Логопедичне заняття-подорож для учнів 3 класу “Пошуки таємниць з Алісою у країні Див” Тема: Диференціація звуків [К] - [Х]. Лексична тема «Осінь»

Про матеріал
Мета: уточнити знання про звуки К і Х, навички правильної вимови і розрізнення звуків у словах, реченнях, зв’язному мовленні; розвивати та корегувати фонематичний слух і сприйняття, звуковий аналіз і синтез; дрібну і артикуляційну моторику, дихання і силу голосу, зв'язне мовлення шляхом складання речень, описової розповіді; збагачувати знання про довколишній світ та світ уявний, фантастичний; виховувати дружню взаємодію, прагнення допомагати, бути корисним оточуючим
Перегляд файлу

Заняття-подорож “Пошуки таємниць з Алісою у країні Див”

Тема: Диференціація звуків [К] - [Х]. Лексична тема «Осінь»

Мета: уточнити знання про звуки К і Х, навички правильної вимови і розрізнення звуків у словах, реченнях, зв’язному мовленні;  розвивати та корегувати фонематичний слух і сприйняття, звуковий аналіз і синтез;

дрібну і артикуляційну моторику, дихання і силу голосу, зв'язне мовлення  шляхом складання речень, описової розповіді; збагачувати знання про довколишній світ та світ уявний, фантастичний;  виховувати дружню взаємодію, прагнення допомагати, бути корисним оточуючим

Обладнання: презентація, відеозаписи, таблиця «Дихальні вправи» , дошка з ілюстративним матеріалом, карта подорожі, імпровізовані скриньки з «таємницями», маски, шнурівки-черевики, роз даткові картки в конвертах, планшети для звукового аналізу, мнемо таблиці, картки-схеми

Хід заняття.

І. Організаційний момент

1. Вітання

Логопед:
Доброго дня вам!

Діти:

Доброго дня!
Логопед:

Все навкруг добрим хай буде щодня.
Дорослі і діти, звірята і квіти
Радію я зустрічі з вами щодня!

 

- Діти, ми привітались з вами, а тепер давайте разом привітаємось з оточуючим світом!

 

- Добрий день, квіточко! (Пальці рук широко розставлені, утворюють промінці.)

- Добрий день, квіточко!  (Долоні притиснути боковими краями, мізинці й великі пальці притиснути один до одного, решта пальників утворюють пелюстки квітки, що розпустилася.)

- Добрий день, пташечко!  (Великі пальці переплетені, а чотири інші стиснути до купи, імітуючи крила птаха, який летить.)

-  Добрий день, метелику!  (Рука кладеться на руки біля зап’ястя, пальці рук притиснуті імітують крила метелика.)

- Добрий день, змійко!  (Руки притиснуті одна до другої у вертикальному положенні, імітує змію, яка повзе у траві.)

- Добрий день, зайчику!  (Пальці стиснуті в кулак, лише вказівний і середній витягнуті, імітують вушка зайчика.)

- Добрий день, корівко!  (Мізинець і вказівний витягнуті, а решта притиснуті до середини долоні.) 

- А тепер, будь ласка, привітайтесь з нашими гостями.

 

2. Робота над уточненням артикуляції звуків

- Візьміть дзеркала і скажіть звуки [К] і [Х]. Які це звуки, чим вони схожі, чим відрізняються?

 

Діти: Це звуки приголосні. При їх вимові у роті існує перешкода, язичок стає гіркою,  струмінь повітря - короткий, переривчастий. Звуки [К] і [Х] - глухі, тверді.

 

3. Демонстрація відео фрагментів вимови звуків [К] - [Х].

- Звуки ми чуємо і вимовляємо, а бачимо, читаємо і пишемо - що? (Літери).

 

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

- Діти, сьогодні нас чекає не звичайне заняття, а заняття-подорож, під час якого ми познайомимось з дівчинкою Алісою, яка потрапила у неймовірну пригоду у фантастичній країні Див. Разом з Алісою ми помандруємо на пошуки таємниць, віднайшовши які, допоможемо нашій героїні визволити маленького білого кролика від чарів лихої Червоної Королеви. Разом з тим ми будемо закріплювати навички правильної вимови і розрізнення звуків   [К] та  [Х]  у словах, реченнях, зв’язному мовленні, розвивати дихання, моторику наших ручок, учитись складати речення та описову розповідь. Бажаю вам успіхів, дружної взаємодії та задоволення від результатів нашої спільної роботи.

 

ІІІ. Основна частина

  1.               Розповідь логопеда про дівчинку Алісу, яка під час прогулянки зустрілась з дивним кроликом, та попростувавши за ним, опинилась у фантастичній країні Див.

Знайомство з картою подорожі. Інструктаж, з якого діти дізнаються, що,  мандруючи різними станціями та виконуючи завдання від казкових персонажів, їм слід зібрати шість таємниць, які у фіналі подорожі обміняють у королеви на звільнення від чар білого кролика.

(Таємниці у імпровізованих скриньках прикріплені на фліпчарті біля карти подорожі)

 

  1.               Дихальні вправи з використанням таблиці

 

  1.               Виконання завдань на станціях

Станція «Зустріч з Чеширським котом»

Коментар логопеда:

- Діти, цей незвичайний персонаж дуже любить казки. Отримати таємницю на його станції можна буде лише тоді, коли ми потішимо його казкою.

 

Артикуляційна зарядка «Казка про неслухняний язичок»

 

- Молодці, діти ви впорались з першим завданням. Можете отримати першу «таємницю».

 

Станція «Капелюшник і Химерний заєць»

Коментар логопеда:

- Далі наш шлях веде до двох нерозлучних друзів, які увесь вільний час проводять за чаюванням та бесідами. Але сьогодні вони посварились за володіння таємницею. Наше завдання полягає в тому, щоб їх помирити. Тоді таємниця буде нашою! У вас на партах є маски – капелюхи та вуха кролика. Пропоную вам об’єднатись у дві команди: команду Капелюшників та команду Химерних Зайців. Обирайте маски та попрацюємо в групах.

Але, перш ніж почати, нам треба допомогти Химерному Зайцеві зав’язати шнурівки на його черевиках.

 

Пальчикова вправа «Зав’яжи шнурівку»

 

 

 

 

Завдання 1. Сортування слів

Фонематичний аналіз і синтез:

- Розкладіть картинки на дві групи, у відповідні конверти з літерами К та Х

 

Завдання 2. Звуковий аналіз слова

капелюх  (діти виконують на планшетах).

 

Завдання 3. Продовж речення

- Підніміть картинку, доповніть речення:

По степу мчить вороний... (кінь). На сонечку гріються пухнасті ... (кошенята). Соня читає цікаву ... (книгу). У лісі виріс червоний ... (мухомор). Увечері бджілки сховались у … (вулик). Над морем літає галаслива…(чайка). Насінням ласує рудий…(хом’як)

 

- Які ж ви молодці! Завдання виконали, героїв помирили. І вони згодні подарувати вам таємницю. (Дитина знімає другу «таємницю»)

 

Станція «Пляшечка і тістечко»

Коментар логопеда:

- Коли наша Аліса падала в глибочезну нору за кроликом, вона встигла схопити з полиць на стінах дві дуже корисні речі, які дали їй змогу змінювати власні розміри. На станції, яка так і зветься «Пляшечка і тістечко», маємо наступне завдання.

 

Утворення зменшувально-пестливої форми слів за зразком.

Зразок: Ліжко – ліжечко;

квітка - …;

замок - …;

куток - …;

халат - …;

лантух - …;

пастух - …;

вухо - …

(Після виконання завдання діти отримують третю «таємницю»)

 

Станція «Синя Гусінь»

  •                   Наступна наша зустріч – знайомство з Синьою Гусінню. На слайді ви бачите, що це дуже сумне створіння. Знаєте у чому її смуток? Бо вона ніколи не бачила осені! А чи знаєте ви, діти, чому гусінь нічого не знає про осінь?(Відповіді дітей). Цілком вірно! Адже кожна гусениця перетворюється на метелика! І стається це влітку. От і виходить, що до осені гусінь не доживає.

Завдання на цій станції – розповісти Синій Гусіні про осінь.

 

Руханка. Осінній таночок

 

Лексико-граматична робота.

Складання речень про осінь за допомогою мнемо таблиць

(Після виконання завдання діти отримують наступну «таємницю»)

 

Станція «Черепаха Квазі»

  •                   Рухаємось далі! А далі наш маршрут пролягає повз наступну героїню нашої пригоди. Раджу познайомитись - Черепаха Квазі! Ще один невеселий персонаж. Та й чому тут радіти? Лиш придивіться уважно, і побачите, що бідолашна істота має тіло бика і панцир черепахи. ЇЇ мрія – дізнатись, які тварини живуть у нашому, справжньому світі. Допоможемо їй, діти?

 

Опис тварини з використанням прийомів ейдетики

Завдання: Описати тварину(за вибором дітей, використовуючи таблицю, у якій умовні позначення означають:

  1. Назва тварини.
  2. Розмір. Велика чи маленька.
  3. Яке тварина має хутро.
  4. Частини тіла.
  5. Колір.
  6. Що ще я можу додати про цю тварину.)

(Після виконання завдання діти отримують наступну «таємницю»)

 

Станція «Труляля і Траляля»

  •                   Ці надзвичайно балакучі приятелі просто обожнюють скоромовки. А отже, і нам доведеться виконати їхню примху – позмагатись, хто швидше промовить їхнє завдання. Текст скоромовки – наступний слайд

 

Хитрий ховрашок

наносив зерна мішок.

Вліз в комірку ховрашок,

лускає зерна мішок

  •                   Молодці! Чергова  і остання «таємниця» наша! Таким чином ми зібрали їх аж шість, тобто стільки ж, як і дітей у нашій групі. Що ж, мерщій до Червоної королеви виручати білого кролика!

 

Станція «Червона королева».

На цьому етапі діти ознайомлюються з текстами «таємниць» та «обмінюють» їх у Червоної королеви на кролика

Завдання: відновити речення, вставивши пропущені букви К або Х

  1. Вели_ими вина_одами _раїни _итай вважаються папір, поро_, _омпас,  і дру_арська машина
  2. Пам’ятни_и відомому у_раїнсь_ому поету Тарасу Шевчен_у встановлені у 1200 місця_  по всьому світу
  3. Найдовшим ду_овим музичним інструментом у світі вважається у_раїнсь_а трембіта
  4. Пташ_а повзи_ дістає _ома_, які с_овалися під  _орою за допомогою трісок_и
  5. Отримати лож_у меду можна шля_ом збирання не_тару двома сотнями бджіло_  протягом дня
  6. Вага _ома_, яки_ з’їдають за рі_ усі паву_и, більша за вагу усі_ людей, шо проживають на Землі

(Після закінчення виконання завдання дітьми на екрані з'являється відео, на якому - маленьке біле кроленя)

 

ІІІ. Підсумки заняття

  •                   От і завершилась наша подорож! Ми пройшли з вами великий і складний шлях, виконали багато завдань, допомогли Алісі та звільнили від чарів білого кролика. Сподіваюсь, наше заняття принесло і вам втіху та задоволення від власних досягнень. Я дуже вдячна вам за старання.

 

Рефлексія

  •                   Над якими звуками працювали сьогодні? Чим схожі ці звуки?
  •                   Чи сподобалось заняття? Якщо так, то чим?
  •                   Що вдалось тобі найкраще?
  •                   Над чим ще потрібно працювати?

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗПО
Інкл
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку