Тема. Мандрівка Україною.
Мета. Продовжити формування уявлення про Україну, її географічне положення, особливості її регіонів; учити досліджувати світ природи, установлювати логічні взаємозв’язки між компонентами живої та неживої природи; формувати знання про навчальні одиниці мови, мовлення; продовжити знайомство з іменником як самостійною частиною мови; формувати навички спілкування як засобу передачі інформації, набуття знань, досвіду; показати неповторність, багатства України.
Тип уроку. Урок практичного застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: телевізор, ноутбук, підручники, плакати, карти, відеоматеріали до уроку.
ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційна частина
1.Визначте власні завдання до уроку , переглянувши трейлер «ЯПС- класний, це урок прекрасний…»
2.Повідомлення теми, цілей і завдань уроку
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь
1.Помандруйте Львівською областю , переглянувши відеофрагмент з піснею «Мандрівка Україною» (музика Юлії Доро, слова Ірини Лещотної ). Назвіть форму рельєфу, представлену у відеофрагменті.
2.Пригадайте навчальні одиниці, попрацювавши з інформацією в рамочці
3. Запишіть назву гір , розташованих у західній частині України, зокрема в Закарпатській і Львівській областях .
ІІІ. Самостійна робота
- Візьміть участь у географічному дослідженні. Виконайте завдання та самостійно охарактеризуйте географічне положення Львівської області.
Завдання 1.Пригадай, що слід розповісти, характеризуючи географічне положення області. Познач правильні варіанти.
А У якій частині України розташована область.
Б З якими областями України ( та іншими країнами) межує область.
В Що зображено на гербі області.
Г Чи має область вихід до морів.
Завдання 2. Розглянь зображення. Напиши в рамочках сторони світу загальноприйнятими в географії скороченнями.
Визнач, у якій частині України розташована Львівська область.
А У східній
Б У західній
В У південній
Г У північній
Завдання 3.Визнач за адміністративно-територіальною картою України, з якими областями ( та іншими державами) межує Львівська область. Прочитай текст і підкресли правильні варіанти слів у дужках.
Львівська область межує з (Волинською, Рівненською, Тернопільською, Київською, Закарпатською областями) і країнами Європи ( Польщею, Румунією).
Завдання 4. Охарактеризуй географічне положення Львівської області, уставивши в речення пропущені слова.
Львівська область розташована в __________________ частині України. Вона межує з Волинською, Рівненською, Тернопільською, Івано-Франківською та ________________ областями й країною Європи ___________________.
ІV.Перевірка самостійної роботи
За презентацією перевір себе. Познач знаком + правильно виконані завдання.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Розфарбуй сонечко, якщо ти правильно виконав/виконала не менше трьох завдань.
V.Танцювальна хвилинка з пісенькою «Сусіди України»
VІ.Практичне застосування знань, умінь та навичок
-Скільки областей України ми вивчили?______
-Скільки всього областей в Україні?_______
-Скільки в Україні територіально-адміністративних одиниць?___________
3.Відгадай загадку Ірини Лещотної.
Довгий хвіст і пишна грива,
А характер норовливий.
Заричить – усіх злякає!
Не сховаєшся – спіймає! (Лев)
Запиши слово –відгадку. Познач, яка це частина мови. Поміркуй, як слово-відгадка пов’язана з темою нашого уроку.
4.Прочитай пошепки разом з диктором інформаційне повідомлення від Знайка.
Багатьох учнів цікавить, звідки в міста Львів така назва. Невже там колись мешкало багато левів? Ось що мені вдалося дізнатися.
Місто Львів дуже старовинне. На думку дослідників , його заснував князь Данило Галицький. У нього був син Лев. Нове місто князь назвав на честь свого сина. Так і виникло місто Львів.
5.Попрацюй з текстом повідомлення від Знайка як справжній мовознавець. Постав питання до виділених слів і познач частини мови.
6.З’єднай стрілочками частини речення. Прочитай його.
7.Познач рядок, у якому всі слова – іменники.
А Лев, лев’ячий, левеня, левиця.
Б Львів, область, західний, центр.
В Область, обласний, захід, заходити.
Г Львів, область, захід, центр.
VІІ. Підсумок уроку й повідомлення домашнього завдання
На уроці ви показали свої здібності та знання. Мені було цікаво працювати з вами.
Вдома підготуйте переказ повідомлення від Знайка про місто Львів. Спробуйте дізнатися щось нове про це місто, щоб завтра розказати друзям.