5 клас
Тема: Виготовлення м’якої плоскої іграшки. Розкроювання деталей виробу.
Мета: ознайомити учнів із технологічною послідовністю виготовлення швейного виробу та з технологією розкроювання волокнистого матеріалу, правилами безпечної праці під час розкроювання; вчити розкладати деталі викрійки на фетрі, розкроювати; виховувати навички раціонального та економного розкроювання, акуратність і точність під час розкроювання виробу.
Наочність: мультимедійна презентація, електронна дошка у програмі Padlet, дидактична вправа у програмі LearningApps.
Інструменти і матеріали: фетр, кравецька крейда, простий олівець, шпильки, шаблони, ножиці.
Основні поняття: розкроювання, деталі крою, економне розкладання.
Структура уроку
І. Організаційний момент……………………………………….. 1 хв.
II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів .…………………5 хв.
III. Перевірка самостійної роботи учнів на попередньому уроці ..8 хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу …………………………………..15 хв
1. Правила безпечної роботи ножицями ...……………………….3 хв.
2. Санітарно-гігієнічні вимоги під час розкроювання .…………7 хв.
3. Послідовність розкладання та розкроювання деталей …..….4 хв.
V. Підсумки уроку ………………………………………………1 хв.
VІ. Домашнє завдання
VІІ. Самостійна практична робота. Розкроювання деталей виробу
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання учнів, визначення настрою в учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Виконання онлайн-вікторини у програмі LearningApps за посиланням:
https://learningapps.org/view27029992
III. Перевірка самостійної роботи учнів на попередньому уроці
Фронтальне опитування (показ учнями виконаних завдань на камеру).
ІV. Вивчення нового матеріалу
Учням необхідно самостійно сформулювати правила безпечної роботи ножицями за поданими фото.
Учні одночасно працюють на дошці Padlet за надісланим посиланням.
Кожен самостійно формулює й записує по одній санітарно-гігієнічній вимозі під час розкроювання.
Відбувається підсумовування записаних вимог. За необхідності, відповіді виправляються або доповнюються учнями або вчителем.
На слайдах показана послідовність розкладання, обкрейдування та розкроювання деталей іграшки. Під час показу слайдів відбувається роз’яснення.
V. Підсумки уроку (фронтальне опитування)
З’ясовуються незрозумілі учням моменти по практичному виконанню роботи.
VІ. Домашнє завдання
Самостійно виконати розкроювання деталей виробу. Надіслати фотозвіт виконання.
VІІ. Самостійна практична робота. Розкроювання деталей виробу