Локальна і глобальна комп’ютерні мережі.

Про матеріал
Сформувати уявлення про комп’ютерну мережу як систему взаємопов’язаних комп’ютерів та інших пристроїв, розкрити відмінності між локальними та глобальними мережами на доступному для п’ятикласників рівні.
Перегляд файлу

5 клас

Тема уроку: Інструктаж з БЖД. Локальна і глобальна комп’ютерні мережі.

Мета уроку:

  • Навчальна: Сформувати уявлення про комп’ютерну мережу як систему взаємопов’язаних комп’ютерів та інших пристроїв, розкрити відмінності між локальними та глобальними мережами на доступному для п’ятикласників рівні.
  • Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, уміння аналізувати інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
  • Виховна: Виховувати інформаційну культуру, сприяти формуванню розуміння важливості комп’ютерних мереж у повсякденному житті.

Тип уроку: комбінований.

Технологія: розвитку критичного мислення.

Форми роботи: індивідуальна, в парах, групова, фронтальна.

Обладнання:

  • Комп’ютер з підключенням до мережі,
  • Проектор,
  • Дошка,
  • Презентація з яскравими картинками та простими поясненнями, наочні матеріали (схеми, малюнки).

Хід уроку:

I. Організаційний момент (2 хв.)

  • Привітання учнів.
  • Перевірка готовності до уроку.
  • Мотивація навчальної діяльності:
    1. Бесіда з елементами демонстрації (зображення дітей, які спілкуються онлайн)
    2.  Як ви думаєте, як ми можемо спілкуватися з друзями, які живуть в іншому місті або країні?
    3. Як ми дізнаємося новини?

II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

  • Бесіда:
    • Що таке комп’ютер? Для чого він використовується?
    • Які пристрої ви знаєте, які під’єднуються до комп’ютера?
    • 1. Як ви думаєте, що таке мережа?
    • 2. Яку мережу ви знаєте в реальному житті (наприклад, телефонна, транспортна)?
    • 3. Як ці мережі допомагають людям у повсюдному

Перевірка  правил роботи з комп’ютером та поведінки в комп’ютерному класі.

Вчитель називає правила роботи: якщо це можна робити в комп’ютерному класі, учні показують великий палець, а якщо не можна – великий палець, опущений донизу.

  •         До кабінету інформатики треба заходити лише за дозволом вчителя C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Можна їсти в кабінеті інформатики 
  •         Біля комп’ютера треба сидіти рівно C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Можна бігати біля комп’ютерів та в кабінеті взагалі
  •         На монітор комп’ютера не можна ставити квіти, класти книги тощо C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Не можна торкатися руками дротів під напругою C:\Users\Диретор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\53JWBHU2\220px-Thumbs_up[1].jpg
  •         Для зручності можна ставити клавіатуру на коліна

III. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

  1. Що таке комп’ютерна мережа?
    • Пояснення: Порівняння комп’ютерної мережі з залізничною або дорожньою мережею. Пояснення, що комп’ютери, як і потяги або автомобілі, можуть обмінюватися інформацією за допомогою спеціальних «шляхів».
    • Приклад: Шкільна локальна мережа. Пояснення, що комп’ютери в класі з’єднані між собою, і учні можуть обмінюватися файлами.
  2. Елементи комп’ютерної мережі:
    • Комп’ютери: Пояснення, що комп’ютери в мережі можуть бути різними: великі і маленькі, потужні і не дуже.
    • Кабелі: Пояснення, що кабелі слугують для з’єднання комп’ютерів між собою.
    • Інтернет: Пояснення, що Інтернет – це найбільша комп’ютерна мережа в світі.
  3. Типи комп’ютерних мереж:
    • Локальні мережі: Пояснення, що це мережі, які об’єднують комп’ютери на невеликій території (школа, офіс).
    • Глобальні мережі: Пояснення, що це мережі, які об’єднують комп’ютери по всьому світу (Інтернет).

IV. Закріплення матеріалу (10 хв.)

  • Гра: «Що зайве?» (Серед переліку пристроїв знайти той, який не є елементом комп’ютерної мережі).
  • Завдання: Розфарбувати малюнок, на якому зображена локальна мережа.
  • Бесіда: Попросити учнів назвати приклади того, як вони використовують комп’ютерні мережі в повсякденному житті.

V. Підсумок уроку (3 хв.)

  • Повторення основних понять: комп’ютерна мережа, локальна мережа, глобальна мережа, елементи мережі.
  • Запитання: Чому комп’ютерні мережі важливі?

VI. Домашнє завдання:

  • Знайти вдома прилади, які під’єднані до мережі Інтернет (телевізор, смартфон тощо).
  • Спробувати пояснити батькам, що таке комп’ютерна мережа.

Додаткові матеріали:

  • Відеоролики про комп’ютерні мережі для дітей.
  • Інтерактивні ігри на закріплення матеріалу.
docx
Додано
12 листопада
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку