Літературно-лінгвістичне свято

Про матеріал

Сценарій літературно-лінгвістичного свята для учнів 5-7 класів, яке можна провести як в позаурочний час, так і в ході предметного тижня. Підібрані завдання розраховані на знання учнів із зарубіжної літератури та української мови. Захід проводиться як командна гра з участю уболівальників. Конкурсні завдання допоможуть проявити не лише ерудицію учнів, а також кмітливість, згуртованість та уміння приймати неординарні рішення. Матеріал буде корисним для вчителів зарубіжної літератури, класних керівників 5-7 класів та шкільних бібліотекарів.


Перегляд файлу

Літературно-лінгвістичне свято для учнів 5-9 класів

(свято проводиться для 4 збірних команд учнів 5-9 класів)

 

Учитель: Доброго дня! Сьогодні ми знову разом, для того , щоб отримати

чудовий настрій, показати свою ерудицію та по вболівати за ті дружні  команди, які ризикнули взяти участь в літературно-лінгвістичному конкурсі.

(представити учасників конкурсу та членів журі)

Вболівальники сьогодні сумувати не будуть, бо для них також підготовані різні завдання. Отже, починаємо наш конкурс.

Перший конкурс має назву «Зустріч за вашим проханням, або герой-невидимка». Ви почуєте висловлювання героя-невидимки і повинні вгадати: хто він, з якого твору, хто автор цього твору. У кожної команди свій герой-невидимка.

Перша героїня:

«Добрий день! З моїм названим братом трапилася біда. І, щоб врятувати його, мені прийшлося пройти довгий шлях. Це було дуже важко, а іноді навіть небезпечно. Багато чого я зустріла на своєму шляху, всі намагалися мені допомогти, але врятувати свого названого брата могла лише я сама. Один мій помічник просив за мене мудру жінку: «Чи не можеш ти дати дівчинці що-небудь таке, що зробить її сильнішою за всіх?» І жінка відповіла: «Сильнішою, ніж вона є, я не зможу її зробити. Хіба не бачиш, яка велика її сила? Не бачиш, що їй служать люди і тварини? Адже вона пройшла босоніж півсвіту! Якщо вона сама не зможе потрапити в палац королеви і допомогти брату, то ми їй не допоможемо!» А тепер скажіть, як звати мене і мого брата?»

    (Г.К.Андерсен «Снігова королева», Герда)

Друга героїня:

«Привіт! Ви мене, мабуть, впізнали? Я весела дівчинка, у мене багато друзів. Особливо я люблю свою конячку. Вона мешкає зі мною у квартирі.

Тато у мене капітан дальнього плавання, а я живу сама. Але мені зовсім не боязко, тому що я найсильніша, найбагатша, найрозумніша. Я чудова фантазерка, зі мною завжди весело. Я мрію про те, щоб діти ніколи не ставали дорослими, а завжди залишалися дітьми. Це було б чудово! Чи не так? Впізнали, хто я?»

    (А.Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»)

Третій герой:

«Доброго дня! Я дуже радий бачити одночасно так багато людей. Тому що колись мені прийшлося спілкуватися тільки з одним папугою, а трохи пізніше ще з одним чорношкірим другом, який мав ім’я дня тижня.

Багато чого мені прийшлося пережити, та завдяки цьому я навчився працювати: будувати житло, пекти хліб, доїти кіз. Відкрив для себе тропічний рослинний та тваринний світ. Весь цей жах самотності продовжувався протягом 28 років. І ось тепер я з вами і дуже радий цьому. Маю надію, що ви мене впізнали.»

    (Д.Дефо «Пригоди Робінзона Крузо»)

 

Четвертий герой:

«Доброго дня, друзі! З моїм ім’ям пов’язана велика таємниця. Чого тільки я не пережив? Я втікав від піратів, а потім разом з друзями опинився на їхньому кораблі, і нарешті мої пригоди закінчилися на острові, де було заховано скарби. Особливо небезпечним був одноногий моряк. Але тепер все позаду. Жадібні пірати наказані, а ми з друзями повернулися додому. Ви мене впізнали?

   (Р.Стівенсон «Острів скарбів», Джим Хоккінс)

(підведення підсумків)

Вчитель: Наступний конкурс «Зоряний шлях». Хто з вас не мріяв виступати на сцені? Сьогодні у вас є унікальна можливість стати на деякий час режисерами і акторами. Конкурсанти отримали уривки із творів художньої літератури. Вони повинні розподілити між собою ролі та показати сценічний варіант цього уривку. А перед виступом обов’язково оголосити назву літературного твору звідки взято цей уривок.

Час на підготовку 5 хвилин. Поки учасники готуються, уболівальники попрацюють.

Увага, уболівальники! Оголошується розшук! Розшукуються герої літературних творів, імена яких я хочу почути від вас. Кожна правильна відповідь принесе додатковий бал вашій команді, а найбільш активні з вас отримають призи.

Конкурс для вболівальників «Розшук»

  1. «Маршали, не зважаючи на його слова, зняли шолом, розрізавши ремені й розстібнувши панцерний нашийник. Скоро шолом був знятий, всі побачили гарні, хоч засмаглі від сонця риси двадцятип’ятирічного юнака з густими русявими кучерями. Обличчя йому було бліде, мов смерть, і де-не-де поплямоване кров’ю.»

(В.Скотт «Айвенго»)

2. «Він мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей,

навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин. Він перший запряг у ярмо дикого бика, перший приборкав вільного коня, і ті стали вірними помічниками людини…»

    («Міф про Прометея»)

3.«…Була вона дивовижно гарна й ніжна – вся із сліпучо-іскристої криги, але однак – жива! Її очі блищали, як дві ясні зірки, проте не було в них ані лагідності, ані тепла…»

(Г.К.Андерсен «Снігова королева»)

4. «…І так наш гідальго у те читання вкинувся, що знай читав, як день, так і ніч, од рання до смеркання, а од смеркання знов до рання, і з того недосипу та з того перечиту мозок його до решти висох – ізсунувся бідолаха з глузду. Його уява переповнилася різними химерами, вичитаними з книжок: чарами та чварами, битвами та боями, викликами та ранами, зітханнями та коханнями, розлуками та муками і всякими такими штуками…»

     (Сервантес «Дон Кіхот»)

5. «Та на вигляд хлопець здавався старшим, бо робив багато фізичних вправ, добре їв і, як тільки йому було жарко, одразу купався. Тому він змужнів і виріс не по роках. Мешканці Джунглів боялися раніше його розуму, а згодом на них почала наганяти страх і могутня сила хлопця…»

     (Р.Кіплінг «Мауглі»)

6. «Весь мій одяг наскрізь промок, а переодягтись не було в що. У мене не було ні їжі, ні прісної води, щоб підкріпити свої сили. Що на мене чекало? Або я помру від голоду, або мене роздеруть хижі звірі, і, що найгірше, я не міг полювати, не міг оборонятися від звірів, бо у мене не було ніякої зброї. Взагалі у мене не було нічого, крім ножа, люльки та бляшанки з тютюном.»

     (Д.Дефо «Робінзон Крузо»)

7. «…То були два здоровенні парубки, які дивилися ще з-під лоба, як усі семінаристи, що лишень покінчали науки. Здорові, рум’яні їхні лиця укривав ніжний пух, що не знав іще бритви. Вони дуже завстидалися з такого батькового привітання і стояли нерухомо, потупивши очі в землю.»

(Остап та Андрій, повість М.Гоголя «Тарас Бульба»)

8. «…Останнім часом – сам не знаю з чого – я втратив усю свою жвавість, занедбав усі звичні справи. І справді, так важко стало моїй натурі, що ця добряча споруда, земля, здається мені безплідною скелею серед моря; а оцей пречудовий повітряний намет, оце прекрасне склепіння небесне, оця велична покрівля, уцяцькована золотими вогнями, - це все видається мені не чим іншим, як бридким тлуми щем отруйних випарів…»

     (В.Шекспір «Гамлет»)

9. «…Ось він сьогодні не піде до школи, то я повинна покарати його за це: доведеться йому завтра працювати. Хоч це й жорстоко – змушувати його працювати в суботу, коли всі інші хлопці гулятимуть, але ж праця – то для нього справжня мука, і я повинна бодай так виконувати свій обов’язок, то геть занапащу хлопця.»

     (М.Твен «Пригоди Тома Сойєра»)

10. «…Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима. Робота моряка підготувала його до життєвої боротьби. Його розумне обличчя дихало енергією. Це було обличчя не тільки хороброї, а й завзятої людини. У п'ятнадцять років хлопець уже міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми…»

    (Дік Сенд,Ж.Верн «П’ятнадцятирічний капітан»)

11. «…Це був собака, величезний, чорний, як смола собака – такого собаки нікому з смертних ще не доводилося бачити. З його роззявленої пащі бурхало полум’ям, очі горіли жаром, по морді, шерсті на загривку й спині, підгрудді пробігав вогонь. Навіть у гарячкових мареннях божевільного не могло б виникнути нічого більш дикого, жахливого й пекельного, ніж цей чорний, з лютим вищиром звір, що вистрибнув до нас із стіни туману.»

     (А.Конан Дойл «Собака Баскервілів»)

Вчитель: Оголошуємо конкурс «Домашній музей». Я гадаю, всі ви любите живопис. Сьогодні вам буде продемонстровано репродукції картин, а ви повинні назвати автора та назву картини.

(А. Саврасов «Граки прилетіли», І.Шишкін «Ранок у лісі», В.Васнецов «Прощання Олега з конем», І.Айвазовський «Дев’ятий вал»)

(оголошення журі  результатів конкурсу)

Вчитель: Наступним буде конкурс «На ваш погляд, або педагогічна ситуація»

Учасники повинні дати свою оцінку ситуації.

Завдання:

  1. Згадайте ім’я героя, якого дівчинка з блакитним волоссям намагалася перевиховати. Як був наказаний цей герой? Як би ви вплинули на поведінку цього героя?

(Л.Толстой «Буратино»)

  1. Яка героїня не дуже любила навчатися. Вона забажала весняних квітів під Новий рік . Як була покарана героїня? Як би ви виховували б цю дівчинку?

(С.Маршак «Дванадцять місяців»)

3. Хто з літературних героїв був відомим брехуном. Але саме за це його найбільше любили, хоча ніколи не вірили його оповідкам. Чи вважаєте ви його брехуном? Чи потрібно його за це покарати?

     (Е.Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена»)

4. Хто з героїв не послухалися своїх батьків і таємно повінчалися. Що з цього вийшло? Чи засуджуєте ви їх? Яку пораду дали б ви їхнім батькам?

     (В.Шекспір «Ромео і Джульєтта»)

Вчитель: Поки учасники готуються, вболівальникам пропонуємо наступне завдання: з наведених 4-5 визначень вибрати даному слову єдине правильне:

 ІЛЮЗІЯ: 1.Назва рослини 2.Блюдо 3.Обман 4.Радість

 ЕКСПОНУВАТИ: 1.Підводити до степеня 2.Покращувати 3.Змушувати працювати на себе 4.Виставляти на показ

 ПАСТЕРНАК: 1.Тварина 2.Рослина 3.Вид одягу 4.Блюдо

 ФРЕСКА: 1.Назва риби 2.Малюнок 3.Назва річки 4.Жіноче ім’я

(Журі оголошують результати конкурсу)

Вчитель: Конкурс «Він (вона) буває…» Командам називають визначення-прикметники. Дібрати іменник, який за змістом міг би утворити словосполучення з кожним із прикметників .

  1. Круглий, паспортний, операційний (стіл).
  2. Ромова, скіфська, снігова (баба).
  3. Білий, шаховий, гімнастичний (кінь).
  4. Григоріанський, місячний,відривний (календар).

Вчитель: Наступний конкурс ми назвали «Буріме». Спробуйте в одному реченні (простому або складному) поєднати три, на перший погляд, нічим не пов’язаних між собою слів: озеро, олівець, ведмідь.

Команди готуються, а ми граємо з уболівальниками. Оголошуємо конкурс, хто назве найбільше творів з назвами тварин, птахів або комах. Наприклад, «Хамелеон» А.Чехов, «Слоненя» Р.Кіплінг, «Крокодил» К.Чуковський, «Муха – Цокотуха І.Крилов та ін..

(Підведення підсумків журі)

Вчитель: Конкурс «Віриш – не віриш». Кожна команда погоджується або не погоджується з твердженням. За кожну правильну відповідь отримує один бал.

  1. Нянею О.Пушкіна була Орина Родіонівна Соколова (Ні. Яковлева)
  2. Слово «каньйон» перекладається з іспанської мови як «труба» (Так)
  3. Прототип Робінзона Крузо -  О.Селькірк (Так)
  4. Трубадура з мультиплікаційного фільму «Бременські музиканти» звали Ганс (Ні. У нього не було імені)
  5. В разі перемоги Тесей повинен був підняти червоні вітрила (Ні. Білі)
  6. Слово «каприз» походить від італійського «сарга» («коза») (Так)

Останній конкурс «Склади слово». За 1 хвилину скласти якнайбільше слів з літер слова «література». Наприклад: тура, літера, ліра, рута, тара, ера та інші.

(Журі оголошує результати конкурсів. Називає переможців)

Вчитель: Дякуємо учасникам та їх уболівальникам! Ми дуже задоволені, якщо вам сьогодні було цікаво і радісно. Нехай ці конкурси знайдуть своє продовження на ваших сімейних святах. І нехай завжди вашою помічницею та порадницею залишається книга! До нової зустрічі!

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку