Марафон відкритих думок «Що означає бути дитиною?»
Підготувала: учитель 3-го класу
Науменко Г. С.
2021
Мета: поглибити знання учнів з правами, обов’язками, вчити їх використовувати в реальному житті, сприяти усвідомленю про юридичну відповідальність за порушення прав інших дітей;
розвивати культуру поведінки, акторські здібності;
виховувати повагу до законів, дисциплінованість,
Обладнання: плакати, листівки, малюнки дітей, папір, клей, ілюстрації.
Хід заходу:
І. Вступна частина:
Привітання:
Доброго ранку! І доброго дня!
Бажаєте Ви, бажаю Вам я!
Хай сяють усмішки, кивають голівки,
Хай хлопають ручки і топають ніжки.
Доброго ранку! І доброго дня!
Бажаєте Ви, бажаю Вам я!
ІІ. Основна частина.
- Напередодні 20 листопада ми не можемо не поговорити про найцікавіший період вашого життя. Це, звичайно ж, дитинство. Це щаслива сторінка нашого життя, пора відкритів та натхнення.
- Хто ж така дитина?
- Підніміть праву руку, ні ліву. Стривайте, ліву ногу. Ні, просто опустіть голову.
- Чи можна щось зрозуміти та чомусь навчитися, якщо відбувається плутанина? Звісно!
- У неньки народилося дитя.
Дитя моє! Бог дав тобі життя.
І, щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, малесенький громадянин, -
Бог дав закони нашому народу.
Від Дня народження, від іменин –
Він твій, цей світ широкий за вікном.
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото-блакитним знаменом
Своєї української держави.
- Отже, державою закріплені Ваші права, іншим словом – правила. Вам відомо, що основним документом, де зазначено права дитини є Конвенція ООН про права дитини. Одна з них зазначає, що «Кожна дитина має право на ім’я».
Вправа «Я». По черзі підводимося і говоримо прикметник, який позитивно характеризує вас.
- Кожна держава любить дітей, бо вони її майбутнє. Для повноцінного дорослішання та зростання дітям надаються права, але поруч з ними крокують обов’язки. Дотримання прав та обов’язків допоможе Вам бути доброзичливими, охайними, гарно навчатися та мати багато друзів.
- Погляньмо на ваші малюнки і пригадаємо які права вам відомі?
- Дякую за ваші знання. До нас на виховну годину саме завітав лікар. Міркуймо, про які права він свідчить?
Всі дихайте. Не дихайте.
Дуже добре.
Станьте прямо, усміхніться.
Один на одного подивіться.
Очима поморгайте, тихесенько сідайте.
Я оглядом задоволена,
Бо ніхто з дітей не хворий,
Всі веселі, всі здорові.
Вправа «Моє, твоє, наше?».
- Ти підеш на інформатику?
- Ні, тому що забув зошит робочий. Йдіть, а я буду малювати.
Ой, простий олівець вдома забув. Візьму Інни .
О! Як цікаво!
- Ти чому риєшся у мене в портфелі? І чому читаєш записи у блокноті?
- А що тут такого? Хіба не можна?
- Які права порушив хлопчик?
Вправа «Право та обов’язок». Ваше завдання знайти ілюстарції до теми і створити стінівку:
Вправа «Спіймай правило».
- Повторили всі права, а тепер в нас буде гра.
Якщо право є в законі – дружно плеснемо в долоні,
А якщо його нема – в класі буде тишина.
Вправа «Казкові права».
ІІІ. Підсумок:
- Дитинство то яскрава пора, тож нехай порушення прав інших та невиконання обов’язків не затьмарять вашого різнокольорового дитинства.