Країна емоцій
Мета: Продовжувати вчити дітей розрізняти позитивні та негативні емоції, працювати над усвідомленням основних емоцій: радості, гніву, смутку, здивування, страху; формувати позитивне ставлення дитини до власного «я» ; ознайомити дітей із методами саморегуляції ;розвивати фонематичний слух, збагачувати словник дітей прикметниками та словами антонімами. Розвивати зв’язне мовлення, працювати над розвитком дрібної та загальної моторики, виховувати дружні стосунки та почувати себе невід’ємною складовою колективу.
Обладнання :
Запис спокійної музики, вітру, тканина зеленого, білого, блакитному, прозорого, червоного кольорів, подушки для кожної дитини, дві рукавички м’яка та наждачного паперу, три мішечки різного кольору, дзеркала, пісня «Усмішка» .
Хід заняття
Логопед: У нас сьогодні свято
Гостей зібралося багато.
Усі на мене подивіться
І одне одному всміхніться!
Діти: Добрий день, у добрий час!
Раді бачити всіх вас!
Щиро ми гостей вітаємо
І здоров’ячка бажаємо!
Логопед: Сьогодні у нас незвична зустріч. Ми проводимо заняття-підсумок, заняття— свято, тому до нас завітало багато гостей. Привітаємо їх!
Діти : ( Довільна привітання руками, надсилають поцілунки)
Логопед: Але, щоб усі прокинулися, заведемо будильники
Мімічна гімнастика:
Логопед: - Заводимо годинничок ( імітують руками заведення будильника)
Ви ліпимо бровки, щічки, шийку, вушка, носик ( злегка чіпають названі частини тіла). Носиком намалюємо сонечко, промінчики. Погладимо себе по голівці й похвалимо: « Я добрий, розумний, талановитий. Я найкраща дитина в світі!»
Криголам «Сонечко»
( звучить спокійна музика )
Гра «Земле, небо, вогонь, вода»
Логопед: Ми вже у чарівній країні, починаємо нашу подорож! Ми йдемо землею. Земля до чарівна, вона може постійно змінюватися. Ось ми йдемо по травичці (зелена тканина). Яка вона?
Діти:- ( зелена, м’яка , росяна, свіжа, пахуча, молода) . Зелений колір рівноваги , свіжості.
Діти : ( Жовтий, теплий, в який, сипкий і так далі)
Жовтий колір — золотий
Він, як сонечко м’який
Він, як осінь, як колосся
Посмішки усім приносить
( діти ідуть по білі тканині) . Який він? ( Білий, холодний, колючий, пухнастий, льодяний, морозяний.)
Блакитний він прозорий, як небо величний.
Діти : ( квітами , хвоєю , свіжістю , морозом , парфумами , фруктами ) .
Діти: ( небезпечний , гарячий , пекучий , полум’яний ) .
Діти: ( торкаються руками червоної тканини і разом з логопедом підкидають тканину вгору- вниз ) .
Логопед: Я бачу , що ви вже освоїлися в чарівній країні . Визначимо , у якій з її областей ви хотіли б жити . Візьміть по маленькій подушечці , оберіть для себе найзручніше місце в кімнаті .
Кожного дня , як тільки встає сонечко , жителі чарівної країни займаються своїми справами . Але одного разу трапилася біда. На країну налетів страшний буревій ( звучить фонограма вітру) . Пориви вітру були настільки сильними , що зривали дахи з будинків і ламали гілки дерев. Жителі встигли врятуватися , але будиночки врятувати не вдалося. Взявши необхідні інструменти , жителі почали відбудовувати свої будинки .
Діти : ( радість , страх , злість , сум , здивування )
Гра : « раз ,два, три емоції покажи»
(Перед дзеркалом)
Давайте пограємо . Я вам буду давати команди : Нд, 1,2,3, як я злякався покажи ? ( ви повинні на обличчі показати страх).
1,2,3- зрадів
1,2,3- сумую
1,2,3- здивувався
Які ви молодці! Ми допомогли відновити будинок, але нажаль всю фарбу із країни забрав вітер. Давайте також допоможемо чоловікам розфарбувати їхні будиночки. (Діти під спокійну музику розфарбовують кожне будиночок таким кольором, яким бажають потрібним.)
Гра «чарівні рукавички»
Логопеда — дві рукавички, у першій — пухнаста, яка тканина, у другій — наждачний папір.
Гра «скажи навпаки»
А зараз ми пограємо гру «скажи навпаки» . Будемо передавати з рук в руки рукавичку зі злими словами і наповнювати її добрими, ніжними та теплими.
Некрасивий — вродливий
Дурний — розумний
Жадібний — щедрий
Грубий — ввічливий
Ледачий — працьовитий
Брехливий — чесний
Боягуз — сміливий
Байдужий — чуйний
Логопед : Діти, а ви знаєте, що ми можемо самі впливати на свій настрій!
Гра « Урятуй пташеня»
Мета: Ознайомити дітей із методами саморегуляції
Гра на увагу . Діти, що ще чекає на вас в чарівній країні?
Який живе у найменшому мішечку?
Подивіться уважно та запам’ятайте їх розташування. А зараз заключить очі. Логопед міняє місце розташування. Молодці, правильно відгадали . У 1-му мішечку живе сумний настрій, у 2-му сердитий настрій, у 3-му — веселий, радісний настрій.
( Діти : відповідають )
(Діти під музику на шаблонах різнокольоровим піском малюють повітряні кульки )
Діти називають колір своєї кульки.
А тепер згадайте, якими емоціями, з яким настроєм ми сьогодні зустрічалися ?
Як показати радість, сум?
( відповіді дітей)
А зараз я пропоную вам сісти в середину кола, який я виложила із мотузочки. Уявіть собі, що це дім, де всі можуть знайти собі місце. Сядьмо по ближче 1 до 1 так, щоб відчувати тепло своїх сусідів. Закрити очі. Той до кого я до торкнусь, може відкрити очі і вийти із кола, хто відчує, що його сусід виходить, теж можуть відкрити очі, встати і піти. Ось ми вже і вдома.
Гарно вмієте ви грати
З емоціями працювати
А тому за вашу гарну роботу
Тримайте нагороду
( кольорові мармеладки)
Усміхнися — і веселка засіяє
Поділи цю усмішку скоріш
І вона до тебе знову повертає
Звучить пісня: « Усмішка» ( переклад відомої пісні з мультфільма).