Тема: Садки цвітуть.
Мета : продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва, закріплювати знання про формат та його види , навчати спостерігати за красою навколишнього світу;
розвивати спостережливість, уяву, фантазію,удосконалювати навички спостережень за сезонними змінами в природі (навесні) і передавати в малюнках ніжність весняного колориту;
виховувати естетичні почуття, любов до природи і народних традицій.
Обладнання: альбом, акварельні фарби, простий олівець, гумка, пензлик, вода у стаканчику, послідовність виконання пейзажу,ілюстрації.
Тип уроку : комбінований.
Клас: 4
Терміни на дошці:
Формат - це розміщення картин .
Формат вертикальний – розміщення зображення у висоту .
Формат горизонтальний – це розміщення зображення у ширину .
План уроку
1.Організація класу до уроку.
1.1.Створення психологічного комфорту у класі.
1.2.Перевірка готовності учнів до уроку за допомогою гри «Пінг-понг»
2.Актуалізація опорних знань учнів.
2.1.Вступна бесіда з учнями.
2.2.Створення проблемної ситуації.
2.3.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності учнів
3.Вивчення нового матеріалу.
3.1.Бесіда з елементами розповіді.
3.2.Робота з додатковою наочністю.
3.3.Робота з підручником.
4.Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів.
4.1.Поетапне зображення композиції вчителя з поясненням.
4.2.Практична робота учнів.
4.2.1. Фізкультхвилинка
4.2.2.Індивідуальна робота окремим учням.
4.3.Оцінювання,коментування та виставка найкращих робіт.
5.Підсумок уроку.
5.1.Підсумкова бесіда.
5.2.Прибирання робочих місць.
5.3.Домашнє завдання
Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
- Добрий день діти!
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ природи ми зробимо крок.
Це - творчості час, фантазії час.
Цікаві завдання чекають на вас
А тепер візьміться за руки з сусідом по парті ,посміхніться,із цими посмішками на обличчі розпочнемо урок!
1.2.Перевірка готовності учнів до уроку за допомогою гри «Пінг-понг»
- Зараз ми з вами пограємо в гру і таким чином перевіримо вашу готовність до уроку. Правила гри такі: я по черзі називаю вам приладдя, необхідні для сьогоднішнього уроку, а ви мені показуєте їх. Готові? (Так)
- Підручник, альбом, простий олівець, гумка, фарби, пензлик, стаканчик з водою.
-Молодці !
2.Актуалізація опорних знань учнів.
2.1.Вступна бесіда з учнями.
- Діти, яка зараз пора року? (весна)
- Вам подобається весна? (так,ні )
- Які зміни відбуваються весною ?( прилітають птахи ,розпускають листя дерева ,квітнуть квіти ….)
- Що відбувається із деревами навесні ? (з’являються листочки ,цвітуть дерева)
- Які дерева цвітуть весною?( яблуні,груші,сливи ,абрикоси ,вишні ..) - Навесні все здається особливим. Весняне сонечко пригріває, настрій піднімається і на все дивишся з радістю, з любов’ю. Так дерева навесні стають чарівнішим і прекраснішим.
2.2.Створення проблемної ситуації.
- Діти , для того щоб дізнатись ,що ми сьогодні будемо малювати вам потрібно послухати вірш і сказати про що в ньому розповідається .
ВЕСНЯНИЙ САД
В саду моєму сливи зацвіли
І яблуньки готуються до цвіту.
Маленькі груші в ріст уже пішли,
І стільки в тому щастя, стільки світу!
Весна іде, неначе диво,
І знову яблуні в цвіту,
І ранком птаха щебетлива
Співає у моїм саду,
Цвітуть сади на Україні,
Цвітуть сади, цвітуть сади.
- Отже,про що розповідається у вірші ?( про садки які цвітуть )
- Саме так .
2.3.Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності учнів
- Отже ,сьогодні ми будемо малювати весняний сад у техніці пейзажу. А тема нашого уроку « Садки цвітуть»
3.Вивчення нового матеріалу.
3.1.Бесіда з елементами розповіді.
- З приходом весни змінився і наш рідний край. Йдучи до школи або просто прогулюючись ви точно помітили, що на узбіччі зацвіли дерева, відчутно приємний аромат квітів, будинки неначе прикрашені деревами. Більшість дерев вкриваються дрібним білим цвітом. Тільки грушка вносить рожеві барви у біле покривало. Ароматними квітковими пахощами наповнюється весняне повітря. Зеленими, білими, рожевими барвами та милою мелодією звеселяє нас весняний сад .В такі миті задумуєшся про швидкоплинність прекрасного, скоро дерева відцвітуть, але в пам’яті хочеться зберегти ці прекрасні моменти, це ми і зробимо на уроці! Спробуємо зобразити квітуче дерево на ваш вибір.
- Отже,сьогодні ми будемо малювати весняний сад за допомогою пейзажу .
- Давайте пригадаємо з вами що ж таке пейзаж та які його особливості. Отож, що таке пейзаж? ( Пейзаж – це жанр образотворчого мистецтва, в якому об'єктом зображення є природа.)
Також,варто відмітити ,що твори образотворчого мистецтва – це результат художньої діяльності мистця. Розпочинаючи роботу над композицією , художник визначає формат майбутнього твору. Формат- це розміщення картин . Розрізняють формат вертикальний і горизонтальний .Формат вертикальний – розміщення зображення у висоту . Формат горизонтальний – це розміщення зображення у ширину . Доволі часто вибір формату підказує натура ,наприклад ,пейзаж у відкритому просторі (поле,долина,берег моря.) Художник виконує ескіз і композиційно організовує зображення в планах відносно визначеного формату ,застосовуючи як засіб виразності рівновагу всіх елементів композиції за величиною ,тоном і кольором .
- Давайте ,розглянемо твори художників .І визначимо особливості композиційної організації зображення у вертикальних і горизонтальних форматах.
- Перша картина вертикальної форми .
-Що зображено на картині ?(зображено-дерева ,річку ,човен, небо .)
-Які особливості вертикальної форми ? ( малюнок зображено у висоту ,лінія горизонту знаходиться по середині )
- Якої форми друга картина?(горизонтальної )
- Що зображено на картині ?( дерева,небо,траву,..)
- Які особливості горизонтальної форми ?( малюнок зображено у ширину , можна зобразити якусь велику подію..)
3.2.Робота з додатковою наочністю.
- Для того, що ваші сьогоднішні картини вийшли гарними, насиченими, давайте розглянемо декілька ілюстрацій .
- Ось погляньте на дошку, я підібрала для вас такі пейзажі весняного саду .
- Діти ,отже що зображено на ілюстраціях?( весняний сад)
- Яка картина вам найбільше сподобалась ? Чому?
- Які кольори зображено ?(синій,зелений , жовтий,білий,рожевий,коричневий)
- Яким кольорами зображено цвіт дерев?(білими і рожевим )
- Що зображено ,ще окрім дерев ?(квіти ,травичку,хмари)
- Молодці.
3.3.Робота з підручником.(ст.113)
- А зараз відкрийте, будь ласка, підручники на сторінці 113. Погляньте на другу ілюстрацію. Це картина художника І.Левітана.
- Як називається картина? («Квітучі яблуні»)
- Що на ній зображено? (дерева,небо ,траву ,і на задньому плані хату ,яку ледь помітно)
-Які кольори використав художник?(зелений ,синій ,білий….)
- Тепер погляньте на наступну картину С.Адамовича .
Що на ній зображено? (одиноке яблуко )
- Яку назву має картина? («Яблуня»)
- Діти ,яка вам подобається картина зображена кольоровою гамою чи чорно – білою.?
4.Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів.
4.1.Поетапне зображення композиції вчителя з поясненням.
- Отже ,діти зараз ми будемо малювати ось такий весняний пейзаж «Цвітуть садки»
Для того, щоб намалювати пейзаж розберемо поетапність
виконання нашого малюнка.
1. Вибираємо розташування альбомного аркуша в
залежності від композиції.
2. Спершу виконуємо малюнок олівцем, малюємо передній
план, у моєму випадку це дерево та вдалині гори.
3. Наступним етапом буде зображення річки ,трави ,неба і дерев які знаходяться біля гір .
4. Наприкінці вибираємо кольори та зафарбовуємо .Я використала такі кольори: синім зафарбувала річку гори і небо ,зеленим – траву ,жовтим – берег річки , коричневим – стовбур дерева і рожевим із білим – цвіт дерев.
4.2.Практична робота учнів.
- Перед тим, як ми приступимо до роботи, пригадаймо правила роботи з акварельними фарбами.
Правила роботи з акварельними фарбами:
- малювати аквареллю можна і на вологому папері, тоді фарба розпливається, ніби ми дивимося на малюнок через вологе скло;
- Отож, приступаємо до роботи.
4.2.1Фізкультхвилинка
- Діти ,ви ,напевне ,трішки стомились ,піднімайтесь проведемо фізкультхвилинку .
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
- Молодці ,сідайте .
4.2.2.Індивідуальна допомога окремим учням.
- Кому потрібна буде допомога, піднімайте руку і я до вас підійду.
4.3.Оцінювання,коментування та виставка найкращих робіт учнів.
- Закінчуємо роботу. Ви всі гарно попрацювали і створили гарні картини.
Давайте продемонструємо свої роботи своїм однокласникам. /
Перший ряд, підніміть свої роботи і покажіть другому і третьому ряду. Другий ряд підніміть свої роботи і покажіть першому і третьому. Третій ряд покажіть – першому і другому ряду.
- Я вам роздаю смайлики . Ті, хто отримав ось такі смайлики (демонструю), вийдіть, будь ласка, до дошки. Ви дуже гарно попрацювали , дотрималися всіх порад , правильно та естетично дібрали кольорову палітру .
- А ті, в кого інші смайлики , не засмучуйтесь, наступного разу у вас все обов’язково вдасться.
5.Підсумок уроку.
5.1.Підсумкова бесіда.
- Отож,якаю була тема уроку?( Цвітуть садки)
- За допомогою ,якого жанру ми малювали малюнок?(Пейзажу)
- Що таке пейзаж? ( Пейзаж – це жанр образотворчого мистецтва, в якому об'єктом зображення є природа.)
- Що ми сьогодні малювали?( сади які цвітуть )
- Що таке формат ?(це розміщення картин)
- Які розрізняють види формату?( горизонтальний і вертикальний)
5.2.Прибирання робочих місць.
- Наш урок закінчено. Тепер приберіть свої робочі місця. Закрийте фарби, воду вилийте, помийте кісточки.