МЕТА: формувати та розвивати ключові компетентності; систематизувати уявлення дітей про зиму поглибити знання про засоби живопису розвивати у дітей композиційні навички, зорову пам'ять, мислення, уяву, фантазію поглиблювати знання про теплі і холодні кольори виховувати охайність, акуратність, любов до навколишнього світу.
ОБЛАДНАННЯ: таблиці, ілюстрації, авторські та дитячі роботи із зображенням зимового пейзажу, презентація , технологічна картка
Тип уроку: комбінований
20.11.18. Конспект уроку з образотворчого мистецтва, 2 клас
ТЕМА. МАЛЮВАННЯ КОМПОЗИЦІЇ « ЗИМОВА КАЗКА»
МЕТА: формувати та розвивати ключові компетентності; систематизувати уявлення дітей про зиму поглибити знання про засоби живопису розвивати у дітей композиційні навички, зорову пам’ять, мислення, уяву, фантазію поглиблювати знання про теплі і холодні кольори виховувати охайність, акуратність, любов до навколишнього світу.
ОБЛАДНАННЯ: таблиці, ілюстрації, авторські та дитячі роботи із зображенням зимового пейзажу, презентація , технологічна картка
Тип уроку: комбінований
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Вправа «Рюкзачок»
- Діти давайте пригадаємо, які є кольори(теплі, холодні, хроматичні, ахроматичні - таблиці)
- Жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, краєвидів міст і сіл: а) портрет; б) пейзаж; в) натюрморт.
- Як ми зображуємо предмети на передньому, середньому та задньому планах?
- Що робимо з вільним простором?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
У бабусі-холодусі
Усміх сяє на лиці,
Ходить в білому кожусі.
З дивним пензлем у руці.
Раз мазок і два мазок
На вікні розцвів бузок,
А на другім – сад казковий
Біля місяця підкови,
А на третім – срібний дім,
Іній світиться у нім.
Всі дивились, дивувались...
Хто ж художник – здогадались? (Зима.)
- До нас в гості прийшла сама королева Зима, яка поведе нас в зимову казку. Отже, сьогодні ми з вами будемо малювати казку – захоплюючу, загадкову зимову казку. Тому темою нашого уроку є малювання композиції «Зимова казка». Під час виконання роботи ми повинні поглибити знання про засоби живопису, розвивати композиційні навички, зорову пам’ять, мислення, уяву, фантазію, узагальнити знання про теплі і холодні кольори, виховувати любов до навколишнього світу.
ІV.РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ (супровід презентацією)
- Зима, зимонька, снігуронька – такими словами ми називаємо зиму. Вона з’являється зненацька, неначе злий чарівник закував її у своєму північному холодному замку, а потім випустив на волю. А вона, звільнившись, починає свої дива. Ще недавно земля була сірою, одноманітною, а сьогодні кожна гілочка, кожне сухе стебельце одягнули легеньку білу хустинку. Хатки стоять у теплих шапочках, а зелені листочки у пишних білих платтячках. Аж ось і снігопад.
- Що таке снігопад? Давайте прочитаємо в альбомі.
- Читання вірша О.Сенатович «Падав сніг» (альбом)
- Отакі чудо – дива творить зимонька зима. Діти, що ви можете сказати про зиму ДІТИ
- Зима - це легенькі сніжинки, які падають на землю.
- Зима – це хатки, покриті сріблястою шапкою.
- Зима – це розмальовані візерунками вікна.
- Узимку сонце світить, та не гріє.
- Січень снігом січе, а мороз вогнем пече.
- Зима це казкова навколишня краса.
V. ПЕРЕГЛЯД ДЕМОНСТРАЦІЙНОГО МАТЕРІАЛУ, ПІДГОТ ОВЧА РОБОТА В АЛЬБОМАХ (на дошці, партах, альбомі)
- Багато поетів, художників,музикантів оспівують у своїх творах чарівність зимового пейзажу. Давайте поглянемо, яка ж вона зимова казка А замилуватися є чим. Подивіться уважно на картини і малюнки, які є тут у нас. Усі вони по – своєму гарні, загадкові, захоплюючі. Основним елементом кожної картини є сніг. Який він: і блакитний, і фіолетовий, і білий, і синій.
- Погляньте на небо. Яке воно?
- Які це кольори – теплі чи холодні Так весь зимовий пейзаж ми малюємо холодними кольорами – білими, синіми, фіолетовими, голубими і їхніми відтінками.
- Які дерева ми можемо зобразити?
- Яких зимових героїв можна зобразити?
– Як ви можете описати царівну Зиму?
- Подивіться в свої альбоми , що зображено на малюнках ?
- Якими кольорами зображена зимова ніч, а якими зимовий день?
Фізкультхвилинка
V І. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
1. Робота з технологічною карткою
1.Спочатку легкими лініями, простим олівцем намітимо задній і передній плани композиції
2. За власним задумом, або по пам’яті зображуємо невеличкі будівлі в долині, огорожі
3.Починаємо працювати фарбами: спочатку промальовуємо задній план, поступово промальовуючи дрібні деталі.
2. - З чого ви почнете малювати свою зимову казку ?
3. Виконання роботи ( супровід – Вівальді)
X.ПІДСУМОК УРОКУ
Вправа «Одне речення»
ПЕРЕГЛЯД МАЛЮНКІВ. Гра «Художня виставка». Групи ходять між осередками оглядаючи і обговорюючи малюнки, роблять висновки.
Технологічна картка
1.Спочатку легкими лініями, простим олівцем намітимо задній і передній плани композиції
2. За власним задумом, або по пам’яті зображуємо невеличкі будівлі в долині, огорожі
3.Починаємо працювати фарбами: спочатку промальовуємо задній план, поступово промальовуючи дрібні деталі.