Логопедичне заняття з учнями-дисграфіками 3-4 класів. Мета заняття: закріпити навички вживання та написання прийменників зі словами; формувати вміння добирати потрібний прийменник у словосполученні та реченні, узгоджувати слова за допомогою прийменників. Збагачувати словник з морально-етичної теми, добирати синоніми, антоніми.
Логопедичне заняття з учнями-дисграфіками 3-4 класів.
Тема: Прийменники.
«Хто людям добра бажає, той сам його здобуває».
Мета:
Корекційна: закріпити навички вживання та написання прийменників зі словами; формувати вміння добирати потрібний прийменник у словосполученні та реченні, узгоджувати слова за допомогою прийменників.
Граматична: формувати вміння правильно писати відмінкові закінчення та узгоджувати слова.
Розвиваюча: розвивати слухову та зорову пам'ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення.
Лексична: збагачувати словник з морально-етичної теми, добирати синоніми, антоніми.
Обладнання: таблиця прийменників, картки, м'яч, «Скринька добрих справ».
Хід заняття
І. Орг. момент.
А) Психологічна настанова:
Буду я уважно слухати,
Все, що треба пам’ятати,
Чітко, вірно говорити,
Намагатись більше знати.
Б) Артикуляційна гімнастика.
ІІ. Основна частина.
Миколка … татком повісили … вікном годівничку. … неї постійно злітались птахи. Вони були вдячні людям … піклування.
Бесіда за текстом.
Мета: Сьогодні на занятті ми повторимо, які є прийменники, для чого вони служать , як пишуться зі словами. Будемо вчитися правильно вживати їх в усному та писемному мовленні. Запишіть тему.
Ще ми сьогодні поговоримо про добрі вчинки і складемо « Скриньку добрих справ». Девізом заняття будуть слова: «Хто людям добра бажає, той сам його здобуває».
- Як поставилися Миколка з татком до пташок?
Отже, перший добрий вчинок – піклування про пташок ( запис прикріпляється до скриньки).
Для того, щоб наповнити нашу скриньку, пригадаймо все про прийменники.
На околиці села жили дідусь і бабуся. Вони часто хворіли. Настала зима. Біля хати понамітало багато снігу.
Якось у двері хтось постукав. Це учні прийшли допомогти хворим. Петрик, Сашко побігли по воду, Юрко – за ліками. Оленка прибрала в кімнаті. Кожного дня навідувались діти до стареньких. Вони приносили тепло і радість у дім.
Пароплав … море
Кіт … стіл
Гніздо … дерево
Їжак … паркан
Місяць … небо
Змайстрував мій братик Гриць
Гарну хаточку … птиць.
Он … дереві вона
… садку … вікна. (у, для, біля, на)
… рецепту на базарі
Дятел вибрав окуляри.
Натягнув собі … ніс,
Полетів трудитись … ліс. (на, в, по)
Проти ночі … травиці
… курник повзе лисиця.
Напоролася … вила,
Цілу ніч … болю вила. (по, на, від, у)
Песик шишку … лісу ніс
І поранив собі ніс.
Довелось Трезора звати,
Щоб наклав пов'язку … вати. (з,з)
У школу – зі школи
До дошки – від дошки
Під столом – над столом
За воротами – перед воротами
Із дупла – в дупло
Від дверей – до дверей
На коробку – під коробку
а)Дід у печі – дрова на печі.
На столі чобітки – під столом огірки.
Вівці в морі – риба в полі.
Мишка на вікні – а кішка у норі.
На столі Івась – під столом карась.
Діти вчаться в полі, а комбайн працює в школі. .
б) «Плутанина»
Геть усе, усе на світі
переплутав хлопчик Вітя.
Каже: «Діти вчаться в полі»,
а комбайн працює в школі,
всіх людей стрижуть в лікарні,
а лікують – в перукарні,
ми книжки берем в аптеці,
ліки – у бібліотеці».
От який Вітьок дивак!
Ти ж бо знаєш – це не так!
Діти, звісно, вчаться …,
а комбайн працює …,
ми лікуємось …,
стрижемося …,
ліки беремо …,
а книжки – … .
(Г. Малик)
Послухайте текст про цікавий випадок з дикої природи. Читання тексту( або можна подивитись відео).
Крокодил підстеріг антилопу на озері .Він міцно вчепився їй за ногу і потягнув у воду. Бідна антилопа з усіх сил відбивалася від хижака, однак сили покидали її. Крокодил повільно , але впевнено тягнув здобич у воду. Раптом із води виплив бегемот і почав відбивати антилопу від крокодила. Потім бегемот занурив у воду свої губи і поніс вологу антилопі.
Бідна антилопа ледве піднялась на ноги і шкандибаючи пішла з води. Це диво!
Милосердний – який виявляє добре, співчутливе ставлення до кого-небудь.
Милосердя – добре, співчутливе ставлення до кого-небудь, вияв жалості. (словник)
Переписати текст, вставивши потрібні прийменники, та написати слова у відповідному відмінку.
Крокодил підстеріг антилопу … (озеро). Він міцно вчепився … (антилопа). Раптом … (вода) виплив бегемот. Він занурив … (вода) свої губи і поніс вологу антилопі.
Був холодний зимовий ранок. Хотілося швидше добігти до школи. Та раптом Вірочка з Іванком зупинились здивовані. Перед ними на стежці сиділо мокре кошеня і жалібно нявчало…
- Вам треба дописати, що далі діти зроблять з кошенятком.
-Подивіться, скільки добра зібрали ми в скриньку ! Щоб робити добрі справи, якими ми повинні бути?
Усе, що є кращого в житті людини, осяяне добром. Отже, давайте завжди творити добро! Хто людям добра бажає, той сам його здобуває.
ІІІ. Підсумки заняття.