Логопедичне заняття: Чарівна країна "Звукограй"

Про матеріал
Цей матеріал містить артикуляційні вправи,,дихальні вправи, вправи на розвиток дрібної моторики.Також вправи на автоматизацію звука -с- в складах,словах,реченнях.Матеріал містить вправи на розвиток зв'язного мовлення у дітей та фонематичного слуху.
Перегляд файлу

Чарівна країна «Звукограй»

 

Звук [с] і буква С .

 

Корекційно—навчальна мета : автоматизувати звук [с] у  складах, словах та реченнях. Учити дітей швидко читати склади; закріпити знання дітей про те, що слова складаються зі складів і поділяються на односкладові, двоскладові, трискладові й більше;  розвивати зв’язне мовлення.

 

Корекційно—розвивальна мета:  розвивати зорову та слухову увагу, уяву, пам’ять, фонематичний слух, дрібну моторику рук.

Корекційно—виховна мета: виховувати пізнавальний інтерес, звукову культуру мовлення, створювати позитивний емоційний стан.

 

Обладнання: дзеркала, м’ячі—їжачки, картотека артикуляціїної гімнастики, пальчиковий театр, малюнки, чарівна скринька, картонний будинок, предмети для відтворювання різних звуків, матеріали для аплікації, музика дзюрчання струмочка, музика  П.І. Чайковського.

 

Хід заняття

 

I . Організаційний момент

 

Логопед: Добрий день, любі наші гості! Радісно вітаємо вас. Спасибі, що прийшли до нас!

 У дитсадочку є в нас кабінет,

Де діти вчать один предмет ,

Вчать не рахунку тут, не дії,

Чого скажіть? (Логопедії)

 

Логопед: Су-джок – терапія « Казка про їжачка»

(Пальчикові вправи)

 

Артикуляційна гімнастика

Логопед : Любі діти! Я запрошую вас пограти з язичком.

( Діти сідають за столи. Кожний отримає дзеркало. Логопед показує картинки, які відповідають цій артикуляційній вправі; і читає віршовані рядки  « знаємо , що наш язик…»

 

Дихальні вправи (мішечки з м’ятою).

 

II. Основна частина

Логопед: Ось ми і переконалися в тому, що нас язик — чарівник. Він нам допоможе здійснити цікаву й захопливо подорож у казкову країну —           « Звукограй». Щоб потрапити в цю країну, нам необхідно промовити незвичайні чарівні слова : са-со-су-се-си-сі.

( Діти, крокуючи, промовляє ці слова і підходять до килимка. На кубиках лежать іграшки для пальчикового театру. )

 

Пальчиковий театр

 

(Логопед почергово на кожен пальчик одягає відповідно іграшку та розповідає цікаву історію. Діти відтворюють.)

 

Логопед: Давайте ще раз послухаємо імена наших персонажів і визначимо , який звук спільний у цих словах.

(Так, це звук [с] )

 

Мовленнєва загадка: «Звуки знаємо ми всі»

 

Пісенька води

  • Діти, прислухайтесь до цієї мелодії.

(звучить мелодія дзюрчання води)

Це улюблена пісенька яких звуків? ([с])

Вона запрошує нас до себе в гості!

 

Артикуляційна гра

  • Давайте ж дізнаємося про характер звука [с] . ( діти характеризують)

Діти , давайте згадаємо улюблені пісеньки наших звуків. ( на дошці вивішено малюнки)

 

Вправа  за ширмою на слухове сприйняття

 

Логопед : Діти , подивіться, яка незвичайна книга! Тут мешкають живі картинки. Ми їх можемо послухати. (Ллється вода, звук свистка, дзеленьчать монети, звук зім’ятого  аркуша, стукіт молоточка)

А чи зможете ви, дітки, пізнати ці картинки? Зараз кожен з вас зможе відчути себе справжнім чарівником.

( Діти по черзі стають за ширму, створюючи певний звук, а решта має назвати слова, пов’язані з цим звуком. Повторюють повне речення)

 

Фізкультхвилинка : « Зібралися на свято»

 

Будиночок букви С.

 Вихователь разом з дітьми поглядом знаходять чийсь будиночок.

  • Подивіться, чи будиночок тут стоїть.

Як ви гадаєте, хто в ньому живе ?

Давайте відчинено віконечко та зазирнемо туди. Та це ж будиночок букви С ! Подивіться на неї. А нащо схоже ця буква? ( на надкушений бублик, на зламаний обруч, на змію , на місяць …)

 

Завдання від букви С.

  1. Розповісти вірші, загадки, скоромовки, чистомовки в яких є звук [с] .
  2. Гра з м’ячем. М’яч  беріть ставайте в коло. М’яч кидайте, слова на звук [с]  називайте.
  3. Гра « Літера до літери у гості йде» .

Читання відкритих складів.

  1. Гра « Склади картинку» .

( Пазли, визначити кількість складів)

  1. Завдання зі скриньки

 

Аплікація

  • Що ти побачила ? (Я побачила себе)

Давайте ж і ми віддячимо букві та створимо її портрет.

 

Підійдіть до столу та оберіть матеріал, з яким ви будете працювати.

(На столі лежать рамочки з силуетом  букви та різні матеріали для аплікації – пряжа, крупа, рвані аркуші. Звучить музика П.І.Чайковського. )

 

III. Підсумок заняття.

 

Логопед:

Закінчилося заняття гра,

Підсумок робить пора.

Працювали ви завзято,

Знання будете ви мати.

А тепер скажіть мені,

Вам сподобалось чи ні?

 

  • Яке завдання виявилося найцікавішим?
  • Які нові ігри сподобались? Кого можна похвалити? Ви сьогодні плідно і уважно працювали. Тож давайте разом скажемо, які ми?

(Діти тримаються за руки)  

Ми — здорові ,

Ми — щасливі,

Ми — найкращі,

Ми — мо-лод-ці !!!

 


docx
Додано
23 червня 2021
Переглядів
2073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку