28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Масштаб. Розв’язування задач з переведення числового масштабу в іменований.

Про матеріал

Розробка уроку географії 6 класу дозволяє сформувати поняття про масштаб, види масштабів. Розвивати логічне мислення, вміння переводити числовий масштаб в іменований і навпаки.

Перегляд файлу

Географія 6 клас

 

Тема уроку: Масштаб. Розв’язування задач з переведення числового масштабу в іменований.

 

Мета уроку: сформувати поняття про масштаб, види масштабів. Розвивати логічне мислення, вміння переводити числовий масштаб в іменований і навпаки. Сприяти вихованню самостійності, формуванню компетенції саморозвитку.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: карта півкуль, карта України, географічні атласи.

 

План уроку

І Мотивація навчальної діяльності

ІІ Актуалізація опорних знань.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

  1. Поняття про масштаб.

  2. Види масштабів.

  3. Переведення числового масштабу в іменований.

ІV Закріплення вивченого матеріалу.

 

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності

Дана тема присвячена вивченню масштабу – математичного відношення без якого неможливо створити карту. Знання про масштаб необхідні не лише для створення карт, а й для визначення відстаней на місцевості за допомогою карти або плану, що дуже важливим в багатьох видах діяльності людей.

 

Актуалізація опорних знань і перевірка домашнього завдання (усне опитування):

1. Перечислити способи зображення Землі.

2. Пояснити переваги карти над планом.

3. Пояснити переваги плану над картою.

4. Пояснити переваги карти над глобусом.

5. Пояснити переваги глобусу над картою.

6. Чому план, карта і глобус мають різну генералізацію?

 

Новий матеріал

1. Запитання: що необхідно зробити, щоб на аркуші паперу накреслити план свого класу, точно передавши розміри кімнати і відстані між меблями?

Поняття про масштаб як ступінь зменшення відстаней на глобусі, плані, карті порівняно з дійсними відстанями.

Знайти масштаби в картах атласу і порівняти їх між собою, зробити висновок між величиною масштабу, детальністю зображення і охопленням території.

 

Карта

             Півкуль

             України

Масштаб

 

 

Площа охоплення

 

 

Ступінь зменшення

 

 

 

2. Види масштабів – знайти визначення в тексті параграфа, проаналізувати різні види масштабів карт атласу.

Числовий –

Іменований –

Лінійний –

3. Особливості переведення числового масштабу в іменований.

Для даної процедура необхідно вміти співставити різні одиниці вимірювання відстаней: 1000 000см. = 10 000м. = 10км. Тобто, для переведення см. в км. число потрібно поділити на 100 000, якщо навпаки, то помножити.

Приклад: масштаб 1 : 200 000  (в 1 см. 2км.)  

 

Закріплення

Практична робота №3 «Розв’язування задач з переведення числового масштабу в іменований.

Завдання1. Перевести числовий масштаб в іменований

 а) 1:4 000 000

 б) 1:500 000

 в) 1:3 500 000

Поясніть свої дії.

Завдання 2. Переведіть іменований масштаб в числовий

 а) в 1 см.500м.

 б) в 1 см.250 км.

 в) в 1 см.4 км.

Поясніть свої розрахунки.                                                                                             Завдання 3.Побудуйте лінійний масштаб 1:2 000 000

 

Підсумки уроку

Висновок про масштаб як ступінь зменшення відстаней, що може бути виражений в числовому, іменованому і лінійному вигляді.

Оцінювання.

Домашнє завдання: опрацювати текст параграфа 10 та завдання і запитання до нього.

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку