2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Малювання композиції "Зимова казка" у нетрадиційних художніх техніках

Про матеріал
Розробка уроку на заявлену тему в 4-му класі з образотворчого мистецтва, навчальна мета якого - учити зображати зимовий пейзаж і його елементи у різних нетрадиційних художніх техніках; формувати уміння дотримуватись в зображенні пропорцій та розмірів.
Перегляд файлу

ТЕМА:  Малювання композиції «Зимова казка» у нетрадиційних художніх техніках.

МЕТА:

  • формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про природу, її різноманітність; в бесіді про зиму звернути увагу на те, як художники в своїх (творах) роботах зображують зимовий пейзаж і його елементи; продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про пейзаж; поглиблювати знання учнів про нетрадиційні художні техніки та їх поетапне виконання; виховувати охайність та акуратність під час роботи.
  •   формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: навчати спостерігати за красою навколишнього світу; формувати уміння дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;
  • комунікативної: аналізувати ілюстративний матеріал, аргументовано доводити свою думку;
  • здоров’язбережувальної: формувати навички дбайливого ставлення до природи;
  • соціальної: удосконалювати вміння продуктивної співпраці під час роботи в групах, викликати бажання виявляти пізнавальний інтерес; створювати прекрасне навколо себе.  

Матеріали та інструменти: Малюнки, ілюстрації (дитячі роботи) із зображенням зимового пейзажу,  репродукції творів живопису, акварельні фарби, гуаш, пензлі, ємкість з водою, воскова свічка, файли або пластмасова пластина, простий олівець, сніжинки-витинанки.

Обладнання: аудіозапис  І.Чайковський «Зима», медіапрезентація.

Тип уроку: комбінований урок 

Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.

                                               Хід уроку

I. Організаційний момент.

Емоційний настрій на урок

                                     Краса знаходиться у природі,

                                     треба тільки вміти її побачити…

 

 Девіз уроку:

                                     Візьми собі за правило:

                                     Малюй, фарбуй, твори!

                                     Уміння і фантазію свою ти прояви!

                                                                                       

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадайте загадку

                                    У бабусі – холодусі

                                    Усміх сяє на лиці.

                                    Ходить в білому кожусі

                                    З дивним пензлем у руці.

                                    Раз мазок і два мазок –

                                    На вікні зацвів бузок.

                                    А на другім – сад казковий

                                    Біля місяця – підкови,

                                    А на третім – срібний дім,

                                    Іній світиться  у нім…

                                    Всі дивились, дивувались…

                                    Хто ж художник – здогадались?      (Зима)

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ»
  • Що уявляєте, коли чуєте слово «зима»?
  • Що відчуваєте?
  1. Бесіда:

Зима буває різною. То сонечко вигляне і все навколо заблищить, засяє, то сніжок іде, а то хурделиця свої права диктує – мете – завиває.

Скільки гарного довкола взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, великі кучугури снігу. Казкова краса зими зачаровує, хвилює, бентежить нашу уяву. Поети, художники і музиканти оспівують у своїх творах чарівність зимової природи.

 

  1.         Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми також спробуємо передати красу зимової природи і використаємо для цього свої специфічні засоби – нетрадиційні художні техніки.

Отже тема нашого уроку:

          Малювання композиції «Зимова казка» у різних нетрадиційних        художніх техніках.                                                        

 

  1.         Робота над темою уроку.
  1. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментуванням вчителя)
  • Подивіться на репродукції картин!
  • Скільки відтінків снігу помітили художники?

І рожевий, і блакитний, і фіолетовий, і синій, але все це не заважає нам бачити, що на картинах зображена зима.

 

  • Як називається жанр, в кому об’єктом зображення є природа? (Пейзаж)
  • Що таке нетрадиційні художні техніки? Які з них ви знаєте?
  1. Поетапне виконання композиції вчителем.
  • Що можна зобразити на зимовому пейзажі? (дерева, кущі, хати, сніговика, кучугури снігу, сніжинки…)

 

  1. Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень каже: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

 

  1. Практична діяльність учнів.

Учні вибирають сніжинки, на яких записані завдання і формуються у творчі групи.

I група (білі сніжинки)

Техніка «Ляпкографія»

 

II група (рожеві сніжинки)

Малювання парафінованою свічкою

 

III група (голубі сніжинки)

Техніка «Гратографія»

 

IV група (фіолетові сніжинки)

Малювання «по вологому»

 

Грає музика П. Чайковського «Зима»                       

 

  1. Підсумок уроку
  1. Виступ представників груп.
  2. Створення виставки «Зимова казка».
doc
Додав(-ла)
Вінтоняк Ольга
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку