7 клас (урок розрахований на дві години)
Тема. Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Мета: ознайомити учнів із сучасною літературою(твором), уміти давати визначення «повісті-казки», працювати над сюжетом; формувати вміння визначати реальне й казкове у творі; розвивати навички виразного читання, спостережливість, творчу уяву.
Очікуванні результати:
Тип уроку: урок формування й удосконалення навичок та вмінь
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Учні сідають за парти лише тоді, коли закінчують фразу речення: «Я знаю, що…»
Називають усе, що знають із творчості Марини Павленко (адже це другий урок вивчення твору «Русалонька…»)
ДОВІДКА: на першому уроці діти ознайомилися із творчістю письменниці, переглянули буктлейлер за повістю «Русалонька…», записали визначення «повість-казка» стор. 203 (підручник 7 клас О.Міщенко)
Очікуванні відповіді:
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Маленька героїня повісті «Русалонька» постійно намагається знайти відповідь на запитання: « Що стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?» Саме сьогодні ми знайдемо відповідь на це питання
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Визначення очікуваних результатів
За ромашкою Блума проводиться опитування (учні заздалегідь прочитали повість-казку)
Додаток 1.
Знаннєві:
Уточнюючі
Додаток 2. Упізнай героя за описом або цитатою
Додаток 3. Впізнай героя за цитатою (хто й про кого) (учні можуть бути поділені на групи, кожна опрацьовує свої картки) А потім разом ставлять питання для однокласників.
Додаток 4. Флешкартки
«Якщо я правильно зрозуміла/зрозумів, то …?»,
«Я можу помилятися, але, по-моєму, ви сказали про…?»
Інтерпретаційні (синтезуючі)
«Чому людям не варто знати майбутнє?»
Читання в ролях розділу 56, стор196.
Оціночні
«Чи правильно…?»
«Як ви ставитеся до вчинку героя твору?»
Творчі
«Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після…?»
«Що змінилося, якби …?»
Можна роздрукувати картку-паспорт для заповнення учнями
Автор: Марина Павленко |
МАЛЮНОК, до твору діти сворюють самостійно
Автор: |
Тема: пригоди семикласниці Софійки, яка намагається розплутати зловісну таємницю. |
Тема: |
Ідея: уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості. |
Ідея: |
Жанр: повість-казка |
Жанр твору: |
Головні герої:Софійка, її мама, тато, молодший братик Ростик, Вадим Кулаківський, колишній сусід Сашко, тітонька Сніжана та її наречений Валентин. |
Головні герої: |
Проблематика твору: відповідальність за власні вчинки перші почуття підлітки та сім’я родова пам’ять матеріальні статки та духовні цінності |
Проблематика твору: |
Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після одруження Софійки та Сашка…?» |
Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після одруження Софійки та Сашка…?» |
|
|
Підсумок уроку.
Бесіда «Мікрофон»
На уроці мене найбільше вразило те…
Здивувало те,що…
Обурило…
Домашнє завдання: створити сенкан до твору; створити родове дерево свого роду.