(зала прикрашена ніби арена цирку, під жваву музику виходить клоуни Тома і Бом)
Я клоунесса Томка, Я клоун Бом
Тома: цирк приїхав до діток,
в ваш красивий дитсадок,
Бом: був на гастролях довгий час
та й повернувся вже до вас.
Тома :Щоб виставу розпочати,
Білети хочем вам роздати
Бом: Фігури й цифри розглядайте
І арифметику згадайте
Тома: Та лиш уважно ви дивіться
Щоб в одну мить не помилиться
(роздаємо білети)
Місця свої хутчіш займайте
Бом: Артисти з,являться всі враз
Тож починати нам вже час!
Розпочинаємо відлік (1,2,3,4,5,6 – 6,5,4,3,2,1)(пряма і зворотна лічба)
(діти займають місця у залі)
Тома: Діти а вам подобається цирк?
Та щоб виставу розпочати
Завдання треба розв,язати!
Ось завдання від акробатів
Що люблять в цирку виступати
Наші білки-акробатки
Дуже люблять пустувати
Що не так тут ти скажи
Це завдання розв,яжи
(виставляють по порядку білок з цифрами)
Тома:Дресирує він звірят і вужів і ведмежат
Дресирувальник наш пан Зосим,
Ми на арену його просим.
(Діти разом гукають Зосима)
(з,являється дресирувальник змій, під музику,проводяться математичні ігри із змієм «Цифри і фігури» )
Тома:Фізкультхвилинка «Утята»
(Тома гукає жонглера): Цей красивий кавалер-
найвідоміший жонглер
він картинки підкидає
та у групи їх збирає
(виходить жонглер і падає розсипаючи картинки)
Тома:ой незграбний наш жонглер
Швидко біг до нас упав
Всі картки порозкидав
Діти треба все тут позбирати
І у групи об,єднати
Д/г: «Класифікація груп предметів»
Д/г: «Знайди тварину із заданим звуком»
Тома: вам вже білки цифри дарували
Щоб числовий рядок ви склали
А зараз зустрічайте конячку
Що несе вам логічну задачку
(проводяться задачі)
Гра: «Дні тижня з м,ячем»
Бом: Щось я зголоднів, перекушу смачненьким яблуком
(Тома і Бом сваряться через те щовін їсть яблуко і не ділиться з нею)
Д/г: «Ділимо яблуко» + пісня «Все ми ділимо порівну»
Тома: а де фокусник наш Фіня
Є чудова в нього скриня
Чудесами володіє,показати їх уміє
Фіня: цей фокус подивіться
Пиріг повинен тут з,явиться
Та я ж не все приніс, забув дещо, зараз хвилиночку(йде, а цим часом Бом робить капості з капелюхом і виймає зайчика, Тома виправляє)
Д/г: «Місимо пиріг» (У Томи не виходить зі словами)
(повертається Фіня і говорить заклинання, витягує бублики і пригощає дітей)
Тома: ось скінчилось наше свято
Треба всім відпочивати
Бублик в руки ви беріть,
Що сподобалась, кажіть.
Може важко вам було?
Ображатися не варто,
Це циркові веселі жарти.
(під музичний супровід клоуни прощаються з дітьми)
Програмовий зміст:
Створити просторово-розвивальне середовище з метою створення позитивного, піднесеного настрою, відчуття радості та виявлення обсягу і якості знань дітей про числа і дії з ними, сформованості навичок прямої і зворотньої лічби від заданого числа,закріплювати вміння будувати числовий ряд, рахувати в межах 6; продовжувати формувати знання про геометричні фігури; вправляти у вмінні ділити ціле на дві рівні частини; розв’язувати логічні задачі;повторити назви днів тижня(послідовно); продовжувати вчити за допомогою міри вимірювати об’єм сипких речовин; ознайомити з професіями циркачів: жонглер, факір, фокусник, клоун; закріпити вміння класифікувати предмети у групи (одяг, взуття, дикі птахи, свійські тварини, свійські птахи);розвивати пам,ять, логічне мислення, увагу, зв,язне мовлення. Виховувати наполегливість в досягненні мети, товариськість, любов до цирку.
Словник:арена, жонглер, факір, фокусник, фокус.
Просторово-розвивальне середовище: декорації цирку (імітація циркової арени), повітряні кульки,іграшкові тварини, костюми: , жонглера, факіра, фокусника, клоунів.
Демонстраційний та роздатковий матеріал: білети у відповідності до місць у залі, веєра (геометричні фігури, цифри), білочки- цифри,змій,конячка, логічні задачі, яблуко,кеглі,сипучі речовини (борошно, цукор), склянка, вода, ложки, м,яч, предметні картинки із серії «Одяг», «Взуття», «Дикі тварини та птахи», «Свійські тварини і птахи».
Література: Д/в №9,2011; О. М. освітня програма «Дитина»;Гладченко «Комплексі заняття в ДНЗ»; Т. М. Маценко «Інтелектуальний розвиток дошкільнят»; всесвітня мережа «Інтернет».
Конспект інтегрованого заняття
(логіко-математичний розвиток)
«Цирк!Цирк!Цирк…»
проведеного в старшій групі