Тема: Диференціація звуків [л], [л`] і [в], у складах, словах і реченнях

Про матеріал

формувати правильну вимову звуків [л], [л] і [в]у складах, словах і реченнях; розвивати фонематичний слух, зорову та слухову пам´ять, увагу; виховувати правильну вимову [л], [л] і [в].

Перегляд файлу

Тема: Диференціація звуків [л], [л`] і [в], у складах, словах і реченнях

Мета: формувати правильну вимову звуків [л], [л] і [в]у складах, словах і реченнях; розвивати фонематичний слух, зорову та слухову пам´ять, увагу; виховувати правильну вимову [л], [л] і [в].

Обладнання: набір малюнків, схеми, фішки, вірші.

Хід заняття

І. Організаційний момент (-1-2 хв.).

ІІ. Основна частина (15-20 хв.).

1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда з дітьми (1-2 хв).

2. Логопедична зарядка.

Дихальні вправи

Методична порада: Вправляти в спрямованому струмені видихуваного повітря під час виконання вивчених дихальних вправ.

Тренування нижньодіафрагмального дихання

Вправи «Здування легких предметів», «Хто вище?», »Фокус».

«Хто більше скаже слів без зупинки?».

Виконання: з вихідних позицій: стоячи, сидячи, у русі.

Вироблення цілеспрямованого струменя видихуваного повітря

Вправи «Подути на широкий язик».

«Здування з кінчика язика» (можна покласти паперову кульку, сніжинку тощо),

«Здування паперових смужок» (паперові смужки, «дощик» піднести до рота та н..

Артикуляційна гімнастика

Методична порада: Виконувати вивчені вправи для зміцнення органів артикуляції, вдосконалення їхньої рухливості й координації.

Методична порада: Самостійно утримувати верхнє положення язика й утворювати щілину між боковими краями язика й корінними зубами.

Вправа «Зробити широкий язик» Мета: виробляти вміння утримувати язик в розслабленому положенні.

Вправа «Смачне варення» Мета: виробляти рух широкого переднього краю язика вгору.

Вправа «Пароплав гуде» Мета: виробляти підйом спинки язика вгору.

Виконання: розкрити рот і вимовляти звук [и] (як гуде пароплав).

Вправа «Індик» Мета: виробляти підйом язика вгору і рухливість його передньої частини.

Виконання: робити рухи вперед-назад кінчиком язика, спочатку повільно, потім прискорювати темп, поки не почуються звуки [бл-бл…].

Вправа «Гойдалка» Мета: виробляти вміння швидко міняти положення язика, необхідне при поєднанні звука [л] з голосними звуками [а], [и], [о],[у].

Вправа «Клацання кінчиком язика» Мета: укріплювати м’язи язика і виробляти підйом язика вгору.

Вправа «Беззвучне клацання кінчиком язика» Мета: виробляти рух язика вгору й допомогти визначити місце його під час вимови звука [л].

Голосові вправи

Методична порада: Виконувати вивчені вправи на поєднання голосу, видиху та артикуляційної позиції.

Вправа «Відгук» Мета: укріплювати голосові зв’язки. Зуби, губи зімкнені. Виконання: відгукуватися на звернення логопеда коротким звуком [м-м-м].

Вправа «Микання» Мета: укріплювати голосові зв’язки. Зуби, губи зімкнені. Виконання: відгукуватися на звернення протяжним звуком [м-м-м….].

Вправа «Мугикання» Мета: укріплювати голосові зв’язки. Зуби, губи зімкнені.

Виконання: відгукуватися на звернення логопеда протяжним звуком [мг-мг].

Вправа «Голосні звуки» Мета: укріплювати голосові зв’язки.

Виконання: повторити протяжно на видиху за логопедом [а-а-а, е-е-е, о-о-о].

Вправа «Хор голосних звуків» Мета: укріплювати голосові зв’язки.

Виконання: повторити протяжно на видиху за логопедом [а-е-о, а-е-о, а-е-о] та інші голосні звуки.

3.Вивчення нового матеріалу.

3.1. Порівняння правильної артикуляції звуків [л], [л´] і [в],

3.2. Визначення на слух звуків [л], [л´] і [в] на фоні звуків, складів, слів:

а)[в], [л], [с], [п], [м], [л´], [в], [к] та ін.;

б)ве, ло, лу, льо, ув, лу, лю, ва, лі та ін.;

в)вік, вата, ліг, канава, ліки, поля, вазелін, земля, люк, полюс, вазон.

3.3. Диференціація вимови звуків [л], [л´ ] і [в], у складах:

ві-ву-лі-лу

-ув-лі-ул-лі-ул

льо-вю-льо-вю

ву-лю-лу-вю

ля-вю-вя-лю

яв-ля-яв-ля

вю-льо-вю-льо

вя-ва-ля-ла

лю-ву-лю-ву

юв-вю-юл-лю

ві-ів-лі-іл

вю-льо-лу-ві

ві-лу-ві-лу

ул-ві-ув-лі-ул

льо-вю-вьо-лю

ув-юв-ул-юл

3.4. Диференціація вимови звуків [л], [л´ ] [в] у словах.

3.4.1.Логопед просить дітей придумати слова зі звуками [л] і [в].

Ті діти, які називають слова, сідають за столи. Логопед вішає на дошці предметні малюнки. Усі діти визначають перший звук у словах: веселка, лелека, вовк, віник, лижі, листя, лопата, вінок.

3 .4.2. "Запам´ятай і повтори". Віз, ліс, ваза, лоза; упав, дятел, котел; звук, балет, сова, голка.

3.4.3. "Додай слово".

Логопед читає початок речення, а діти повинні його закінчити:

Квіти ставимо у... (вазу).

Після дощу на небі з´явилася... (веселка).

З дерев опадало... (листя).

Ґудзики пришивають... (голкою).

3.4.4. "Складання речення з опорними словами´.

Схеми речень: Василько, мамину, впустив, ваза. Вова, велосипед, на. їхав. Квиток, автобус, в, кондуктор, дав. Лимон, стіл, на, лежав. Відлига, березень, в, почалася. У, заболіло, вушко, Тані.

4. Фізкультхвилинка з елементами самомасажу.

- Уявімо, що зараз холодно, мороз, і в нас дуже замерзли ручки. Ми розітремо кожен пальчик, розігріємо ручки, а потім вдягнемо рукавиці (виконуються вправи самомасажу рук за наслідуванням рухів логопеда):

5. Закріплення нового матеріалу.

5.1. Послухати й переказати з опорою на малюнки і запитання логопеда оповідання "Веселка в небі".

Над ставком у хмарі грає веселка. Від сонця до землі барвистий міст. Це сонечко п´є воду. Воно й збудувало веселку. Бо сонечко таки стомилося, і йому хочеться пити.

(В. Сухомлинський)

5.2. Вивчити вірші.

* * *

Літом ластівка літає,

Ластів´ят малих навчає:

- Не лінуйтесь, ластів´ята,

Вчіться літечком літати.

Бо як літо відлітує,

Ми за море помандруєм.

* * *

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроків не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Так, нічого він не знав.

5.3. Запам´ятайте прислів´я та поясніть їхній зміст:
Глянь у воду на свою вроду.

Під лісом живу, а соломою топлю.

Маєш голову, май же й розум.

Ластівка день починає, а соловей кінчає.

5.4. "Навпаки".

До поданих слів доберіть слова з протилежним значенням (добрий - злий) і складіть із ними речення: великий, чистий, товстий, чорний, високий, широкий, довгий, глибокий, дорогий, теплий, темний, гострий, веселий.

5.5. "Кому який подарунок?".

Логопед пропонує дітям подарувати своїм друзям Валі та Лілі іграшки-подарунки (предметні малюнки). Лілі - ті, в назві яких є звук [л], а Валі - зі звуком [в].

III. Підсумок заняття.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. дорош любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Баранчук Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
4860
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку