5 клас
Тема уроку: Інструктаж з БЖД. Локальна і глобальна комп’ютерні мережі.
Мета уроку:
-
Навчальна: Сформувати уявлення про комп’ютерну мережу як систему взаємопов’язаних комп’ютерів та інших пристроїв, розкрити відмінності між локальними та глобальними мережами на доступному для п’ятикласників рівні.
-
Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, уміння аналізувати інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
-
Виховна: Виховувати інформаційну культуру, сприяти формуванню розуміння важливості комп’ютерних мереж у повсякденному житті.
Тип уроку: комбінований.
Технологія: розвитку критичного мислення.
Форми роботи: індивідуальна, в парах, групова, фронтальна.
Обладнання:
-
Комп’ютер з підключенням до мережі,
-
Проектор,
-
Дошка,
-
Презентація з яскравими картинками та простими поясненнями, наочні матеріали (схеми, малюнки).
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2 хв.)
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності до уроку.
-
Мотивація навчальної діяльності:
-
Бесіда з елементами демонстрації (зображення дітей, які спілкуються онлайн)
-
Як ви думаєте, як ми можемо спілкуватися з друзями, які живуть в іншому місті або країні?
-
Як ми дізнаємося новини?
II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
-
Бесіда:
-
Що таке комп’ютер? Для чого він використовується?
-
Які пристрої ви знаєте, які під’єднуються до комп’ютера?
-
1. Як ви думаєте, що таке мережа?
-
2. Яку мережу ви знаєте в реальному житті (наприклад, телефонна, транспортна)?
-
3. Як ці мережі допомагають людям у повсюдному
Перевірка правил роботи з комп’ютером та поведінки в комп’ютерному класі.
Вчитель називає правила роботи: якщо це можна робити в комп’ютерному класі, учні показують великий палець, а якщо не можна – великий палець, опущений донизу.
-
До кабінету інформатики треба заходити лише за дозволом вчителя
-
Можна їсти в кабінеті інформатики
-
Біля комп’ютера треба сидіти рівно
-
Можна бігати біля комп’ютерів та в кабінеті взагалі
-
На монітор комп’ютера не можна ставити квіти, класти книги тощо
-
Не можна торкатися руками дротів під напругою
-
Для зручності можна ставити клавіатуру на коліна
III. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)
-
Що таке комп’ютерна мережа?
-
Пояснення: Порівняння комп’ютерної мережі з залізничною або дорожньою мережею. Пояснення, що комп’ютери, як і потяги або автомобілі, можуть обмінюватися інформацією за допомогою спеціальних «шляхів».
-
Приклад: Шкільна локальна мережа. Пояснення, що комп’ютери в класі з’єднані між собою, і учні можуть обмінюватися файлами.
-
Елементи комп’ютерної мережі:
-
Комп’ютери: Пояснення, що комп’ютери в мережі можуть бути різними: великі і маленькі, потужні і не дуже.
-
Кабелі: Пояснення, що кабелі слугують для з’єднання комп’ютерів між собою.
-
Інтернет: Пояснення, що Інтернет – це найбільша комп’ютерна мережа в світі.
-
Типи комп’ютерних мереж:
-
Локальні мережі: Пояснення, що це мережі, які об’єднують комп’ютери на невеликій території (школа, офіс).
-
Глобальні мережі: Пояснення, що це мережі, які об’єднують комп’ютери по всьому світу (Інтернет).
IV. Закріплення матеріалу (10 хв.)
-
Гра: «Що зайве?» (Серед переліку пристроїв знайти той, який не є елементом комп’ютерної мережі).
-
Завдання: Розфарбувати малюнок, на якому зображена локальна мережа.
-
Бесіда: Попросити учнів назвати приклади того, як вони використовують комп’ютерні мережі в повсякденному житті.
V. Підсумок уроку (3 хв.)
-
Повторення основних понять: комп’ютерна мережа, локальна мережа, глобальна мережа, елементи мережі.
-
Запитання: Чому комп’ютерні мережі важливі?
VI. Домашнє завдання:
-
Знайти вдома прилади, які під’єднані до мережі Інтернет (телевізор, смартфон тощо).
-
Спробувати пояснити батькам, що таке комп’ютерна мережа.
Додаткові матеріали:
-
Відеоролики про комп’ютерні мережі для дітей.
-
Інтерактивні ігри на закріплення матеріалу.