Логопедичне заняття "Автоматизація звуків [Л]-[Л'] у складах, словах, зв’язному мовленні. Ми – веснознайки»

Про матеріал

Заняття з учнями-логопатами 1 класу. Мета заняття: формувати вміння правильно вимовляти звуки [Л]-[Л'] у складах, словах, зв'язному мовленні. Розрізняти звуки [Л]-[Л'] на слух, у вимові, під час читання. Розвивати фонематичні процеси, слухову та зорову пам'ять, увагу, мислення, зв'язне мовлення. Формувати навички читання. Виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

 Заняття з учнями-логопатами 1 класу

Тема: Автоматизація звуків [Л]-[Л']

у складах, словах, зв’язному мовленні

«Ми – веснознайки»

 

   Мета:

  • корекційна: формувати вміння правильно вимовляти звуки [Л]-[Л'] у складах, словах, зв’язному мовленні. Розрізняти звуки [Л]-[Л'] на слух, у вимові, під час читання. Розвивати фонематичні процеси, слухову та зорову пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення. Формувати навички читання.
  • граматична: удосконалювати граматичну будову мовлення: уміння складати речення зі слів.
  • лексична: збагачувати словник з теми «Весна», «Тварини».
  • виховна: виховувати любов до природи.

Обладнання: картки з малюнками, картина весни,молоточок для аукціона, мікрофон, комп’ютерна презентація.

 

Хід заняття

І. Орг. момент.

 

1. Психологічна настанова.(діти промовляють)

Ми будемо розмовляти,

Всі звуки вимовляти,

Голосно,чітко, вміло,

Щоб усі нас зрозуміли.

2. Артикуляційна гімнастика.

 

ІІ. Основна частина.

  1 Бесіда про весну

 У логопеда в руках гілочка з бруньками.

- Про що може розказати нам ця  гілочка?( відповіді дітей про весну)

 -Сьогодні ми будемо веснознайками, будемо говорити про весну.

- Що відбувається весною?

- Які птахи прилетіли? (бесіда за картиною).

2. Загадки про птахів.

 

На даху моєї хати

 Оселився птах цибатий.

 Довгий дзьоб і ноги має,

 Мишок, жабок полюбляє.

 Чемних діток іздалека

 В кожен дім несе …(лелека).

 

Довгі ноги, довгий ніс

Прилетів-обід приніс

Смачних жабеняток

Для своїх маляток  (журавель)

 

 - Який перший звук у слові «лелека» і останній у слові «журавель»?

 

3. Оголошення теми

 -Будемо закріпляти вимову звуків [Л]-[Л'] у складах, словах, зв’язному мовленні, а лексична тема «Весна», «Тварини».

-Весною все розквітає, оживає. У нас є кущик, на якому ще немає листочків. Сьогодні ми допоможемо кущику зазеленіти. Після кожного виконаного завдання будемо  прикріпляти до кущика зелені  листочки.

5. Характеристика, артикуляція звуків [Л]-[Л'].

6. Зв'язок з буквою.

Вправа «Яка буква написана неправильно?»(діти закреслюють неправильно написану букву)

7. Промовляння складів (склади записані на карточці, останнє слово подається малюнком)

Лат-лат-лат-смачний салат.

Ола-ола-ола-наша школа.

Ула-ула-ула-хижа акула.

Ал-ал-ал-їдемо на вокзал.

Ел-ел-ел-впертий козел.

Іл.-іл-іл-новий стіл.

Ля-ля-ля-пасеться теля.

Лі-лі-лі-відлетіли журавлі.

Лют-лют-лют-святковий салют.

Іль-іль-іль-розсипали сіль.

Аль-аль-аль-у торті мигдаль.

 

8. Гра «Аукціон». Хто більше назве слів зі звуками [Л]-[Л'], які відносяться до весни.

9. Чистомовки-віршики  в малюнках (діти промовляють слова за малюнками)

Липа, лист, лимон, малина

Лев, лопата, ложка, слива

Дятел, столик, голуб, білка,

Глобус, поле, бублик, гілка,

Плита, глечик, салат ,

Словник, булка, шоколад.

 

10. Графічний диктант.( діти визначають твердий і мякий звук у слові і записують одну або дві рисочки).

 

11. Дидактична гра «Поселимо птахів у гнізда». У 1 гніздо птахів із твердим звуком [Л], а у 2 з м’яким (картки птахів).

ластівка                журавель   

соловей                  шуліка      

лебідь                     чапля

дятел                    зозуля

 

12. Читання слів з буквою Л (дидактичний матеріал).

13. Фізхвилинка (відео).

14. Завдання «Доповнити малюнки на хмарках» (у кожної дитини малюнок із зображенням елементів пилки, яблука, молотка і т.д. Діти вгадують і домальовують предмет).

 

15. Складання речень про весну  на краплинках (індивідуальна робота). На кожній  краплинці написано слово. Дитина зі слів складає речення.  В реченнях переважають слова з буквою Л.

 

16. Комп’ютерна презентація «Якої тварини не вистачає?».

 

17. Загадка про білку.

Що за дивна непосида?

На стежину шишки кида?

З гілки скік та скік на гілку,

Упізнали, друзі,..(білку)

 

18. Скоромовка про білку.

Дві білки стрибали з гілки на гілку.

 

19. Казка «Про білку». Розповідь казки за малюнками (ланцюжком).

1 В ліс прийшла весна.

2 Білка зняла стару шубку.

3 Білка одягла руденьку шубку.

4 Дятел змайстрував для білки дупло.

5 У дуплі білка жила з більченятами.

6 У дуплі більченята спали, їли горішки, шишки, гриби.

7 Влітку білка з більченятами пішла в ліс.

8 Більченята стрибали по деревах.

9 Більченята разом із білкою збирали шишки, гриби, яблука на зиму.

1

в

лес

пришла

весна

 

 

2

белка

СНИМАЕТ

серую

шуба

 

 

3

белка

надела

рыжую

шубку

 

 

4

дятел

построил

белке

дупло

 

 

5

в

дупле

белка

бельчата

 

 

6

в

дупле

бельчата

спят

кушают

плоды, орешки, семечки



7

летом

влітку

белка

с бельчатами

гуляют

в

лесу

8

бельчата

прыгают

на

деревьях

 

 

9

бельчата

ПОМОГАЕТ

белка

НЕСЕТ

шишки яблоки грибы

зима

 

 

 

 

 

 

 

20. «Мікрофон». - Чим вам подобається весна? (учні один одному передають мікрофон і розказують, чи подобається їм весна).

 

-Ми всі завдання виконали. Подивіться, який чудовий зелений кущик ми зробили! Скоро все розквітне, і ми будемо радіти і милуватися весною.

ІІІ. Підсумки заняття.

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 листопада 2018
Переглядів
2169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку