Маршрутний лист вивчення теми «Основні класи неорганічних сполук» під час дистанційного навчання

Про матеріал
Маршрутний лист розроблений з метою організації дистанційного навчання під час вивчення теми «Основні класи неорганічних сполук» з хімії у 8 класі. Для кожної теми уроку перераховано предметні компетентності, які мають набути здобувачі освіти, підібрано теоретичний матеріал для самостійного опрацювання та розроблено онлайн-завдання: тести, вікторини, ігри тощо. У маршрутному листі передбачено також спільну роботу над онлайн-презентаціями, Google-документами та участь у проєктах. Розробка стане в нагоді вчителям хімії і під час організації змішаного навчання. За даним маршрутним листом учень може над вивченням теми працювати як самостійно, так і за допомогою вчителя.
Перегляд файлу

image


 

Галина Марчук, 

вчитель хімії, вчитель-методист  ліцею імені Богдана Лепкого 

Дрогобицької міської ради 

Львівської області

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ ВИВЧЕННЯ  ТЕМИ 

«ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК»

 

 

 

МОДУЛЬ 1

 

 

Дата

Тема 

Предметні компетентності

Теоретичний матеріал

Практика, завдання, проєкти

1

 

Оксиди, їх склад, назви, класифікація

Учень: називає оксиди за сучасною науковою українською номенклатурою,  наводить приклади

оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, розрізняє несолетворні (CO, N2O, NO, SiO) й солетворні оксиди (кислотні, основні, амфотерні), складає хімічні формули оксидів. 

 

1)                 Сайт «Цифрові

уроки хімії»  

 

image 

2)                 §22 (підручник, автор Савчин

М.М.)

1)              Інтерактивна вправа  «Номенклатура оксидів»

image 

2)              Інтерактивна вправа  «Класифікація оксидів»

image 

 

 

2

 

Кислоти, їх склад, назви. Класифікація кислот

Учень: називає  кислоти за сучасною науковою українською номенклатурою, наводить приклади оксигеновмісних і

1)                 Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

2)                 §22 (підручник, автор Савчин

3) Інтерактивна вправа

Тренажер "Номенклатура кислот»

 

 

 

 

безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, 

розрізняє кислоти за складом

(оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні); складає хімічні формули кислот.

М.М.)

 

image 

3

 

Солі (середні), їх склад, назви.

Учень:

називає  солі за сучасною науковою українською номенклатурою, наводить приклади середніх солей; розрізняє солі; складає хімічні формули середніх солей.

1)   Сайт «Цифрові уроки хімії» 

image 

2)   §23

(підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

4) Інтерактивна вправа   «Номеклатура солей»

image 

4

 

Основи, їх склад і назви,

класифікація

 

Учень: називає  основи за сучасною науковою українською номенклатурою, наводить приклади розчинних і нерозчинних основ,  розрізняє основи (розчинні й нерозчинні основи.

1)   Сайт «Цифрові уроки хімії» 

image 

2)   §23 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

5)                 Інтерактивна вправа  «Номенклатура основ»

image 

 

6)                 Інтерактивна вправа   «Класифікація основ»

image 

5

 

Фізичні та хімічні властивості оксидів.

Учень:

характеризує поняття фізичні та хімічні властивості оксидів; порівнює за хімічними

1) Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

Переглянути відеодосліди

7)        Тренувальні

завдання з теми «Хімічні властивості оксидів»

 

 

 

 

властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди,  складає рівняння

реакцій, які характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних (Алюмінію, Цинку) оксидів (взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами (для алюміній і цинк оксидів у розчині та під час сплавляння). 

 

 

2) §24 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

 

 

 

 

image 

6

 

Розв'язування задач.

Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

Учень: обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за

відомою масою, кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції.

1) §27 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

8) Робота на спільним документом   

image 

7

 

Поширеність оксидів у природі.

Використання оксидів. Вплив на довкілля оксидів.

Учень: описує поширеність оксидів у природі; обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням оксидів;

висловлює судження про  вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; оцінює значення найважливіших представників осидів.

1)      Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

2)      §25 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

9)                 Спільна робота учнів над колективною  Gooogle презентацією  «Поширеність оксидів у природі. Вплив оксидів на довкілля.

Використання кислот». Захист презентації на уроці. 

image

10)             Інтерактивна

 

 

 

 

 

 

вправа «Застосування оксидів»

image 

11) Хімічна вікторина «Оксиди в природі. Використання оксидів».

image 

 

 

 

8

 

Способи добування оксидів

Учень: складає рівняння реакцій, що характеризують способи добування оксидів (взаємодія простих і складних речовин із киснем, розкладання нерозчинних основ, деяких кислот і солей під час нагрівання).

1)   Сайт «Цифрові уроки хімії»   

         image  

2)   §26 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

 

12) Завдання для самоконтролю з

теми "Оксиди"   

 

image 

 

9-

10

 

Фізичні та хімічні властивості кислот. Ряд активності металів. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.  

 

 

Учень: називає  індикатори (лакмус, метиловий оранжевий, фенолфталеїн, універсальний індикатор); характеризує поняття фізичні та хімічні властивості кислот; прогнозує перебіг хімічних реакцій кислот з металами, використовуючи ряд активності; складає рівняння

1)   §28-29

(підручник, автор

Савчин М.М.)

2)   Сайт «Цифрові уроки хімії»  

          image  

 

Перегляд відеодослідів.

Демонстрації.

§ Зразки кислот § Хімічні властивості кислот. § Таблиця

13)             Домашній експеримент.

Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину.

14)             Навчальний тест  з теми «Хімічні властивості кислот».

image 

15)             Тренувальні завдання з теми «Хімічні властивості

 

 

 

 

реакцій, які характеризують хімічні властивості кислот (взаємодія з

металами, основними оксидами, основами та солями), використовує  таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот; дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами; розрізняє реакції заміщення, обміну, нейтралізації.

розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей.

Лабораторний  дослід. 

§ Дія водних розчинів кислот на індикатори. 

Лабораторний дослід.  § Взаємодія хлоридної кислоти з металами.

 

кислот».

image 

11

 

Поширення

кислот у природі. Способи добування кислот.

Використання кислот. Вплив на довкілля кислот.

Учень: описує поширеність кислот у природі; обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням кислот; складає рівняння

реакцій, які характеризують добування  кислот (взаємодія кислотних оксидів із водою, неметалів із воднем, солей із кислотами), висловлює судження про  вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; оцінює значення найважливіших представників

1)   Сайт «Цифрові уроки хімії»  

          image  

2)   §30-31

(підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

16)      Спільна

робота учнів над колективною Google презентацією  «Поширеність кислот у природі. Вплив кислот на довкілля.

Використання кислот». Захист проєкту на уроці. 

 

image 

 

 

 

 

 

кислот.

 

 

12

 

Розв'язування задач.

Розрахунки за хімічними рівняннями маси,

об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

Учень: обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за

відомою масою, кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції

2) §27 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

17)         Робота на спільним документом  

image 

 

18)         Розв’язування  задач  

image 

 

13

 

Узагальнення і систематизації знань з модуля:

«Оксиди.

Кислоти».

Учень: пояснює хімічні властивості оксидів та кислот; особливості взаємодії кислот з металами; ряд активності металів;  наводить приклади реакцій, що характеризують хімічні властивості оксидів та кислот

1)      Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

2)      §§22-31

(підручник, автор Савчин

М.М.)

19) Завдання для самоконтролю з

 теми «Кислоти»

  

image 

 

Тематична з підтеми: «Оксиди. Кислоти»  

 

 

 

МОДУЛЬ

 

2

 

14

15

 

Фізичні та хімічні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Вплив на довкілля, основ.

Учень:

характеризує поняття фізичні та хімічні властивості основ; порівнює за хімічними властивостями луги і нерозчинні основи; обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням

1) Сайт

«Цифрові уроки

хімії»

image

Переглянути відеодосліди.

Демонстрації.

§ Зразки основ. § Хімічні властивості лугів. 

20 ) Завдання для самокотролю з теми

«Основи» 

 

image 

 

 

 

 

 

 

основ; складає рівняння

реакцій, які характеризують хімічні властивості

лугів (взаємодія з кислотними оксидами, кислотами та солями в розчині), нерозчинних основ (взаємодія з кислотами, розкладання під час нагрівання),  використовує таблицю

розчинності кислот, основ та солей для складання             рівнянь хімічних             реакцій; індикатори     для виявлення лугів;  висловлює судження про  вплив речовин на навколишнє середовище і

здоров’я людини; оцінює значення найважливіших основ; дотримується запобіжних заходів під час роботи з лугами.

 

§     Таблиця

розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей.

Лабораторний  дослід.  § Дія водних розчинів лугів на індикатори. Лабораторний  дослід .  

§     Взаємодія лугів з кислотами в розчині.

 

2) §32

(підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

 

 

 

16

 

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку):

взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

Учень: характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості амфотерних гідроксидів; порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, 

1) Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

Переглянути відеодосліди. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. 2) §33 (підручник, автор Савчин

image21) Інтерактивне завдання «Амфотерні сполуки»

 

 

 

 

 

називає амфотерні гідроксиди за сучасною науковою українською номенклатурою, складає рівняння

реакцій, які характеризують хімічні властивості

оснόвних, кислотних та амфотерних (Алюмінію, Цинку) оксидів (взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами (для алюміній і цинк оксидів у розчині та під час сплавляння).

М.М.)

 

 

17

 

Способи добування лугів, нерозчинних основ та амфотерних гідроксидів

Учень: складає рівняння

реакцій, які характеризують добування лугів (взаємодія лужних і лужноземельних (крім магнію) металів із водою, оксидів лужних і лужноземельних елементів із водою) й нерозчинних основ (взаємодія

солей із лугами),  амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку) (взаємодія солей із лугами).

1)   §34 (підручник, автор Савчин

М.М.)

2)   Сайт «Цифрові уроки хімії» 

image 

Переглянути відеодосліди.

§ Добування         і

хімічні властивості нерозчинних основ.  § Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей.

22) Тренувальні завдання з теми «Хімічні властивості основ».

image 

18

19

 

Фізичні та хімічні властивості середніх солей:

взаємодія з металами,

Учень: характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні

1)   §35 (підручник, автор Савчин

М.М.)

2)   Сайт «Цифрові уроки хімії» 

23) Інтерактивне відео. 

 Хімічні властивості солей

 

 

 

кислотами, лугами, іншими солями.

 

властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів; порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи; прогнозує перебіг хімічних реакцій солей  з металами, використовуючи ряд активності; складає рівняння

реакцій, які характеризують хімічні властивості середніх солей (взаємодія з металами, кислотами – хлоридною, сульфатною, нітратною, лугами, солями);  використовує таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій;  розрізняє реакції заміщення, обміну.

image 

Переглянути відеодосліди.

Демонстації: § Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей.

§     Зразки солей. § Хімічні властивості солей. Лабораторні досліди . Взаємодія металів із солями у водному розчині. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.

§     Реакція обміну між солями в розчині.

image 

 

24) Перегляд відео та виконання завдань

image 

Визначити, про які властивості солей йде мова у даному відео.  Записати  рівняння відповідних хімічних реакцій.  Вказати, при яких умовах відбувається взаємодія солей з металами. 

 

25)Онлайнтестування з теми

«Хімічні властивості солей» 

image 

 

26) Тренувальні завдання з теми «Хімічні властивості солей»

image 

 

20

 

Поширеність солей у природі.  Вплив на довкілля середніх солей

Учень: описує поширеність солей  у природі; обґрунтовує залежність між

1)   §36 (підручник, автор Савчин

М.М.)

2)   Сайт «Цифрові уроки хімії» 

27) Відвідування  віртуального музею мінералів.  За результатами знайомства із

 

 

 

 

складом, властивостями та застосуванням солей;

висловлює судження про  вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини

image 

 

 

 

експозиціями музею наведіть  по п’ять прикладів 

мінералів, які є представниками  класів оксидів та солей.

image 

 

28)           Спільна робота учнів над колективною Google презентацією  «Поширеність солей у природі. Вплив солей на довкілля. Використання солей». Захист проєкту на уроці.

 

29)           Хімічна вікторина «Солі:

поширення у природі, застосування»

image

 

21

 

Способи добування  солей.

Учень: складає рівняння

реакцій, які характеризують добування середніх солей (взаємодія кислот із металами, основних оксидів із кислотами, кислотних оксидів з лугами, лугів із кислотами, солей із

1)   Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

2)   §37

(підручник, автор Савчин М.М.)

 

 

30) Історична довідка про Дрогобицький солевиварювальни

й завод

 Історія із присмаком солі

 

 

 

 

кислотами, солей із лугами, кислотних

оксидів з основними оксидами, солей із солями, солей із металами (реакції здійснюють у розчинах), металів із неметалами), оцінює значення найважливіших представників солей.

 

 

image

 

а на

 

Віртуальн екскурсія Дрогобицький сільзавод.

 

image  

31) Хімічна вікторина «Таємниці дрогобицької солі».

image 

 

22

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментальн ого методу в хімії. 

Учень:

встановлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук;

планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки; розв’язує експериментальні задачі;

висловлює судження про значення хімічного експерименту як джерела знань; про вплив речовин на навколишнє

2)   §38 (підручник, автор Савчин

М.М.)

3)   Сайт «Цифрові уроки хімії»  

image 

Демострації: § Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин. § Спалювання фосфору, розчинення добутого

32) Інтерактивний кросворд

 

image 

 

 

 

 

середовище і здоров’я людини.

фосфор(\/) оксиду

у теплій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом.

Лабораторні досліди 9.  § Розв’язування експериментальни х задач.

 

 

23

 

Практична робота 1.

Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.

Учень: планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки; розв’язує експериментальні задачі;

висловлює судження про значення хімічного експерименту як джерела знань; про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини.

1) С. 208 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

33) Робота на спільним документом з дозволом на

коментування

 

image 

 

24

 

Практична робота 2.

Розв’язування  експериментальни х задач.

Учень:  планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки; розв’язує експериментальні задачі;

висловлює судження про значення хімічного експерименту як джерела знань; про вплив речовин на

1) С. 209 (підручник, автор Савчин М.М.)

 

34) Робота на спільним документом з дозволом на коментування. 

 

image 

 

 

 

 

 

навколишнє середовище і здоров’я людини.

 

 

25

 

Узагальнення знань про основні класи неорганічних сполук

Учень:

класифікує неорганічні сполуки за класами; розрізняє реакції заміщення, обміну, нейтралізації; встановлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук.

 

 

1)      С. 210

(підручник, автор Савчин М.М.)

2)      §§22-38

 

35)          Інтерактивна вправа «Повторення теоретичних відомостей з теми «Основні класи неорганічних сполук»

image 

 

36)          Інтерактивна вправа.

Виписати із колажу хімічних формул по п’ять формул оксидів, кислот, основ, солей. Дати

їм назви за міжнародною номенклатурою.

 

image 

 

37)          Інтерактивна  вправа  «Класифікація основних класів неоргачних сполук»

image 

 

38)          Хімічна вікторина «Хімічні властивості основних класів

 

 

 

 

 

неорганічних сполук»

image 

 

26

 

Контрольна робота з теми «Основні класи неорганічних сполук»

Тематична з теми «Основні класи неорганічних сполук»

 

 

Очікувані результати:

*      створення  та апробація  освітнього  інформаційного  середовища, що дасть змогу

сформувати індивідуальні траєкторії розвитку кожного учня в процесі  навчання  хімії; image розробка та впровадження інноваційних методик забезпечення навчального процесу в закладі  освіти на основі інформаційно-комунікаційних технологій: подавати інформацію в інтерактивній формі; індивідуалізувати й диференціювати набуття вмінь та навичок навчальної і практичної діяльності; ефективно здійснювати повторення навчального матеріалу та контроль за результатами навчальної діяльності; активізувати пізнавальну роботу учнів;  image підвищення ефективності управління навчальним процесом; image підвищення мотивації учнів до навчання;

*      підвищення ефективності самостійної роботи учнів, їх вміння працювати з різними

джерелами інформації;  image розвиток в учнів компетенцій, які забезпечать їхню конкурентоздатність на сучасному

ринку праці; image розвиток творчих і інтелектуальних здібностей учнів за допомогою відкритого та

вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті; image  підвищення якості освітніх послуг.

 

Онлайн-сервіси для створення дидактичних матеріалів

Інтерактивні завдання http://learningapps.org/     https://kahoot.it/#/  https://quizizz.com/

Колажі http://www.getloupe.com/

Кросворди  http://puzzlecup.com/crossword-ru/                http://cross.highcat.org/ru_RU/#

Опитування          https://www.classtools.net/random-name-picker/index.php

Конструктор уроків        https://www.tes.com/lessons/dashboard

Ребуси    http://rebus1.com/ua/                 http://rebys.in.ua/index/stvoriti_rebus/0-5

Навчальний   курс     “Сервіси         Google»          у          професійній   діяльності     вчителя” https://sites.google.com/site/edugservis/home

Хмари слів    https://tagul.com/login?next=/cloud/1         https://worditout.com/

Ментальні карти            https://cacoo.com/diagrams/          Програма FreeMind для створення карт знань

Використані підручники

«Хімія» підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Савчин М. М. ).

 

pdf
Додано
10 березня 2022
Переглядів
543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку