М.Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

Про матеріал
Ознайомити учнів із сучасною літературою(твором), уміти давати визначення «повісті-казки», працювати над сюжетом; формувати вміння визначати реальне й казкове у творі; розвивати навички виразного читання, спостережливість, творчу уяву.
Перегляд файлу

7 клас (урок розрахований на дві години)

Тема. Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Мета: ознайомити учнів із сучасною літературою(твором), уміти давати визначення «повісті-казки»,  працювати над сюжетом;  формувати вміння визначати реальне й казкове у творі; розвивати навички виразного читання, спостережливість, творчу уяву.

Очікуванні результати:

  • учні переказують і коментують сюжет повісті; уміють пояснити особливості композиції;
  • знаходять у творі казкове й реальне;
  • характеризують образи дітей та дорослих, аналізуючи їх вчинки;
  • розкривають символічне значення старовинної шафи та чарівних коралів;
  • висловлюють роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного;
  • усвідомлюють відповідальність за свої вчинки.

Тип уроку: урок формування й удосконалення навичок та вмінь

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Учні сідають за парти лише тоді, коли закінчують фразу речення: «Я знаю, що…»

Називають усе, що знають із творчості  Марини Павленко (адже це другий урок вивчення твору «Русалонька…»)

ДОВІДКА:  на першому уроці діти ознайомилися із творчістю письменниці, переглянули буктлейлер за повістю «Русалонька…», записали визначення «повість-казка» стор. 203 (підручник 7 клас О.Міщенко)

Очікуванні відповіді:

  • Я знаю, що М.Павленко народилася с.Старичі Львівської області;
  • Я знаю, що переїхала з батьками  на Черкащину;
  • Я знаю, що  навчалася в Уманському педуніверситеті ім. П.Тичини
  • Я знаю, що друкується з 1990 року(збірки «Бузкові зошити»,роман у 5 часинах  «Русалонька…», цикл казок «Півтора бажання»)
  • Літературні конкурси «Гранослов», «Смолоскип», «Привітання життя», «Коронація слова»
  • Літературні премії «Благовіст», Міжнародна премія Олеся Гончара  тощо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Маленька героїня повісті «Русалонька» постійно намагається знайти відповідь на запитання: « Що стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?» Саме сьогодні ми знайдемо відповідь на це питання

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Визначення очікуваних результатів

За ромашкою Блума проводиться опитування (учні заздалегідь прочитали повість-казку)

Ромашка Блума

 

Додаток 1.

Знаннєві:

  1. Як звуть головну героїню?
  2. До якої важливої події готувалися у родині Софійки?
  3. Без чого у родині дівчинки неможливо було виходити заміж?
  4. Розкажіть про дивну бабусю-сусідку.
  5. Назвіть друзів та однокласників Софійки
  6. Що сталося з коралями, які дали поносити Софійці?

Уточнюючі

 

Додаток 2. Упізнай героя за описом або цитатою

Додаток 3. Впізнай героя за цитатою (хто й про кого) (учні можуть бути поділені на групи, кожна опрацьовує свої картки)  А потім разом ставлять питання для однокласників.

Додаток 4. Флешкартки

 

«Якщо я правильно зрозуміла/зрозумів, то …?»,

«Я можу помилятися, але, по-моєму, ви сказали про…?»

 

Інтерпретаційні (синтезуючі)

«Чому людям не варто знати майбутнє?»

Читання в ролях розділу 56, стор196.

Оціночні

«Чи правильно…?»

«Як ви ставитеся до вчинку героя твору?»

Творчі

 «Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після…?»

«Що змінилося, якби …?»

Можна роздрукувати картку-паспорт для заповнення  учнями

https://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2015/12/rusalonka-iz-7v-abo-proklyattya-rodu-kulakivskih-185x215.jpg

Автор: Марина Павленко

 

 

МАЛЮНОК, до твору діти сворюють самостійно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор:

Тема: пригоди семикласниці Софійки, яка  намагається розплутати зловісну таємницю.

Тема:

Ідея: уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості.

Ідея:

Жанр: повість-казка

Жанр твору:

Головні герої:Софійка, її мама, тато, молодший братик Ростик, Вадим Кулаківський, колишній сусід  Сашко, тітонька Сніжана та її наречений Валентин.

Головні герої:

Проблематика твору: відповідальність за власні вчинки перші почуття підлітки та сім’я родова пам’ять матеріальні статки та духовні цінності

Проблематика твору:

Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після одруження Софійки та Сашка…?»

Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет після одруження Софійки та Сашка…?»

 

 

 

Підсумок уроку.

Бесіда «Мікрофон»

На уроці мене найбільше вразило те…

                            Здивувало те,що…

                              Обурило…

Домашнє завдання: створити сенкан до твору; створити родове дерево свого роду.

docx
Додано
12 січня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку