ЛОЦІЯ В ПЕДАГОГІЧНОМУ МОРІ ПЕДАГОГІЧНИХ РЕФОРМ

Про матеріал
Використання музично-шумових інструментів на уроках музичного мистецтва Методи та прийоми володінням інструментами, гра учнів в ансамблі класу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 ЛОЦІЯ В ПЕДАГОГІЧНОМУ МОРІ ПЕДАГОГІЧНИХ РЕФОРМ Автор: учитель музичного мистецтва ГРЕЧИШКІН СЕРГІЙ МИКОЛАЙОВИЧ Використання музично-шумових інструментів на уроках музичного мистецтва. Методи та прийоми володінням інструментами, гра учнів в ансамблі класу. Тема: Чарівний світ кришталевих звуків (квест)

Номер слайду 2

«Музика - не проста розвага і не додавання, гарнір до життя, яким можна користуватися на свій розсуд, а важлива частина самого життя, життя в цілому і життя кожної окремої людини, в тому числі кожного школяра. Музика - це саме життя» Д. Б. Кабалевський

Номер слайду 3

Основною формою музичної діяльності в школі являється урок музики. Він об'єднує всі види музичної діяльності: спів, слухання, музично-ритмічні рухи, гру на дитячих музичних інструментах. Грі на дитячих інструментах приділяється особлива увага, так як саме ігра на музичних інструментах розширює сферу музичної діяльності школяра, підвищує інтерес до музичних занять, сприяє розвитку музичної пам'яті, уваги, допомагає подоланню зайвої сором'язливості, скутості, розширює музичне виховання дитини. В процесі гри яскраво проявляються індивідуальні риси кожного виконавця: наявність волі, емоційності, зосередженості, розвиваються творчі музичні здібності. Навчаючись грі на музичних інструментах, діти відкривають для себе світ музичних інструментів, гра викликає у дітей інтерес до таких занять, розширює їх музичні враження, сприяє творчій активності.

Номер слайду 4

Психолог Маслоу А. написав: "Ми повинні навчати дітей бути творчими особистостями, здатними до сприйняття новизни, вмінню імпровізувати. Нам сьогодні потрібна людина іншої якості, яка відчуває себе досить сильною і відважною, щоб сміливо входити в сучасну ситуацію, вміти володіти проблемою творчо. За часів швидких змін, подібних до наших, діти потребують гнучкості та незалежності мислення, віри в свої сили і ідеї, мужність пробувати і помилятися, пристосовувати і змінювати, поки задовільне ріше-ння не буде знайдено"

Номер слайду 5

Коли діти починають грати на шумових інструментах у них виробляються не тільки специфічні музичні навички (розвиток почуття ритму, ладу, темпу, звуковисотного, гармонійного, поліфонічного, тембрового, динамічного слуху), розвивається художній смак, але і виробляються такі навички як:вміння взаємодіяти при роботі в групі;вміння творчо підходити до завдання;вмінню вирішити задану проблему

Номер слайду 6

Включення в урок гри на музичних інструментах пов'язано з вирішенням наступних педагогічних задач:стимулювати виконавську діяльність дітей на заняттях, у позакласній роботі та у вільний час на святах в сім'ї.сприяти формуванню у них художнього смаку і музичного кругозору.виховати інтерес до гри в оркестрі, розрізняти тембр інструментів, відчувати гармонію їх звучання.розвивати музичні здібності: відчуття ладу, відчуття ритму, музичної форми, тембрових, гармонійний, мелодійний слух.сприяти формуванню уявлень про виразну сутність елементів музичної мови

Номер слайду 7

Номер слайду 8

У роботі з учнями початкової школи можуть бути використані, природно лише найпростіші інструменти. Це музикальнийні інструменти ударної групи як чисто ритмічні, не володіючи певної висотою тону: трикутники, тарілки, бубни, маракаси, барабан. Доцільно з перших занять одночасно використовувати інструменти обох типів: ритмічні та які високо звучні по можливості, чисто інтонувати. Ладові і ритмічні уявлення учнів розвиваються при виконанні різноманітних завдань в роботі над піснею: ритмічного супроводу, вступу, вибір відповідних інструментів, звучання яких, найбільш підходить для передачі своєрідності твору.

Номер слайду 9

Оркестри дитячих музичних інструментів можуть бути за складом однорідними і змішаними. Однорідні - ансамблі або оркестри: ложкарів, і т.д., складаються з одного виду інструментів. Змішані – це ансамблі або оркестри, що складаються з різних видів інструментів.

Номер слайду 10

Існує 3 групи інструментів: ударні, мелодійні, шумовіУдарні інструменти. Діляться на шумові «ритмічні» - без певної висоти звучання, «мелодійні» - з певною висотою звучання. Шумові "ритмічні"Ударні інструменти досить численні і найбільш доступні для освоєння дітьми. Для занять на них не потрібно особливих умінь. Прийоми гри: прості і являють собою такі природні рухи, як похитування, струшування, удари. У дитячому оркестрі можуть бути використані всі традиційні ударно-шумові інструменти. Трикутник, барабан, бубон, тарілки, пандейру, коробочка, маракаси, ложки, тріскачки, і.т.д.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Дитячий барабан - невеликий ударний інструмент, що видає звуки невизначеної висоти. При грі на маленьких дитячих барабанах їх зазвичай підвішують на ремінець або шнурок і надягають на шию так, щоб верхня мембрана припадала трохи нижче пояса виконавця. У такому вигляді їх можна використовувати при ходьбі і в іграх. Грають на барабані дерев'яними паличками або спеціальними металевими щёточками. Тримають палички вказівним і великими пальцями обох рук, інші пальці зігнуті без напруги. Основні прийоми гри на барабані - окремі короткі удари - акценти, і послідовності ударів, що підкреслюють різні ритмічні малюнки, дріб.

Номер слайду 13

Бубен - ударний інструмент невизначеної висоти звуку, дерев'яний обруч, затягнутий з одного боку шкірою, в отворах обруча парами вільно прикріплені тонкі металеві пластинки у вигляді маленьких тарілочок, всередині обруча іноді підвішені маленькі дзвіночки. Прийоми гри: удари долонею, струшування. Партію бубна пишуть на нитці нотами, що вказують лише тривалість і ритм. На бубні грають зазвичай стоячи. Основні прийоми: струшування, бубон тримають горизонтально обома руками на рівні пояса, направляючи руху від себе або, потрібно тихе звучання колокольчик, похитуючи, ніби сіють борошно через сито.

Номер слайду 14

Тарілки - мають форму опуклих в середині металеві диски, зроблені з особливого сплаву. Застосовуються як одинарні, так і парні тарілки. Одинарні тарілки - застосовуються в дитячому ансамблі або оркестрі, і встановлюються на спеціальні підставки на рівні грудей виконавця. Грають на такий тарілці металевої або дерев'яною паличкою з твердої або м'якої головкою. Основний прийом гри спокійний легкий удар. Сильні удари по одинарної тарілці або удари однієї з парних ручних тарілок по інший застосовується зазвичай в кульмінаційних моментах твору. Гасять звук рукою, взявшись за край тарілки, або поклавши на неї руку. Більш глухі удари виходять, якщо брати паличку з м'якої головкою

Номер слайду 15

Трикутник - ударний інструмент у вигляді вигнутого трикутника, вільно висить сталевий прут, по якому ударяють металевою паличкою. Трикутник видає звук блискучого і в той же час нижнього тембру, невизначеної висоти. Прийоми гри: удари і тремтіння. Партія пишеться на нитці нотами, що вказують лише тривалість і ритм. Трикутник зміцнюють на волосіні або шнурку і тримають лівою рукою або підвішують на рівні грудей на спеціальній підставці, зробленої в формі літери "Г". Для дітей цей спосіб зручніше, увагу легше зосередити тільки на виконанні. У початківця виконавця підвішений трикутник після удару по ньому паличкою починає обертатися навколо своєї осі. Це відбувається тому, що удар приходиться не по центру підстави, а ближче до одного з кутів або ж по одній зі сторін, і не зверху вниз, а від себе.

Номер слайду 16

Маракаси - найдавніший ударно-шумової інструмент тип брязкальця - невеликий порожній з висушеного гарбуза або з плітених вербових прутів, наповнений камінцями або іншими дрібними твердими предметами. При струшуванні видає характерний шум.

Номер слайду 17

Трісківка - являє собою набір дерев'яних пластин, укріплених на шнурку. Тримаючи в руках шнурки, інструмент похитують, або взяли за крайні пластини імітують удари в долоні. Пластини при цьому вдаряються одна об одну. Коробочка - являє собою порожнистий дерев'яний брусок прямокутної або круглої форми з прорізом-резонатором на боковій стороні. Грають на ній молоточками або дерев'яними паличками. Б'ючи ними по верхній площині коробочки. Ложки - своєрідний інструмент тримають їх за ручки і вдаряють одну об одну тильними сторонами.

Номер слайду 18

Металофон - являє собою набір металевих пластинок, вільно укріплених на рамі. Існує 2 види - диатоничні однорідні з діапазоном до 2 октав, і хроматичні, де пластинки розташовані в 2 ряди: нижній ряд відповідає білим клавішам фортепіано верхній ряд - чорним. Діапазон від до1-ля2 октави. Світлі прозорі звуки металофона нагадують звучання колокольчика. Ноти пишуться в скрипковому ключі на звичайному нотному стані. Постановка рук і прийоми гри на металофоні, ксилофоні і дзвіночку ідентичні, тому освоювати їх можна одночасно. Інструменти ставлять на спеціальні підставки або столи, відповідні зросту дитини. Грають на них сидячи або стоячи двома молоточками. Кисті рук з молоточками, як і сам інструмент, знаходяться трохи нижче рівня пояса виконавця. Ручки молоточків кладуться на середні фаланги вказівних пальців обох рук і дотримуються великими пальцями. Кінець ручки повинен вільно «ходити» в долоні. Таке положення забезпечує при ударі об пластинку вільних відскік молоточка, при якому виникає яскравий, дзвінкий звук. Якщо ж молоточки затискати в руках, звук виходить глухий, невиразний і руки швидко втомлюються.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Ксилофон - являє собою набір дерев'яних пластинок, розташованих в один або два ряди і вільно укріплених на рамі

Номер слайду 21

Дзвіночок - бувають 2 видів: диатоничні і хроматичні. За звучанням вони поділяються на сопрановий діапазон від до2-Ля3 і альтовий від до1-ля2. По виду дзвіночки нагадують металофони, однак звучання перших відрізняється не тільки протяжністю, а й особливою ніжністю і прозорістю

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Виховання дітей в колективно-інструментальному ансамблі класу дає можливість становлення продуктивного музично-виконавського кругозору, уваги, уяви, що особливо активізує потенціал соціального і творчого зростання. Саме через вираження в виконавстві цілісного художнього образу музичного твору - проявляються індивідуальні особливості кожного школяра. І в той же час стає очевидним, що музичні здібності мають свою специфіку, пов'язану з особливостями музики як виду мистецтва.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Тому процес інструментальної діяльності є культурне досягнення єдності емоційного і свідомого розвитку особистості, його особистісний прогрес психічних можливостей, активність в пізнанні життєвого змісту музики її виразних засобів, внемузикальних асоціацій, і нарешті, духовний світ, що допомагає «заразити» учня музикою, викликати у нього співпере-живання чуду музичного мистецтва і, в кінцевому рахунку, вибрати емоційно-ціннісний підхід до нього

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

«Вплив музики на дітей благодатний, і чим раніше почнуть вони відчувати його на собі, тим краще для них ...» - писав В. Г. Бєлінський

Номер слайду 37

 ЛОЦІЯ В ПЕДАГОГІЧНОМУ МОРІ ПЕДАГОГІЧНИХ РЕФОРМ Автор: учитель музичного мистецтва ГРЕЧИШКІН СЕРГІЙ МИКОЛАЙОВИЧ Використання музично-шумових інструментів на уроках музичного мистецтва. Методи та прийоми володінням інструментами, гра учнів в ансамблі класу. Тема: Чарівний світ кришталевих звуків (квест)

pptx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку