МЕТА ПРОЄКТУ. Формувати компетентності: Уміння вчитися: навички опанування, критичного осмислення і творчого переосмисленння здобутої інформації; Комунікативні: навички роботи в групі; Інформаційні: навички самостійного пошуку інформації та її систематизування; Загальнокультурні: любов до до художньої літератури, естетичний смак, світогляд Вміння будувати комфортні стосунки для порозуміння та вирішувати конфліктні ситуації
Завдання проєкту: Пізнавальні: виявляти в творах загальнолюдський зміст; розуміти авторську позицію; формувати уявлення про специфіку літератури серед інших мистецтв, потреби в самостійному читанні художніх творів; опановувати вміннями читання та аналізу художніх творів із залученням базових літературознавчих понять. Розвиваючі: розвивати вміння емоційно сприймати художній текст, образно та аналітично мислити; розвивати і вдосконалювати усне і писемне мовлення учнів, здібності розуміти і сприймати твори Виховні: формувати гуманістичний світогляд, громадянську свідомість, збагачувати духовний світ учнів шляхом залучення їх до моральних цінностей через вивчення художніх текстів
Етапи роботи над проєктом: 1. Планування роботи над проєктом, що включає: - формулювання теми проєкту для класу; - об'єднання в групи. 2. Аналітичний етап (етап дослідницької роботи учнів і самостійного отримання нових знань) 3.Етап узагальнення (етап структурування отриманої інформації та інтеграції отриманих знань, умінь, навичок) 4. Презентація отриманих результатів
Завдання групі “Соціологи” Провести опитування учнів , батьків (7-8 класів), вчителів гімназії . Ви живете в щасливій родині? До кого в родині ви звертаєтесь за порадою? Чи відчуває ви, що батьки вас розуміють? Чи зверткєтесь до батька за порадою? Чи можуть порозумітися батьки і діти ?
Невже можна роками жити з людиною, але так її і не розгледіти? * Седрик Сакс вважав Айвенго зрадником і позбавив його спадку. * Для Деві (“Останній дюйм”) батько – “стороння людина, яка не знає про що з ним говорити, різка і небагатослівна в ті лічені хвилини, коли були разом.” Результати дослідження ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ
Соціологи Невже можна роками жити з людиною, але так її і не розгледіти? РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ: В ОПИТУВАННІ БРАЛО УЧАСТЬ 42 РЕСПОНДЕНТИ. 1. Ви живете в щасливій родині ? -55% учнів вважає, що живе у дружній, щасливій родині. 2. До кого в родині ви звертаєтесь за порадою? 65% спілкуються з мамою. 21% знаходять спільну мову з батьком. 14% звернусь до бабусі або дідуся 3. Чи відчуває ви, що батьки вас розуміють? -70 % знаходять підтримку і розуміння в родині 30 % учнів самотні і не знаходять взаєморозуміння у сім’ї. Ні батьки, ні учні не пробували вирішити цю проблему! ВИСНОВОК: Є ШАНС- СКОРИСТАЙСЯ НИМ !
Результати дослідження ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ * Король Річард попрохав Седрика Сакса пробачити Айвенго – і батько змінив думку про сина та дозволив одружитися з Ровеною. * Коли Бен почав пояснювати сину, як далі діяти, відчув задоволення від відвертості і зрозумів, що знаходить шлях до серця хлопчика. Висновок: Гіпотеза знайшла підтвердження.
Результати анкетування батьків ** 70% батьків вважають, що у них хороші стосунки з дітьми, тоді як їхні діти стверджують протилежне. ** 69% учнів зробили крок і пішли на відвертість. ** 10% учнів бояться батьків і не насмілюються зробити крок. * 21% вважають, що зробили крок та батьки їх не зрозуміли. Висновок Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи. Оволодій майстерністю спілкування. Або скажи все сам, або знайди посередника – тільки не мовчи. СОЦІОЛОГИ
ПСИХОЛОГИ На запитання «Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?» відповіли: • завжди - 16; • інколи - 5; • дуже рідко - 7; • ніколи - 3. ВИСНОВОК Проблема взаємин батьків і дітей справді існує. Ще стародавні греки стверджували: «Конфлікт між старшим і молодшим поколінням неминучий. Це закон життя. Але справа в тому, на якому ґрунті виникає конфлікт і як його вирішувати» Завжди треба розмовляти одне з одним, намагаючись почути і бути почутим.
Конфліктна ситуація (“Айвенго ”) - Седрік був настільки відданий справі боротьби за владу саксів, що навіть вигнав з дому свого рідного сина Айвенго за те, що той вступив до війська норманського короля Ричарда Левове Серце Лицарський турнір. Седрік впізнає свого сина і бачить, що він сильно поранений, він навіть не намагається йому допомогти. І тільки потім автор додає, що батькові все таки шкода була Айвенго. У кінці твору батько і син знайшли спільну мову Позиція сили. змінюється під впливом обставин на взаємопорозуміння * Екстремальна ситуація (“Останній дюйм”) – батько після сутички з акулою не може вести і посадити літак. Надлюдські зусилля, спільні дії зближують їх. “Виявляється, обличчя його сина могло приховувати ці почуття. Невже можна роками жити з сином і не розгледіти його обличчя?” Позиція інтересів. Дана гіпотеза має двояке вирішення, її можна і спростувати, і підтвердити. ЛІТЕРАТУРОЗНАВЦІ Лише екстремальні ситуації допомагають розкрити сутність людини і об’єднують рідних.