Ігри та вправи на розвиток уваги

Про матеріал
Подано збірку ігор та вправ на розвиток уваги, логічного мислення. сконцентрованості, зосередженості учнів початкової школи
Перегляд файлу

Ігри та вправи на увагу

Вправа «Запам'ятай все» на концентрацію і розподіл уваги

Запропонуйте дитині уважно розглянути якийсь предмет не торкаючись до нього. Наприклад, настільну лампу, вазу або в'язку ключів. Потім нехай дитина закриє очі і постарається описати предмет. Якого він кольору, розміру? Який він на дотик?

Вправа «Що змінилося?»

Розвиваємо обсяг уваги

Розкладіть на столі близько десяти предметів. Можна взяти, наприклад, канцелярське приладдя: ручки, олівці, пенал, лінійку і т.п. Потім попросіть дитину запам'ятати, як лежать предмети.

Потім попросіть його закрити очі і дорахувати до 20-ти. За цей час поміняйте деякі з предметів місцями або зовсім приберіть. Запропонуйте дитині сказати, що змінилося.

Вправа «Заборонена цифра»

на концентрацію і розподіл уваги

Рахуйте вголос від одного до 41, не називаючи числа, в яких є цифра 4. Замість них говорите: «Не зіб'юся». Запропонуйте дитині повторити вправу.

Гра «Знайди зайве»

на концентрацію і розподіл уваги

Прочитайте дитині вірш і попросіть плескати в долоні, якщо вона чує зайві слова.

Прироківіли птиці:

Голуби, синиці,

Бузьки, ворони,

Галки, макарони.

 

Прироківіли птиці:

Голуби, синиці,

Лебеді, куниці,

Галки і стрижі,

Чайки і моржі.

Гра «Комп’ютер»

Мета: розвиток уваги

Можна грати двома командами, які змагалися між собою, а можна однією. Кожен гравець отримує карту із символом, певною геометричною картою. «Програміст» показує програму – велику картку, де геометричні фігури, розкладені в певній послідовності.

Перемагає той або та команда, що швидше виконає закладену «програму», у свій  «комп’ютер». Виконувати в певній послідовності.

Можна взяти знайомі дітям букви, щоб «друкувати слова».

Гра «Прислів’я»

Мета: розвиток уваги.

1 учасник гри – відгадувач. Він виходить із приміщення. Кожна дитина отримує по 1 слову відомого прислів’я. Входить відгадувач, за командою відгадую чого учасники вимовляють по черзі кожний своє слово. Потрібно повторювати слово.

 «Які звуки повторюються?»

 Варіант 1. Ведучий зачитує 4-5 слів, у кожному з яких зустрічається якийсь один звук. Наприклад: хліб – відро – пролісок – камінь. Учні визначають звук, який повторюється в кожному слові.

 Варіант 2. Дається набір слів, у яких повторюються 2 звуки. Наприклад: книжка – нитка – тканина – нирка – ноги.

«Блискавка»

 Діти читають в нормальному темпі текст. Цей текст переривається командою вчителя «Увага». І дається команда «Блискавка». Учні прискорюють темп до свого максимуму, пильнуючи, щоб не губилося розуміння прочитаного. По команді вчителя закінчують читати і рахують кількість прочитаних слів. Визначається переможець гри.

 

 

Ігри та вправи на розвиток пам’яті

Гра «Снігова куля»

Мета: розвиток пам’яті, уваги

Діти згадують, як збільшиться куля, коли її котити по снігу до снігової баби. Ведучий називає слово, дитина повторює це слово і додає своє, наступним повторює другий  попередні слова і додає своє.

«Античас»

 Кожному з учасників пропонується тема для невеликої розповіді (театр, магазин, прогулянка на природу). Отримавши тему, учасник повинен розкрити її, описуючи всі події в ній у зворотному порядку.

 «Повтори навпаки»

 Ведучий зачитує 1-3 складові слова – учень повторює їх, вимовляючи навпаки. Наприклад: сон – нос, бар – раб, село – олес і т.д.

«Запам’ятай і змалюй»

 Ведучий демонструє протягом 3-5 с низку простих геометричних фігур. Після цього кожен з учнів відтворює в зошиті це по пам’яті.

 Для ускладнення вправи кількість фігур можна збільшувати, а також змінювати їх на інші знайомі для дітей об’єкти.

Вправи та ігри на розвиток логічного мислення

I. Словниково-логічні вправи

1. Назвати предмети одним узагальнюючим словом:

а) калина, ліщина,   … - це

б) помідор, огірок, капуста,   … - це

в) ялина, верба,   … - це

г) курка, гуска, індик,   … - це

2. Дібрати видові назви до родових:

Дитячі журнали – це…

Жіночі імена – це…

Кіногерої – це…

Одяг – це…

Квіти – це…

3. Встав букви і вилучи зайвий предмет:

М..р..з                   Г..з..та                   Д..в..ий

С..і..                      Кн..г..                    В..л..к..й

Л..д                       Ж..рн..л                 К..р..тк..й

К..в..н                   К..ша                     В..да

4. Узагальнити через протиставлення:

а) дуб – дерево, а смородина - …

б) плаття – одяг, а черевики - …

5. Розподілити ряд видових назв між двома родовими:

Ластівки, шпаки, горобці, синиці, снігурі, щиглі, дятли.

(визначити перелітних птахів і тих, що залишаються зимувати)

6. Визначити предмет за його ознаками (колір, форма, розмір…):

а) легка, м’яка, біла - …

б) струнка, висока, білокора -…

в) пухнаста, руда, працьовита -…

7. Визначити предмет за його діями:

а) літає, падає, покриває, блищить, скрипить -…

б) світить, гріє, усміхається, зігріває -…

8. Дати визначення предмета:

Мак – …

Вовк -…

Лебідь -…

9. Відгадування загадок на підставі опису окремих ознак. Пропонуються додаткові завдання.

Завдання. До відгадки підібрати прикметники з запропонованих слів.

Загадка. Була дитиною – не знала пелюшок. А стала старою – сто пелюшок мала.

Запропоновані прикметники: велика, зелена, колюча, головата, квадратна, соковита, кругла, зелена, весела, ніжна, тендітна.

Завдання 2. До відгадки підібрати якнайбільше прикметників.

Загадка. Була зелена я, маленька. А потім стала червоненька. На сонці почорніла я - значить, що достигла я.

Завдання 3. До слова-відгадки підібрати слова-синоніми (антоніми).

Загадка. Чорне сукно лізе у вікно.

Антонім – день.

Загадка. Коли нема чекають, коли прийду – тікають?

Синонім – злива.

10. «Групування слів»

Завдання. Скласти можливі групи слів зі слів записаних на дошці (ускладнений варіант цього завдання – скласти можливі групи з вказаної сторінки читанки).

Карась                            береза                         портфель

Тополя                            щука                           олівець

Акула                              пенал                          опеньок

Маслюк                          кит                               підберезовик

Мухомор                        бліда поганка             альбом

(відповіді можливих груп)

Карась, щука, акула, кит – живуть у воді.

Щука, акула – риби хижаки.

Маслюк, підберезовик, опеньок – їстівні гриби.

Мухомор, бліда поганка – їстівні гриби.

Пенал, олівець, альбом – шкільне приладдя.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Фалько Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Михайленко Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2021
Переглядів
3522
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку