Логопедичне заняття " Країна емоцій"

Про матеріал
Цей матеріал містить роботу над усвідомленням основних емоцій,ознайомлення дітей із методами саморегуляції.Розвиток фонематичного слуху,збагачення словникового запасу прикметниками та словами антонімами.Розвиток зв'язного мовлення,дрібної моторики,виховання дружніх стосунків.
Перегляд файлу

Країна емоцій

Мета: Продовжувати вчити дітей розрізняти позитивні та негативні емоції, працювати над усвідомленням основних емоцій: радості, гніву, смутку, здивування, страху; формувати позитивне ставлення дитини до власного «я» ; ознайомити дітей із методами саморегуляції ;розвивати фонематичний слух, збагачувати словник дітей прикметниками та словами антонімами. Розвивати зв’язне мовлення, працювати над розвитком дрібної та загальної моторики, виховувати дружні стосунки та почувати себе невід’ємною складовою колективу.

Обладнання :

Запис спокійної музики, вітру, тканина зеленого, білого, блакитному, прозорого, червоного кольорів, подушки для кожної дитини, дві рукавички м’яка та наждачного паперу, три мішечки різного кольору, дзеркала, пісня «Усмішка»  .

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Логопед:  У нас сьогодні свято      

Гостей зібралося багато.

Усі на мене подивіться

І одне одному всміхніться!

 

Діти: Добрий день, у добрий час!

Раді бачити всіх вас!

Щиро ми гостей вітаємо

І здоров’ячка бажаємо!

 

Логопед: Сьогодні у нас незвична зустріч. Ми проводимо заняття-підсумок, заняття— свято, тому до нас завітало багато гостей. Привітаємо їх!

 

Діти : ( Довільна привітання руками, надсилають поцілунки)

 

Логопед: Але, щоб усі прокинулися, заведемо будильники

 

Мімічна гімнастика:

Логопед: - Заводимо годинничок ( імітують руками заведення будильника)

  • Він задзвонив : « з-з-з-з» ( вимкнули- торкаються маківки)

Ви ліпимо бровки, щічки, шийку, вушка, носик ( злегка чіпають названі частини тіла). Носиком намалюємо сонечко, промінчики. Погладимо  себе по голівці й похвалимо: « Я добрий, розумний, талановитий. Я найкраща дитина в світі!»

Криголам «Сонечко»

  • А тепер заплющуй оченята. Відчуйте собі тепло, доброту. Потрібно долоні 1 1, щоб відчути ще більше тепла. З ліпить уявну кульку з вашого тепла і добра, передати її товаришеві. Подаруйте щиру посмішку. Вона проведе вас дорогою тепла, другої добра і мудрих вчинків до чарівної країни.

( звучить спокійна музика )

  • Чуєте звуки-чарівна країна кличе нас! Але Віти в неї зможе тільки той, хто вміє слухати те, що відбувається навколо нього, хто хоче навчитися розуміти, що відбувається всередині нього, хто хоче знайти нових друзів. Згодні? Проходьте!
  1. Основна частина

Гра «Земле, небо, вогонь, вода»

Логопед: Ми вже у чарівній країні, починаємо нашу подорож! Ми йдемо землею. Земля до чарівна, вона може постійно змінюватися. Ось ми йдемо по травичці (зелена тканина). Яка вона?

Діти:-  ( зелена, м’яка , росяна, свіжа, пахуча, молода) . Зелений колір рівноваги , свіжості.

 

  • А зараз під ногами пісок ( жовта тканина) . Який він?

Діти : ( Жовтий, теплий, в який, сипкий і так далі)

Жовтий колір — золотий

Він, як сонечко м’який

Він, як осінь, як колосся

Посмішки усім приносить

  • Раптом випав сніг — під ногами у нас сніговий килим

( діти ідуть по білі тканині) . Який він? ( Білий, холодний, колючий, пухнастий, льодяний, морозяний.)

  • Ми підійшли до чарівної річки ( проводять руками по блакитній тканині) . Яка в ній вода? ( прозора, чиста, кришталева , блакитна , льодяна, річкова).

Блакитний він прозорий, як небо величний.

  • Яке тут чудове повітря , сповнене дивовижними пахощами ! ( підкидають угору прозору тканину) . Чим пахне повітря?

Діти : ( квітами , хвоєю , свіжістю , морозом , парфумами , фруктами ) .

  • Вогонь теж є у чарівній країні . Який вогонь?

Діти: ( небезпечний , гарячий , пекучий , полум’яний ) .

  • Який він маленький ! Але що це з ним ? Налетів вітер і полум’я роздмухав, воно почало підніматися вгору.

Діти: ( торкаються руками червоної тканини і разом з логопедом підкидають тканину вгору- вниз ) .

 

Логопед: Я бачу , що ви вже освоїлися в чарівній країні . Визначимо , у якій з її областей ви хотіли б жити . Візьміть по маленькій подушечці , оберіть для себе найзручніше місце в кімнаті .

  • А зараз я вам розповім одну цікаву історію : « Далеко – далеко , а може і близько в одній із областей чарівної країни живуть емоції і радість , страх , злість , здивування . Живуть вони в маленьких кольорових будиночках. Причому кожна емоція живе в будиночку відповідного кольору . Хтось живе в червоному будиночку , хтось – в синьому , хтось – в чорному , хтось – в чорному , хтось – в зеленому будиночку .

 

Кожного дня , як тільки встає сонечко , жителі чарівної країни займаються своїми справами . Але одного разу трапилася біда. На країну налетів страшний буревій ( звучить фонограма вітру) . Пориви вітру були настільки сильними , що зривали дахи з будинків  і ламали гілки дерев. Жителі встигли врятуватися , але будиночки врятувати не вдалося. Взявши необхідні інструменти , жителі почали відбудовувати свої будинки .

  • Діти , але коли ми з вами вже в чарівній країні , то давайте теж допоможемо їм у цьому .
  • Давайте згадаємо ,які настрої ми з вами знаємо!

Діти : ( радість , страх , злість , сум , здивування )

  • Як ми можемо визначити настрій людини? ( за мімікою , по обличчю , за голосом , за інтонацією )
  • А як ще можна побачити настрій ? ( за жестами , по руках)

Гра : « раз ,два, три емоції покажи»

(Перед дзеркалом)

Давайте пограємо . Я вам буду давати команди : Нд, 1,2,3, як я злякався покажи ? ( ви повинні на обличчі показати страх).

1,2,3- зрадів

1,2,3- сумую

1,2,3- здивувався

Які ви молодці! Ми допомогли відновити будинок, але нажаль всю фарбу із країни забрав вітер. Давайте також допоможемо чоловікам розфарбувати їхні будиночки. (Діти під спокійну музику розфарбовують кожне будиночок таким кольором, яким бажають потрібним.)

  • Пам’ятаєте: Ми говорили, що настрій людини може постійно змінюватися! Про те, що може впливати на настрій людини, — ми зараз дізнаємось!

Гра «чарівні рукавички»

Логопеда — дві рукавички, у першій — пухнаста, яка тканина, у другій — наждачний папір.

  • Діти, підійдіть до мене, ви бачите 2 чарівні рукавички, я вам пропоную засунути руку в рукавичку і спробувати описати, що там.( Діти — це щось м’яке, тепле, ніжна, щось- гостре, колюче, холодне)
  • Діти, ви знаєте, що такими самими як і ця тканина, можуть бути і людські слова. Перші — теплі, ніжні, лагідний, приємні, тобто слова, від яких поліпшити настрій, а інші — колючі, холодні, гострі, злі — ті слова, якими ображають, погіршують настрій.

Гра «скажи навпаки»

А зараз ми пограємо гру «скажи навпаки» . Будемо передавати з рук в руки рукавичку зі злими словами і наповнювати її добрими, ніжними та теплими.

Некрасивий — вродливий

Дурний — розумний

Жадібний — щедрий

Грубий — ввічливий

Ледачий — працьовитий

Брехливий — чесний

Боягуз — сміливий

Байдужий — чуйний

  • Діти, кого можна охарактеризувати такими рисами? (Правильно людину!)

Логопед : Діти, а ви знаєте, що ми можемо самі впливати на свій настрій!

Гра « Урятуй пташеня»

Мета: Ознайомити дітей із методами саморегуляції

  • Уявіть, що у вас у руках маленьке, беззахисне пташеня. Витягніть руки перед долонями вгору. А тепер зігніть руки в ліктях і наблизити її до себе. Повільно, по 1 пальчик у складі долоні, сховайте в них пташеня, подихати на нього, розігрівають чи його своїми долонями та спокійним диханням . А тепер розкрити долоні, і ви побачите, що ваше пташеня радістю злетіло. Помагайте йому та посміхніться і не сумуйте! Воно ще прилетить до вас.

Гра на увагу . Діти, що ще чекає на вас в чарівній країні?

  • Діти, перед нами незвичайні мішечки. А давайте спробуємо їх розв’язати?
  • Відкриваємо 1-е Мішочок-  звучить фонограма плач дитини
  • 2-й мішечок — сердитий крик
  • 3-й мішечок — дзвінкий веселий сміх.

Який живе у найменшому мішечку?

Подивіться уважно та запам’ятайте їх розташування. А зараз заключить очі. Логопед міняє місце розташування. Молодці, правильно відгадали . У 1-му мішечку живе сумний настрій, у 2-му сердитий настрій, у 3-му — веселий, радісний настрій.

  • Який настрій ми візьмемо із собою в руки ?

( Діти : відповідають )

  • А тепер давайте підійдемо до дзеркал : посміхнемося і подивимось на себе.
  • У всіх вийшло посмішка, всіх примружені очі, у всіх при піднятті Брівки? Молодці! Які радісні обличчя та щасливі!
  • А тепер давайте покажемо страх? Що для цього потрібно зробити? (Широко відкрити очі, рот, брови при піднятті, і ще можна виставити перед собою одну руку, нібито відгороджуємося)        
  • Діти ми з вами чарівній країні, давайте і ми по будемо чарівниками та перетворимо сумна радість. Намалюємо кольоровим піском повітряні кульки.

(Діти під музику на шаблонах різнокольоровим піском малюють повітряні кульки )

  •  Які різні красиві кульки такі різнокольорові!

Діти називають колір своєї кульки.

  • Діти, давайте уявімо, що наші кульки полетіли!
  1. Підсумок заняття.

А тепер згадайте, якими емоціями, з яким настроєм ми сьогодні зустрічалися ?

Як показати радість, сум?

( відповіді дітей)

А зараз я пропоную вам сісти в середину кола, який я виложила із мотузочки. Уявіть собі, що це дім, де всі можуть знайти собі місце. Сядьмо по ближче 1 до 1 так, щоб відчувати тепло своїх сусідів. Закрити очі. Той до кого я до торкнусь, може відкрити очі і вийти із кола, хто відчує, що його сусід виходить, теж можуть відкрити очі, встати і піти. Ось ми вже і вдома.

Гарно вмієте ви грати

З емоціями працювати

А тому за вашу гарну роботу

Тримайте нагороду

( кольорові мармеладки)

  • Ці солодкі цукерки, мов стрічки у веселки!
  • Логопед: Усміхнися  і тепліє скрізь,

Усміхнися — і веселка засіяє                       

Поділи цю усмішку скоріш

І вона до тебе знову повертає

Звучить пісня: « Усмішка» ( переклад відомої пісні з мультфільма).      

 

 

       

docx
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку