ЛОГОПЕДИЧНІ ІГРИ НА КУХНІ АБО ВПРАВА ДЛЯ БАТЬКІВ "ГОСТРА СТРАВА"

Про матеріал

Дуже багато часу вся сім'я проводить на кухні, а особливо жінки. Тому батькам пропонується вправа, в ході якої їм потрібно визначити, як можна використати різні продукти для гри з дитиною дляїї розвитку, для веселого та корисного проведення дозвілля.

Перегляд файлу

Вправа «Гостре блюдо» - ігри на кухні

- А зараз ми ще трохи пограємо. Прошу всіх прийняти участь. Для вас ми приготували «гостре блюдо», тобто гостре питання з перечниці. (У перечнице знаходяться папірці з питаннями.)

- Якщо ви отримаєте перечницю з питанням, це не означає, що обов'язково треба відповідати на нього. Якщо ви не знаєте відповіді або не хочете висловлюватися, то можете передати перечницю далі по колу. Бажаючі можуть доповнити відповідь. (Звучить музика, перечниця рухається по колу. Музика зупиняється, відповідає той, в чиїх руках опинилася перечниця.)

- Дуже багато часу вся сім'я проводить на кухні, а особливо жінки. Як ви думаєте, чи можна там дитині знайти заняття? Чим може зайняти себе дитина, використовуючи такі матеріали? (батьки витягають записки з перечниці)

1. «Шкаралупа від яєць»

Розкришити шкаралупу на шматочки, які дитина легко може брати пальцями. Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну - це фон, а потім запропонуйте дитині викласти візерунок або малюнок з шкаралупи.

2. «Тісто»

Ліпіть все, що захочеться.

3. «Макаронні вироби»

Викладати на столі або аркуші паперу химерні візерунки, попутно вивчаючи форми і кольору.

4. «Манка і квасоля»

Змішати деякий кількість, запропонувати вибрати квасоля з манки.

5. «Горох»

Пересипати горох з одного стаканчика в інший.

6. «Геркулес»

Насипати крупу в миску і зарити в ній дрібні іграшки. Нехай знайде.

7. «Різні дрібні крупи»

Запропонувати дитині намалювати крупою картинки. Для зовсім маленьких - пересипати крупу з миски у миску ложкою.5

8. «Віночок для збивання»

Налити в миску води, трохи шампуню і поставити в раковину. Поставте дитину на стілець до раковини і нехай він збиває мильну піну.

9. «Одноразові стаканчики»

Можна вставляти один в іншій, робити піраміди різної висоти.

10. «Сухі сніданки - колечка» і т.п.  Запропонувати викладати з них малюнки або нанизувати на шнурочки - намиста і браслети.

 

 

 

 

Часто батьки скаржаться на те, що в сучасному світі дуже важко виділити достатньо часу для занять з дітьми, особливо тоді, коли дитина вже підросла, а мама вийшла на роботу. У вільний від роботи час вона готує, пере, прибирає, а дитина часто «сама по собі». Але, як відомо, безвихідних ситуацій не буває. Далі будуть розглянуті прості приклади того, як поміж справами – навіть на кухні – можна проводити з дитиною повноцінні заняття з розвитку мовлення загалом, та граматичного аспекту зокрема.

Кухня цілком може бути не тільки місцем для приготування і вживання їжі. Кухня (а не лише логопедичний кабінет) – це безкраї простори для розвитку мовлення.

На кухні можна:

  • активізувати і збагатити словник дитини іменниками і прикметниками для позначення харчових продуктів, страв, посуду, побутової техніки;
  • тренуватися у суфіксальному словотворенні прикметників від іменників;
  • вчити правильно узгоджувати прикметники з іменниками в роді, числі, відмінку;
  • складати з цими словосполученнями причинно-наслідкові складнопідрядні (зі сполучником «тому що») речення;
  • розвивати монологічне і діалогічне мовлення, увагу, пам'ять, аналітико-синтетичне мислення.

Далі наводяться приклади ігор для розвитку мовлення, які можна організувати і провести прямо на кухні. За таким прикладом можна придумати і провести безліч різноманітних і корисних занять.

Логопедична гра для тренування суфіксального словотворення

На столі перед дитиною викладіть різноманітні продукти і продемонструйте, як можна, з'єднавши два продукти, отримати «новий».

Наприклад, вибираємо шоколад і печиво. Що виходить? Шоколадне печиво.

Логопедична гра для тренування узгодження прикметника з іменником в роді, числі, відмінку

Продовжуємо роботу з шоколадом і печивом.

Що у тебе на десерт? (Шоколадне печиво.)

Прибрати печиво зі столу. А чого в тебе вже немає? (Шоколадного печива.)

Повертаєте печиво на стіл. Чому ти віддаєш перевагу? (Шоколадному печиву.)

Чим ти любиш пригощати друзів? (Шоколадним печивом.)

Про що ти часто мрієш? (Про шоколадне печиво.)

Логопедична гра «Чарівні страви»

Для створення у дитини веселого настрою можна утворити пари з продуктів, що не поєднуються між собою, і попросити пояснити, наприклад, чи бувають вишневі котлети або апельсиновий суп.

 

 

 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpghttp://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpghttp://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpg 

 

 

 

 

 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpg 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpghttp://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpg 

 

 

 

 

 

 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpghttp://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpg 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpg 

 

 

 

 

 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpg 

 

 

 

 

 

 

http://infosee.ru/upload/2015/08/Funny-hot-pepper-cartoon-styles-vector-06.jpgвправа «Гостра страва» або логопедичні ігри на кухні

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку