Мета уроку: узагальнити знання з теми «Гідросфера»:
•Розвивати інтерес учнів до дидактичних ігор: спонукати до подальшої навчальної діяльності;
•Формувати прагнення з допомогою ігрових ситуацій досягти успіхів в умінні працювати у творчих групах, підтримувати один одного, співпереживати;
•Розвивати пам'ять, логічне й абстрактне мислення, діалогічне мовлення, увагу, вміння використовувати здобуті знання на практиці, розвивати творчі задатки;
•Виховувати бережне ставлення до вод планети взагалі і до вод своєї місцевості зокрема; пропагувати здоровий спосіб життя на прикладах використання та споживання чистої води;
•Виховувати повагу до мореплавців і людей, життя яких пов'язане з водою.
Мета уроку: узагальнити знання з теми «Гідросфера»: Розвивати інтерес учнів до дидактичних ігор: спонукати до подальшої навчальної діяльності;Формувати прагнення з допомогою ігрових ситуацій досягти успіхів в умінні працювати у творчих групах, підтримувати один одного, співпереживати;Розвивати пам'ять, логічне й абстрактне мислення, діалогічне мовлення, увагу, вміння використовувати здобуті знання на практиці, розвивати творчі задатки;Виховувати бережне ставлення до вод планети взагалі і до вод своєї місцевості зокрема; пропагувати здоровий спосіб життя на прикладах використання та споживання чистої води;Виховувати повагу до мореплавців і людей, життя яких пов’язане з водою. Тип уроку: повторення і узагальнення. Форма проведення: урок-гра «Гідросфера»Обладнання: презентація до уроку «Гідросфера», карта фізична світу, карта фізична України, дидактичний матеріал, макет корабля, електронний додаток до уроку, загадки, кросворди, ребуси, малюнки, музика, лист оцінювання знань.
Необхідно вгадати слово, використовуючи логічний ряд.1. Випаровування, хмари, опади, річка, море. Світовий круговоріт води в природі2. Океан, корабель, лід. Гора. Небезпека. Айсберг. Порт “Асоціація”3. Хвиля, швидкість, катастрофа. Цунамі4. Вітер, вода, пляшка, лист. Течія5. Гора, висота, уступ, вода. Водоспад6. Розлом, заглиблення, вода, солоність. Озеро
Дидактична гра “Хто швидше, хто точніше?”Питання 1. Чому прісна вода на Землі не вичерпується? Відповідь:1. Існують океани і моря.2. Існують річки і озера.3. Існують льодовики.4. Існують ґрунтові та підземні води.5. Існує круговорот води в природі. Питання 2. Яка основна причина океанічних течій? Відповідь:1. Географічне положення океану.2. Нагрівання води сонцем.3. Підземні водні джерела.4. Постійні вітри.5. Всі перераховані причини. Питання 3. Яка основна причина морських припливів? Відповідь:1. Океанічні течії.2. Тяжіння води Місяцем.3. Перепад температур морської води.4. Вітри.5. Все це разом узяте. Питання 4. Назвіть основну причину кругообігу води в природі?Відповідь:1. Холодні і теплі течії.2. Внутрішнє тіло Землі.3. Енергія Сонця.
Питання 5. Від чого утворюються цунамі? Відповідь:1. Від море струсу.2. Температури морської води.3. Вітру.4. Океанічних течій. Питання 6. В якому море найбільша солоність води? Відповідь:1. У Чорному.2. Середземному.3. Каспійському.4. Червоному.5. Карибському. Питання 7. Чим цінний Світовий океан? Відповідь:1. Водою.2. Корисними копалинами.3. Водоростями.4. Рибою і морськими тваринами.5. Всім перерахованим. Питання 8. Чим відрізняється стічний озеро від безстічного? Відповідь:1. Походженням.2. Величиною.3. Солоністю.4. Органічним світом. Питання 9. Як на фізичних картах зображують нерівності дна? Відповідь:1. Ізобатами.2. Різними відтінками синього кольору.3. Відмітками глибин.4. Всіма перерахованими способами.
Питання 10. Що включають у себе "внутрішні поверхневі води"? Відповідь:1. Річки.2. Озера.3. Льодовики і підземні води.4. Болота.5. Всі перераховані води. Питання 11. Головна річка з притоками утворює:1. Річковий басейн.2. Річкову систему.3. Вододіл.4. Виток. Питання 12. Серед названих островів вулканічне походження мають:1. Мадагаскар.2. Нова Гвінея.3. Шрі-Ланка.4. Гавайські. Перевірте себе:1-5, 2-4, 3-2, 4-3, 5-1, 6-4, 7-5, 8-3, 9-4, 10-5, 11-2, 12-4.
1. Русло.2. Паводок.3. Гирло.4. Вододіл.5. Річкова система.6. Витік.7. Повінь.8. Басейн річки.9. Річкова долина.10. Заплава. А. Місце початку річки. Б. Місце впадання річки в іншу річку, море. В. Річка з усіма притоками. Г. Площа водозбору річки з притоками. Д. Межа двох річкових басейнів.Є. Пониження в рельєфі, де тече річка. Ж. Поглиблення, де води річки течуть постійно. З. Частина річкової долини, затоплювана в повені.І. Регулярний розливи води в річці. К. Раптовий підйом води в річці. Порт «Мозковий штурм»Підбери пару:
Коли небеспечні сніг та крига. Вода в твердому стані може бути дуже небезпечною. Це вода – що провалюється, падаюча, плаваюча, така, що відтає. Небезпечні багатометрові товщі дуже рихлого снігу, в якому можна потонути. Небезпечні величезні бурульки, падаючі з дахів будинків. Небезпечні айсберги, що приводять до корабельних аварій. Небезпечний лід, що проламується під ногами, на водоймищах. Небезпечна лавина з снігу і льоду, що сходять з крутих гірських схилів. Небезпечні важкі гірлянди інею, що обривають електропроводи
Океан седой гремит набатно,Он таит обиду в глубине,Черные раскачивая пятна. На крутой , разгневанной волне. Стали люди сильными как боги,И судьба Земли у них в руках. Но темнеют страшные ожоги. У земного шара на боках. Мы давно «освоили» планету,Широко шагает новый век. На земле уж белых пятен нету. Черные сотрешь ли, человек?Бережіть Природу!
Рефлексія уроку. Продовжити речення: Сьогодні на уроці я дізнався(лася)Я навчився(лася)Було цікаво. Було складно. Які завдання мені сподобались найбільше?Оцініть себе. Своєю роботою на уроці я: Задоволений. Не зовсім задоволений. Не задоволений. Оцініть вчителя. Змінився Ваш настрій в кінці уроку?