Чарівна країна «Звукограй»
Звук [с] і буква С .
Корекційно—навчальна мета : автоматизувати звук [с] у складах, словах та реченнях. Учити дітей швидко читати склади; закріпити знання дітей про те, що слова складаються зі складів і поділяються на односкладові, двоскладові, трискладові й більше; розвивати зв’язне мовлення.
Корекційно—розвивальна мета: розвивати зорову та слухову увагу, уяву, пам’ять, фонематичний слух, дрібну моторику рук.
Корекційно—виховна мета: виховувати пізнавальний інтерес, звукову культуру мовлення, створювати позитивний емоційний стан.
Обладнання: дзеркала, м’ячі—їжачки, картотека артикуляціїної гімнастики, пальчиковий театр, малюнки, чарівна скринька, картонний будинок, предмети для відтворювання різних звуків, матеріали для аплікації, музика дзюрчання струмочка, музика П.І. Чайковського.
Хід заняття
I . Організаційний момент
Логопед: Добрий день, любі наші гості! Радісно вітаємо вас. Спасибі, що прийшли до нас!
У дитсадочку є в нас кабінет,
Де діти вчать один предмет ,
Вчать не рахунку тут, не дії,
Чого скажіть? (Логопедії)
Логопед: Су-джок – терапія « Казка про їжачка»
(Пальчикові вправи)
Артикуляційна гімнастика
Логопед : Любі діти! Я запрошую вас пограти з язичком.
( Діти сідають за столи. Кожний отримає дзеркало. Логопед показує картинки, які відповідають цій артикуляційній вправі; і читає віршовані рядки « знаємо , що наш язик…»
Дихальні вправи (мішечки з м’ятою).
II. Основна частина
Логопед: Ось ми і переконалися в тому, що нас язик — чарівник. Він нам допоможе здійснити цікаву й захопливо подорож у казкову країну — « Звукограй». Щоб потрапити в цю країну, нам необхідно промовити незвичайні чарівні слова : са-со-су-се-си-сі.
( Діти, крокуючи, промовляє ці слова і підходять до килимка. На кубиках лежать іграшки для пальчикового театру. )
Пальчиковий театр
(Логопед почергово на кожен пальчик одягає відповідно іграшку та розповідає цікаву історію. Діти відтворюють.)
Логопед: Давайте ще раз послухаємо імена наших персонажів і визначимо , який звук спільний у цих словах.
(Так, це звук [с] )
Мовленнєва загадка: «Звуки знаємо ми всі»
Пісенька води
(звучить мелодія дзюрчання води)
Це улюблена пісенька яких звуків? ([с])
Вона запрошує нас до себе в гості!
Артикуляційна гра
Діти , давайте згадаємо улюблені пісеньки наших звуків. ( на дошці вивішено малюнки)
Вправа за ширмою на слухове сприйняття
Логопед : Діти , подивіться, яка незвичайна книга! Тут мешкають живі картинки. Ми їх можемо послухати. (Ллється вода, звук свистка, дзеленьчать монети, звук зім’ятого аркуша, стукіт молоточка)
А чи зможете ви, дітки, пізнати ці картинки? Зараз кожен з вас зможе відчути себе справжнім чарівником.
( Діти по черзі стають за ширму, створюючи певний звук, а решта має назвати слова, пов’язані з цим звуком. Повторюють повне речення)
Фізкультхвилинка : « Зібралися на свято»
Будиночок букви С.
Вихователь разом з дітьми поглядом знаходять чийсь будиночок.
Як ви гадаєте, хто в ньому живе ?
Давайте відчинено віконечко та зазирнемо туди. Та це ж будиночок букви С ! Подивіться на неї. А нащо схоже ця буква? ( на надкушений бублик, на зламаний обруч, на змію , на місяць …)
Завдання від букви С.
Читання відкритих складів.
( Пазли, визначити кількість складів)
Аплікація
Давайте ж і ми віддячимо букві та створимо її портрет.
Підійдіть до столу та оберіть матеріал, з яким ви будете працювати.
(На столі лежать рамочки з силуетом букви та різні матеріали для аплікації – пряжа, крупа, рвані аркуші. Звучить музика П.І.Чайковського. )
III. Підсумок заняття.
Логопед:
Закінчилося заняття гра,
Підсумок робить пора.
Працювали ви завзято,
Знання будете ви мати.
А тепер скажіть мені,
Вам сподобалось чи ні?
(Діти тримаються за руки)
Ми — здорові ,
Ми — щасливі,
Ми — найкращі,
Ми — мо-лод-ці !!!