Урок – мандрівка в країну Знань
Мета: ознайомити дітей з класним кабінетом, з однокласниками та школою, розвивати пізнавальні інтереси
Обладнання: кекси, кульки, карта, поїзд, смайлики, дерево, квіточки з фотографіями дітей, магнітики, портфелик, кульки, ручки, коробка- капсула часу, скарби – стирачка, дзеркало, обаз Янгола, монетка, цукерка, малюнки та долоньки, рамка- фотозона.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Дорогі діти, я щиро вітаю вас зі святом Днем Знань. Я ваша перша вчителька. Мене звати … І у нас сьогодні буде дуже цікавий урок. Не просто урок а урок мандрівка. Ми з вами будемо мандрувати дивовижною країною знань. Там на нас чекає багато цікавих завдань та справжній скарб. А щоб його знайти нам потрібна справжня карта. Отож , сідаймо зручніше в наш поїзд і вирушаймо!!!(На дошці є поїзд , діти виходять по черзі заходимо в клас і сідаємо за парти.)
Ми вже всі зайняли місця, тому вирушаємо.
ІІ. Повідомлення теми
1 зупинка «представлення»
Оскільки, ми всі сидимо вже на місцях тож маємо познайомитися. Перша наша зупинка знайомство. Подивіться яке красиве дерево виросло у нас. Але чогось на ньому не вистачає. Як ви думаєте чого саме?? Так квіточок. І у вас на партах лежать квіточки намалюйте себе на них . Зараз по черзі виходіть та голосно називайте ваше ім’я та даруйте деревцю квіточку. Яке гарне у нас деревце. Тож вирушаємо далі.
2зупинка «знайомство»
Ми прибули на другу зупинку «Знайомство» . Поверніться один до одного обличчям. І повторюйте за мною.
У мене є носик – у тебе є носик.
У мене є вушка - у тебе є вушка.
У мене є губки - у тебе є губки.
У мене є щічки - і в тебе є щічки.
У мене є очка- і в тебе є очка.
А тепер я візьму у вас інтер’ю. Розкажіть декілька цікавих фактів про себе (ім’я, що люблю, твоє хоббі) (Вчитель дає мікрофон і кожна дитина розповідає коротко про себе).
Тож всі усміхніться. Молодці!!!
3 зупинка «Не я»
А ми вже прибули на другу зупинку, тож слухайте уважно наступне завдання. Я задаватиму вам запитання, а ви коли правда – кажіть «Я», а неправда - то «Не я».
Рано хто піднявся ?
Хто швиденько одягався?
А зарядку хто робив?
Зубки чистити не хотів?
Личко своє хто не мив?
Добре зранку попоїв?
Себе швидко приодів ?
До заняття готувався?
Ви довели, що ви готові до школи і вже справжні учні.
І ми продовжуємо далі нашу подорож.
4 зупинка «Збери рюкзак»
А тепер ми зараз перевіримо чи справжні ви є школярі. Ви повинні вміти збирати ваші портфелі. Ось і тут вас чекає портфель. Тому наступне завдання, потрібно відгадати загадки. (хто відгадав загадку бере смайлик і вкидає в портфелик, який є на дошці)
У носатого Івана,
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний –
Гострим ножем затесаний.
(Олівець)
Кулька крутиться, працює,
А з-під кульки – рідина.
Швидко літеру малює
На папері – ось вона.
(Ручка)
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.
(Школа)
Є чарівник у школі в нас.
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься – тиша йде у клас.
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає…
(Дзвінок)
Біля школи на перерві
Дітлахів гурти веселі.
Одні бігають, стрибають,
Інші щось розповідають,
Дехто весело сміється,
Бо у них все удається.
Раптом продзвенів дзвінок.
Всі побігли на …
(Урок)
То в клітинку, то в лінійку,
Написати тут зумій-но,
І намалювати дещо зможеш,
Називаюся я …
(зошит).
Які ви молодці!! Бачу, що ви всі умієте складати портфелики тому продовжуємо нашу мандрівку.
ІІІ Продовження роботи над темою
5 зупинка «Складання правил класу»
Країна якою ми сьогодні мандруємо має свої правила, які ми повинні дотримуватись. Тому наша наступна зупинка Правила нашого класу.
(Діти обговорюють які правила мають дотримуватись діти у школі
На дошці наклеєні правила у вигляді кульок:
Не сваритися, допомагати, підтримувати, не битися, ділитися, радіти, добре вчитися, дружити…)
У вас на парті є відбиті ваші ручки(підготовити до уроку) напишіть першу букву вашого імені. І по черзі підходьте до дошки і прикріплюємо вашу ручку. Це буде як підпис підтвердження що ви обіцяєте їх виконувати.
Обіцяєте????
Молодці!!!
А тепер чимдуж біжимо на місця та вирушаємо до останньої нашої зупинки «Скарби»
6 зупинка «Капсула часу»
Країна знань приготувала для вас цікаві скарби. Вони сховані в цій коробочці! Як ви думаєте що там сховано???
(можна сховати дзеркальце, гумку, монетку, образочок Янгол, цукерку, сердечко, фото класу)
Як ви думаєте , що вони означають?!
Дзеркальце. Подивіться уважно кого ви там бачите? Так це ви !!Виє найбільший і найцінніший скарб на планеті.
Гумку . Будь яку ситуацію можна виправити -стерти.
Янгол – буде оберігати вас.
Цукерка- щоб солодко вам було.
Сердечко -це наше велике сердечко класу.
Зробимо ще селфі нашого класу ( є підготовлене рамка фотозона. Фото веселе можна зразу видрукувати)
В мене є така коробочка. Я для вас її приготувала. Ми складемо капсулу часу , в яку положимо наші скарби, малюночки, на яких ви себе намалювали і відбили ручки, побажання від батьків та наше веселе фото. Капсулу ми міцно запакуємо та заховаємо. Передамо в надійні руки на зберігання, а в четвертому класі, ми з вами на випускному її відкриємо , доповнимо і залишимо директору до 12 класу. А в 12 класі коли ви вже будете такі дорослі ми відкриємо її і подивимось які ви були маленькі!!!
ІVПідсумок уроку.
Дорогі мої діти, ви пройшли всі наші зупинки, плідно попрацювали, забрали наш скарб, виконали всі завдання. Можливо ви трішки втомились? Зголодніли? Пригощайтесь цими ласощами (можна цукерки, кекси) Це винагородження за вашу працю!!!
Наш поїзд під’їхав до останньої зупинки , ми прибули додому . Урок у нас закінчився. Бажаю, щоб ви завжди були добрими, слухняними, щирими дітьми і слухались своїх батьків.