружку, сукня, кеди, компас, касети, шкарпетки, глобус, акордеон, кеглі, ананас, віник, сірники.
Якщо вибраний предмет неактуальний – захистіть його доцільність, отримавши 2 бонусних бали. Максимум – 10+2 балів
Завдання:зібрати фантастичну тварину з малюнків різних частин тіла тварин. Придумати їй назву, місце, де вона мешкає, чим харчується, яку користь може принести людині. Як людина може цю тварину захистити? Скласти казку, включивши вище сказане у текст. Максимальна оцінка – 12 балів
11. Станція «Загадкова». За кожну правильну відповідь – 1 бал
1.Куди ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря).
2.В них багато є роботи,
Хоч стоять вони весь час.
Від дощу чи від спекоти
Захистять, врятують нас.
Не лягають спать ніколи,
На ногах вони одвік.
Не бояться вітру реву.
Хто ж вони такі?.. (Дерева.)
3.Серед села корито
Водою налито,
Біля нього вербичка пухнаста,
І калина гілляста .
І малеча, і дорослі
Часто йдуть до нього в гості (Озеро)
4.Що лицюєм на всі боки,
А воно нове щороку ?(ґрунт)
Завдання. Дати відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів – 20.
Відповідь: 1.впертість; 2.слон; 3.кенгуру; 4.скарабей; 5.пума; 6.сорока; 7.криси; 8.зебра; 9.ага; 10.тур; 11.сіамські; 12.утка; 13.ласти; 14.муха; 15.крокодил; 16.такса; 17.замок; 18.сова; 19.блоха; 20.морда.
Станція «Фініш». Підведення підсумків гри. Нагородження учасників
Дорогі діти, ви сьогодні дружно попрацювали.
Учасникам гри довелося чимало потрудитися: розгадувати складні інтелектуальні завдання і головоломки, відгадувати загадки про рослинний і тваринний світ, збирати пазли, просуваючись від однієї станції до іншої. За успішне виконання завдань на кожній станції гри учасники отримували бали.
Цілий урок веселощів, азарту, гарного спортивного настрою, духу співпереживання, лідерства, перемоги – ось результат еколого – літературного квесту.
За активну участь в еколого - літературному квесті «Я – брат ваш, земле, океане, вітре» нагороджуються команди …
Вітаємо всіх переможців і сподіваємося, що не тільки учасники нашого квесту,
але і всі люди на планеті Земля будуть жити, дотримуючись законів природи!
Список використаних джерел:
http://mizoch.edukit.rv.ua/vihovna_robota/storinka_pedago...ganizatora/scenarii/?
http://yablunivka-internat.com.ua/kozatskyj-kvest-propala-bulava/?
https://www.schoollife.org.ua/924-2017/
http://creatyvnist27.blogspot.ru/2017/10/
https://www.br.com.ua/referats/scenarios/109821.htm
http://yrokiu.ru/zagadki/4227-zagadka-pro-dereva
https://www.ar25.org/article/lev-car-zviriv.html
http://cikavimurashki.blogspot.com
http://kazkar.info/ua/pro_roslini/
Маршрутний лист
Назва команди__________________
Зупинка
|
Максимальна кількість балів |
Набрана кількість балів |
1.«Шифрувальники» |
7 |
|
2.«Народ скаже» |
7 |
|
3.«Галопом по Європі»
|
34 |
|
4.«Четвертий - зайвий»
|
5 |
|
5.«Знайди вірну відповідь»
|
8 |
|
6.Заправка «Правила поведінки в природі»
|
10 |
|
7.Станція «Кросенс»
|
9 |
|
8.« Пейзажна мозаїка»
|
5 |
|
9.Селфі - станція
|
5 |
|
10.СТО «Бувалі туристи»
|
10+2 |
|
11.«Політ фантазії»
|
12 |
|
12.«Загадкова» |
4 |
|
13.Раллі двійників «Хто це? Що це?» |
20 |
|
14.Станція «Фініш». Підсумок |
138 |
|
1