Літературознавчий проект "Батьки і діти: одвічне коло"

Про матеріал
Сучасні умови життя потребують, аби людина мислила і працювала творчо, а також уміла приймати нестандартні рішення. Сьогодні метод проєктів вважається одним із найперспективніших методів навчання, адже він створює умови для творчої самореалізації тих, хто навчається, підвищує мотивацію до навчання і сприяє розвитку інтелектуальних здібностей, формує навички пошуково- дослідницької технології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературознавчий проєкт

Номер слайду 2

МЕТА ПРОЄКТУ. Формувати компетентності: Уміння вчитися: навички опанування, критичного осмислення і творчого переосмисленння здобутої інформації; Комунікативні: навички роботи в групі; Інформаційні: навички самостійного пошуку інформації та її систематизування; Загальнокультурні: любов до до художньої літератури, естетичний смак, світогляд Вміння будувати комфортні стосунки для порозуміння та вирішувати конфліктні ситуації

Номер слайду 3

Завдання проєкту: Пізнавальні: виявляти в творах загальнолюдський зміст; розуміти авторську позицію; формувати уявлення про специфіку літератури серед інших мистецтв, потреби в самостійному читанні художніх творів; опановувати вміннями читання та аналізу художніх творів із залученням базових літературознавчих понять. Розвиваючі: розвивати вміння емоційно сприймати художній текст, образно та аналітично мислити; розвивати і вдосконалювати усне і писемне мовлення учнів, здібності розуміти і сприймати твори Виховні: формувати гуманістичний світогляд, громадянську свідомість, збагачувати духовний світ учнів шляхом залучення їх до моральних цінностей через вивчення художніх текстів

Номер слайду 4

Характеристика проєкту За кількістю учасників - груповий За предметно-змістовною діяльністю - культурологічний проєкт За тривалістю підготовки - середньостроковий (три тижні) За домінуючою діяльністю учнів - інформаційно-дослідницький Класифікація - монопроєкт.

Номер слайду 5

Етапи роботи над проєктом: 1. Планування  роботи над проєктом, що включає: - формулювання теми проєкту для класу; - об'єднання в групи. 2. Аналітичний етап (етап дослідницької роботи учнів і самостійного отримання нових знань) 3.Етап узагальнення (етап структурування отриманої інформації та інтеграції отриманих знань, умінь, навичок) 4. Презентація отриманих результатів 

Номер слайду 6

Планування роботи

Номер слайду 7

Групи, які працюють над проєктом:

Номер слайду 8

Завдання групі “Соціологи” Провести опитування учнів , батьків (7-8 класів), вчителів гімназії . Ви живете в щасливій родині? До кого в родині ви звертаєтесь за порадою? Чи відчуває ви, що батьки вас розуміють? Чи зверткєтесь до батька за порадою? Чи можуть порозумітися батьки і діти ?

Номер слайду 9

Завдання групам ”Літературознавці”, “Психологи” Прочитати твори. Дж. Олдрідж “Останній дюйм” В. Скотт “Айвенго”

Номер слайду 10

Аналітичний етап

Номер слайду 11

* Можна роками жити з людиною, але так її і не розгледіти. Гіпотеза № 2 * Шлях до взаєморозуміння – один дюйм. * Лише екстремальні ситуації допомагають розкрити сутність людини і об’єднують рідних. Опрацювати гіпотези

Номер слайду 12

Невже можна роками жити з людиною, але так її і не розгледіти? * Седрик Сакс вважав Айвенго зрадником і позбавив його спадку. * Для Деві (“Останній дюйм”) батько – “стороння людина, яка не знає про що з ним говорити, різка і небагатослівна в ті лічені хвилини, коли були разом.” Результати дослідження ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ

Номер слайду 13

Соціологи Невже можна роками жити з людиною, але так її і не розгледіти? РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ: В ОПИТУВАННІ БРАЛО УЧАСТЬ 42 РЕСПОНДЕНТИ. 1. Ви живете в щасливій родині ? -55% учнів вважає, що живе у дружній, щасливій родині. 2. До кого в родині ви звертаєтесь за порадою? 65% спілкуються з мамою. 21% знаходять спільну мову з батьком. 14% звернусь до бабусі або дідуся 3. Чи відчуває ви, що батьки вас розуміють? -70 % знаходять підтримку і розуміння в родині 30 % учнів самотні і не знаходять взаєморозуміння у сім’ї. Ні батьки, ні учні не пробували вирішити цю проблему! ВИСНОВОК: Є ШАНС- СКОРИСТАЙСЯ НИМ !

Номер слайду 14

ПСИХОЛОГИ Невже можна роками жити з людиною, але так її і не розгледіти? ВИСНОВОК

Номер слайду 15

Результати дослідження ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ * Король Річард попрохав Седрика Сакса пробачити Айвенго – і батько змінив думку про сина та дозволив одружитися з Ровеною. * Коли Бен почав пояснювати сину, як далі діяти, відчув задоволення від відвертості і зрозумів, що знаходить шлях до серця хлопчика. Висновок: Гіпотеза знайшла підтвердження.

Номер слайду 16

Результати анкетування батьків ** 70% батьків вважають, що у них хороші стосунки з дітьми, тоді як їхні діти стверджують протилежне. ** 69% учнів зробили крок і пішли на відвертість. ** 10% учнів бояться батьків і не насмілюються зробити крок. * 21% вважають, що зробили крок та батьки їх не зрозуміли. Висновок Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи. Оволодій майстерністю спілкування. Або скажи все сам, або знайди посередника – тільки не мовчи. СОЦІОЛОГИ

Номер слайду 17

ПСИХОЛОГИ На запитання  «Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?» відповіли: •  завжди - 16; •  інколи - 5; •  дуже рідко - 7; •  ніколи - 3. ВИСНОВОК Проблема взаємин батьків і дітей справді існує. Ще стародавні греки стверджували: «Конфлікт між старшим і молодшим поколінням неминучий. Це закон життя. Але справа в тому, на якому ґрунті виникає конфлікт і як його вирішувати» Завжди треба розмовляти одне з одним, намагаючись почути і бути почутим.

Номер слайду 18

Конфліктна ситуація (“Айвенго ”) - Седрік був настільки відданий справі боротьби за владу саксів, що навіть вигнав з дому свого рідного сина Айвенго за те, що той вступив до війська норманського короля Ричарда Левове Серце Лицарський турнір. Седрік впізнає свого сина і бачить, що він сильно поранений, він навіть не намагається йому допомогти. І тільки потім автор додає, що батькові все таки шкода була Айвенго. У кінці твору батько і син знайшли спільну мову Позиція сили. змінюється під впливом обставин на взаємопорозуміння * Екстремальна ситуація (“Останній дюйм”) – батько після сутички з акулою не може вести і посадити літак. Надлюдські зусилля, спільні дії зближують їх. “Виявляється, обличчя його сина могло приховувати ці почуття. Невже можна роками жити з сином і не розгледіти його обличчя?” Позиція інтересів. Дана гіпотеза має двояке вирішення, її можна і спростувати, і підтвердити. ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ Лише екстремальні ситуації допомагають розкрити сутність людини і об’єднують рідних.

Номер слайду 19

Б + Д = ? ПСИХОЛОГИ Лише екстремальні ситуації допомагають розкрити сутність людини і об’єднують рідних.

Номер слайду 20

СОЦІОЛОГИ Опитування “Чи можуть порозумітися батьки і діти ?”

Номер слайду 21

ЕТАП УЗАГАЛЬНЕНННЯ

Номер слайду 22

Уміння просто любити Спільна справа Повага Уміння поставити себе на місце іншого Уміння вибачитися Уміння визнати помилки Уміння слухати Уміння спілкуватися Проблему “Батьки і діти” можна вирішити

ppt
Додано
6 травня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку