Урок образотворчого мистецтва 4 клас
Малювання пейзажу «Морська подорож».
Мета: Вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки.
Розвивати спостережливість,творчу уяву; передавати стан природи, враження від спостережень навколишнього світу; удосконалювати зорову пам’ять, образне мислення, фантазію, стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуацій успіху, заохочення учнів.
Виховувати самостійність в роботі, бажання створити прекрасне навколо себе.
Обладнання: зразки дитячих робіт, репродукції картин І. Айвазовського, таблиці.
Тип уроку: урок за технологією інтерактивного навчання.
Хід уроку:
Сьогодні у нас незвичайний урок
У світ малювання ми зробимо крок.
Із творчістю ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
Тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте ребус.
Будь ласка подивіться на малюнок на дошки і відгадайте ключове слово теми уроку, це слово (море), и так тема сьогоднішнього уроку Композиція « Подорож до моря» и мета сьогоднішнього уроку навчитися передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки; розвивати спостережливість,творчу уяву; передавати стан природи, враження від спостережень навколишнього світу; удосконалювати зорову пам’ять, образне мислення, фантазію, виховувати самостійність в роботі, бажання створити прекрасне навколо себе
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
А зараз ми з вами пригадаємо вивчений матеріал с попередніх уроків і ви дасте відповіді на запитання:
А зараз давайте заплющимо очі і уявимо спекотне літо, що ви відпочиваєте на морському узбережжі, и прослухаємо мелодію. А тепер давайте поділимося своїми враженнями:
Що ви відчували коли слухали мелодію? Що ви представляли?
А зараз ми виконаємо вправу «Магніт». Слово море, буде використовуватись як магніт який притягує до себе тільки ті слова які асоціюються з ним. И так на дошки є набір слів нам треба вибрати тільки ті слова які нам підходять.
4.Інтерактивна вправа «За і проти». (Діти обґрунтовують свою позицію, наводять аргументи, підбивають підсумки)
Море не завжди викликає позитивні емоції, и щоб розібратися ми пограємо в гру «За і проти»
У деяких учнів на столі лежать картки, ви прочитаєте и подумайте в яку колонку ми можемо поставити фрази про море «За чи проти»
МО |
РЕ |
ЗА ПРОТИ
Можна відпочивати влітку Високі хвилі
Я люблю плавати Під час шторму тонуть кораблі
Мені подобається кататися на пароплаві Можна отримати сонячні опіки
У морі багато риби
ІV. Робота над темою уроку
Я бачу, що ви багато знаєте про море, що море подарувало вам стільки приємних вражень та спогадів. Хочу нагадати вам, що море це частина океанів, які заходять у сушу.
Діти а які моря розташовуються на території України? А щоб дати відповідь на це запитання ми з вами розшифруємо головоломку . (Діти розшифровують назви морів, та показують їх на фізичній карті Україні)
Перед вами репродукції картин Івана Константиновича Айвазовського.
В історію мистецтва він увійшов, як видатний мариніст, тобто художник, що малює морські пейзажі - марини. Художник неперевершено передавав прозору товщу води, гойдання хвиль, штормову піняву, світлі сонячні промені, що пробиваються крізь товщу води.
Словникова робота.
Марина – картина, на якій зображено морський краєвид.
Мариніст – художник, який малює марини.
Фізкультхвилинка
И сьогодні на уроці ми з вами попрацюємо мариністами. Наше завдання – перетворити білий аркуш паперу на море.
Позначте тонкою прозорою лінією лінію горизонту.
Спочатку на аркуш паперу нанесіть хвилі. Потім намалюйте кораблики.
Розмістить їх так, щоб менший знаходився вище, а більший – нижче.
Оживіть малюнок кольором. А якого кольору ви намалюєте морські глибини? А відповідь ми знайдемо і прочитаємо в підручнику на сторінки 86 .( Сонце жовтою, а кораблики – різними фарбами).
V Підсумок уроку.
Я, (учень, учениця)
про моря, які розташовані на території України
Знаю як отримати похідні кольори з основних
про художника-мариніста І. К. Айвазовського
змішувати фарби на палітрі
Вмію малювати морський пейзаж
розташовувати предмети на папері
твори мистецтва
Ціную нові знання
природу рідного краю
Домашне завдання