ДИКІ ТВАРИНИ1. Розглянути разом із дитиною картинки. Ознайомити з назвами диких тварин нашого лісу. Закріпити в словнику узагальнювальне поняття «дикі тварини».2. Покажи частини тіла тварин (ТУЛУБ, ГОЛОВА, ХВІСТ, РОГИ, КОПИТА і т.д.). Запам'ятай їхні назви.3. Доповни речення: Ноги, копита, роги - у ... . Китиці на вухах - у .... Голки на тілі - у ... .
Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Закінчи речення (підбери й назви якомога більше слів-ознак, слів-дій): Ведмідь (який?) - бурий, величезний, кошлатий, незграбний, клишоногий, сильний. Заєць (який?) - .... Лиса (яка?) - .... Ведмідь (що робить?) - перевалюється, реве, спить, .... Лиса (що робить?) .... Заєць (що робить?) ....
8. Вправа «Назви ласкаво»: Назви дитинчат ласкаво, як називав їх лікар Айболить. Лисеня лікар називав лісенятком, а лисенят - лисеняткамі. Зайченя лікар називав ..., а зайченят - .... Лосеня лікар називав ..., а лосенят - .... Ведмежа лікар називав ..., а ведмежат - .... Бельчонка лікар називав ..., а бельчат - ....Їжаченя лікар називав ..., а їжат - .... Вовченя лікар називав ..., а вовченят - ....
9. Маленьке білченя дуже боялося лікуватися в лікаря Айболита. Воно ховалося від мами-білки. Допоможи білці знайти сина. Вправа «Хованки»: Закінчи речення. Спочатку воно сховалося (куди?), але мама дістала його (звідки?)Потім воно сховалося (куди?), але мама витягла його й (звідки?)Тоді білченя стрибнуло (куди?),і на цей раз мама дістала його (звідки?)
10. Айболить у своїй лікарні надав допомогу всім тваринам. Вправа «Підкажі слівце»: Відповідай на питання: Вовкові вилікував хвіст. Чий хвіст вилікував лікар? .... Лосю вилікував ногу. Чию ногу вилікував лікар? .... Ведмедю вилікував зуби. Чиї зуби вилікував лікар? .... Лисиці вилікував голову. Чию голову вилікував лікар? .... Білці вилікував вухо. Чиє вухо вилікував лікар? .... Зайцю вилікував очі. Чиї очі вилікував лікар ? ....
ДОМАШНі тварини1. Розглянути разом із дитиною картинки. Назвати тварин і їх дитинчат. 2. Зверни увагу на відмінні риси тварин. Вправа: «Що у кого? »: Покажи по картинках і назви частини тіла домашніх тварин. У корови - роги, .... У коня - грива, .... У свині - п'ятачок, .. У собаки - лапи, ....
3. Вправа «Назви ласкаво»: Назви ласкаво тата, маму й дитинча кожної домашньої тварини. Кіт - котик, кішка - кішечка, кошеня - кошенятко. Пес - ..., собака - ..., цуценя - .... Бик - ..., корова - ..., теля - .... Козел - ..., коза - ..., козеня - .... Баран - ..., ……… - ..., ягня - ....-ИК--ОК--ЧИК-- К--УШК--ОЧК-
5. Вправа «Хто як голос подає?»: Закінчи речення. Корова - мукає. Кішка - .... Собака - .... Кінь - .... Свиня - .... 6. Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Закінчи речення(підбери і назви якомога більше слів-дій). Собака (що робить?) - нюхає, гарчить, гризе, охороняє ... Кінь (що робить?) - .... Свиня (що робить?) - ....
Уважно розглянь картинки. Послухай початок оповідання про дівчинку Таню і продовж його. Таня ціле літо жила в селі у бабусі. Одного разу вона згубила свого любого кота Барсика. Вона ходила по селу та кликала його. Кота ніде не було видно. Раптом дівчинка побачила, як в траві промайнув чорний хвіст Барсика. Таня підійшла ближче й виявила в траві гніздо з курячими яйцями. Кіт Барсик устиг викотити лапою одне яйце з гнізда ...
3. Вправа «Скажи навпаки»: Закінчи речення. Лелека велика, а соловей .... У лелеки довга шия, а в зозулі .... У солов'я сіра грудка, а у ластівки .... Лелека біла, а грак ....4. Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Закінчи речення (підбери й назви якомога більше слів-ознак і слів-дій). Зозуля (яка?) строката, .... Грак чорний, .... Ластівка швидкокрила, .... Перелітні птахи навесні (що роблять?) .... Перелітні птахи восени (що роблять?) ....5. Вправа «Скажи одним словом»: Закінчи речення за зразком. У лелеки ноги довгі, тому її називають довгоногою. У солов'я дзвінкий голос, тому його називають ... (дзвінкоголосим). У ластівки хвіст довгий, тому її називають ... (довгохвостою).
11. Прочитай казку. Розглянь картинки. Чи правильно вони розташовані? Пронумеруйте малюнки по порядку. Перекажи цю історію. Настала весна. Посадила Таня в землю насінину соняшника. З землі появився паросток. А черв'яки й гусениці тут як тут. Підповзла гусениця до паростка й говорить: «Ти паросток зелений, молодий і солодкий. Я тебе з'їм". Заблагав Росток: «Змилуйся наді мною, гусенице. Дай мені вирости »Засміялася гусениця у відповідь і підповзла до паростка зовсім близько. А тут летить повз Грак. Закричав Росток: «Граче, допоможи! Гусениця мене з'їсти хоче ». Почув Грак голосок Паростка, схопив Гусеницю і був такий. Подякував йому Росток. А влітку перетворився в красеня Соняшника та пригостив гайвороння своїм насінням.
тестування. Тварини (свійські) https://naurok.com.ua/test/sviyski-tvarini-421533.html. Мета: повторити назви свійських тварин (морська свинка, хом’як, кролик, вівця, віслюк, козел, свиня, корова, кінь, собака, кіт), навчити розпізнавати їх за зображенням та зіставляти зі словом. Перевірити рівень засвоєння поняття свійські тварини. Дитинчата свійських тварин. https://naurok.com.ua/test/ditinchata-tvarin-541307.html. Закріпити знання про назви малюків свійських тварин та птахів (цуценя, кошеня, лоша, ягня, порося, теля, козеня, курча, каченя, гусеня, індича). Повторити назви тварин та птахів чоловічої та жіночої статі. Тварини дикі. https://naurok.com.ua/test/tvarini-dlya-ditey-z-oop-182290.html. Мета: повторити назви диких тварин (лисиця, вовк, кабан, заєць, олень, лось, жираф, кенгуру, бегемот, слон, тигр, єнот, їжак), навчити розпізнавати їх за зображенням та зіставляти зі словом. Вивчити нові слова (бегемот, жираф, носоріг, кенгуру, крокодил, пантера). Птахи https://naurok.com.ua/test/ptahi-539930.html. Мета: вивчити назви птахів (голуб, горобець, зозуля, ластівка, лелека, синиця), навчити розпізнавати їх за зображенням та в тексті. Птахи 2. https://naurok.com.ua/test/ptahi-539930.html. Мета: вивчити назви птахів (лебідь, страус, лелека, павич, пелікан, чайка, журавель, ламінго, снігур, пінгвін), навчити розпізнавати їх за зображенням та в тексті.
4. Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Назви якомога більше слів-ознак; слів-дій.а) Весна (яка?) - рання, тепла, довгоочікувана. Сонце (яке?) - .... Бруньки (які?) - .... Листя (які?) - ....б) Сонце навесні (що робить?) - гріє, припікає, пестить, зігріває. Листя на деревах (що роблять?) - .... Струмки (що роблять?) - ....
Познайомся з багатозначними словами. Поясни різницю в значенні цих слів: спинка (стільця, людини), ніжка (гриба, табурета). Ніжка. У майстерню до столяра люди несли зламані меблі. Столяр ремонтував меблі, і вона поверталася до своїх господарів. Коли столяра не було в майстерні, меблі розмовляли між собою. Закінчи речення, змінивши слова за зразком: сказала: «Я була гарна, а тепер я без ніжка (ніжки) і без дверцят»сказав: «Я був зручний, а тепер я без спинка і без сидіння »сказав: «Я був зручний, а тепер я без ящик(…) і без стільниця »сказало: «Я було м’яке й зручне, а тепер я без підлокітник (…)»
Вправа «З чого - який?»: А табуретка згадала, що коли вона була новою, всі звертали увагу на її красиві блискучі металеві ніжки. Закінчи речення. Ніжки табуретки з металу. Вони (які?) .... Дверцята шафи зі скла. Вони (які?) .... Ручки на дверцятах із пластмаси. Вони (які?) .... Стільниця столу з дерева. Вона (яка?) .... Оббивка на кріслі зі шкіри. Вона (яка?) ....7. Вправа «Назви ласкаво»: Книжковій полиці похвалитися було нічим. Але вона згадала, що господарі часто називали її ласкаво - поличкою. Назви ласкаво й інші меблі. Полку - поличка Стілець - .... Шафа - .... Крісло - .... Стіл - .... Ліжко - ....
Вправа «Скажи навпаки»: закінчи речення. Шафа висока, а тумбочка .... Диван м'який, а табурет .... Шафа велика, а полиця .... Крісло м'яке, а стіл .... Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Закінчи речення (підбери й назви якомога більше слів-дій). Купуючи в магазині меблі, покупці (що роблять?) .... Перевозячи меблі з магазина додому, покупці (що роблять?) .... Вдома люди меблі (що роблять?) .... За меблями люди доглядають так: (що роблять?) ....
Вправа «Скажи одним словом»: Закінчи речення. Стіл для газет і журналів називається журнальним. Стіл, за яким обідають, називається .... Стіл для комп'ютера називається .... Стіл, за яким пишуть, називається .... Полиця для книг називається .... Шафа для книг називається .... Вправа «Рахуй і називай»: Ваня прийшов у меблевий магазин. Допоможи йому порахувати та назвати меблі, які він там побачив.
Вправа «Розкажи-но»: Прочитай розповідь. Перекажи її за картинками. Одного разу, коли мами не було вдома, маленький Ваня взяв ножик і вирізав на столі сонечко. Потім він дістав фарби та розмалював сонечко в жовтий колір. Коли мама повернулася, то вона відразу помітила зіпсовану стільницю столу. Мама насварила Ваню й пояснила йому, що з меблями треба звертатися акуратно. Тоді вона буде служити довго. На наступний день мама і Ваня відвезли стіл в майстерню. Там Ваня з цікавістю спостерігав, як столяр вирізав та прикріпив нову стільницю. Коли мама з сином привезли стіл додому, то Ваня пообіцяв, що більше ніколи не буде псувати меблі.
Тема: ТРАНСПОРТ Розглянути разом з дитиною картинки. Ознайомити з назвами різного транспорту таі попросити показати на картинках наступні частини: КОЛЕСА, ФАРИ, СИДІННЯ, ВЕСЛА, КУЗОВ ... Закріпити в словнику узагальнювальне поняття «транспорт». Познайомити дитину з видами транспорту: наземний, підземний, водний, повітряний
Вправа «Підбирай, називай, запам'ятовуй»: Закінчи речення (підбери й назви якомога більше слів-ознак і слів-дій). Машини (які бувають?) - легкові, вантажні, спортивніЛітаки (які бувають?) - .... Потяги (які бувають?) - .... Машина (що робить?) - їде, мчить, гальмує, зупиняється .... Літак (що робить?) .... Теплохід (що робить?) .... Вправа «Назви одним словом»: Закінчи речення. Якщо у мотоцикла два колеса, він (який?) ... (двоколісний). Якщо у велосипеда три колеса, він (який?) .... Якщо у машини чотири колеса, вона (яка?) .... Якщо у човна чотири весла, він (який?) ....
Вправа «Скажи навпаки»: Закінчи речення: Поїзд довгий, а автобус - .... Літак швидкий, а пароплав - .... Трамвай важкий, а велосипед - .... Розглянь і назви частини транспорту. Про який предмет можна сказати: «новий», «нова», «нове»? Вправа «З чого - який»: Закінчи речення. Дверцята з металу (які?) - металеві. Кермо з пластмаси (яке?) - .... Сидіння, обшите шкірою (яке?) - .... Колесо з гуми (яке?) - ....
Вправа «Розкажи-но»: Іванко влітку зібрався відпочити на морі. Допоможімо йому доїхати. Розглянь план і доповни розповідь дорослого потрібними словамі. Якими видами транспорту Іванко добирався до моря? З будинка Іванко (що зробив?) ... , річку по містку він ... і далі ... . Ваня до дороги ... , на (…) сів і ... . Вийшов, перейшов,пішов, підійшов,поїхав. По дорозі їхав, в гірку ... , з гірки ... , озеро ... , купину ... , і на залізничний вокзал ... . На (…) Іванко сів і ... . У місто ..., з поїзда вийшов,зупинку знайшов і до неї ... . Іванко в (…) сів і в аеропорт поїхав. У аеропорту сів на (…) і ... . в'їхав, з'їхавоб‘їхав, переїхав поїхав, приїхав, підійшовполетів
Весна. Ознаки весни Меблі https://naurok.com.ua/test/mebli-540298.html. Мета: Перевірити рівень засвоєння вивчених предметів меблі (стіл, стілець, крісло, ліжко, диван, шафа, килим). Ввести нову лексику (табурет, сервант, телевізор, торшер, люстра, полиця, комод, акваріум). Транспорт (для дітей з ООП) https://naurok.com.ua/test/transport-dlya-ditey-z-oop-228474.html. Мета: перевірити знання лексики з теми (автомобіль, велосипед, човен, автобус, вертоліт, поїзд, літак, катер, метро, трамвай, тролейбус, мотоцикл, вантажівка, маршрутка). Розвивати вміння до малюнка підбирати слово й до слова вибирати малюнок.https://naurok.com.ua/test/vesna-oznaki-vesni-1335597.html