Тема: малювання пейзажу « Пори року»
Мета: розкривати поняття «лінія зламу земля — небо», «лінія горизонту»; ознайомлювати дітей із ускладненням палітри, правильною побудовою композиції на аркуші паперу; навчати уміння передавати настрій за допомогою ліній; навчати учнів розподіляти площини на горизонтальні й вертикальні; активізувати спостережливість, фантазію, сенсорні уміння і навички; розвивати дрібну моторику руки; естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяву; виховувати розуміння понять «дружба», «колективізм».
Обладнання:Презентація,демонстраційний матеріал,технологічна карта,альбом,олівець простий,фарби,гумка,пензлі,ємність для води,серветки,палітра.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу.
Весело у світ дивіться,
Сум од себе проженіть.
Встали вранці – усміхніться
І добро весь день творіть.
Усмішка, неначе сонце,
Світло і тепло дає.
Як загляне у віконце,
Зразу радісно стає.
Людина будь-якої професії починає свою роботу з того, що готує своє робоче місце; добирає потрібний матеріал та інструменти. Ми теж перевіримо готовність до уроку.
Гра «Будь уважний»
Я називаю назву предметів, а ви, якщо вони є у вас на парті плескаєте в долоні.
Сьогодні на урок потрібно мати: альбом з образотворчого мистецтва,
фарби,
пензлик,
склянку з водою,
серветка.
Всі готові до уроку, молодці
II Актуалізація опорних знань
Вступна бесіда
Який місяць?
Яке число?
Тепло чи холодно на дворі?
Відгадайте загадку:
В гості до нас прийшли: біла,
А за нею - молода,
Третя яскраво розквітає,
А четверта ридає. (пори року)
Які ви пори року знаєте?
III Мотивація навчальної діяльності
Діти.а чи знає ви ,що таке пейзаж?
Пейзаж - це жанр образотворчого мистецтва , основним предметом зображення якого є жива природа.
Чи знаєте якісь види пейзажу?
До пейзажу входять такі види(Презентація ,всі види-малюнки )
Сільський пейзаж. Це зображення сільського життя, природи: дерев, квітів, чагарників.
Міський пейзаж - в даному жанрі основний предмет зображення - місто, життя городян, архітектура
Морський пейзаж - об'єктом зображення якого є море. Їх ще називають маринами.
Історичний пейзаж. Зображення яких або історичних подій.
IV Засвоєння нового матеріалу
Скільки всього пір року?(4)
Назвіть їх.(відповіді)
Так як у нас 4 пори року ,працювати, ми будемо ,поділившись на 4 групи(ПОДІЛ ДІТЕЙ)
Але працювати ми будемо не самі, а з нашими гостями,які завітали до нас на урок, кожна група ,повинна обов’язково запам’ятати кожну пору року, яку їм принесуть наші гості. А хто саме,ви дізнаєтесь, відгадав загадку…
На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді
Люблять шишки і горішки
І грибків поїсти трішки
Працьовиті наче бджілки
Ці руді сестриці … (Білки)
Білочка принесла до нас загадку ,для 1-ої групи.
Сніг на полях,
Лід на водах,
Віхола гуляє.
Коли це буває? (Зима)
Молодці,це зима.
До нас завітав ще один гість ….
Пара довгих вушок,
сіренький кожушок,
скорий побігайчик,
як він зветься?... (Зайчик).
Так,і приніс завдання для 2-ої групи. Він приніс розповідь про пору року, яку потрібно впізнати за описом.
У цій порі року тане сніг, струмки дзвенять-заливаються.
З далеких заморських країн
Птахи до нас
Летять-повертаються. (Весна)
Зайчик прийшов до нас не сам,а зі своїм товаришем …
Чудеса! Погляньте, дітки —
З квітки полетіла квітка!
В неї крильця кольорові,
Пурхає в гаю і в полі.
Як же зветься цей веселик?
Здогадалися? …(Метелик).
І приніс він для 3–ої групи загадку
Сонце припікає,
Квіти розцвітають,
Метелики пурхають,
Ягоди достигають,
Коли це буває? (Влітку)
І останній гість .який прийшов до нас на урок .це..
В лісі він без сумки ходить
Яблука й гриби знаходить.
Спина – голки. Очі – намистинки.
Хто це там біля ялинки?
(Їжак)
І приніс він нам останню пору року для 4-ої групи….
А яку ми ще пору року ми не відгадували(осінь)
Діти .чи запам’ятали ви ,яку пору року принесла білочка для 1-ої групи?(зима0
Яку пору року приніс зайчик для 2-ої групи?(весна)
А ,яку пору року приніс для 3-ої групи метелик?(літо)
А ,яку пору року приніс для 4-ої групи їжачок?(Осінь
Молодці,отже кожна група повинна запам’ятати свою певну пору року.
1.Розгляд за картиною.
Погляньте будь ласка на дошку…
Що зображено на картинах ?(4 пори року)
Вчитель проводить показ на однієї з картин.
Який настрій викликає картина?
Які кольори переважають?
Що зображено на 1-ому плані?
Які кольори переважають на першому плані?
Що зображено на 2-ому плані?
Які кольори переважають на другому плані?
2.Пояснення за технологічною картою
1.Аркуш паперу ставимо у горизонтальному положенні,промальовуємо лінію горизонту ,вище середини листочка. Якщо ми вийдемо на вулицю, то ніколи не побачимо цю лінію накресленою на землі. Вона існує лише в нашій уяві. Тому її називають умовною.
Просто ми з вами домовимося, що все, що розташоване вище лінії горизонту,— це небо, а все, що розташоване нижче,— земля.
Лінія горизонту має –лінію зламу,тому в середині ми малюємо нерівну лінію пагорба .
З правої сторони листочка ,малюємо силует дерева .Будемо промальовувати лінійний малюнок.
2.Дерево у основі землі має широкий стовбур. Догори у нас відходять 2 гілочки.Так як дерево на першому плані .Дерево має гілочки ближче до стовбура .вони широкі,далі вузькі .На стовбурі є дупло- овальної форми .
3.Домальовуємо другий план.На другому плані ,у нас дерева ,отже малюємо вертикальні відрізочки .
4.Робота фарбами
Спочатку зафарбовуємо небо . З лівого верхнього куточка до правого ведемо лінію зліва вправо .Промили пензлики .
Далі малюємо другий план.Від лінії горизонту до пагорба світло-зелений.Від пагорба більш темнішим.На першому плані малюємо салатовим .Салатовий колір отримуємо ,за допомогою перемішування 2-ох кольорів(зеленого та жовтого).Малюємо дерево .Під гілочками –темна фарба .
5.Опрацьовуємо деталізовані елементи 1,2,3 плану.
Фізхвилинка
V Закріплення нового матеріалу. Творча практична робота
Отже 1-ша група малює таку пору року .як зима..
Друга група малює весну..
Третя група –літо
Четверта -осінь
Чи знаєте ви,як правильно працювати з фарбами?
Правила роботи з фарбами \
1. Пензликом не розмахуємо, щоб не забруднити поруч сидить.
2. Фарби змішувати на палітрі.
3. По закінченні роботи кисті слід добре помити, витерти і поставити в склянку ворсом вгору для збереження структури ворсу.
4. Після роботи палітру, баночку і кисті добре промиваємо і витираємо сухою серветкою.
З чого починаємо роботу?
Педагогічний малюнок
Працюють у музичному супроводі Чайковський « Пори року»
VI Підсумок уроку
-Виставка із залученням дітей
Гра « Мікрофон»
-Які пори року ,ви знаєте?
-Що таке пейзаж?
-Чи запам’ятали ,ви якісь види пейзажу?
Гра «Закінчи речення»
Мені на уроці сподобалось….
Я дізнався ,що….
Я запам’ятав….
Ви були сьогодні великими молодцями.
Встали будь ласка.Вийшли з-за парт.
Чергові приберіть робочі місця.Урок закінчено .
До побачення